Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Το Στρατηγικό Σχέδιο Εκπαίδευσης - Επιμόρφωσης του ΓΝ Κατερίνης - Ψυχιατρικός Τομέας


Τετάρτη 17 Απριλίου 2013 Τοπικά
* Σε εξέλιξη η εφαρμογή του στο νοσοκομείο με απόλυτη επιτυχία
* Τέσσερα προγράμματα ήδη υλοποιήθηκαν από το ΠΙΝΕΠ-ακολουθούν και άλλα
* Ζητήθηκαν και πρόσθετα προγράμματα από το ΙΝΕΠ
 «Πρόθεσή μας να έχουμε, όσο γίνεται περισσότερη ποιοτική εκπαίδευση, κατάρτιση και απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων και μάλιστα πιστοποιημένων, ώστε να...
βελτιώσουμε το προσωπικό, για να παρέχουν καλύτερες, αξιόπιστες και αποτελεσματικές υπηρεσίες.
Το καταφέρνουμε για άλλη μια φορά, εφαρμόζουμε το εγκεκριμένο από το ΔΣ στρατηγικό Σχέδιο εκπαίδευσης έτους 2013 και βελτιώνουμε ποιοτικά τις υπηρεσίες που παρέχουμε μέσω του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), όλα τα προγράμματα εκπαίδευσης γίνονται στη Κατερίνη», μας είπε ο Αναπληρωτής Διοικητής του ΓΝΚ-Ψυχιατρικός Τομέας κ. Εμμανουήλ Κοσμαδάκης που έχει και την ευθύνη του όλου σχεδιασμού.
Η διαρκής επιμόρφωση των εργαζομένων (τόσο στο νοσοκομείο, όσο και στα προγράμματα του ΠΙΝΕΠ στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η συμμετοχή εργαζομένων σε Ημερίδες καιΣυνέδρια) πέρα από τα προγράμματα του γραφείου εκπαίδευσης του νοσοκομείου με το ΠΙΝΕΠ, είναι μέσα στη στοχοθεσία του νοσοκομείου από τη πρώτη μέρα.
Κι' αυτό γιατί:
* Στα πλαίσια της Πολιτικής Ποιότητας το πρώην ΨΝΠΟ έχει πιστοποιηθεί και εφαρμόζει το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) με το πρότυπο ISO 9001:2008 μέχρι το 2014.
* Μια σημαντική παράμετρος του συστήματος ποιότητας είναι η εκπαίδευση του προσωπικού του νοσοκομείου για να ανταποκριθεί με βέλτιστο τρόπο στα αυξημένα καθήκοντά του, με ποιότητα και αποτελεσματικότητα.
* Σύμφωνα με το ΦΕΚ 1909/τ.Β/30-8-2011 και την απόφαση του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθιερώθηκε σύστημα ανίχνευσης εκπαιδευτικών επιμορφωτικών αναγκών στη Δημόσια Διοίκηση, αλλά και ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας εσωτερικών ομάδων επιμορφωτών.
Τι έχουμε κάνει έως τώρα:
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάστηκαν στο ΨΝΠΟ στα πλαίσια της πολιτικής ποιότητας το 2012 υλοποιήθηκαν απόλυτα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με επέκταση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτών και στους υπαλλήλους του ΓΝ Κατερίνης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 2012
Εκπαίδευση προσωπικού τόσο του ΨΝΠΟ όσο και του ΓΝΚ
Το Α' εξάμηνο του 2012 υλοποιήθηκαν 6 εκπαιδευτικά προγράμματα από το ΠΙΝΕΠΘ και το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης με μηδενικό κόστος για το ΨΝΠΟ τα οποία πραγματοποιήθηκαν στη Κατερίνη.
1) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης, στις εγκαταστάσεις του ΚΕΚ ΚΕΠΑ Πιερίας με δωρεάν παραχώρηση, επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής (Δημιουργία κειμένων)». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 21 εργαζόμενοι κυρίως νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό του ΨΝΠΟ.
2) από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης στις αίθουσες του ΨΝΠΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Διαχείριση κρίσεων στο εσωτερικό περιβάλλον των δημοσίων οργανισμών και στην επικοινωνία με τον πολίτη» στα πλαίσια της Πράξης με τίτλο «Προγράμματα δια Βίου Εκπαίδευσης για το ανθρώπινο Δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης-Α.Π.08). Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 28 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων.
3) από το ΙΝ.ΕΠ στο θεματικό κύκλο της Αποτελεσματικότητας και Διαφάνειας στη Δημόσια Διοίκηση, επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΩΝ». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 30 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων σε ξενοδοχείο του Νομού.
4) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Βελτίωση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Ομαδικής Συνεργασίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Κρίσεων»,και για το χρονικό διάστημα 23/4-2012 έως 27/4/2012. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 30 άτομα εργαζόμενοι στο ΨΝΠΟ και το ΓΝ Κατερίνης.
5) από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Διαχείριση ιατρικών αποβλήτων» διάρκειας 77 ωρών και πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΓΝ Κατερίνης Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 25 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων από 21-5-2012.
6) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης «στη χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής (Δημιουργία κειμένων). Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 21 εργαζόμενοι κυρίως νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό του ΓΝ Κατερίνης.
Προγραμματισμός & υλοποίηση 4 νέων προγραμμάτων από το ΠΙΝΕΠΘ και 2 από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης για την περίοδο 9/2012-12/2012.
ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συστήθηκε αυτοτελές γραφείο εκπαίδευσης με υπεύθυνη την κα Μαλτζάρη Λίνα (απόφαση Αναπληρωτή Διοικητή 29/13-2-2012).
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Παράλληλα τον Ιούνιο του 2012 το αυτοτελές γραφείο εκπαίδευσης του ΨΝΠΟ έστειλε 12σέλιδο ερωτηματολόγιο ανίχνευσης εκπαιδευτικών αναγκών σε όλους τους υπαλλήλους των δύο νοσοκομείων προκειμένου να ανιχνεύσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και να εκπονήσει το επιχειρησιακό σχέδιο εκπαίδευσης, και αντίστοιχο 12σέλιδο ερωτηματολόγιο στους προισταμένους των υπηρεσιών.
Απάντησαν σχεδόν 500 υπάλληλοι και προϊστάμενοι.
Με βάση τις απαντήσεις μετά από επεξεργασία των στοιχείων εκπονήθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Εκπαίδευσης/Επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Στρατηγικό Σχέδιο Εκπαίδευσης/Επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού του ΓΝ Κατερίνης-Ψυχιατρικός Τομέας εγκρίθηκε από το Δ.Σ. στη συνεδρίαση 3/6-2-2013 (θέμα 8ο: «Έγκριση Επιχειρησιακού Σχεδίου Εκπαίδευσης του ΓΝΚ για το έτος 2013»).
Προγραμματισμός 4 νέων προγραμμάτων από το ΠΙΝΕΠΘ για την περίοδο 1/2013-30/6/2013.
Ταυτόχρονα το αυτοτελές γραφείο εκπαίδευσης του ΨΝΠΟ προγραμμάτισε σε συνεργασία με το ΠΙΝΕΠΘ τα εκπαιδευτικά προγράμματα για το Α' εξάμηνο του 2013 στη πόλη της Κατερίνης σε τρεις θεματικούς κύκλους.
α) Αποτελεσματικότητα και διαφάνεια στη Δημόσια Διοίκηση.
1. Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρηση της αποδοτικότητας.
β) Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και εφαρμοστέες τεχνικές.
2. Χρήση Η/Υ (βασικές γνώσεις & προχωρημένοι).
3. Σύνταξη δημοσίων εγγράφων με επεξεργαστές κειμένου
γ) Κοινωνική Πολιτική.
4. Μάνατζμεντ υπηρεσιών υγείας-διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στις υπηρεσίες υγείας
5. Σύγχρονοι τρόποι εξυπηρέτησης πολιτών στις υπηρεσίες υγείας
6. Διοίκηση ολικής ποιότητας & μοντέλα ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας
7. Επαγγελματική εξουθένωση, Τεχνικές Αντιμετώπισης - Ενίσχυση & Υποκίνηση του ανθρώπινου δυναμικού στο νοσοκομείο
8. Τεχνικές αντιμετώπισης κρίσεων, βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας και διαχείριση άγχους στις υπηρεσίες υγείας.
Το ΠΙΝΕΠΘ μας απάντησε με το έγγραφο 07/8-1-2013 ότι το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) έχει την πρόθεση να υλοποιήσει 4 προγράμματα για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών του προσωπικού του ΓΝΚ πλέον.
1. «Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρηση της αποδοτικότητας»
2.«Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδικής συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και κρίσεων»
3. «Σύνταξη δημοσίων εγγράφων με επεξεργαστές κειμένου»
4. «Βασικές γνώσεις στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές»
Έτσι αποδέχτηκα με έγγραφό μου αρ. πρωτ. 443/5-2-2013 τον προγραμματισμό αυτό και απέστειλα το επιχειρησιακό Σχέδιο στο ΠΙΝΕΠΘ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 2013
Ήδη υλοποιήθηκαν τα τέσσερα (4) προγράμματα και θα ακολουθήσουν και τα άλλα σύμφωνα με το σχέδιο αλλά και τον προγραμματισμό με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
1. Το πρώτο πρόγραμμα για 30 εργαζόμενους του ΓΝ Κατερίνης με θέμα «Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρηση της αποδοτικότητας» με κωδικό 81002Δ13 (21-24/2/2013) στο ΚΨΥ Κατερίνης.
2. Το δεύτερο πρόγραμμα για 29 εργαζόμενους του ΓΝ Κατερίνης με θέμα «Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδικής συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και κρίσεων» με κωδικό 81006M13 (25/2-1/3/2013) ) στο ΚΨΥ Κατερίνης.
3. Το τρίτο πρόγραμμα για 17 εργαζόμενους του ΓΝ Κατερίνης με θέμα «Σύνταξη δημοσίων εγγράφων με επεξεργαστές κειμένου» με κωδικό 81007Τ13 (11/3-15/3/2013) στο Επιμελητήριο στην Επιμελητηριακή Σχολή.
4. Το τέταρτο πρόγραμμα για 18 εργαζόμενους του ΓΝ Κατερίνης με θέμα «Βασικές γνώσεις στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές» με κωδικό 81016Τ13 (1/4-12/4/2013) στο Επιμελητήριο στην Επιμελητηριακή Σχολή.
Επίσης με αρ. πρωτ. 4360/28-2-2013 έστειλα έγγραφο το ΙΝΕΠ με κοινοποίηση στο ΠΙΝΕΠΘ με το οποίο ζητώ να υλοποιηθούν δύο (2) ακόμα εκπαιδευτικά προγράμματα:
α) για «το διπλογραφικό σύστημα στο δημόσιο νοσοκομείο-Αναλυτική λογιστική» για το προσωπικό της Οικονομικής Υπηρεσίας, και
β) «Βασικές γνώσεις στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές» για τους υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ/ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΟΥ ΓΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ-ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Στόχοι φορέα που για την υλοποίησή τους απαιτείται επιμόρφωση του προσωπικού.
Βελτίωση της αποδοτικότητας του Οργανισμού μέσω της βέλτιστης χρήσης των διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων.
Βελτίωση της ικανοποίησης των εξυπηρετούμενων πολιτών (ασθενών).
Ομαλοποίηση της διαδικασίας συγχώνευσης των δύο οργανισμών (Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου σε ένα Νοσοκομείο).
Βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Οργανισμού μέσω της εφαρμογής συστημάτων Ποιότητας.
Ενίσχυση της ικανοποίησης του Ανθρώπινου Δυναμικού του φορέα.
Συσχέτιση των στόχων που αναφέρονται με τους στόχους και τις προτεραιότητες του Ε.Π. «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ».
* Βελτίωση της ποιότητας της εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων με τις δημόσιες υπηρεσίες πολιτών και επιχειρήσεων.
* Ενίσχυση της πολιτικής ανάπτυξης των ανθρώπινων πόρων στη δημόσια διοίκηση.
* Δράσεις οργανωτικού και επιχειρησιακού ανασχεδιασμού (συστήματα στοχοθεσίας, αποδοτικότητας) της κεντρικής και περιφερειακής διοίκησης καθώς και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
* Δράσεις υποστήριξης και εφαρμογής θεσμικών αλλαγών για ένα αποτελεσματικό, αποδοτικό και αξιοκρατικό σύστημα ανάπτυξης ανθρωπίνων πόρων της δημόσιας διοίκησης.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ/ΣΤΟΧΩΝ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ/
ΤΜΗΜΑ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Απαιτούμενες γνώσεις/δεξιότητες/στάσεις των στελεχών για την επίτευξη των στόχων
* Να θέτουν στόχους και να εκπονούν σχέδιο δράσης για την υλοποίησή τους
* Να ορίζουν δείκτες μέτρησης της αποδοτικότητάς τους, να τους μετρούν να παρακολουθούν και να διορθώνουν τη λειτουργία τους
* Διαχείριση δυσμενών καταστάσεων στο εργασιακό περιβάλλον ικανοποίησης των
* Αναγνώριση προβλημάτων μεταξύ των εργαζομένων και επίλυση τους.
* Απόκτηση δεξιοτήτων & τεχνικών βελτίωσης επικοινωνίας κλπ
* Να χρησιμοποιούν ορθά τους Η/Υ, να συντάσσουν και διακινούν ορθά τα διοικητικά έγγραφα
* Να εφαρμόζουν τους κανόνες διοικητικής επικοινωνίας κατά τη συναλλαγή με τον πολίτη
* Να χρησιμοποιούν ορθά τους Η/Υ, να συντάσσουν και διακινούν ορθά τα διοικητικά έγγραφα
* Αναλυτική Λογιστική, εφαρμογή & χειρισμός Διπλογραφικού συστήματος στο Νοσοκομείο
* Να χρησιμοποιούν ορθά τους Η/Υ και τα εξελιγμένα προγράμματα τους
* Αναγνώριση των συμπτωμάτων της κακής ψυχ. Κατάστασης
* Τεχνικές και δεξιότητες αντιμετώπισης της κατάστασης και βελτίωσης των συνθηκών.
* Εφαρμογή διαδικασιών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, χρήση μοντέλων ποιότητας για την βελτίωση της απόδοσης & της λειτουργίας της υπηρεσίας
* Διαχείριση δυσμενών καταστάσεων στο εργασιακό περιβάλλον ικανοποίησης των
* Αναγνώριση προβλημάτων μεταξύ των εργαζομένων και επίλυση τους.
* Απόκτηση δεξιοτήτων & τεχνικών βελτίωσης επικοινωνίας κλπ
ΤΜΗΜΑ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Απαιτούμενες γνώσεις/ δεξιότητες/ στάσεις των στελεχών για την επίτευξη των στόχων
> Να βελτιώσουν την ικανότητα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.
> Να αποκτήσουν -βελτιώσουν τις ικανότητες διοίκησης
> Να χρησιμοποιούν ορθά τους Η/Υ, να συντάσσουν και διακινούν ορθά τα διοικητικά έγγραφα.
Τα σεμινάρια που αναφέρονται για τη Διοικητική Υπηρεσία (εκτός του Διπλογραφικού Συστήματος) απευθύνονται και στην Νοσηλευτική Υπηρεσία με αντίστοιχους στόχους και ανάλογα αναμενόμενα αποτελέσματα για την κάθε υπηρεσία.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Επιπρόσθετα η νοσηλευτική υπηρεσία έχει και ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες. Αυτές οι ανάγκες περιγράφονται παρακάτω ως εξής:
Απαιτούμενες γνώσεις/δεξιότητες/στάσεις των στελεχών για την επίτευξη των στόχων
> Κοινοτική Νοσηλευτική Φροντίδα
> Επείγουσα Νοσηλευτική φροντίδα στο χώρο των ΤΕΠ
> Επείγουσα περιεγχειρητική νοσηλευτική
> Φαρμακολογία
> Φλεβοκέντρηση
> Κεντρικές γραμμές
> Μεταγγίσεις
> Καρδιολογικά περιστατικά: ΗΚΓ
> Αντιμετώπιση μολυσματικών περιστατικών
> Βιοιατρική τεχνολογία-μηχανήματα.
Πιστεύω ότι με το υλοποιούμενο στρατηγικό σχέδιο εκπαίδευσης οι εργαζόμενοι τόσο του ΓΝ Κατερίνης όσο και του πρώην ΨΝΠΟ θα αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις ώστε να επιτύχουν το στόχο που είναι να παρέχουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους πολίτες, και τώρα μάλιστα που οι πόροι είναι διαρκώς λιγότεροι να πιάνουν περισσότερο τόπο. Το αξίζουν οι πολίτες της Πιερίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: