Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Συνεχίζονται οι εργασίες σε τρία εργοτάξια σε Τέμπη και Πλαταμώνα από την Αιγαίου ΑΕ - Αναμένεται η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Τρίτη 04 Ιουνίου 2013
Η  τελική έγκριση  της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής αναμένεται όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης....
μιλώντας σε ημερίδα του Τεχνικού  Επιμελητήριου  Ελλάδος, στην καταρχήν συμφωνία της ελληνικής πλευράς  με τις τράπεζες για τη συνέχιση της χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων.
Ήδη όπως ανέφερε   λειτουργούν σε μεγάλη έκταση δυο εργοτάξια  εκ των οποίων το ένα στον αυτοκινητόδρομο Λαμίας – Ημαθίας .
Συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, σε λειτουργία βρίσκονται, ήδη, τρία εργοτάξια στα τμήματα Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα όπου  κατασκευάζονται οι δυο  δίδυμες σήραγγες στο ύψος των Τεμπών μήκους 2 και 6 χιλιομέτρων (που είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στα Βαλκάνια) και μια δίδυμη σήραγγα στο ύψος του Πλαταμώνα μήκους 2,7 χιλιομέτρων.
Επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων
Όπως χαρακτηριστικά  τόνισε ο υπουργός, «η πρώτη μας δουλειά, ήταν η επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.  Όταν πέρυσι αναλάβαμε, τα έργα είχαν σταματήσει και  είχαν συμπληρωθεί πια, περίπου δύο χρόνια από τότε που ουσιαστικά σταμάτησαν. Η προσπάθεια δεν ήταν καθόλου εύκολη. Οι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδας, Ολυμπία Οδός και Ιόνια Οδός ήταν μπλοκαρισμένοι επί δύο χρόνια, εξαιτίας πολλών προβλημάτων, με βασικότερο την άρνηση των εμπλεκόμενων τραπεζών να τους χρηματοδοτήσουν. Είχαμε να κάνουμε με τέσσερις διαφορετικούς παραχωρησιούχους αλλά και με 43 τράπεζες, πολλές εκ των οποίων, από χώρες που είχε πλήξει η κρίση».
 Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις κατέληξαν  σε συμφωνίες με τους παραχωρησιούχους και σε ιδιωτικά συμφωνητικά σχετικά με εκκρεμότητες του παρελθόντος. Χάρη σε αυτά τα ιδιωτικά συμφωνητικά τα έργα ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες.
Δικλείδα ασφαλείας στην χρηματοδότηση
Παράλληλα προχώρησαν  σε συζητήσεις με τις τράπεζες που χρηματοδοτούσαν τα έργα – οι οποίες δεν ήταν ελληνικές αλλά συνολικά από όλη την Ευρώπη, μεταξύ αυτών Ισπανικές, Πορτογαλικές και Ιρλανδικές – όπου κατέληξαν  σε μια καταρχήν συμφωνία χρηματοδότησης. Αυτή η αρχική συμφωνία έχει κατατεθεί στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένονται οι  τελικές εγκρίσεις και σε αυτό το σκέλος.
«Θέλω να τονίσω ότι τα έργα αυτά ξεκινάνε χωρίς τις εκκρεμότητες των οικονομικών διεκδικήσεων του παρελθόντος. Και μάλιστα με μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας: στο ενδεχόμενο που κάποιες τράπεζες αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα, μέρος του χρηματοδοτικού κενού αναμένεται να  καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που αφορά αυστηρά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων» υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: