Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
Οι τελευταίες δημοτικές εκλογές έγιναν με βάση το νόμο του Καλλικράτη (Ν. 3852/ 2010).
1) Με το άρθρο 16 του Ν. 3852/ 2010 εισάγεται η αναστολή οποιασδήποτε επαγγελματικής δραστηριότητας του Δημάρχου, και μόνο σε Δήμους άνω των 10.000 κατοίκων, ενώ παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα για την καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών του ...
Δημάρχου, του οποίου αναστέλλεται η επαγγελματική δραστηριότητα, από τον οικείο δήμο με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 282 του Ν. 3852/10, η αναστολή άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας ειδικά για τη δημοτική περίοδο 2011-2014 ισχύει για δήμους με πληθυσμό άνω των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) κατοίκων.
Δημάρχου, του οποίου αναστέλλεται η επαγγελματική δραστηριότητα, από τον οικείο δήμο με επιβάρυνση του προϋπολογισμού του. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 18 του άρθρου 282 του Ν. 3852/10, η αναστολή άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας ειδικά για τη δημοτική περίοδο 2011-2014 ισχύει για δήμους με πληθυσμό άνω των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) κατοίκων.
2) Με το άρθρο 233 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι: Στους περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, περιφερειακούς συμβούλους, Δημάρχους, δημοτικούς συμβούλους, συμβούλους τοπικών ή δημοτικών κοινοτήτων και εκπροσώπους τοπικών κοινοτήτων, επιβάλλονται οι πειθαρχικές ποινές της αργίας έως έξι μηνών και της έκπτωσης.(2.) Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί να επιβάλλει τις πειθαρχικές ποινές της προηγούμενης παραγράφου στους αιρετούς που αναφέρονται σε αυτή: α. αν έχουν διαπράξει σοβαρή παράβαση των καθηκόντων τους ή υπέρβαση της αρμοδιότητάς τους από δόλο ή βαριά αμέλεια, β. αν έχουν διαπράξει παραβάσεις των καθηκόντων που τους έχουν ανατεθεί σύμφωνα με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
3) Με το άρθρο 237 του ιδίου νόμου ορίζεται ότι: Περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, Δήμαρχοι, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων και εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων επιτρέπεται να παυθούν για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ύστερα από ειδικά αιτιολογημένη έκθεση του οικείου Ελεγκτή Νομιμότητας και σύμφωνη γνώμη πειθαρχικού συμβουλίου…
Με λίγα λόγια, από 1/1/2011, οι Δήμαρχοι δήμων, άνω των 25.000 κατοίκων, έχουν σαν αποκλειστική απασχόληση την άσκηση των Δημαρχιακών καθηκόντων τους και καμιά εξαίρεση δεν προβλέπεται.
Οι αμοιβή τους πλέον δεν ορίζεται ως αποζημίωση, αλλά είναι μισθός (αντιμισθία) και όλες τις ασφαλιστικές εισφορές τους τις πληρώνει ο Δήμος.
Σε περίπτωση παράβασης του νόμου οι ποινές που προβλέπονται είναι, αργία έως 6 μήνες μέχρι και έκπτωση από το αξίωμα.
Τι ισχύει στην περίπτωση του Δημάρχου Κατερίνης κ. Χιονίδη.
Ο αριθμός μητρώου ανωνύμων εταιριών ή Μ.Α.Ε της επιχείρησης του κ. Χιονίδη, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Σ. ΧΙΟΝΙΔΗΣ Α.Ε, είναι 21872, οπότε ο καθένας με αναζήτηση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στο παρακάτω linkhttp://www.et.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=106&lang=en
μπορεί να διαπιστώσει ότι:
Ο Δήμαρχος Κατερίνης κ. Σάββας Χιονίδης, από την εκλογή του στο αξίωμα του Δημάρχου και μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι συνεχίζει να ασκεί την επαγγελματική του δραστηριότητα, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Σ. ΧΙΟΝΙΔΗΣ Α.Ε με αρ. Μ.Α.Ε 21872, όπως αναφέρεται και στο Φ.Ε.Κ ΑΕ-ΕΠΕ 13596/2009.
Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν υπάρχει καμιά άλλη δημοσίευση από το 2009 έως και σήμερα, που να ανατρέπει τα παραπάνω.
Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει, όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία, το ότι ο Δήμαρχος Κατερίνης κ. Χιονίδης συνεχίζει να ασκεί την επαγγελματική του δραστηριότητα, έρχεται σε αντίθεση με ρητή διάταξη του νόμου και πρέπει να του επιβληθούν οι ως άνω προβλεπόμενες ποινές (σημειωτέον ότι ο νόμος επιτρέπει να έχουν έσοδα Δήμαρχοι από τη συμμετοχή τους σε εταιρείες σαν μέτοχοι αλλά όχι σαν Διευθύνοντες Σύμβουλοι και Πρόεδροι).
Με απλά λόγια: αν ισχύουν τα παραπάνω και ο Δήμαρχος κ. Χιονίδης ασκεί το κύριο επάγγελμά του, αντίθετα με το ασυμβίβαστο, θα πρέπει να παυθεί ή να τεθεί σε αργία και να κηρυχτεί έκπτωτος.
Άξιο διερεύνησης είναι, επίσης, αν ο κ. Χιονίδης, επιβαρύνει τον Δήμο Κατερίνης με τις ασφαλιστικές εισφορές του ως ελεύθερος επαγγελματίας στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών, ενώ δεν το δικαιούται. Σε τέτοια περίπτωση, το αδίκημα είναι σοβαρότερο, οι ποινές βαρύτερες και πρέπει να παρέμβει ο εισαγγελέας.
Το συμπέρασμα των παραπάνω είναι ότι, ο οποιοσδήποτε Δημότης, μπορεί να κάνει μια ένσταση κατά της εκλογής του Δημάρχου, λόγω ασυμβίβαστου στο Διοικητικό Πρωτοδικείο και ο Δήμαρχος Κατερίνης να εκπέσει από το αξίωμα.
Πολίτες Κατερίνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου