ΔΕΥΤΕΡΑ 22-3-2010
Τα πρωτεία στο βρίσιμο και στις άσεμνες χειρονομίες στον δρόμο διατηρεί η Ελλάδα. Εξι στους δέκα οδηγούς δήλωσαν ότι έχουν υποστεί οι ίδιοι επιθετική συμπεριφορά
Αντιμέτωποι με την επιθετικότητα ή την αγένεια άλλων εποχούμενων έχουν έλθει οι μισοί Ελληνες οδηγοί, καθώς η χώρα μας διατηρεί τα πρωτεία στην Ευρώπη στην εξύβριση και στις άσεμνες χειρονομίες στους δρόμους.
Το γεγονός επεσήμαναν για ...ακόμα μία φορά οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη των Τροχαίων «Πάνος Μυλωνάς», με αφορμή την έναρξη της 3ης εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας την περασμένη Παρασκευή, η οποία κορυφώνεται στις 26 Μαρτίου, ημέρα αφιερωμένη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στην ευγένεια στον δρόμο.
Με στόχο τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, οι δύο φορείς σε συνεργασία με την Τροχαία και τοπικούς φορείς και συνεργάτες θα διανέμουν δωρεάν ειδικό φυλλάδιο για την «ευγένεια στον δρόμο» από σήμερα έως και την Παρασκευή.
Οι Ελληνες, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα μελέτης σε 6.366 πολίτες από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, την Εσθονία, τη Γαλλία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Πορτογαλία και τη χώρα μας, εμφανίζουν τα χαμηλότερα επίπεδα ευγένειας μαζί με Γάλλους και Πολωνούς.
Αν και η πιο συχνή κακή συμπεριφορά στην Ευρώπη είναι το «παίξιμο» των φώτων, στην Ελλάδα η εξύβριση βρίσκεται στην πρώτη θέση με το 58% των οδηγών που έχει αισθανθεί επιθετική συμπεριφορά να παραδέχεται ότι τα έχει... ακούσει στον δρόμο.
Το 51% δηλώνει ότι του έχουν αναβοσβήσει επιθετικά τα φώτα, το 50% πως του έχουν κάνει επιθετικές ή αισχρές χειρονομίες, το 47% ότι του έκλεισαν σκόπιμα τον δρόμο, το 22% ότι κάποιος του «κόλλησε» επιθετικά, ενώ ποσοστό 9%, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, παραδέχτηκε ότι έχει υποστεί επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης στον δρόμο.
Το χειρότερο είναι πως, σύμφωνα με τα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, στην επιθετική οδήγηση οφείλονται πολλά από τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία μόνο το 2009 στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους 1.485 άτομα.
Αποτέλεσμα είναι η χώρα μας να εξακολουθεί να βρίσκεται στην τρίτη θέση από το τέλος ως προς τον αριθμό των νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων ύστερα από τη Λιθουανία και την Πολωνία.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως η μη επιθετική οδήγηση εκτός από τη διατήρηση της ηρεμίας συμβάλλει ταυτόχρονα στη μείωση της κατανάλωσης έως και 40%, των εκπομπών ρύπων κατά 15%, του κόστους συντήρησης και της ηχορύπανσης.(newsit.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου