Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΟΥΠΗΣ "Πλήρωσα την επιπολαιότητά μου" ,«Στόλιζε» την κυβέρνηση μέσω του facebook ο νεαρός οικονομολόγος κ. Αν. Κουτούπης (ένθετη φωτογραφία) την ώρα που προθυμοποιούνταν να την υπηρετήσει ως ειδικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών

 


ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009
Συνέντευξη στον Κ. ΧΑΤΖΙΔΗ

Αν σας πω ότι δεν είχα επιφυλάξεις, θα ήμουν ψεύτης. Είχα πολλές επιφυλάξεις, δεν πίστευα ότι θα μπορούσαν να επιλέξουν ένα στέλεχος της ΝΔ, όπως είμαι εγώ. Οταν όμως δέχθηκα το πρώτο τηλεφώνημα από το γραφείο του κ. Παπακωνσταντίνου και βρέθηκα να συνομιλώ μαζί του, η άποψή μου άλλαξε άρδην 

Ο 35χρονος οικονομολόγος με τη συντομότερη θητεία σε κυβερνητική θέση στη Δημόσια Διοίκηση εξηγεί πώς το facebook γκρέμισε όσα έχτιζε ολόκληρη ζωή, ζητεί «συγγνώμη» από τον υπουργό και δηλώνει ότι δεν θα συμμετείχε πάλι σε διαδικασία επιλογής 

ΠΕΡΑΝ πάσης αμφιβολίας υπήρξε το «πρόσωπο της εβδομάδας». Ο χαρακτηρισμός αφορά τον κ. Ανδρέα Κουτούπη, τον 35χρονο οικονομολόγο ο οποίος ......
μέσα σε 24 ώρες τα... είδε όλα. Γνώρισε τη χαρά της ανέλπιστης επιτυχίας και την ανείπωτη πικρία της απροσδόκητης αποτυχίας. Ολα αυτά, μεταξύ

Δευτέρας και Τρίτης. Λέξη-κλειδί, το facebook, το οποίο από εργαλείο επικοινωνίας κατέληξε σε εργαλείο επαγγελματικής αυτοχειρίας για τον κ. Κουτούπη. Αιτία όσα... εκστόμισε, ελαφρά τη καρδία, κατά της κυβέρνησης- ακόμη και αφότου έμαθε ότι επελέγη για τη θέση του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών-, τα οποία τον κατατάσσουν στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες ως

το κυβερνητικό στέλεχος της δημόσιας διοίκησης με τη συντομότερη θητεία.
Την περασμένη Δευτέρα ο κ. Κουτούπης είδε το όνομά του να φιγουράρει στα δελτία ειδήσεωνως ο νέος ειδικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών με αρμοδιότητα στην εποπτεία των ΔΕΚΟ. Την Τρίτη πληροφορήθηκε από τα ΜΜΕ ότι η κυβέρνηση ανακάλεσε την απόφασή της όταν έγιναν γνωστά

τα κοσμητικά επίθετα με τα οποία ο κ. Κουτούπης στόλιζε την κυβέρνηση μέσω του facebook, την ώρα που προθυμοποιούνταν να την υπηρετήσει. «Πληρώνω την επιπολαιότητά μου» ομολογεί στο «Βήμα» ο κ. Κουτούπης και προσθέτει: «Μέσα σε μια στιγμή κατέστρεψα όσα με κόπους και θυσίες έχτισα στα 35 μου χρόνια. Πολύ φοβούμαι ότι το τίμημα θα είναι βαρύ».
- Γραμματέας για μία ημέρα.Πώς τα καταφέρατε, κύριεΚουτούπη; «Μέσα σε μια στιγμή κατέστρεψα όσα με κόπους και θυσίες έχτισα στα 35 μου χρόνια. Από το ζενίθ βρέθηκα στο ναδίρ. Τώρα είμαι στο τίποτε, στον πάτο του βαρελιού. Πιο κάτω δεν υπάρχει. Απολογούμαι για τις βλακείες που είπα και τον χαβαλέ που έκανα σε αφελείς συζητήσεις στο facebook. Σας είπα, τώρα είμαι στο τίποτε. Κατέστρεψα τον εαυτό μου και πλήγωσα αγαπημένα μου πρόσωπα».

- Και τώρα τι κάνετε; «Οσο τετριμμένη κι αν ακούγεται η έκφραση “ζωντανός νεκρός”, αυτή γυροφέρνει συνεχώς στο μυαλό μου. Δεν ξέρω ειλικρινά τι θα είχα κάνει αν δεν έβρισκα στήριγμα στα αγαπημένα μου πρόσωπα, ποιες αποφάσεις θα μπορούσα να έχω λάβει. Αν δεν είχα την εννιάχρονη κόρη μου, μπορεί και να είχα αυτοκτονήσει. Μου πέρασε από το μυαλό και αυτή η σκέψη. Δεν έχω διάθεση να βγω από το σπίτι μου».

- Το ύφος και οι υβριστικοί χαρακτηρισμοί που εκτοξεύσατε όχι μόνο κατά της κυβέρνησηςαλλά ουσιαστικά κατά πάντωνξένισε σε σχέση με τη θέση που αναλάβετε. Ακουστήκατε σαν... ακροδεξιός.

«Φυσικά και όχι. Είμαι μέλος της ΝΔ. Εκτός και αν η ΝΔ αποτελεί ακροδεξιό κόμμα! Από νεαρός υπήρξα μέλος της ΔΑΠ και στη συνέχεια της ΔΑΚΕ. Δεν το έκρυψα σε κανέναν ότι ανήκω στη ΝΔ, ούτε στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών».

- Κανείς δεν σας επικρίνει για τις πολιτικές πεποιθήσεις σας. Αλλωστε, όπως είπατε κι εσείς, η κυβέρνηση όταν ανακοίνωσε την τοποθέτησή σας στην ειδική γραμματεία του υπουργείου Οικονομικών γνώριζε ότι ιδεολογικά ανήκετε στο άλλο κόμμα εξουσίας. Η ένσταση αφορά τον τρόπο εκφοράς του λόγου σας, στο πλούσιο υβρεολόγιό σας, όπως ειπώθηκε.
«Δεν με εκφράζει η εικόνα που διαμορφώθηκε για το άτομό μου με την αποσπασματική δημοσιοποίηση ορισμένων διαλόγων που είχα στο facebook. Ειλικρινά σας λέω, δεν είναι αντιπροσωπευτική. Εσείς δεν κάνετε χαβαλέ στις ιδιωτικές σας συζητήσεις; Δεν εκφράζεστε με χαλαρότητα σε ανάλογες συζητήσεις; Υπήρξε σκόπιμη συρραφή διαλόγων που έγιναν σε διαφορετική χρονική στιγμή και με ποικίλα θέματα συζήτησης. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι επέδειξα παροιμιώδη επιπολαιότητα. Αυτή πληρώνω σήμερα και πολύ φοβάμαι ότι θα την πληρώνω για πολύ καιρό ακόμη. Το τίμημα θα είναι βαρύ».

- Σε τι αναφέρεστε; «Πιστεύω ότι θα αντιμετωπίσω πολλές δυσκολίες στον επαγγελματικό μου τομέα. Ποιος θα θελήσει να μου δώσει δουλειά μετά την πρωτοφανή διαπόμπευσή μου; Από περιζήτητο στέλεχος της αγοράς, έγινα ξαφνικά μαύρο πρόβατο, αποδιοπομπαίος τράγος. Πολύ φοβούμαι ότι θα δυσκολευθώ να βρω δουλειά, πολλές πόρτες θα συναντήσω κλειστές. Ενώ λατρεύω την πατρίδα μου, ίσως χρειασθεί να ξενιτευτώ».

- Περισσότερο απ΄ όλα προβλημάτισε η κουβέντα που είπατε ότι θέλετε να τα οικονομήσετε.
«Αυτό είναι ένα από τα παραδείγματα της διαστρέβλωσης της αλήθειας που σας είπα. Οταν υπέβαλα τα χαρτιά μου για τη θέση του ειδικού γραμματέα, το έκανα με αποκλειστικό γνώμονα το αίσθημα προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο και βεβαίως από διάθεση να εμπλουτίσω περαιτέρω το βιογραφικό μου. Δεν είμαι άνεργος, κατέχω μια πάρα πολύ καλή θέση σε μεγάλη πολυεθνική επιχείρηση και τα εισοδήματά μου είναι υψηλά. Αυτά που σας λέω δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Ρωτήστε στην αγορά ποιος είμαι και τι δουλειά κάνω. Εδώ και 11 χρόνια καθημερινά δουλεύω από τις 8.00 το πρωί ως τις 11.00 το βράδυ».

- Κάνατε χαβαλέ,όπως είπατε,και όταν στείλατε το βιογραφικό σας; Δεν πιστεύατε ότι η διαδικασία είναι αντικειμενική και αδιάβλητη;

«Αν σας πω ότι δεν είχα επιφυλάξεις, θα ήμουν ψεύτης. Είχα πολλές επιφυλάξεις, δεν πίστευα ότι θα μπορούσαν να επιλέξουν ένα στέλεχος της ΝΔ, όπως είμαι εγώ. Οταν όμως δέχθηκα το πρώτο τηλεφώνημα από το γραφείο του κ. Παπακωνσταντίνου και βρέθηκα να συνομιλώ μαζί του, η άποψή μου άλλαξε άρδην. Είδα ότι η διαδικασία ήταν αξιοκρατική και πείστηκα ότι γι΄ αυτούς τους ανθρώπους άξιζε να εργαστώ και να προσφέρω. Μάλιστα, σε κάποια αποστροφή του λόγου μου γύρισα και είπα στον κ. Παπακωνσταντίνου: “Κύριε υπουργέ, αποτελεί μεγάλη τιμή για μένα, γιατί δεν ανήκω στο κόμμα σας. Είμαι η ζωντανή απόδειξη ότι η διαδικασία είναι αδιάβλητη και πέρα για πέρα αξιοκρατική”».

- Γνωρίζατε τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου πριν από τη διαδικασία υποβολής των βιογραφικών;
«Τον κ. Παπακωνσταντίνου δεν τον γνώριζα προσωπικά. Οπως πολλοί άλλοι άνθρωποι της αγοράς, έτσι και εγώ είχα μια πάρα πολύ καλή άποψη για τον τεχνοκράτη πολιτικό, εκτιμούσα τις ικανότητές του και πίστευα στην ειλικρίνεια των προθέσεών του. Δεν τον γνώριζα προσωπικά, ούτε αυτόν ούτε κάποιον από τους συνεργάτες του, όπως εκ του πονηρού γράφτηκε στον Τύπο».

- Πότε τον συναντήσατε για πρώτη φορά;
«Τον κ. Παπακωνσταντίνου τον συνάντησα δύο φορές στο πλαίσιο των διαδικασιών για την πλήρωση της θέσης του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών, αρμόδιου για τις ΔΕΚΟ. Την πρώτη φορά που με κάλεσε στο γραφείο του ήταν πριν από έναν μήνα και τη δεύτερη το βράδυ της 18ης Νοεμβρίου. Θυμάμαι την ημερομηνία αυτής της συνάντησης, γιατί όσο ήμουν στο υπουργείο Οικονομικών ήταν σε εξέλιξη ο αγώνας της Εθνικής Ελλάδος στην Ουκρανία για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου».

- Ακούστηκε ότι γνωρίζατε τον σύμβουλο του Πρωθυπουργού κ. Κ. Θέο. Ισχύει κάτι τέτοιο;
«Ουδέν ψευδέστερον! Τον άνθρωπο δεν τον γνώριζα ούτε κατ΄ όνομα ούτε κατ΄ όψη. Εμαθα γι΄ αυτόν όταν μου τηλεφώνησε ο ίδιος προσωπικά για να με πληροφορήσει και να με συγχαρεί για την επιλογή μου στη θέση του ειδικού γραμματέα».

- Πιστεύετε ότι με τις ενέργειές σας φέρατε σε δυσχερή θέση τον αρμόδιο υπουργό;
«Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι κύκλοι εντός του κυβερνώντος κόμματος, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή εναντιώθηκαν σ΄ αυτή τη νέα διαδικασία στελέχωσης της Δημόσιας Διοίκησης, βρήκαν την ευκαιρία να στρέψουν τα βέλη τους κατά του υπουργού Οικονομικών. Καταλαβαίνω ότι δημιούργησα πρόβλημα σε έναν άνθρωπο που εκτιμώ και αισθάνομαι την ανάγκη να του ζητήσω “συγγνώμη”. Οταν περάσω αυτή την περιπέτεια που ζω, θα ήθελα να του εκφράσω αναλυτικά τις απόψεις μου για όλα όσα συνέβησαν».

- Αν γυρίζατε τον χρόνο πίσω, τι δεν θα κάνατε;
«Δεν θα συμμετείχα στη σχετική διαδικασία για την ανάληψη της θέσης του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών. Πιστεύω ότι, είτε έτσι είτε αλλιώς, κάποια στελέχη του κυβερνώντος κόμματος δεν θα μου επέτρεπαν να κάνω απρόσκοπτα τη δουλειά μου. Διαχωρίζω βεβαίως τόσο τον κ. Παπακωνσταντίνου όσο και τον σύμβουλο του Πρωθυπουργού κ. Θέο».

- Σε διάλογους σαν αυτούς όπου συμμετείχατε στο facebook θα ξανασυμμετείχατε;

«Φυσικά και όχι. Ή, για να είμαι πιο σαφής, ποτέ των ποτών. Τώρα που πλήρωσα την επιπολαιότητά μου, μπορώ να το πω με σιγουριά»! (ΒΗΜΑ)
ΚΡΑΧΤΗΣ
(http://kraxtis-gr.blogspot.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια: