Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Σάββας Χιονίδης: "Κάνουμε έργα ουσίας, κάνουμε έργα ανάπτυξης" Δημοπρατείται τέλη Αυγούστου η περιφερειακή Κατερίνης ύψους 65,5 εκ. ευρώ


Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012Τοπικά
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης για την δρομολόγηση του έργου της περιφερειακής οδού ..
Κατερίνης.
Στη συνέντευξη τύπου στην οποία συμμετείχαν επίσης οι αντιδήμαρχοι Ζ. Σατραζέμης και Ν. Μπουρονίκος, ο δήμαρχος Κατερίνης ανακοίνωσε ότι μετά από 5 χρόνια σκληρής δουλειάς κατάφεραν και έχουν πλέον στα χέρια τους την έγκριση για την προκήρυξη του διαγωνισμού για το περιφερειακό δρόμο Κατερίνης.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 65,5 εκ. ευρώ, έχει χαρακτηριστεί ως δευτερεύουσα εθνική οδός και εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο σύμφωνα με Απόφαση Υπουργού.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Μακεδονίας - Θράκης 2007-2013" και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Στο έργο προβλέπεται επίσης το ποσό των 7 εκ ευρώ για τις απαλλοτριώσεις και 2 εκ ευρώ για τις εργασίες που θα γίνουν από τους οργανισμούς κοινής ωφελείας.
Ο Δήμαρχος Κατερίνης
Όπως είναι γνωστό υπάρχει η έγκριση του έργου και η πίστωση. Τα τεύχη δημοπράτησης υπογράφηκαν από τον αναπληρωτή περιφερειάρχη κ. Ψωμιάδη και τη Διαχειριστική Αρχή και θα πρέπει να δημοσιευτεί το έργο στην εφημερίδα της ευρωπαϊκών κοινοτήτων σε διάστημα 55 ημερών.
Η εκτίμηση είναι σύμφωνα με τον κ. Χιονίδη ότι ο διαγωνισμός του έργου θα γίνει τέλη Αύγουστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Ο κ. Χιονίδης ευχαρίστησε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του μεγάλου στόχου, και κυρίως τους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου.
"Ο διαγωνισμός για την περιφερειακή οδό θα γίνει από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την επίβλεψη του έργου θα έχει η κεντρική υπηρεσία της περιφέρειας.
Η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου έχει ήδη πάρα πολλά έργα τα οποία παρακολουθούμε συστηματικά, τα οποία κατασκευάζονται. Παράλληλα όμως και εμείς θα είμαστε εδώ να παρακολουθούμε το έργο".
Ο κ. Σατραζέμης
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος κ. Σατραζέμης αναφερόμενος στο έργο το χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο στα 100 χρόνια ζωής της πόλης.
"Είναι ένα έργο το οποίο πίστεψε ο δήμαρχος Κατερίνης, το πίστεψε το δημοτικό συμβούλιο, το διεκδικήσαμε σαν μια γροθιά και με πολύ κόπο και αγώνα το πήραμε".
Όπως είπε ο κ. Σατραζέμης, είναι ένα έργο που θα προσδώσει προτιθέμενη αξία στο σύνολο της πόλης, και αυτό έχει να κάνει με την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την τοπική οικονομία , αλλά και με τον πολιτισμό της περιοχής.
Η περιφερειακή οδός Κατερίνης
Η Περιφερειακή Οδός της Κατερίνης, μήκους 10,3χιλιομέτρων θα συνδέσει την 13η Εθνική Οδό, με την ΠΑΘΕ, και ευρύτερα την Εγνατία Οδό και το νέο ηλεκτροδοτούμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο, διευκολύνοντας την προσβασιμότητα σε όλο το οδικό δίκτυο του Νομού Πιερίας.
Θετική παρεπόμενη συνέπεια των ανωτέρω αποτελεί: Η σύνδεση όλων των δικτύων (πρωτεύον Εθνικό Δίκτυο - δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο (Επαρχιακό Δίκτυο) μεταξύ τους, χωρίς την χρήση του αστικού οδικού δικτύου της πόλης.
Η σύνδεση των κάτωθι οδών μετά κύρια οδικά δίκτυα: Ν. Έφεσος - Κατερίνη (5η Επαρχιακή Οδός), Κουντουριώτισσα - Κατερίνη, Νέο Κεραμίδι - Κατερίνη (4η Επαρχιακή Οδός), Παλαιό Κεραμίδι - Κατερίνη (3η Επαρχιακή Οδός), Γανόχωρα - Κατερίνη (2η Επαρχιακή Οδός), Περίσταση - Κατερίνη (1η Επαρχιακή Οδός).
Επιπλέον, η σύνδεση του χιονοδρομικού κέντρου Ελατοχωρίου με τους κατοίκους των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας - Θεσσαλίας.
Τέλος, θα δοθεί οριστική λύση στην προβληματική πρόσβαση, μέσω του αστικού ιστού της πόλεως, στο νέο Νοσοκομείο της Κατερίνης που αυξάνει δραματικά το χρόνο πρόσβασης.
Το έργο θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά τον Δήμο Κατερίνης, με παρεπόμενες συνέπειες την βελτίωση ποιότητας ατμοσφαιρικού αέρα λόγω της μείωσης εκπομπής ρύπων. Θα δώσει ώθηση στον τομέα των μεταφορών και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Επίσης θα συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση του τοπικού εισοδήματος και την αύξηση των παραγωγικών επενδύσεων.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Με βάση το χαρακτηρισμό, τη λειτουργία του αλλά κυρίως με τον πολύ υψηλό αναμενόμενο φόρτο, η διατομή της οδού περιλαμβάνει συνολικό εύρος κατάληψης περίπου 29,00 μ. που αναλύονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. και 3,50 μ., διαχωριστική νησίδα πλάτους 3,50 μ., εσωτερική καθοδηγητική λωρίδα πλάτους 0,80 μ. και Λ.Ε.Α. 2,50 μ. ανά κατεύθυνση, καθώς και έρεισμα πλάτους 1,4 μ. ανά κατεύθυνση.
Το μήκος του οδικού τμήματος είναι 10,3 χλμ. Επίσης θα κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των παρόδιων.
Ακόμη θα κατασκευαστούν πέντε ισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι (κόμβος Ν. Εφέσου, κόμβος Αγ. Δημητρίου, κόμβος Νοσοκομείου, κόμβος Γανόχωρας και κόμβος με Π.Ε.Ο Θεσσαλονίκης-Κατερίνης), δύο μεγάλες γέφυρες ανοίγματος 136 και 106 μ. στο χείμαρρο Πέλεκα, τρείς (3) κάτω διαβάσεις τοπικών οδών, τέσσερις κιβωτοειδείς οχετοί και τεχνικό περιφερειακή τάφρου.
Η παρέμβαση ολοκληρώνεται με μεταφορά δικτύου ΟΚΩ, σωστική αρχαιολογική έρευνα, απόκτηση γης και σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας/κόστους οφέλους μεγάλου έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: