Τα προβλήματα υποδομών σε δημοτικά σχολεία και κυρίως νηπιαγωγεία, προσπάθησε να αναδείξει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, σε εκδήλωση-συζήτηση που διοργάνωσε το απόγευμα της Τρίτης.
Εκτός από τα προβλήματα, που λίγο πολύ είναι γνωστά (και με τα οποία συχνά ασχολούνται τα μέσα ενημέρωσης, όπως.. σημείωσε ο συντονιστής της συζήτησης Ευγένιος Παπαδόπουλος), στόχος ...της εκδήλωσης ήταν και η κατάθεση προτάσεων για την αντιμετώπισή τους.
Όσον αφορά τα προβλήματα, αυτά εστιάζονται κυρίως στο κέντρο της Κατερίνης, στο πυκνοδομημένο κομμάτι της. Αν και στην Κατερίνη λειτουργούν μόλις δύο σχολεία σε διπλή βάρδια, πολλά από τα σχολεία της (και κυρίως αυτά που κατασκευάστηκαν πριν το 1995) δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες του σήμερα, παρά τις όποιες προσπάθειες που καταβάλει ο Δήμος ή Νομαρχία με προσθήκη αιθουσών ή «αξιοποίηση-μετατροπή» εσωτερικών τους χώρων. Το πρόβλημα, επιτείνεται και από την λανθασμένη κατανομή των μαθητών, αν κρίνουμε από τα όσα είπε ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αστέριος Κρίτογλου, ο οποίος υποστήριξε ότι με τις αίθουσες που υπάρχουν σήμερα στην Κατερίνη και με σωστή κατανομή θα μπορούσε κάθε τάξη να έχει 20 μαθητές.
«Η ουσιαστική πρόταση για την αναδιάρθρωση των ορίων, είναι η μόνη λύση τώρα για να αποφευχθούν οι καταστάσεις σαλαμοποίησης των μαθητών μας στα σχολεία, αλλά και για να λειτουργούν οι σχολικές μονάδες με συνθήκες ελκυστικές και ανθρώπινες για εκπαιδευτικούς και μαθητές» είπε ο κ. Κρίτογλου, προτείνοντας την έναρξη του διαλόγου για το πώς η αναδιάρθρωση μπορεί να γίνει καλύτερα.
Ο Διευθυντής, αναφέρθηκε αναλυτικά στον αριθμό εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων, ενώ υποστήριξε ως μια από τις λύσεις για την αντιμετώπιση των σημερινών προβλημάτων, την ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων και νηπιαγωγείων, την παράδοση του παλιού γκαράζ και του παλιού 1ου Δημοτικού Σχολείου για τη στέγαση των Γραφείων της Διεύθυνσης η οποία θα επιφέρει εξοικονόμηση 200.000 ευρώ ανά τετραετία, χρήματα που θα μπορούσαν να διατεθούν για την ανέγερση σχολείων.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κάθε σχολείο είναι διαφορετικά, υποστήριξε στην εισήγησή της η κ. Μαρία Κριθάρα, απαριθμώντας ως πιο σημαντικά την πληθώρα μαθητών (στα οποία φοιτούν έως και 100 παιδιά περισσότερα από όσα αντέχει η σχολική μονάδα), τις αίθουσες που στεγάζονται σε ακατάλληλους και τυφλούς χώρους (πρώην αποθήκες και σε διαδρόμους που έχουν διαμορφωθεί με γυψοσανίδες), όπως και η άναρχη φοίτηση των μαθητών εκτός τομέα.
Εντονότερο είναι το πρόβλημα της στέγασης νηπιαγωγείων, όπως είπε η κ. Κριθαρά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία είτε φιλοξενούμενα στις αίθουσες του σχολείου είτε στον αύλειο χώρο τους. «Από μόνο του το θέμα αυτό δημιουργεί προβλήματα καθώς είναι διαφορετικό το πρόγραμμα λειτουργίας των δημοτικών και των νηπιαγωγείων και ούτε το ένα, ούτε το άλλο μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα και ανεξάρτητα» είπε, τονίζοντας πως στόχος θα πρέπει να είναι τα ανεξάρτητα πολυθέσια συγκροτήματα νηπιαγωγείων με την καλύτερη δυνατή παρεχόμενη παιδεία στην ευαίσθητη ηλικία των παιδιών προσχολικής αγωγής.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή της, υπογράμμισε πως η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων πραγματοποιείται σε μία και μόνο αίθουσα, γεγονός που αφαιρεί τη δυνατότητα χρήσης ενός χώρου ξεχωριστά για τραπεζαρία ή για χαλάρωση, όπως θα έπρεπε και όπως προβλέπεται από το θεσμοθετημένο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου και εν τέλει τα νήπια διδάσκονται, γευματίζουν, παίζουν και χαλαρώνουν στον ίδιο χώρο επί 8 ώρες καθημερινά. (Πολιτεία/Β.Ζ.)
Εκτός από τα προβλήματα, που λίγο πολύ είναι γνωστά (και με τα οποία συχνά ασχολούνται τα μέσα ενημέρωσης, όπως.. σημείωσε ο συντονιστής της συζήτησης Ευγένιος Παπαδόπουλος), στόχος ...της εκδήλωσης ήταν και η κατάθεση προτάσεων για την αντιμετώπισή τους.
Όσον αφορά τα προβλήματα, αυτά εστιάζονται κυρίως στο κέντρο της Κατερίνης, στο πυκνοδομημένο κομμάτι της. Αν και στην Κατερίνη λειτουργούν μόλις δύο σχολεία σε διπλή βάρδια, πολλά από τα σχολεία της (και κυρίως αυτά που κατασκευάστηκαν πριν το 1995) δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες του σήμερα, παρά τις όποιες προσπάθειες που καταβάλει ο Δήμος ή Νομαρχία με προσθήκη αιθουσών ή «αξιοποίηση-μετατροπή» εσωτερικών τους χώρων. Το πρόβλημα, επιτείνεται και από την λανθασμένη κατανομή των μαθητών, αν κρίνουμε από τα όσα είπε ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αστέριος Κρίτογλου, ο οποίος υποστήριξε ότι με τις αίθουσες που υπάρχουν σήμερα στην Κατερίνη και με σωστή κατανομή θα μπορούσε κάθε τάξη να έχει 20 μαθητές.
«Η ουσιαστική πρόταση για την αναδιάρθρωση των ορίων, είναι η μόνη λύση τώρα για να αποφευχθούν οι καταστάσεις σαλαμοποίησης των μαθητών μας στα σχολεία, αλλά και για να λειτουργούν οι σχολικές μονάδες με συνθήκες ελκυστικές και ανθρώπινες για εκπαιδευτικούς και μαθητές» είπε ο κ. Κρίτογλου, προτείνοντας την έναρξη του διαλόγου για το πώς η αναδιάρθρωση μπορεί να γίνει καλύτερα.
Ο Διευθυντής, αναφέρθηκε αναλυτικά στον αριθμό εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων, ενώ υποστήριξε ως μια από τις λύσεις για την αντιμετώπιση των σημερινών προβλημάτων, την ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων και νηπιαγωγείων, την παράδοση του παλιού γκαράζ και του παλιού 1ου Δημοτικού Σχολείου για τη στέγαση των Γραφείων της Διεύθυνσης η οποία θα επιφέρει εξοικονόμηση 200.000 ευρώ ανά τετραετία, χρήματα που θα μπορούσαν να διατεθούν για την ανέγερση σχολείων.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κάθε σχολείο είναι διαφορετικά, υποστήριξε στην εισήγησή της η κ. Μαρία Κριθάρα, απαριθμώντας ως πιο σημαντικά την πληθώρα μαθητών (στα οποία φοιτούν έως και 100 παιδιά περισσότερα από όσα αντέχει η σχολική μονάδα), τις αίθουσες που στεγάζονται σε ακατάλληλους και τυφλούς χώρους (πρώην αποθήκες και σε διαδρόμους που έχουν διαμορφωθεί με γυψοσανίδες), όπως και η άναρχη φοίτηση των μαθητών εκτός τομέα.
Εντονότερο είναι το πρόβλημα της στέγασης νηπιαγωγείων, όπως είπε η κ. Κριθαρά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία είτε φιλοξενούμενα στις αίθουσες του σχολείου είτε στον αύλειο χώρο τους. «Από μόνο του το θέμα αυτό δημιουργεί προβλήματα καθώς είναι διαφορετικό το πρόγραμμα λειτουργίας των δημοτικών και των νηπιαγωγείων και ούτε το ένα, ούτε το άλλο μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα και ανεξάρτητα» είπε, τονίζοντας πως στόχος θα πρέπει να είναι τα ανεξάρτητα πολυθέσια συγκροτήματα νηπιαγωγείων με την καλύτερη δυνατή παρεχόμενη παιδεία στην ευαίσθητη ηλικία των παιδιών προσχολικής αγωγής.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή της, υπογράμμισε πως η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων πραγματοποιείται σε μία και μόνο αίθουσα, γεγονός που αφαιρεί τη δυνατότητα χρήσης ενός χώρου ξεχωριστά για τραπεζαρία ή για χαλάρωση, όπως θα έπρεπε και όπως προβλέπεται από το θεσμοθετημένο πρόγραμμα του ολοήμερου νηπιαγωγείου και εν τέλει τα νήπια διδάσκονται, γευματίζουν, παίζουν και χαλαρώνουν στον ίδιο χώρο επί 8 ώρες καθημερινά. (Πολιτεία/Β.Ζ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου