Συνέντευξη με τον υποψήφιο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Τζαμακλή.


b537fb12c7a3e8b9261d4ed6396c7f74_XL
Με την πεποίθηση ότι μία υποψηφιότητα σάν αυτή του Χάρη Τζαμακλή αποτελεί θετική παρέμβαση στην πολιτική πραγματικότητα του νομού Πιερίας, αναδημοσιεύουμε μία συνέντευξή του που έδωσε στο φιλικό ιστολόγιο http://www.dionolympos.gr:


Απαντήσεις ουσίας για το χρέος, τις μετεκλογικές συνεργασίες, τις πιθανότητες διπλών εκλογών αλλά και για μείζονα θέματα που αφορούν στην καθημερινότητα των πολιτών της Πιερίας, δίνει ο Χάρης Τζαμακλής σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη. Η δικαιοσύνη τόσο ως έννοια όσο και ως εφαρμογή δε θα μπορούσε να λείπει από την ατζέντα.
της Ολυμπίας Ευαγγέλου
Ο.Ε.: Αν δεν καταστεί εφικτή η διαπραγμάτευση για το χρέος, ποιές είναι οι εναλλακτικές του ΣΥΡΙΖΑ και ποιο το ενδεχόμενο εξόδου από την ευρωζώνη;
X.T.: Αποτελεί συνεδριακή και πολλαπλώς διακηρυγμένη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι η διαπραγμάτευση για το χρέος θα είναι πραγματική και όχι κατ’ επίφαση, όπως η «διαπραγμάτευση» της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου. Η θέση αυτή έχει ως αφετηρία την εκτίμηση ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο. Πρόκειται για θέση εκ διαμέτρου αντίθετη με τη θέση της συγκυβέρνησης, που θεωρεί το χρέος βιώσιμο. Συνεπώς υπάρχει στρατηγικού χαρακτήρα διαφορά μεταξύ των δύο αυτών εκτιμήσεων. Η συγκυβέρνηση ούτε θέλει, ούτε μπορεί να διαπραγματευθεί για το χρέος, επειδή ακριβώς δεσμεύεται από τις μνημονιακές της επιλογές και ακολουθεί την πολιτική που επιβάλλει η τρόϊκα. Η διαπραγμάτευση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι ευρωπαϊκή υπό την έννοια ότι το ζήτημα είναι ευρωπαϊκό και όχι μόνον ελληνικό. Θα στοχεύει στη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους της ονομαστικής αξίας του χρέους, ώστε αυτό να γίνει βιώσιμο. Αυτό έγινε για τη Γερμανία το 1953 και διεκδικούμε να γίνει και για την Ελλάδα το 2015. Περαιτέρω διεκδικούμε «ρήτρα ανάπτυξης» στην αποπληρωμή του υπολοίπου έτσι, ώστε να εξυπηρετείται από την ανάπτυξη και όχι από το πλεόνασμα του προϋπολογισμού καθώς και περίοδο χάριτος για την άμεση εξοικονόμηση πόρων για την ανάπτυξη. Τέλος διεκδικούμε μη περιορισμό των δημοσίων επενδύσεων με στόχο την ανάπτυξη με παράλληλη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σημειώνω ότι συναφές είναι και το θέμα του κατοχικού δανείου, που για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι ανοικτό. Σχέδιο Β΄ δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνον σχέδιο Α΄, που είναι απολύτως ρεαλιστικό και με τη δύναμη που θα μας δώσουν οι Έλληνες πολίτες στις εκλογές θα είναι εφικτή η αποδοχή του. Άλλωστε το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ είναι επωφελές και για την Ελλάδα και για τους δανειστές. Συνεπώς για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν τίθεται θέμα εξόδου από την Ευρωζώνη, δεδομένου ότι η θέση μας είναι ότι το όλο ζήτημα θα επιλυθεί μέσα στο πλαίσιό της.
Ο.Ε.: Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας με ποιούς θα συνεργαστείτε; Μπορείτε να εγγυηθείτε αποφυγή διπλών εκλογών;
X.T.: Όλα τα μηνύματα των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι ο στόχος της αυτοδυναμίας του ΣΥΡΙΖΑ είναι εφικτός. Ακόμη και σε περίπτωση αυτοδυναμίας η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι μονοκομματική, αλλά ευρύτερη. Έχουμε δεσμευθεί ότι δεν θα οδηγηθεί η χώρα σε δεύτερες εκλογές σε περίπτωση μη επίτευξης αυτοδυναμίας με δική μας ευθύνη. Όμως, στην παρούσα φάση, δηλαδή πριν από την εξαγωγή του αποτελέσματος της κάλπης, είναι άκαιρο και υποθετικό να συζητάμε για την επιλογή συνεργατών. Το τοπίο μετά τις εκλογές θα είναι τελείως διαφορετικό και οι όποιες προσεγγίσεις οφείλουν να το λάβουν υπ’ όψιν τους.
Ο.Ε.: Φορολογία. Τι περιλαμβάνουν τα μέτρα ανακούφισης των μικρών και μικρομεσαίων εισοδημάτων στα οποία αναφέρεστε;
X.T.: Με το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύθηκε να υλοποιήσει ένα Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες και είναι πλήρως κοστολογημένο. Ο πρώτος πυλώνας αφορά την άμεση αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης με την δωρεάν χορήγηση ηλεκτρικού ρεύματος (300 Kwh/μήνα) σε 300.000 νοικοκυριά, την εξασφάλιση τροφής και στέγης για όλους, τη 13η σύνταξη, την δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε ανασφάλιστους άνεργους, την ειδική κάρτα μετακίνησης για άνεργους και για όσους ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και με την κατάργηση της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη σύσταση Ειδικών Επιτροπών Εξώδικου Διακανονισμού για την άμεση εκκαθάριση των υποχρεώσεων στις Εφορίες και στα ασφαλιστικά ταμεία μέχρι τις 31.12.2014 (βεβαιωμένα χρέη, πρόστιμα κ.λ.π.). Στόχος η άρση των αδικιών στις φορολογικές υποθέσεις των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών και ο υπολογισμός των πραγματικών και δυναμένων να εισπραχθούν από το κράτος οφειλών. Τα ποσά που θα προκύψουν από την εκκαθάριση ρυθμίζονται σε 84 μηνιαίες δόσεις και σε κάθε περίπτωση έτσι, ώστε το συνολικό ποσό των ετήσιων δόσεων να είναι μέχρι το 20% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. Σε περίπτωση συνδυασμού φορολογικής και ασφαλιστικής οφειλής, το συνολικό ποσό των ετήσιων δόσεων θα είναι μέχρι το 30% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. Η υπαγωγή στην εκκαθάριση επιφέρει την άμεση παύση ποινικών διώξεων και κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών, πρώτης κατοικίας, μισθών κ.λ.π. Χορηγείται φορολογική ενημερότητα. Αναστέλλονται για 12 μήνες οι διώξεις και τα αναγκαστικά μέτρα σε οφειλέτες με αποδεδειγμένο μηδενικό εισόδημα, που εντάσσονται στη ρύθμιση. Καταργείται η αντισυνταγματική αυτόφωρη διαδικασία για οφειλές προς το Δημόσιο. Με αυτά τα μέτρα στοχεύουμε αφ’ ενός μεν στην ανακούφιση των ανθρώπων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, αφ’ ετέρου δε στην επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας αίροντας την ασφυκτική καταστολή που της έχει επιβληθεί από φόρους και πρόστιμα, που δεν είναι δυνατόν να πληρωθούν. Το άμεσο εκτιμώμενο οικονομικό όφελος από τη ρύθμιση χρεών και την έναρξη καταβολής δόσεων θα δώσει τη δυνατότητα να καλυφθούν χρηματοδοτικά κενά από αναγκαίες δράσεις για την ελάφρυνση και δικαιότερη κατανομή των βαρών με μέτρα όπως:
Ι. Η επαναφορά αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ. ΙΙ. Η θεσμοθέτηση της «νέας σεισάχθειας» για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων». Η «νέα σεισάχθεια» θα περιλαμβάνει, κατά περίπτωση, διαγραφή μέρους των οφειλών για όσους δανειολήπτες είναι κάτω από το όριο της φτώχειας και, ως γενική αρχή, αναπροσαρμογή των οφειλών έτσι ώστε η συνολική εξυπηρέτησή τους σε τράπεζες, Δημόσιο και ασφαλιστικούς οργανισμούς να μην ξεπερνά το ⅓ του εισοδήματος του δανειολήπτη. ΙΙΙ. Η σύσταση δημόσιου ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, που θα διαχειρίζεται κάθε τύπου ληξιπρόθεσμη οφειλή προς τις τράπεζες και θα τις ελέγχει για την εφαρμογή των συμφωνημένων ρυθμίσεων. Ο φορέας αυτός θα βρίσκεται σε επικοινωνία και συνεργασία με τις Ειδικές Επιτροπές Εξώδικου Διακανονισμού για χρέη προς το Δημόσιο και με ασφαλιστικά ταμεία για χρέη προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, ώστε να υπάρχει συνολική εικόνα των βαρών και άρα των διευκολύνσεων του κάθε δανειολήπτη. Με το μέτρο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει να εμποδίσει την αξιοποίηση του ιδιωτικού χρέους, ως μέσου άλωσης της περιουσίας των πολιτών και ελέγχου του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας. ΙΙΙΙ. Η νομοθετική ρύθμιση για επ’ αόριστον παράταση της αναστολής στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, αξίας έως 300.000 ευρώ. V. Η διά νόμου απαγόρευση πώλησης ή εκχώρησης σε μη αναγνωρισμένους τραπεζικούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις δικαιωμάτων δανειακών συμβάσεων και εμπραγμάτων ασφαλειών.
Σημειώνω ότι βασική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ είναι και η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ με τη θέσπιση φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας (ΦΜΑΠ) παράλληλα με την άμεση αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.
Ο.Ε.: Ποια θα είναι η συνεργασία σας με την τοπική αυτοδιοίκηση και εφόσον έχουμε περιφέρεια και δήμους που ελέγχονται κατά τα 2/3 από τη ΝΔ;
X.T.: Η Αυτοδιοίκηση ακόμα και τώρα, παρά τις αλλεπάλληλες ήττες, είναι το ανάχωμα στην διάλυση του κοινωνικού κράτους. Είναι ο βασικός μοχλός κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής, ο βασικός μοχλός για την παραγωγική ανασυγκρότηση της πατρίδας μας. Είναι αυτή που σηκώνει αποκλειστικά το βάρος της κοινωνικής πολιτικής του κράτους, έχοντας οργανώσει ένα εκτεταμένο δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών, που απευθύνεται στο σύνολο των πολιτών και ιδιαίτερα στους φτωχούς, τους ανέργους και τους οικονομικά ασθενέστερους. Υπό το πρίσμα αυτό είναι σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρόκειται να συνεργασθεί με όλες τις δημοτικές και περιφερειακές διοικήσεις σε όλη τη χώρα – άρα και στην Πιερία – ανεξαρτήτως της προέλευσης των αιρετών αρχόντων. Άλλωστε τα τεράστια και συσσωρευμένα προβλήματα των πολιτών δεν έχουν κομματικό χρώμα, ούτε επιλύονται με μαγικά κομματικά ραβδιά. Ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται για να ενώσει τους Έλληνες πολίτες και όχι για να συνεχίσει τις πολιτικές του διαίρει και βασίλευε.
Ο.Ε.: Η Πιερία είναι περικυκλωμένη από διόδια. Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα αυτό;
X.T.: Όπως γνωρίζετε, οι εθνικές οδοί παραχωρήθηκαν σε εγχώριες και ξένες εταιρίες με νόμους – συμβάσεις που ψηφίσθηκαν το 2007 από τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ επί υπουργίας Σουφλιά. Οι νόμοι αυτοί ψηφίσθηκαν παρά τις αντιδράσεις τότε του ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου η κοινοβουλευτική δύναμη ήταν πολύ μικρή. Οι συμβάσεις, εκτός από λεόντειες και σκανδαλώδεις, είναι και μακρού χρόνου (τριακονταετία) και προβλέπουν την κατάπτωση ποινικών ρητρών εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου σε περίπτωση καταγγελίας από την πλευρά του. Συνεπώς η καταγγελία των συμβάσεων είναι απρόσφορη για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αφού είναι βέβαιο ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει τα ποσά των ποινικών ρητρών. Βάσει των ανωτέρω η θέση του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να συμπυκνωθεί στα εξής:
Ι. Διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους για αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων, σύμφωνα με νέο χρηματοδοτικό μοντέλο και νέα χρονοδιαγράμματα των έργων. ΙΙ. Ανάκληση των αυξήσεων και μείωση του αριθμού των σταθμών σε όλους τους οδικούς άξονες. ΙΙΙ. Κατασκευή ασφαλών παραπλεύρων οδών σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο. ΙΙΙΙ. Μέριμνα για την ανακούφιση ευπαθών ομάδων (χρονίως πασχόντων ή ασθενών και ατόμων με αναπηρία) και εφαρμογή ειδικού τιμολογίου. V.Τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων σύμφωνα με το διευρωπαϊκό σύστημα διοδίων (αναλογική χρέωση βάσει της χιλιομετρικής χρήσης). VΙ. Παύση της ποινικοποίησης των συλλογικών αγώνων όσων εναντιώνονται στα υπερβολικά διόδια και στις παράλογες αυξήσεις.
Ο.Ε.: Στη βασική συνθηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνεται η λέξη «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ». Ποιο περιεχόμενο δίνετε στην έννοια αυτή;
X.T.: Δεν είναι αφηρημένη έννοια. Πέρα από το τεράστιο για την Αριστερά αξιακό της φορτίο, στην παρούσα οικονομική, κοινωνική και πολιτική συγκυρία εννοούμε σαφώς και την ικανοποίηση του κοινού περί δικαίου αισθήματος με μέτρα άμεσης διερεύνησης σκανδάλων και υποθέσεων που επέφεραν μεγάλα κόστη στον Ελληνικό λαό και συνετέλεσαν στην εξαθλίωση που σήμερα βιώνει. Ένα δεύτερο σκέλος αφορά ασφαλώς την αποκατάσταση των μνημονιακών αδικιών, που θεσπίσθηκαν με τους 450 περίπου εφαρμοστικούς νόμους. Η Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου θα είναι επιφορτισμένη με ένα τεράστιο έργο νομοθετικών μεταρρυθμίσεων προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή στην άρση των συνεπειών των μνημονίων.
Ο.Ε.: Όσον αφορά στον δικηγορικό κλάδο (και ειδικότερα τους δικηγόρους της επαρχίας) και τις συνεχείς αποχές με αφορμή τροπολογίες, στις οποίες αντιτάσσονται πώς θα κινηθείτε; Ειδικότερα για τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας ποια είναι η θέση σας;
X.T.: Ο ΣΥΡΙΖΑ εμπράκτως στηρίζει τις διεκδικήσεις του δικηγορικού κόσμου. Οι δικηγόροι είναι ο πρώτος επιστημονικός κλάδος που επλήγη από τις μνημονιακές πολιτικές – ήδη από το 2010. Τότε πολλοί δικηγορικοί σύλλογοι, μεταξύ των οποίων και ο Δικηγορικός Σύλλογος Κατερίνης, του οποίου είχα την τιμή να είμαι Πρόεδρος, έδωσαν έναν πολύμηνο αγώνα για να σταματήσει η λαίλαπα. Ο κλάδος έχει συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα {δραστική συρρίκνωση δικηγορικής ύλης, αδυναμία καταβολής φόρων (εισοδήματος και Φ.Π.Α.) και εισφορών (ασφαλιστικών, υγείας και προνοιακών), άδικο φορολογικό σύστημα λόγω των τεκμηρίων, συγκέντρωση των υποθέσεων των τραπεζών σε μεγάλες δικηγορικές εταιρίες κ.ά.}. Επίσης συσσωρεύονται και θεσμικά ζητήματα (ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του ΣτΕ για το μνημόνιο κ.λ.π., αξιολόγηση των δικαστικών λειτουργών, κατάργηση του Φ.Π.Α. στην παροχή δικηγορικών υπηρεσιών, κατάργηση διατάξεων που εμποδίζουν την προσφυγή των πολιτών στη Δικαιοσύνη, θεσμός της Νομικής Βοήθειας).
Οι δικηγόροι του ΣΥΡΙΖΑ προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα, όπως: Την αύξηση του αφορολογήτου ορίου στα προ του μνημονίου επίπεδα, ήτοι 12.000 ευρώ με παράλληλη θέσπιση φορολογικών συντελεστών που να αντιστοιχούν στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την διεύρυνση των φοροαπαλλαγών με δαπάνες που καταργήθηκαν. Την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Την κατάργηση του Φ.Π.Α. για τους Δικηγόρους στο πλαίσιο της αντιμετώπισής τους ως δημοσίων λειτουργών, όπως ορίζεται στον Κώδικα Δικηγόρων και όχι ως επιχειρηματιών, με επαναφορά στην κατηγορία ακαθαρίστων εισοδημάτων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, το εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα. Την θέσπιση ευνοϊκών ρυθμίσεων με πολλές δόσεις ανάλογα με την εισοδηματική επάρκεια των δικηγόρων με παράλληλη χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας – Κατάργηση των πρόσθετων τελών στις ανεξόφλητες ασφαλιστικές οφειλές. Την δωρεάν ιατρική περίθαλψη για όλους. Την μείωση των λειτουργικών κενών στις θέσεις δικαστικών λειτουργών και γραμματέων. Την άρση της απαξίωσης της δικαιοσύνης (πλήρης ανεξαρτησία από την εκτελεστική εξουσία, επιτάχυνση των δικών σε όλες τις βαθμίδες και διαδικασίες). Την πλήρη μηχανοργάνωση της δικαιοσύνης. Την χρηματοδότηση του μηχανισμού της δικαιοσύνης μέσα από την προνομιακή χρηματοδότησή της από τα έσοδα που καθημερινά εισπράττει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία της δικαιοσύνης (μετατροπή ποινών, δικαστικό ένσημο κ.λ.π.). Για τον ΣΥΡΙΖΑ η δικαιοσύνη είναι κρίσιμη λειτουργία για την κοινωνία, πρέπει να χρηματοδοτείται με επάρκεια.
Σε ό,τι αφορά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που προσφάτως είχε την πρόθεση να καταθέσει προς ψήφιση ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντίθετος, δεδομένου ότι η φιλοσοφία του και οι επί μέρους διατάξεις του είναι ασύμβατες με το κράτος δικαίου και τείνουν σε εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων εις βάρος των πολιτών και του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιτρέψτε μου μία προσθήκη: Ο Δικηγορικός Σύλλογος Κατερίνης από πολλών ετών διεκδικεί την ίδρυση Διοικητικού Πρωτοδικείου στην Κατερίνη. Να παύσει, δηλαδή, η Κατερίνη να αποτελεί μεταβατική έδρα του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης. Σ’ αυτό συνηγορεί και η κατάλληλη κτιριακή υποδομή.
Επίσης συνηγορεί και το γεγονός ότι οι πολίτες του Νομού δεν είναι δίκαιο αφ’ ενός μεν να αναγκάζονται να καταβάλουν υπέρογκες δαπάνες για την κατάθεση των δικογράφων τους σε άλλη πόλη, αφ’ ετέρου δε να δικάζουν τις σχετικές υποθέσεις τους σε χρόνο κατά πολύ μακρύτερο από ό,τι οι πολίτες άλλων Νομών που διαθέτουν Διοικητικά Πρωτοδικεία. Αυτή η διαφορά είναι ανεπίτρεπτη, ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με διατάξεις της Ε.Σ.Δ.Α. και του Συντάγματος και πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να την άρει σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο Κατερίνης και την Διοικητική Ολομέλεια του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ:http://www.dionolympos.gr/