Επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Ηλία Χατζηχριστοδούλου προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων - Να εκλογικευτεί το τίμημα στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς


http://4.bp.blogspot.com/_OaLA3aT6t3o/TJyCWkhbMsI/AAAAAAAACYM/uslF3QSi0Vc/s1600/%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85+%CE%97%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82.jpg 

Τετάρτη 04 Ιανουαρίου 2012 Τοπικά
Ζητά επίσης την εξαίρεση όλων των μικρών επαγγελματικών τοπικών οχημάτων από καταβολή διοδίων τελών
Την εκλογίκευση του τιμήματος στα παράπλευρα διόδια της Λεπτοκαρυάς και μια σειρά άλλων απαιτήσεων που...
έχουν να κάνουν κυρίως με τους επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής διεκδικεί με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη επιστολή κοινοποιείται επίσης στους βουλευτές Πιερίας, τον Περιφερειάρχη και τους Περιφερειακούς Συμβούλους Κεντρικής Μακεδονίας, την Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους Πιερίας αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σε μια από τις δυσχερέστερες περιόδους της χώρας όπου η Πιερία και συνολικά η Κεντρική Μακεδονία προσπαθούν να επιβιώσουν από τον εσωτερικό τουρισμό και ο κλάδος των μεταφορέων πλήττεται βάναυσα, η επιβολή διοδίων τελών για τους Πιεριείς και τους Μακεδόνες εξακολουθεί να είναι μια καθημερινή γάγγραινα.
Κατά τις τελευταίες σαράντα ημέρες έχουμε δεχθεί καταγγελίες και παράπονα μελών για τις χρεώσεις ακόμη και στα παράπλευρα διόδια που κατασκευάστηκαν από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία στη Λεπτοκαρυά Πιερίας.
Για παράδειγμα ένα μικρό επαγγελματικό αυτοκίνητο (κλούβα) πληρώνει διερχόμενο από τα συγκεκριμένα παράπλευρα διόδια προς Κατερίνη, 7,30 ευρώ. Αν αναλογιστεί κανείς ότι ένας επαγγελματίας διέρχεται ίσως και πάνω από δύο φορές μέσα στα όρια της ίδιας της Περιφερειακής του Ενότητας για να εξασφαλίσει τα προς το ζην, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ένα μεγάλο μέρος του "μεροκάματου" καταλήγει στα διόδια.
Επίσης πολλοί επιχειρηματίες παραπονιούνται εντόνως ότι περνώντας τα διόδια με ένα πολύ ελαφρώς υπερυψωμένο ιδιωτικής χρήσης όχημα, πληρώνουν διπλό τίμημα επί της Ε.Ο. που διαχειρίζεται η "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" Α.Ε.
Κύριε Υπουργέ,
Η οικονομία της Πιερίας και της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης βάλλεται από τα διόδια τέλη σε καθημερινή βάση καθότι έχει επηρεαστεί η καθημερινή ροή χιλιάδων επαγγελματιών και κατοίκων των δύο περιοχών που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα:
* Βλάπτεται άμεσα ο κλάδος των μεταφορών στις ευρύτερες περιοχές Θεσσαλονίκης & Κατερίνης γεγονός που οδηγεί σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων. Γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα είτε είναι φορτηγό είτε τουριστικό λεωφορείο γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο.
* Δεχόμαστε μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο αμφίδρομο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη) ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ. Ο εσωτερικός άλλωστε τουρισμός του Σαββατοκύριακου δεν είναι πλέον αμελητέα ποσότητα για την ενιαία Κεντρική Μακεδονία.
Συγκεκριμένα ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πληρώνει 2,40 + 3,10 = 5,50 * 2 = 11,00 ευρώ για να κάνει ένα μπάνιο στις ακτές του Πλαταμώνα ενώ την ίδια επιβάρυνση θα έχει ο επισκέπτης που πηγαίνει για δουλειές στη Θεσσαλονίκη.
* Υποκείμεθα σε περιβαλλοντικές συνέπειες και εντείνεται ο κίνδυνος οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα - Κύμινα - Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης - Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
* Επηρεάζεται ριζικά η τσέπη και η ψυχολογία του δυνητικού επισκέπτη και των δυο περιοχών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας ώστε:
1. Να εξαιρεθούν όλα τα μικρά επαγγελματικά τοπικά οχήματα από καταβολή διοδίων τελών στα παράπλευρα διόδια Λεπτοκαρυάς.
2. Να μην πληρώνουν τα ελαφρώς υπερυψωμένα Ι.Χ. και επαγγελματικής χρήσεως αυτοκίνητα το διπλάσιο τίμημα που σήμερα τους επιβάλλεται.
3. Να εκλογικευτεί το ποσό του τιμήματος. Για παράδειγμα θα μπορούσε να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ και να μειωθεί αισθητά το πολύ ακριβό κόστος στα διόδια Λεπτοκαρυάς μέχρι να κατασκευαστούν παράπλευροι δρόμοι για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.
Ευχές για υγεία, επιτυχία στο έργο σας και καλή χρονιά.
Με τιμή,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ