Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

ΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ «Εσύ, γράφτηκες στη λίστα;»

http://www.makthes.gr/filestore/modules/news/76796/3h.jpg

Παρασκευή 08 Ιουλίου 2011
Την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών παίρνουν στα χέρια τους οι απλοί πολίτες, καταρτίζοντας λίστες προτεραιότητας και εποπτεύοντας τις ουρές αναμονής. Με..
τον τρόπο αυτό αντικαθιστούν στην ουσία τη δουλειά των μηχανημάτων έκδοσης αριθμών προτεραιότητας.

Της Μπέττυς Κυριακίδου
Για παράδειγμα, χθες στη ΔΟΥ Καλαμαριάς περισσότερα από 60 άτομα συνωστίζονταν στα δύο γκισέ του τμήματος Μητρώου, με βασικά αιτήματα την έκδοση κλειθάριθμου και τη δήλωση αλλαγής ταυτότητας. Σύμφωνα μάλιστα με υπάλληλο της εφορίας, η χθεσινή μέρα ήταν από τις «καλές», με δεδομένο ότι υπάρχουν μέρες που η ουρά φτάνει έως τις σκάλες του ορόφου. Μεταξύ λοιπόν των φορολογουμένων που περίμεναν κυκλοφορούσε μία λίστα προτεραιότητας και ένα μόνιμο ερώτημα: «Εσύ γράφτηκες στη λίστα;».
«Τη λίστα την έφτιαξε ένας κύριος που ήρθε νωρίς το πρωί. Όποιος έρχεται γράφει το όνομά του στη λίστα και ατύπως παίρνει ένα νούμερο», εξηγεί στη «Μ» ο κ. Χρήστος Ζάνας, που περιμένει τη σειρά του για να εξυπηρετηθεί.
Υπάρχει πάντα κάποιος «θεματοφύλακας» της λίστας, ο οποίος ελέγχει αν τηρείται η σειρά, ενώ, όταν τελειώσει η δουλειά του και φύγει, αναλαμβάνει άλλος.
«Θα έπρεπε να υπάρχει ένα μηχάνημα που να εκδίδει νούμερα προτεραιότητας, ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος. Ελλείψει αυτού, ο κόσμος αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να διατηρήσει μία σειρά στην ουρά αναμονής», υπογραμμίζει ο Ζάνας, προσθέτοντας ότι η λίστα συμβάλλει στην ομαλή εξυπηρέτηση των πολιτών από τα δύο γκισέ και αποτρέπει τις παρεμβολές νεοεισερχόμενων.
Το φαινόμενο της… λίστας δεν αποτελεί όμως προνόμιο της εφορίας Καλαμαριάς. Όπως λέει η κ. Λίνα Κατσαρού, παρόμοιες λίστες καταρτίζονται και σε άλλες υπηρεσίες, όπου, αφενός, δεν υπάρχει μηχάνημα που εκδίδει νούμερα προτεραιότητας και, αφετέρου, περιμένει πολύς κόσμος να εξυπηρετηθεί. «Κάποιος πάντα αναλαμβάνει να καταρτίσει τη λίστα. Είναι διαδεδομένος τρόπος τήρησης της σειράς προτεραιότητας. Από το να υπάρχει χάος, καλύτερη λύση είναι η λίστα», σημειώνει η ίδια, η οποία, όπως λέει, περιμένει περισσότερη από μία ώρα στην ουρά.
Υπάρχουν και οι ανενημέρωτοι
«Είμαι εδώ περίπου δυόμισι ώρες. Ήρθα στις 9 το πρωί και είχε πάρα πολύ κόσμο. Δεν γνώριζα την ύπαρξη της λίστας και έφυγα. Ήρθα στις 11, και επίσης γίνεται χαμός. Γράφτηκα τώρα στη λίστα, αλλά δεν βλέπω να τελειώνω τη δουλειά μου μέχρι να κλείσει η υπηρεσία», λέει αγανακτισμένος ο κ. Δημήτρης Βαλουκτσής, υπογραμμίζοντας το χάος που υπάρχει στη συγκεκριμένη ΔΟΥ. «Δεν εξυπηρετείται ο κόσμος. Υπάρχουν στο τμήμα Μητρώου μόνο δύο υπάλληλοι για τόσα άτομα», καταλήγει.
Στο μεταξύ, από τη διαδικασία δεν λείπουν οι καβγάδες και οι διαμαρτυρίες όσων δεν γνώριζαν την ύπαρξη της λίστας και θέλουν να εξυπηρετηθούν, όσων αρνούνται να «γραφτούν», αλλά και όσων θεωρούν ότι αδικήθηκαν γιατί κάποιος άλλος τους έφαγε τη σειρά.
Τι λέει η εφορία
Περίπου 7.000 ευρώ κοστίζει το μηχάνημα που εκδίδει νούμερα, λένε στη «Μ» στελέχη της εφορίας. «Δεν υπάρχουν τα χρήματα. Από την άλλη πλευρά, έρχονται φορολογούμενοι και από άλλες ΔΟΥ για να εξυπηρετηθούν εδώ επειδή βρίσκουν εύκολα πάρκιγκ», τονίζουν, αναφερόμενοι στις τεράστιες ουρές του Μητρώου.http://www.makthes.gr/news/economy/76796/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: