Παρασκευή 15 Μαΐου 2009

ΝΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009

Τρεις νέες δημοσκοπήσεις την Κυριακή θα αυξήσουν την διαφορά μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και θα φέρουν μεγαλύτερη αναταραχή στη Νέα Δημοκρατία.
Και οι τρεις θα φέρνουν τη διαφορά πάνω από 4 μονάδες, ενώ η μία της Καθημερινής θα φτάνει στις 5,5 μονάδες.

Θα δημοσιευτούν στην Ελευθεροτυπία, την Καθημερινή και το Πρώτο Θέμα.

(Στην Καθημερινή μάλιστα θα φέρνει τρίτο κόμμα τους ….Οικολόγους με 6,5% (ΚΚΕ 6% και ΣΥΡΡΙΖΑ 5%)

kraxtis-gr.blogspot.com

Η Κατερίνα ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ στην Κατερίνη....

Παρασκευή, 15 Μάϊος 2009

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη τύπου παραχώρησε η βουλευτής της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα στους τοπικούς δημοσιογράφους πριν από λίγο στα γραφεία της ΟΝΝΕΔ κέντρου Κατερίνης... Την κ. Παπακώστα συνόδευε ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κέντρου Κατερίνης Νίκος Μακρίδης, καθώς και άλλα στελέχη της νεολαίας της ΝΔ...




Στην Κατερίνη βρέθηκε πριν από λίγο η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κατερίνα Παπακώστα καλεσμένη σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ κέντρου Κατερίνης που θα πραγματοποιηθεί αργότερα σε κέντρο της Παραλίας. Η η κ. Παπακώστα επισκέφτηκε το δημαρχείο Κατερίνης, όπου είχε συνομιλία με τον δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη για θέματα της πόλης και κατόπιν αφού εξήλθε από το δημαρχείο, χαιρέτησε και συνομίλησε με αρκετούς καταστηματάρχες και άλλους πολίτες της Κατερίνης και κατέληξε στα γραφεία της ΟΝΝΕΔ, όπου παραχώρησε συνέντευξη τύπου προς τα τοπικά ΜΜΕ...

Ο Τύπος σήμερα ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/5/2009
Ο Τύπος σήμερα

Τι λένε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ - ΠΑΤΗΣΤΕ !!!!!
kraxtis-gr.blogspot.com

«Όχι» στην ατιμωρησία, δηλώνει ο Γ.Παπανδρέου για τις εξελίξεις στη Siemens




Υποβαθμίζει το «μήνυμα» της κάλπης των ευρωεκλογών η ΝΔ




ΞΕΦΤΙΛΕΣ! ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΦΑΦΛΑΤΑΔΕΣ




ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009

Απαράδεκτο φέρσιμο στον μικρό πρωταγωνιστή με τα 8 ΟΣΚΑΡ.Δέν φτάνει που οικνόμησαν εκατομμύρια δολλάρια απο την ταινία, και στουςμικρούς πρωταγωνιστές δέν έδωσαν τίποτε, αλλά γκρέμισανκαι το μοναδικό του σπίτι, μία παράγκα. Ντροπή και αίσχος, άν δέν ήταν απο την περιοχή αυτή έτσι θα του φερόταν;

kraxtis-gr.blogspot.com


Καραμανλικότητα, κομματοκρατία και πολιτικό θέατρο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Μαΐου 15, 2009

από http://olympia.gr/

Το τελευταίο διάστημα η Ντόρα έχει βγει ως Καραμανλικότερη του Καραμανλή και υπερασπίζεται τα συμφέροντα του κόμματος απαιτώντας κάθαρση προς κάθε κατεύθυνση. Οποιοσδήποτε ασχολείται ελαφρώς με τα πολιτικά πράγματα γνωρίζει ότι η Ντόρα προβάλλει ως αδιαφιλονίκητο φαβορί σε περίπτωση θέματος διαδοχής στη Νέα Δημοκρατία. Παράλληλα διαθέτει ισχυρό έρεισμα στον κομματικό μηχανισμό για να στηρίξει αυτές τις διεκδικήσεις.

Η ΥΠΕΞ έχει τρία μέτωπα ανοιχτά στο χώρο της ευρύτερης “Δεξιάς”:

Ανοιχτή κόντρα με τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, που της καταλογίζει εθνική και κομματική μειοδοσία, ενώ ο τελευταίο εμφανίζεται ως στήριγμα και θιασώτης του πρωθυπουργου. Για αυτό το θέμα διαβάστε το άρθρο του Antinews που παρατίθεται. (Πολιτικό Θέατρο πράξη 1η)

Πρόσφατη ρήξη με τους εμπλεκόμενους σε σκάνδαλα στοχεύοντας όμως ξεκάθαρα τον Γ. Βουλγαράκη. Ο Βουλγαράκης είναι εκλογικός ανταγωνιστής της ΥΠΕΞ και διαθέτει ισχυρή βάση στις τάξεις της ΝΔ. Σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίζουμε ότι η άγρα κομματικών ψήφων δεν βασίζεται στην έξωθεν μαρτυρία κάθε πολιτευτή αλλά στον προσωπικό μηχανισμό που έχει φτιάξει εντός του κόμματος. Αυτή είναι η στυγνή αλήθεια. Η ΥΠΕΞ λοιπόν γνωρίζει τη δύναμη που έχει ο Βουλγαράκης στη βάση της ΝΔ και προσπαθεί να αποτρέψει την εκλογική του κάθοδο, όχι βέβαια για λόγους ηθικής αλλά καθαρά για λόγους άμεσου ανταγωνισμού. Εάν προταχθεί το θέμα εμπλοκής σε σκάνδαλα όπως πολύ σωστά αναφέρει ο “Ρουφιάνος“, τότε τόσο αυτή όσο και ο αδελφός της Κυριάκος Μητσοτάκης θα έπρεπε να αποπεμφθούν για την εμπλοκή τους στο θέμα της Siemens. Για να μη θυμηθούμε τη Mayo. Άρα τα περί ηθικής είναι Πολιτικό Θέατρο (Πράξη 2) μόνο για λόγους εντυπωσιασμού.

Η κόντρα με τον Κύρτσο μάλλον εντάσσεται στη Δεύτερη πράξη έχοντας δει τις επιθέσεις του τελευταίου εναντίον Βουλγαράκη – Πελέκη ακόμα και τις ημέρες της αγωγής της οικογένειας εναντίον Κύρτσου – Στέβη (citypress). Επιπλέον το μείζον θέμα του εσωκομματικού πραξικοπήματος όπου εμπλέκεται και το όνομα του Κόκκαλη, έχει κάποια περίεργα συγκοινωνούντα πρόσωπα που ξαφνικά επανήλθαν στη δημοσιότητα. Δε μπορεί αυτές οι σχέσεις να διαρηγνύονται τόσο εύκολα με το προσωπείο του Καραμανλισμού (πράξη 3). Απολαύστε: «Τρόμος» στη Νέα Δημοκρατία____________________________________________________________________________________________________
Και συνεχίστε την ανάγνωση

Ακόμη ένα πολιτικό παιδί της ευρύτερης Αγίας Οικογένειας του επιτίμου προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, μεταπήδησε στο κόμμα του κυρίου Καρατζαφέρη! Όλοι εμείς που γνωρίζουμε πρόσωπα και καταστάσεις που αφορούν το περιβάλλον Μητσοτάκη, δεν περιμέναμε αυτήν την προκλητική ενέργεια του πρόεδρου του ΛΑΟΣ, να ξεγυμνωθεί δηλαδή πολιτικά και να φανερωθεί με την ενέργειά του αυτή, ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω από την δημιουργία του κόμματός του: ο Μητσοτάκης!

Όπως έχω καταγγείλει πολλές φορές με άρθρα μου, το σχέδιο «Κασκαντέρ» που μοναδικό σκοπό έχει την ανατροπή του Καραμανλή και την άλωση της Νέας Δημοκρατίας από τη Ντόρα, σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Ποια είναι όμως η Νίκη Τζαβέλα και γιατί επέλεξε ο Καρατζαφέρης να τη θέσει επικεφαλή του ψηφοδελτίου του κόμματός του;

Όπως αναφέρουν τα ΜΜΕ, η κυρία Τζαβέλα υπήρξε διοικητής του ΟΑΕΔ την περίοδο διακυβέρνησης Μητσοτάκη 1990-1993, επίσης διετέλεσε σύμβουλος του τότε υπουργού Οικονομικών κυρίου Μάνου στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και ήταν και βουλευτής επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας.

Και μετά τη θητεία της στη Ν.Δ. του Μητσοτάκη, η κυρία Τζαβέλα πήγε στα …καλύτερα: κορυφαία σύμβουλος στην ΙΝΤΡΑΚΟΜ του Σωκράτη Κόκκαλη και αντιπρόεδρος του ιδρύματος Κόκκαλη!

Ξέρετε, εκείνου του ιδρύματος, με τα χρήματα του οποίου, σπούδασε στην Αμερική ο σημερινός ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ υπουργός των Εξωτερικών του φασίστα Γκρούεφσκι, ο Αντώνιο Μιλόσοσκι!!!

Αυτήν λοιπόν τη «βαμμένη» Μητσοτακικιά και πρώην συνεργάτιδα του Κόκκαλη, επέλεξε ο Καρατζαφέρης να βάλει πρώτη στο ψηφοδέλτιο του ΛΑΟΣ!!!

Και γιατί το έκανε αυτό;

Μα για να δώσει για μια ακόμη φορά το στίγμα του Μητσοτακισμού στις ευρωεκλογές και να εισπράξει τις ψήφους των Μητσοτακικών! Όπως έγινε και με τις εκλογές τότε στην υπερνομαρχία της Αθήνας με τον Τζανετάκο…

Έδειξε για μια ακόμη φορά ο Καρατζαφέρης τον πραγματικό σκοπό του: την πτώση του Καραμανλή και την αμέριστη συμπαράστασή του στη Ντόρα!

Και να μην ακούσω για δήθεν κόντρες του ΛΑΟΣ με το Μητσοτακαίικο. Το στημένο θέατρο που βλέπουμε κάποιες φορές, πλέον τα κατάλαβαν όλοι. Ο μόνος τελικά που παραμυθιάζεται ως συνήθως, είναι ο αγνός δεξιός πατριώτης ψηφοφόρος.
Ο οποίος καλείται από το ΛΑΟΣ -το πατριωτικό υποτίθεται αυτό κόμμα- να στείλει στην Ευρωβουλή, την πρώην αντιπρόεδρο του ιδρύματος Κόκκαλη, με του οποίου τα χρήματα σπούδασε ο πλαστογράφος Σκοπιανός Μιλόσοσκι στην Αμερική!!!

ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ…

(Προσεχώς στου κινηματογράφους όλης της Ευρώπης. Πρεμιέρα 7 Ιουνίου 2009)

kraxtis-gr.blogspot.com

Τσόντα και πάσης Ελλάδος

Πανελλαδικές: Το άγχος της ελληνικής οικογένειας

Παρασκευή, 15 Μάϊος 2009

(http://paideia-gr.blogspot.com)

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες γινόμαστε μάρτυρες της απίστευτης πίεσης που ασκείται στους υποψηφίους των εξετάσεων πρωτίστως από τους γονείς τους. Άλλοτε λόγω άγνοιας και άλλοτε λόγω προσωπικών απωθημένων πολλοί γονείς εξουθενώνουν κυριολεκτικά τα παιδιά, ενώ και οι ίδιοι βέβαια υποφέρουν από ανάλογη αγωνία.
Οι Πανελλαδικές ούτε το σημαντικότερο γεγονός της ζωής των νέων είναι ούτε μοναδική ευκαιρία για μια καλύτερη ζωή. Αναμφίλεκτα, η μόρφωση αποτελεί...
σπουδαίο παράγοντα στη ζωή κάθε ανθρώπου, ακόμη και αυτού που δεν ασχολείται στην κατοπινή του ζωή επαγγελματικά με αυτό που σπούδασε. Όμως, είναι πάρα πολλοί οι ευτυχισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι δεν σπούδασαν τίποτε.
Ως εκ τούτου οι μαθητές χρειάζονται κατά τις ημέρες των εξετάσεων ηρεμία. Όχι πολύ διάβασμα τις τελευταίες ώρες, αλλά χαλάρωση και ενασχόληση με κάτι ευχάριστο! Πρέπει επίσης να κοιμούνται επαρκώς και να μην σκέφτονται πως κάνουν κάτι ιδιαίτερο. Οι εξετάσεις πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μία έκφανση της σχολικής τους δραστηριότητας. Τέλος, σημαντικό είναι γονείς και μαθητές να μην ασχολούνται με την παρακολούθηση των σωστών απαντήσεων των θεμάτων. Μετά την εξέταση ο μαθητής χρειάζεται να ξεχάσει πλήρως το μάθημα που τελειώσε και να αφιερώσει τον υπόλοιπο χρόνο στο επόμενο. Το να παρακολουθεί τα αποτελέσματα είναι ολέθριο για δύο λόγους: πρώτον, αποτελεί σπατάλη χρόνου από το διάβασμα του επομένου μαθήματος και δεύτερον, σε περίπτωση που ο μαθητής διαπιστώσει πως έχει υποπέσει σε σφάλματα που δεν περίμενε, "πέφτει" η ψυχολογία του και δεν μπορεί να διαβάσει καλά και να αποδώσει και στα υπόλοιπα μαθήματα.
kraxtis-gr.blogspot.com

ΕΙΔΗΣΕΙΣ google on line

ΕΙΔΗΣΕΙΣ google on line

__MSG_title__

Gadgets powered by Google

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΟΥΤΑΛΙΑΝΟΙ



















ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009


Ποιός είπε ότι οι γυναίκες, τραβούν κουπί μόνο στο σπίτι ή μόνο οικογενειακά βάρη. Εκτός απο αυτά,τραβούν και νταλίκες δείτε τις!!!!!

kraxtis-gr.blogspot.com

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009


















Μπράβο στα παιδιά.Μπράβο στους φοιτητές μας.Μπράβο στο έξυπνο μαυλό των Ελλήνων.

Ας παραδειγματιστούμε όλοι μας και άς καταλάβουμε ότι η Ελλάδα δέν είναι η Ελλάδα της σημερινής πολιτικής.

kraxtis-gr.blogspot.com

Αλλα λόγια να... παραγράφουμε Ο Κ.Καραμανλής... «επιστρέφει στην Βουλή» που έκλεισε βιαστικά και αποδέχεται την πρόταση Αλαβάνου για αλλαγή του νόμου



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009

Ρελάνς σε επικοινωνιακό επίπεδο και κάτω από το βάρος του λουκέτου που έβαλε στη Βουλή, επιχείρησε την Παρασκευή ο Κ.Καραμανλής, καθώς το σύνολο της κοινής γνώμης και η ίδια η παράταξή του αντιμετώπισε την κίνηση αυτή ως παραγραφή πιθανών αδικημάτων (και) στενών του συνεργατών, σε μία σειρά υποθέσεων.

Ετσι, μετά το τέλος της Κυβερνητικής Επιτροπής και σε σχετική του δήλωση ο πρωθυπουργός αποδέχθηκε την πρόταση Αλαβάνου για αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών «και κάθε άλλη» από τα άλλα κόμματα, με στόχο «γενναίες αλλαγές, συμβατές προς το Σύνταγμα».

Ως το 2013 και βλέπουμε

Στην πράξη ωστόσο η εξαγγελία αυτή είναι νεκρή, αφού ο νόμος περί ευθύνης υπουργών είναι εκτελεστικός του άρθρου 86 του Συντάγματος και μόνο σε επίπεδο ερμηνείας μπορεί να βελτιωθεί.

Οτι ορίζεται ρητά από το Σύνταγμα, όπως οι δύο Σύνοδοι της Βουλής πριν την εξαφάνιση κάθε δυνατότητας δίωξης, ή το «αμελλητί» στην διαβίβαση υποθέσεων από τη Δικαιοσύνη στη Βουλή όταν εμπλέκονται κυβερνητικά στελέχη, δεν αλλάζει.

Φυσικά η κυβέρνηση θα μπορεί σε κάθε περίπτωση να φέρει προς ψήφιση έναν νέο νόμο -και θα τον «περάσει» εύκολα αφού απαιτείται απλή πλειοψηφία όπως με κάθε άλλο νομοσχέδιο. Είτε όμως θα περιλαμβάνει όσα ορίζει το Σύνταγμα, είτε θα κριθεί αντισυνταγματικός στη συνέχεια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας εξέλιξης ήταν και ο νόμος του Βασικού Μετόχου που είχε περάσει το ΠΑΣΟΚ, το 2001 και επίσης κρίθηκε αντισυνταγματικός.

Την απάντησή του έδωσε ο Αλέκος Αλαβλανος: «Η σημερινή αναφορά από τον Πρωθυπουργό στην πρότασή μου για την ποινική δίωξη των υπουργών μπορεί να οδηγήσει σε θετική κατεύθυνση εφόσον υπάρξει αυτοδέσμευση των κομμάτων, εφόσον υπάρξει χρονοδιάγραμμα και εφόσον βέβαια ανοίξει η Βουλή», δήλωσε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ .

 Τότε ανοίξτε τη Βουλή



Για το θέμα απάντησε και ο εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ Γ.Παπακωνσταντίνου:
Ερωτηθείς αν το ΠΑΣΟΚ θα ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση του Πρωθυπουργού για διάλογο, ο κ. Παπακωνσταντίνου απάντησε ότι «υπάρχει ένα όριο στον εμπαιγμό και στην κοροϊδία. Ο κ. Καραμανλής, αν εννοούσε αυτά που λέει για διάλογο, θα το έκανε με ανοιχτή τη Βουλή».

kraxtis-gr.blogspot.com
(με στοιχεία απο το ΕΘΝΟΣ)

EMAIL - ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

All Email

Συνάντηση Παπανδρέου με Χου Ζιντάο Με τον πρόεδρο της Κίνας Χου Ζιντάο συναντήθηκε σήμερα στο Πεκίνο ο Γιώργος Παπανδρέου

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009 - (ΕΘΝΟΣ)
Συνάντηση Παπανδρέου με Χου Ζιντάο
Τρία μεγάλα ζητήματα τα οποία απασχολούν την ανθρωπότητα, την οικονομική και περιβαλλοντική κρίση αλλά και το ζήτημα του αφοπλισμού, συζήτησε σήμερα στο Πεκίνο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς Γιώργος Παπανδρέου, στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Κίνας Χου Ζιντάο.

Οπως δήλωσε μετά τη συνάντηση, ο κ. Παπανδρέου, συμφώνησαν με τον Κινέζο πρόεδρο ότι η Σοσιαλιστική Διεθνής είναι ένα βασικό όχημα συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και μπορεί να εγγυηθεί λύσεις που θα οδηγούν σε μια ανθρώπινη κοινωνία που εγγυάται την εργασία, την ισότητα, την καταπολέμηση της φτώχειας και την ποιότητα ζωής για όλους και σημείωσε ότι η Κίνα παίζει και θα συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτά τα θέματα.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ενημέρωσε επίσης τον πρόεδρο της Κίνας για τις διεργασίες της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς που έλαβαν χώρα στις εργασίες της στο Πεκίνο, και έγινε συζήτηση για τις προτάσεις της Διεθνούς και της Κίνας ενόψει της Συνόδου της Κοπεγχάγης το φθινόπωρο αλλά και γενικότερα για θέματα περιβάλλοντος.

Αναφερόμενος στις διμερείς ελληνοκινεζικές σχέσεις υπογράμμισε ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης και συνεργασίας, κάτι που όπως είπε, θα είναι προς όφελος της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας.

kraxtis-gr.blogspot.com

Μπλόκα από φορο-τροχονόμους


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009

Μεικτά συνεργεία ΥΠΕΕ και Τροχαίας στήνουν μπλόκα σε εθνικές οδούς, μαρίνες, ακριβά προάστια, έξω από νυχτερινά κέντρα, όπου θα ελέγχουν τα στοιχεία αγοράς πολυτελών ΙΧ και τα τεκμήρια

Φορολογικό... σαφάρι και στα πολυτελή αυτοκίνητα με μπλόκα στους δρόμους από «φοροτροχονόμους» εξαπολύει η κυβέρνηση, στην απέλπιδα προσπάθειά της να τονώσει τα έσοδα, τα οποία βρίσκονται στο ναδίρ...

Τροχονόμοι και φοροελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων θα σταματούν στους δρόμους των ακριβών προαστίων, έξω από τα νυχτερινά κέντρα και τις μαρίνες, καθώς και στις εθνικές οδούς πολυτελή οχήματα. Τα μεικτά συνεργεία της τροχαίας και της ΥΠΕΕ εφοδιασμένα με laptop, εκτός από τους συνήθεις ελέγχους για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα προβαίνουν και σε φορολογικούς.

Οι ιδιοκτήτες των τζιπ και ακριβών επιβατικών Ι.Χ. στα μπλόκα, που θα στήνονται από τους «φοροτροχονόμους», θα... ξεψαχνίζονται για φορολογικές παραβάσεις και θα πληρώνουν τα... σπασμένα από την αδυναμία του οικονομικού επιτελείου να περιορίσει τις κρατικές δαπάνες και τη φοροδιαφυγή.

Οι έλεγχοι θα γίνονται με φορητούς υπολογιστές. Εκτός από το δίπλωμα και την άδεια οδήγησης του οδηγού, τα μεικτά συνεργεία θα ελέγχουν τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου, αν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ και αν γίνεται παράνομη χρήση πετρελαίου κίνησης.(με στοιχεία απο το ΕΘΝΟΣ)

kraxtis-gr.blogspot.com

Νέο επεισόδιο μεταξύ του Θ. Πάγκαλου και της Α. Παπαρήγα


Παρασκευή, 15.05.09
Νέο επεισόδιο

Νέο επεισόδιο

Νέο επεισόδιο μεταξύ του Θ. Πάγκαλου και της Α. Παπαρήγα σημειώθηκε μέσω ραδιοφωνικών συχνοτήτων και με φόντο την υπόθεση της εταιρείας «Γερμανός». Απάντηση Πάγκαλου και στην Μ. Ξενογιαννακοπούλου. ήχος ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΔΩ!!! ήχος


Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση ΚΚΕ - Θεόδωρου Πάγκαλου με αφορμή τις δηλώσεις του για το ΚΚΕ και τις σχέσεις του Περισσού με την εταιρεία Γερμανός, η οποία πωλήθηκε στον ΟΤΕ.
Ανοικτό άφησε η Αλέκα Παπαρήγα, μιλώντας στο Real FM, το ενδεχόμενο να προσφύγει το ΚΚΕ στη Δικαιοσύνη μετά τις δηλώσεις του κ. Πάγκαλου που αφορούν τις σχέσεις του Περισσού με την εταιρεία Γερμανός.
«Θαυμάσια ευκαιρία για να ανοίξει το θέμα Γερμανός, πρόκειται για σκάνδαλο», σχολίασε στον City 99,5 ο Θεόδωρος Πάγκαλος. «Δεν με διασκεδάζει η συζήτηση αλλά αν επιμείνει θα της δώσω περισσότερες αφορμές», τόνισε και πρόσθεσε ότι τον ενδιαφέρει ο αγώνας κατά της Δεξιάς σημειώνοντας ότι το ΚΚΕ δεν είναι βασικός παράγοντας της πολιτικής.
Όσον αφορά τις διαφοροποιήσεις της Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου από τις θέσεις του κυρίου Πάγκαλου για το ΚΚΕ, ο Θ. Πάγκαλος ανέφερε ότι ούτε η δική του θέση του ούτε εκείνη της κυρίας Ξενογιαννακοπούλου είναι η επίσημη θέση του κόμματος. Επεσήμανε ότι δεν έχουν το ίδιο παρελθόν με την κυρία Ξενογιαννακοπούλου λέγοντας ότι ο ίδιος προέρχεται από την μετεμφυλιακή εποχή και πως έχει προκύψει ως αγωνιστής.... «Έχουμε διαφορετική αντίληψη για το τι είναι κομματικά ορθό, Εγώ θα λέω τη δική μου άποψη», ανέφερε ο κ. Πάγκαλος.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ !!! Θεόδωρος Πάγκαλος στην εκπομπή «Η συνάντηση της Παρασκευής» του city 99,5 fm απαντά στην Α. Παπαρήγα και την Μ. Ξενογιαννακοπούλου .

«Η κα Παπαρήγα είναι ελεύθερη να κάνει ό,τι θέλει», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπακωνσταντίνου, ενώ ερωτηθείς αν και ο κ. Πάγκαλος είναι ελεύθερος να λέει ό,τι θέλει κατά του ΚΚΕ, απάντησε λέγοντας ότι «όλα τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ είναι ελεύθερα να διατυπώνουν την άποψή τους».

Κληθείς να σχολιάσει τα όσα είπε ο κ. Πάγκαλος για την κα Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (ότι «είναι τρόφιμος των Βρυξελλών και παιδί του κομματικού σωλήνα») ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι «δεν θα μετατρέψω την ενημέρωση των συντακτών σε σχολιασμούς και αλληλοσχολιασμούς δηλώσεων στελεχών μας».

Σε ό,τι αφορά αποστροφή της κα Παπαρήγα ότι «δεν μπορώ να μπω στο κεφάλι νοσηρών ανθρώπων και νοσηρών ηγεσιών» (όταν η γραμματέας του ΚΚΕ ερωτήθηκε αν κάποιοι ανησυχούν για τα ποσοστά του ΚΚΕ) ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου είπε ότι «στο ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχουν ηγετικές ομάδες, όσο για τα περί νοσηρών εγκεφάλων, δεν είμαι σίγουρος, δεν θα σχολιάσω τις δηλώσεις της κας Παπαρήγα. Εμάς μας απασχολεί το πώς θα πείσουμε εμείς τους πολίτες για τις θέσεις μας και το πρόγραμμά μας και όχι τα ποσοστά των άλλων κομμάτων».

«Από το κλείσιμο της βουλής διεσώθησαν πολλοί. Όχι μόνον ο κ. Καραμανλής με τη Siemens. Διεσώθη και το ΠΑΣΟΚ. Η μεθόδευση του κ. Καραμανλή έβγαλε εκτός έρευνας και την υπόθεση ΓΕΡΜΑΝΟΣ», σχολίασε από τη Θεσσαλονίκη ο Γιώργος Καρατζαφέρης. Ο κ. Καραμανλής θα είναι «ο πρώτος πρωθυπουργός που θα κυβερνήσει έξι μήνες χωρίς κοινοβούλιο», ανέφερε. Διαβάστε περισσότερα

kraxtis-gr.blogspot.com

Προσφυγή του ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΓΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για την εξαίρεση από τον ΟΑΕΔ


Παρασκευή, 15.05.09

Με αίτηση ακύρωσης, προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, προσέφυγε ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΔΣΘ) κατά υπουργικής απόφασης, με την οποία εξαιρέθηκαν -σύμφωνα με ανακοίνωσή του - νέοι δικηγόροι με «έναρξη επιτηδεύματος» στις ΔΟΥ από 1.6.2008 έως 31.12.2008, από το σχετικό πρόγραμμα επιδότησης νέων ελεύθερων επαγγελματιών του ΟΑΕΔ.

«Η αίτηση ακύρωσης του ΔΣΘ εντάσσεται στις προσπάθειες στήριξης του Συλλόγου προς τους νέους συναδέλφους, οι οποίοι διεκδικούν την ένταξή τους στο επιδοτούμενο πρόγραμμα», αναφέρεται στην ανακοίνωση. (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

kraxtis-gr.blogspot.com

Βατοπέδι: Ύποπτη και προσχηματική η αναβολή της δίκης

ΠΑΡΑΣΕΚΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009 (Γ.ΚΡΟΓΙΑΣ)

Δείτε στο παρακάτω βίντεο, τι λέει ο Θανάσης Ξυνίδης (γνωστός για τους αγώνες που έδωσε κατά των διεκδικήσεων της Μονής και πριν το 2004 και μετά) για την σημερινή, 3η αναβολή της "Δίκης των Βατοπεδινών"!

"Θεωρώ ότι είναι προσχηματική η αναβολή. Είναι υποχρεωμένο το δικαστήριο να την δώσει από την στιγμή που προσκομίζονται έγγραφα από το νοσοκομείο.
Εκείνο που θέλω να τονίσω και να βγει προς τα έξω είναι ότι, για αυτά τα προβλήματα τα οποία υποτίθεται ότι σήμερα δημιουργούν μία αδυναμία του κατηγορουμένου Αρσένιου να προσέλθει στο δικαστήριο - γιατί δεν πρέπει να έχει ένταση και συναισθηματική φόρτιση - επικαλούνται έγγραφα του 2003. Τον Οκτώβριο στις 22 (του 2003), όπου προέκυψε το σοβαρό πρόβλημα και αυτό φοβούνται τώρα.
Απλά να υπενθυμίσω ότι παρόλο που ήταν πρόσφατο το πρόβλημα υγείας του, μία εβδομάδα μετά, στις 5 Νοεμβρίου του 2003, ο μοναχός Αρσένιος και νυν κατηγορούμενος, εξετάστηκε στο πολυμελές πρωτοδικείο Ροδόπης σαν μάρτυρας της Μονής Βατοπεδίου στην περίφημη δίκη του Δημοσίου (για την οποία γίνεται σήμερα η δίκη για την μη έκδοση απόφασης).
Τότε από ότι φαίνεται δεν δημιουργούσε ψυχολογική ένταση και φόρτιση, τώρα δημιουργεί. Σωστά το δικαστήριο σεβάστηκε αυτή του την "αδυναμία". Του έδωσε 15 ημέρες για να βρει λύση στο πρόβλημά του. Κάποτε αυτή η υπόθεση θα δικαστεί. Αγάλι - αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι..."

Ρεπορτάζ για την σημερινή διακοπή στο Piazza del Popolo
kraxtis-gr.blogspot.com

Βρε ποιόν θυμήθηκα, μέρες που 'ναι...

Παρασκευή, 15 Μάϊος 2009 - (aletri.blogspot.com)




Τον θυμάστε παιδιά τον Βαγγέλη, τον πρώτο αντάρτη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τον σιωπηλό Τσε Γκεβάρα της πολιτικής ζωής;
Όπως λένε κι οι σπουδαγμένοι, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι, ο Βαγγέλης Πολύζος εκλέχτηκε Βουλευτής Πιερίας στις εκλογές του 1996, 2000 και 2004.
Ο Πολύζος το 2005 δήλωσε ότι "σε όλα τα κόμματα υπάρχουν έντιμοι αλλά και άνθρωποι που χρηματίζονται" και αμέσως ο Καραμανλής τον έδιωξε από την Κοινοβουλευτική ομάδα για "ανυπόστατες καταγγελίες".
Επανήλθε ένα χρόνο αργότερα, αλλά ο ίδιος διάλεξε να μην είναι στα ψηφοδέλτια στις τελευταίες εκλογές του 2007.
Τον αντάμειψαν για την "πειθαρχία" και την "σιωπή" του, βάζοντάς τον Πρόεδρο στην Ελληνική Βιομηχανία Ζωοτροφών, αλλά ούτε εκεί στέργιωσε, γιατί 3 μήνες αργότερα παραιτήθηκε, καταγγέλλοντας παρέμβαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αλέξανδρου Κοντού, για εκτός διαδικασιών πρόσληψη δέκα ατόμων στο εργοστάσιο της Ξάνθης, ιδιαίτερης πατρίδας του υπουργού.
Δεν ξέρω τι πρέπει να πρωτοκάνω.
Να τον συγχαρώ, γιατί δεν δέχτηκε να γίνει μέρος της διαπλοκής, ή να τον ξεφωνίσω γιατί δέχτηκε, στα μουγκά και αδιαμαρτύρητα, παρεμβάσεις και παρατυπίες και ενώ γνώριζε, δεν βγήκε να τα καταγγείλει ανοιχτά στον λαό;
Φοβάμαι ότι πρέπει να διαλέξω το δεύτερο, γιατί προτίμησε να δηλώσει πιστός στρατιώτης του κόμματος, παρά εκπρόσωπος του λαού που τον ψήφισε...
Στα σίγουρα όμως θέλω να ρωτήσω τον Καραμανλή: όταν θα περάσει από την Κατερίνη για να μιλήσει για διαφάνεια και μηδενική ανοχή, θα σκεφτεί να ζητήσει μια συγγνώμη από τον πιστό του στρατιώτη ή ζητάω πολλά;
kraxtis-gr.blogspot.com

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009





ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟ)




Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη (90-110 λέξεις) του κειµένου που σας δόθηκε. Μονάδες 25 Στο δοκίµιό σχολιάζεται η διαφωτιστική δύναµη του βιβλίου σε σκοτεινές εποχές. Αρχικά διαπιστώνεται η διαλεκτική σχέση που τα βιβλία επιβάλλουν στους αναγνώστες τους αφού προσφέρουν ποικιλία ακόµη και αντίθετων ιδεών. Παράλληλα ο κόσµος των βιβλίων είναι κόσµος συγκροτηµένα «δηµοκρατικός» όπου οι αυθεντίες κρίνονται και οι «άριστοι» διακρίνονται χωρίς να εξανδραποδίζουν. Αυτή η αξία του βιβλίου γίνεται εντονότερη σε περιόδους ολοκληρωτισµού που υπηρετούνται και από τα ΜΜΕ, οπότε τα βιβλία ή λογοκρίνονται ή παραµένουν εγγύηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. .ιότι τα υπόλοιπα µέσα χρησιµοποιούνται για να χειραγωγήσουν τους πολίτες ενώ το προπαγανδιστικό βιβλίο εκτίθεται. Τότε το βιβλίο, µόνη ελπίδα, «δεν κυβερνά-απλώς- τον κόσµο» αλλά γίνεται φυλαχτό της ανθρώπινης τελείωσης και του ανθρωπιστικού ιδανικού. Β1. Να αναπτύξετε σε µία παράγραφο 80 έως 100 λέξεων το περιεχόµενο του παρακάτω αποσπάσµατος του κειµένου: «…µε το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεµάει τα’ άλλο, όλα µαζί σε γυµνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου…». Μονάδες 10 Τα βιβλία µε την ποικιλία των απόψεων που καταγράφουν προτρέπουν τους αναγνώστες όχι απλώς να αφοµοιώσουν ιδέες και γνώµες, αλλά να προβούν σε εσωτερικό διάλογο και να ασκήσουν κριτική σε αυτές, ώστε να διαµορφώσουν αυτόβουλα τις πεποιθήσεις και την προσωπικότητά τους. Η µόρφωση, τότε, αποτελεί άµεση απόρροια της δηµιουργικής ανάγνωσης, ενός ανθρώπου που µυείται στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και στη δηµοκρατία των απόψεων. Παράλληλα ο αναγνώστης µαθαίνει ότι η αλήθεια είναι πολλαπλή, ότι δεν ισχύει µόνο η δική του αλήθεια δίδαγµα πολύτιµο κατά της πνευµατικής µονοµέρειας και τύφλωσης. Το βιβλίο, λοιπόν, καταρρίπτει κάθε µορφής αυθεντία και καλεί τον άνθρωπο να υπερασπιστεί το αυτεξούσιό του και να συνυπάρξει αρµονικά µέσα στην πολύχρωµη συλλογικότητα. Β2.α) Ο συγγραφέας χρησιµοποιεί ως τρόπο πειθούς και την επίκληση στην αυθεντία. Να εντοπίσετε το συγκεκριµένο τρόπο πειθούς στο κείµενο και να αιτιολογήσετε τη χρήση του. Μονάδες 4 Η επίκληση στην αυθεντία εντοπίζεται στη φράση: «Ο Βολταίρος είχε πει κάποτε πως τον κόσµο τον κυβερνάνε τα βιβλία». Η φράση αποτελεί επίκληση στην αυθεντία διότι αναφέρεται το όνοµα και η κρίση ενός κορυφαίου .ιαφωτιστή. Η χρήση της αυθεντίας συµβάλλει στη συνοχή και συνεκτικότητα του κειµένου, αφού τεκµηριώνει / επικυρώνει το συλλογισµό του Τερζάκη ότι «το βιβλίο είναι η µόνη ελπίδα», ενώ ο συγγραφέας µε έξοχη επιδοτική αντίθεση δείχνει ότι σήµερα έχει έναν ακόµη σηµαντικότερο ρόλο: είναι «το γκόλφι της ανθρωπιάς». .ς αυθεντία δίνει κύρος στις απόψεις του συγγραφέα και ασκεί πειθώ στους αναγνώστες. β) Να βρείτε τέσσερα παραδείγµατα µεταφορικής χρήσης του λόγου µέσα από το κείµενο που σας δόθηκε. Μονάδες 4 Χαρακτηριστικές µεταφορές που εντοπίζονται στο δοκίµιο είναι: το βιβλίο σου προτείνει έναν πόλεµο έντιµο ηθική υγεία (άνθρωπος) ετερόφωτος, ετεροκίνητος σε γυµνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου 2 «δηµοκρατία των γραµµάτων» οι άριστοι διαλάµπουν (το βιβλίο) αναδίνει αποφορά η ζώνη που περιβάλλει την αγνότητα του βιβλίου γκόλφι ανθρωπιάς κ.λ.π Β3. α) Να γράψετε ένα α ν τ ώ ν υ µ ο για καθεµιά από τις παρακάτω λέξεις: ετερόφωτος, ελέγξιµος, ευθύνη, ελεύθερη, αδυναµία. Μονάδες 5 ετερόφωτος = ανεξάρτητος, αυτεξούσιος, αυτόνοµος, αυτόφωτος ελέγξιµος = ανεξέλεγκτος, ασύδοτος, αναπόδεικτος, ανεξακρίβωτος ευθύνη = ανευθυνότητα, αµέλεια, αδιαφορία, προχειρότητα, επιπολαιότητα ελεύθερη = χειραγωγηµένη, υποταγµένη, κυριαρχηµένη αδυναµία = ισχύς, εξουσία, δύναµη β) Να γράψετε ένα σ υ ν ώ ν υ µ ο για καθεµιά από τις παρακάτω λέξεις: αρετή, γνώµη, ισχύς, περιφρουρώ, φρόνηµα. Μονάδες 5 αρετή = προτέρηµα, χάρισµα, αξία, τελειότητα, προσφορά, όφελος, ωφέλεια γνώµη = άποψη, κρίση, θέση, αντίληψη, πεποίθηση ισχύς = εξουσία, δύναµη, επιβολή περιφρουρώ = διαφυλάσσω, προστατεύω, προφυλάσσω φρόνηµα = σκέψη, ιδεολογία, πεποιθήσεις Β4. Να αναγνωριστεί το είδος της σύνταξης (ενεργητικής ή παθητικής) στις παρακάτω προτάσεις και να µετατραπεί η καθεµιά σύνταξη στην αντίθετή της: α) «…γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, µε τρόπο πάντως ελέγξιµο, δεν την περιφρουρεί καµµιά αστυνοµική δύναµη.» β) «Η µάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο». Μονάδες 6 α) «…γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, µε τρόπο πάντως ελέγξιµο, δεν την περιφρουρεί καµµιά αστυνοµική δύναµη.» η σύνταξη είναι ενεργητική η παθητική µετατροπή: « …γιατί η αυθεντία όταν και όπου υπάρχει, µε τρόπο ελέγξιµο, δεν περιφρουρείται από καµµιά αστυνοµική δύναµη.» β) «Η µάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο» η σύνταξη είναι παθητική η ενεργητική µετατροπή: « Ο άνθρωπος δε θα χάσει τη µάχη ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο». Γ. Συχνά παρατηρείται πολλοί µαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δηµοσιευθεί στη σχολική σας εφηµερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόµενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συµβάλουν στην αρµονική συνύπαρξη του βιβλίου µε τα ηλεκτρονικά µέσα πληροφόρησης και γνώσης (500-600 λέξεις). Μονάδες 40 3 « Το σχολικό ολοκαύτωµα των βιβλίων» (Εισαγωγή) Τώρα που τελειώνει το σχολικό έτος στα προαύλια των σχολείων θα επαναληφθούν σκηνές συχνές –και για πολλούς πικρές: τα βιβλία της χρονιάς που πέρασε θα ριχτούν στην πυρά, σε µια ιδιότυπη και αταίριαστη «γιορτή». Πρόκειται για µια σχεδόν πρωτόγονη τελετή της νεότητας συµβολική της ρήξης µε τον κόσµο του σχολείου που αντιπροσωπεύει µία καταπιεστική καθηµερινότητα, γεγονός που πρέπει να προβληµατίσει όσους σχεδιάζουν, οργανώνουν ή υπηρετούν την εκπαιδευτική διαδικασία. κύριο µέρος α) οι αιτίες • το βιβλίο αντιπροσωπεύει τη σχολική καταπίεση, καθώς είναι συνυφασµένο µε τις σχολικές υποχρεώσεις, οπότε η καταστροφή του γίνεται κίνηση συµβολική της απελευθέρωσης, λυτρωτική πράξη • συχνά η εµφάνιση/ µορφή και το περιεχόµενο των σχολικών εγχειριδίων είναι απωθητικά για τους µαθητές. Κακή ποιότητα εκτύπωσης, εικόνων περιεχόµενο δυσνόητο, γλώσσα ξύλινη και ξένη, παρωχηµένες γνώσεις • η ίδια η µελέτη, η ανάγνωση αντιµετωπίζεται χρησιµοθηρικά το βιβλίο είναι το εργαλείο της επιτυχίας και όχι της µόρφωσης. Η απαίτηση της στείρας αποστήθισης αλλοιώνει τη σχέση του µαθητή µε το βιβλίο. Όταν, εποµένως ο στόχος επιτευχθεί αυτό θεωρείται περιττό.. • οι γενικότερες πολιτισµικές συνθήκες, η κοινωνία του θεάµατος και ο πολιτισµός της εικόνας έχουν διαρρήξει τη σχέση των νέων ανθρώπων µε την ανάγνωση. Άλλα µέσα, και όχι το βιβλίο, κυριαρχούν στις νεανικές επιλογές της επικοινωνίας και της διασκέδασης: η εικόνα της τηλεόρασης, οι πολλαπλές δυνατότητες του η/υ και του διαδικτύου, το κινητό τηλέφωνο β) τρόποι αρµονικής συνύπαρξης του βιβλίου µε τα ηλεκτρονικά µέσα Η νεολαία έχει το δικαίωµα και µαζί το χρέος να διαδραµατίσει έναν ουσιαστικό ρόλο στο παρόν και στο µέλλον του τόπου µας, της γης ολόκληρης. .εν επιτρέπεται να εκχωρεί το δικαίωµα να ονειρεύεται, να φαντάζεται, να συγκινείται, να αγωνίζεται να παραιτείται τελικά από τη διεκδίκηση του κόσµου. Χρειάζεται τη σπίθα, το ερέθισµα της γνώσης. Το βιβλίο είναι µια τέτοια σπίθα. Η ιστορία της ανθρωπότητας, κόσµοι πραγµατικοί και κόσµοι µαγικοί είναι αποθησαυρισµένοι στο βιβλίο. Ποιήµατα, διηγήµατα και µυθιστορήµατα, που έρχονται από το βάθος των αιώνων, υµνούν τη ζωή, µιλούν για τον έρωτα και τη φιλία, πλάθουν έναν καλύτερο κόσµο και δυναµώνουν τη θέλησή µας να αγωνιστούµε για να τον πετύχουµε. Θα ήταν απελπιστικά άδειο ένα σχολείο χωρίς βιβλία έστω και αν διέθετε την τελειότερη ηλεκτρονική υποδοµή. Ο κόσµος του βιβλίου δεν είναι αντίπαλος µε τον κόσµο της τεχνολογίας. Το χρέος του σχολείου και γενικότερα των φορέων της παιδείας είναι να υπερασπίσουν αυτή την αρµονία και την ισορροπία • το σχολείο διαθέτει και αξιοποιεί τα πολυµέσα, το διαδίκτυο, τους υπολογιστές. Παράλληλα διαθέτει και αξιοποιεί τη σχολική βιβλιοθήκη. Η σχέση µε τον η/υ διευκολύνει την εποπτεία, την ταχύτητα, τη διαδραστική επικοινωνία. Η σχέση µε το βιβλίο, σχεδόν σωµατική, διασώζει την ψυχική επαφή και τη γλωσσική καλλιέργεια • τα σύγχρονα µέσα διακινούν πληροφορίες και γνώσεις τα βιβλία επιτρέπουν την επιλογή, εµβάθυνση, κατανόηση. Ο δάσκαλος δείχνει και εκµεταλλεύεται αυτές τις διαφορές • Παράλληλα και έξω από τα τείχη του σχολείου απαιτείται η πολιτιστική πολιτική της κοινωνίας και της πολιτείας. Τα ηλεκτρονικά µέσα υπάρχουν και κυριαρχούν. Είναι το 4 βιβλίο που χρειάζεται την υποστήριξη των κοινωνικών φορέων και της πολιτείας: η προσιτή τιµή, οι εκδηλώσεις για το βιβλίο, οι λέσχες ανάγνωσης, οι εκθέσεις… • Οι πνευµατικοί άνθρωποι, οι φυσικοί δηµιουργοί των βιβλίων, συµµετέχουν σ’ αυτή την προσπάθεια. Με λόγο σύγχρονο αποδεικνύουν τη δυνατότητα της συνύπαρξης του βιβλίου και των ηλεκτρονικών µέσων Ο κόσµος του βιβλίου, είναι ένας κόσµος τέλειος, επειδή δηµιουργείται από τη σοφία, την ευαισθησία και το µόχθο του συγγραφέα: τα λογοτεχνικά βιβλία, τα επιστηµονικά, τα δοκίµια, οι βιογραφίες, οι ταξιδιωτικές εντυπώσεις- συνεισφέρουν ανάλογα στον πνευµατικό και γνωστικό πλούτο. Ας µην ξεχνάµε ότι το βιβλίο παραµένει –ακόµα και σήµερα, την εποχή των ηλεκτρονικών µέσων-το κυριότερο εργαλείο της µάθησης. Μέσα από τα βιβλία πραγµατοποιείται το γοητευτικό ταξίδι της γνώσης , της επιστηµονικής συγκρότησης.. Οι νέοι άνθρωποι έχουν ανάγκη τις ιδέες και το λόγo, έχουν ανάγκη το βιβλίο. (Σ.Σ Όπως είναι ευνόητο οι απαντήσεις είναι ολωσδιόλου ενδεικτικές σ’ ένα µάθηµα ελεύθερης δηµιουργίας, όπως το µάθηµα της νεοελληνικής γλώσσας, η ποικιλία των απαντήσεων δεν είναι απλώς επιτρεπτή αλλά και αναγκαία) (Σηµείωση: τα θέµατα είναι ενδιαφέροντα, περιέχουν σύγχρονο προβληµατισµό –παρά του ότι το δοκίµιο έρχεται από παλαιότερες εποχές- και θίγουν πληγές αλλά και ελπίδες σηµερινές. Ανήκουν σε όσα οι µαθητές έχουν επεξεργαστεί.)
kraxtis-gr.blogspot.com

ΕΔΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2009


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΙΟΥ 2009 - alfavita.gr

ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΪΟΥ 2009

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ:

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ

ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙ∆ΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)

ΚΕΙΜΕΝΟ

Η μεγαλύτερη αρετή του βιβλίου είναι ότι σου προτείνει έναν πόλεμο έντιμο: ∆ιαλέγεις τα βιβλία που θέλεις· μόνα τους εκείνα, όταν διαθέτεις ηθική υγεία, σε παρακινούν, κι’ άθελά τους ακόμα, να διαβάσεις άλλα, αντίθετα, για να μορφώσεις γνώμη, να συγκρίνεις, να διαφωτιστείς, να επιβεβαιώσεις την προσωπική σου αυτοτέλεια, να μη γίνεις ετερόφωτος, ετεροκίνητος. Έτσι, με το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεμάει τ’ άλλο, όλα μαζί σε γυμνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου, όπου κανένας δεν ρητορεύει από «θέσεως ισχύος», γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, με τρόπο πάντως ελέγξιμο, δεν την περιφρουρεί καμμιά αστυνομική δύναμη. ∆ικαίωμά σου να κρίνεις και τους μέγιστους, υπό προσωπική σου ευθύνη. Μ’ αυτή την έννοια και μόνο — δηλαδή με την υψηλότερη — μπορεί κανένας να μιλάει, όπως συνηθίζεται, για «δημοκρατία των Γραμμάτων». ∆εν είναι καθεστώς ακέφαλο: οι άριστοι διαλάμπουν, και σε κλίμακα διεθνή. Αλλά δεν σε υποχρεώνει, δηλαδή δεν σε υποτάσσει, κανένας τους.

Η αρετή τούτη γίνεται εντονότερα αισθητή σε καιρούς πολιτικά σκοτεινούς ή ισκιωμένους, όταν τα μαζικά μέσα επικοινωνίας μπαίνουν αυθωρεί1 στην υπηρεσία του σατραπισμού2. Το βιβλίο τότε, ως ελεύθερη έκφραση ιδεών, ή απαγορεύεται — κι αυτό γίνεται τότε πανηγυρική εκδήλωση αδυναμίας των κρατούντων — ή απομένει μόνο του να διασώζει την αξιοπρέπεια των συνειδήσεων. Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας τού στήνουν πολιορκία στενή, για να το παραμερίσουν, να το υποκαταστήσουν. Όταν το πετυχαίνουν, αυτό πληρώνεται πανάκριβα από τον άνθρωπο, με αντίτιμο το αυτεξούσιό του. ∆οκιμάστε όμως να χρησιμοποιήσετε το βιβλίο ως μέσο προπαγάνδας: Αναδίνει αμέσως μιαν αποφορά3 σ’ ακτίνα μακρύτατη, ειδοποιεί. Είναι, θα έλεγε κανένας, μαγική, ακατάλυτη, η ζώνη που περιβάλλει την αγνότητα του βιβλίου.

Υπάρχουν σοβαροί λόγοι να πιστεύουμε πως ο πολιτισμός μας έχει παρεκκλίνει, αν δεν έχει πάρει ολότελα στραβό δρόμο κάτω από την επίδραση σκοτεινών εκμεταλλευτών. Μόνη ελπίδα να διορθωθεί η πορεία του, όσο θα είναι ακόμα καιρός, το βιβλίο. Ο Βολταίρος είχε πει κάποτε πως τον κόσμο τον κυβερνάνε τα βιβλία. Σήμερα πρέπει ένας άλλος λόγος, ακόμα πιο κρίσιμος, να ειπωθεί: Πως ο κόσμος, αν σωθεί, θα το χρωστάει στο βιβλίο. Γιατί αυτό το γκόλφι4 της ανθρωπιάς έχει τη δύναμη να ξορκίζει τα δαιμόνια, να εξυγιαίνει την ατμόσφαιρα, να οπλίζει τη λυτρωτική φαντασία, να ξυπνάει την αυτογνωσία, ν’ ανάβει το μάτι, να στυλώνει το φρόνημα, να ψυχώνει το χέρι. Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο.

Άγγελου Τερζάκη, Ταραγμένες ψυχές, Οι Εκδόσεις των Φίλων,

Αθήνα 1993, σσ. 155-156

1. αυθωρεί: ευθύς, αμέσως

2. σατραπισμός: δεσποτισμός, αυταρχισμός

3. αποφορά: δυσάρεστη οσμή, κακοσμία

4. γκόλφι: εγκόλπιο, φυλακτό

ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ


ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ

Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις).

Μονάδες 25

Β1. Να αναπτύξετε σε μια παράγραφο 80 έως 100 λέξεων το περιεχόμενο του παρακάτω αποσπάσματος του κειμένου:

…με το ένα βιβλίο ν’ ανασκευάζει ή να πολεμάει τ’ άλλο, όλα μαζί σε γυμνάζουν στη διαδικασία του διαλόγου...

Μονάδες 11

Β2. α) Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί ως τρόπο πειθούς και την επίκληση στην αυθεντία. Να εντοπίσετε το συγκεκριμένο τρόπο πειθούς στο κείμενο και να αιτιολογήσετε τη χρήση του.

Μονάδες 4

β) Να βρείτε τέσσερα παραδείγματα μεταφορικής χρήσης του λόγου μέσα από το κείμενο που σας δόθηκε.

Μονάδες 4

Β3. α) Να γράψετε ένα α ν τ ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

ετερόφωτος, ελέγξιμος, ευθύνη, ελεύθερη, αδυναμία.

Μονάδες 5

β) Να γράψετε ένα σ υ ν ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

αρετή, γνώμη, ισχύς, περιφρουρώ, φρόνημα.

Μονάδες 5

Β4. Να αναγνωριστεί το είδος της σύνταξης (ενεργητικής ή παθητικής) στις παρακάτω προτάσεις και να μετατραπεί η καθεμιά σύνταξη στην αντίθετή της:

α) «…γιατί εδώ την αυθεντία, όταν κι’ όπου υπάρχει, με τρόπο πάντως ελέγξιμο, δεν την περιφρουρεί καμμιά αστυνομική δύναμη.»

ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ


ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ

β) «Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο».

Μονάδες 6

Γ. Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης (500-600 λέξεις).

Μονάδες 40

Ο∆ΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)

1. Στο τετράδιο να γράψετε μόνο τα προκαταρκτικά (ημερομηνία, εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο.

2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων αμέσως μόλις σας παραδοθούν. ∆εν επιτρέπεται να γράψετε καμιά άλλη σημείωση. Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.

3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα.

4. Να γράψετε τις απαντήσεις σας μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό.

5. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

6. ∆ιάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.

7. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.

KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ

kraxtis-gr.blogspot.com