Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:Μανώλης Κοσμαδάκης: «Χρειάζονται βαθιές τομές με διαφάνεια, λογοδοσία και αξιοκρατία» (ΦΩΤΟ)

 

Ο υποψήφιος βουλευτής Πιερίας με το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών Μανώλης Κοσμαδάκης σε μια συνέντευξη που τα λέει όλα. Για ..
τη θητεία του στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου, τη σχέση του με τη δημοσιογραφία και τον εθελοντισμό, αλλά και γιατί συντάσσεται με το Γιώργο Παπανδρέου σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Διατελέσατε διοικητής του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου, ομολογουμένως με μια ικανή και πετυχημένη θητεία που αναγνωρίστηκε από όλους. Γιατί επιλέξατε να κατέβετε στην κεντρική πολιτική σκηνή.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γιατί θέλω να προσφέρω πολύ περισσότερα στον τόπο μας τώρα στα δύσκολα. Το έχουμε ανάγκη όλοι και οφείλω να είμαι παρών σε αυτό τον αγώνα. Μαζί με τον Γ. Παπανδρέου που λέει την αλήθεια.
Εξάλλου, με γνωρίζετε για πολλά χρόνια. Πάντα έχω ως προτεραιότητα τη διαφάνεια και την αλήθεια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ξανά, λοιπόν, υποψήφιος στις εκλογές μετά από ένα καλό αποτέλεσμα για εσάς στις περιφερειακές εκλογές του Μαΐου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, οι πολίτες της Πιερίας με τίμησαν με την ψήφο τους στις εκλογές του Μαΐου με ποσοστό 8,5%,  και μάλιστα χωρίς να έχω κομματική στήριξη.  Με ψήφισαν περίπου 6.500 συμπολίτες μου.
Τώρα θέλω να ακουστεί δυνατά η φωνή της Πιερίας, με μένα στο ελληνικό κοινοβούλιο. Τους ζητώ να με εμπιστευθούν και σε αυτή την εκλογική αναμέτρηση και να με επιλέξουν για να τους εκπροσωπήσω σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και για όλους μας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η ενασχόλησή σας με τα κοινά ξεκινά εδώ και πολλά χρόνια. Ήσασταν πολιτικοποιημένος από μικρή ηλικία και ασχοληθήκατε και με τη δημοσιογραφία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλα τα χρόνια, έλεγα ναι στους κοινωνικούς αγώνες για συμμετοχή, κοινωνική δικαιοσύνη, τοπική ανάπτυξη, δίπλα στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
Να βρίσκουμε λύσεις σε προβλήματα, να είμαστε με τους αδύναμους, να τους βοηθάμε, να ανοίγουμε δρόμους στους νέους, να δημιουργούμε για μας και τα παιδία μας.
Γι΄ αυτό μπήκα στη πολιτική στο ΠΑΣΟΚ το 1977. Για 37 χρόνια ήμουν παρών. Δεν είδα φως και μπήκα. Γι' αυτό ήμουν παρών με το Μάρκο Μπόλαρη στις αυτοδιοικητικές εκλογές πριν λίγους μήνες. Ανεξάρτητος κόντρα στο ρεύμα.
Γι' αυτό από το 1988 ήμουν στη Κίνηση Προστασίας Ολύμπου για πολλά χρόνια και στο Διοικητικό Συμβούλιο. Για να μη καταστρέψουν τον Όλυμπο. Γι' αυτό αρθρογραφώ από τότε. Γι' αυτό ήμουν στα ΜΜΕ σαν δημοσιογράφος στην ΕΡΜΗΣ και μετά στην ΑΙΧΜΗ. Έχω πάθος με τα κοινά.
Με το ίδιο πάθος δημιούργησα την Αναπτυξιακή Εταιρία. Για να καθόμαστε σε ένα τραπέζι και να συζητάμε για την τοπικά ανάπτυξη. Όλοι μαζί.
Γι' αυτό εδώ και 23 χρόνια στο Κέντρο Κατάρτισης εκπαιδεύω ανθρώπους, ανέργους, εργαζόμενους, νέους, επαγγελματίες και επιχειρηματίες. Παρέχω συμβουλευτική υποστήριξη σε νέους ανθρώπους που χρειάζονται κάποιος να τους δείξει το δρόμο.
Γι' αυτό μπήκα μαζί με άλλους μπροστά να μην ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία, το δάσος του Ψυχιατρείου στη Πέτρα Ολύμπου πριν από λίγους μήνες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Λίγοι γνωρίζουν τον Μανώλη Κοσμαδάκη, ως εθελοντή...
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο εθελοντισμός για μένα είναι στάση ζωής. Από πολύ νωρίς, ευαισθητοποιήθηκα. Όταν ήμουν φοιτητής υποστήριζα τους αλλοδαπούς φοιτητές στο Πολυτεχνείο του Άαχεν. Είχα εκλεγεί γραμματέας της ελληνικής κοινότητας στο Άαχεν,  βοηθώντας τους Έλληνες μετανάστες της περιοχής και συνεργαζόμουν με την τοπική Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Είμαι εθελοντής δότης οργάνων και ιστών στον ΕΟΜ.
Μέχρι πρόσφατα στη Κατερίνη ήμουν στην Εταιρία Προστασίας Ανηλίκων μαζί με άλλους εξαίρετους συμπολίτες μας, αλλά ξέρετε η κυβέρνηση μας κατήργησε αν και δεν της κοστίζαμε ούτε ένα ευρώ. Γιατί;
Και πολλά άλλα που δεν θέλω να γίνουν γνωστά. Ξέρετε δεν χρειάζεται να διαλαλώ τι κάνω. Απλώς τα κάνω γιατί τα πιστεύω.
Ένα παράδειγμα. Στις προηγούμενες εκλογές πήγα και εγώ στη Μέριμνα Παιδιού αλλά δεν έβγαλα φωτογραφίες όπως έκαναν οι άλλοι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τον τομέα της ψυχικής υγείας τον οποίο υπηρετήσατε από τη θέση του διοικητή. Παρόλα αυτά πρόκειται για το πιο ευαίσθητο κομμάτι της υγείας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι, καθώς, έχεις να κάνεις με ανθρώπους που απαιτούν έναν ιδιαίτερο χειρισμό. Και το πιο σημαντικό είναι η προσπάθεια της διοίκησης, του προσωπικού αλλά και της τοπικής κοινωνίας για την καταπολέμηση του στίγματος που δυστυχώς συνοδεύει τους ανθρώπους με ψυχικές διαταραχές.
Το Δεκέμβριο του 2013 οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Ημέρας του Ψυχιατρείου, αν και ήμουν ακόμα Διοικητής του νοσοκομείου, με βράβευσαν και για την εθελοντική μου προσφορά. Ήταν μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή για μένα γιατί το έμαθα εκείνη τη στιγμή.
Επίσης, ο σύλλογος εργαζομένων με τίμησε για ό,τι έκανα στο πρώην Ψυχιατρείο σε μια εκδήλωση που διοργάνωσαν. Τους ευχαριστώ για την τιμή που μου έκαναν. Δεν τους ξεχνώ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι έγινε τελικά και φύγατε από το Νοσοκομείο; Αποχωρήσατε; τα παρατήσατε; Γιατί δεν έχετε μιλήσει ποτέ γι' αυτό.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν χωρούσα στους σχεδιασμούς τους. Ας ήμουν ο καλύτερος, ας ήμουν ο δεύτερος καλύτερος με όρους ΑΣΕΠ.  Δεν ανανέωσαν για τρίτη θητεία τη συμμετοχή μου στη Διοίκηση. Μου έστειλε μια απόφαση ο Άδωνης ότι τελείωσε η θητεία μου. Ποτέ δεν αιτιολόγησαν και δεν αξιολόγησαν το έργο μου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Όμως παρόλο που δεν αξιολογηθήκατε για να συνεχίσετε στη Διοίκηση του νοσοκομείου Κατερίνης αν και διοικήσατε με εξαιρετικά αποτελέσματα για 4 χρόνια, σας βράβευσαν κιόλας. Και αυτό είναι το παράδοξο...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν επιλέγουν τους πετυχημένους. Προφανώς δεν ήμουν αρεστός στην πολιτική ηγεσία του Άδωνη και του Βενιζέλου, και δεν έβαλα μεσολαβητή στη τελική για να παραμείνω, αν και μου προτάθηκε, μου το σύστησαν. Δεν το έκανα. Δεν συμβιβάστηκα. Δεν υποτάχθηκα κομματικά.
Εξάλλου εγώ είχα επιλεγεί το 2010 με την καινοτόμα διαδικασία του open gov του Γ. Παπανδρέου.
Διοίκησα ένα νοσοκομείο ελλειμματικό για 5 συνεχόμενα χρόνια και το έκανα πλεονασματικό για 3 συνεχόμενα χρόνια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί να σας ψηφίσει ο κόσμος; Γιατί να επιλέξει τον Κοσμαδάκη;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μα γιατί με γνωρίζει ποιός είμαι, τι έχω κάνει από το 1988 που ζω και εργάζομαι στη Κατερίνη.
Γιατί με εμπιστεύεται ο κόσμος που συνεργάστηκα μαζί του σε όλες τις επαγγελματικές μου δραστηριότητες. Τόσο στον ιδιωτικό τομέα για 25 χρόνια, όσο και στο Δήμο Κατερίνης τα τελευταία 10 χρόνια, στη Διεύθυνση Προγραμματισμού, αλλά και επειδή αναγνωρίζει την εξαιρετική δουλειά που έκανα στο Ψυχιατρείο για 4 χρόνια. Γι' αυτά.
Είμαι ένας κανονικός άνθρωπος. Ένας άνθρωπος με χαμόγελο, αυτό που λείπει τα τελευταία χρόνια από τους ανθρώπους.
Δεν είναι αλαζονικά αυτά που λέω, είναι η αλήθεια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και γιατί με το ΚΙΝΗΜΑ του Γ. Παπανδρέου και όχι με το ΠΑΣΟΚ του Β. Βενιζέλου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γιατί είναι η νέα ελπίδα να αλλάξουν όλα. Γιατί λέει την αλήθεια. Αντίθετα η ασκούμενη πολιτική του ΠΑΣΟΚ στη συγκυβέρνηση είναι περισσότερο δεξιά και από αυτή του Σαμαρά. Η ηγετική ομάδα γύρω από το Βενιζέλο είναι δεξιά, καμιά σχέση με σοσιαλισμό, κοινωνική δικαιοσύνη και όσα πίστευα. Γι' αυτό και αποχώρησα και τυπικά από το ΠΑΣΟΚ με την επιστολή που δημοσίευσα. Διέψευσε τις προσδοκίες μου.
Το ΚΙΝΗΜΑ εκφράζει τις αξίες, τις αρχές και τις προοδευτικές πολιτικές που σήμερα λείπουν. Είμαστε έτοιμοι με ελληνικό σχέδιο να κάνουμε βαθιές τομές με διαφάνεια με λογοδοσία, με αξιοκρατία, με διαύγεια. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται Μνημόνια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι περιμένουν οι πολίτες από εσάς;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ξέρετε δεν θέλω να υπάρχει Έλληνας που να μην έχει στέγη, να μην έχει φαγητό, να μην έχει υγεία και φάρμακα, να μην έχει θέρμανση και ηλεκτρικό ρεύμα, να μην έχει σωστή παιδεία.
Οι πολίτες της Πιερίας περιμένουν την ελπίδα. Περιμένουν να ενισχύσω τη φωνή τους και να βγω μπροστά. Για να ακουστούν επιτέλους και να λυθούν πολλά από τα προβλήματά τους Τα προβλήματα της καθημερινής τους ζωής, για τη υγεία, για την παιδεία, για την ανεργία, για τα φάρμακά τους, τέτοια ζητήματα που είναι ζωτικής σημασίας για όλους και που η πολιτική της συγκυβέρνησης και των άλλων, των τωρινών βουλευτών δημιούργησε.
Περιμένει την νέα αλλαγή για να έχουν ξανά ελπίδα, όπως το 1981 με τον Ανδρέα Παπανδρέου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιό είναι το μήνυμά σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γνωρίζω - εμπιστεύομαι - επιλέγω









Δεν υπάρχουν σχόλια: