«Κερδίζει έδαφος η πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για ‘κυλιόμενους αυτοκινητόδρομους’ πάνω στις γραμμές του ΟΣΕ στα Τέμπη», είπε ο ευρωβουλευτής
Με φόντο το σιδηροδρομικό σταθμό, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Ελλάδας Μιχάλης Τρεμόπουλος υποστήριξε και από την Κατερίνη, την πρόταση αξιοποίησης του σιδηρόδρομου για την τοπική παράκαμψη του κλειστού δρόμου στα Τέμπη, με τη φόρτωση ΙΧ, λεωφορείων και φορτηγών σε ειδικά βαγόνια-πλατφόρμες.
Πλαισιωμένος από κεντρικά και τοπικά στελέχη του κόμματος, ο κ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε στην πρόταση που κατέθεσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι τον περασμένο Δεκέμβρη, μερικές μέρες μετά το κλείσιμο του δρόμου των Τεμπών από τις κατολισθήσεις, εκτιμώντας ότι «κερδίζει συνεχώς έδαφος», τόσο στους πολίτες, όσο και στην κυβέρνηση, η οποία, όπως είπε «προχωρά σε ....συγκεκριμένες κινήσεις, προς την κατεύθυνση αυτή».
Πάντως, τα αντανακλαστικά της κυβέρνησης φαίνεται πως είναι λίγο αργά, αφού έχει περάσει ήδη ένας μήνας από τότε που οι Οικολόγοι Πράσινοι ανέλυσαν με κάθε λεπτομέρεια την άμεσα εφαρμόσιμη (όπως οι ίδιοι εκτιμούσαν) πρότασή τους στον υπουργό Μεταφορών Δ. Ρέππα και στον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχουν νεότερα.
Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη συνάντηση εκείνη, ο κ. Ρέππας είχε δηλώσει πως έδωσε εντολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διερευνήσει το θέμα και όσον αφορά στο χρόνο και όσον αφορά το κόστος της συγκεκριμένης λύσης, το οποίο, κατά τα λεγόμενά του, δεν θεωρούνταν ανυπέρβλητο.
Η λύση των «κυλιόμενων αυτοκινητόδρομων» που πρότειναν οι Οικολόγοι-Πράσινοι είναι στην ουσία βαγόνια-πλατφόρμες, που θα κυλούν πάνω στο παλαιό δίκτυο του ΟΣΕ στην περιοχή των Τεμπών που τώρα δεν χρησιμοποιείται, οι οποίες θα μεταφέρουν Ι.Χ, λεωφορεία και φορτηγά. Το Υπουργείο και οι υπηρεσίες του δεν είχαν παρά να οργανώσουν την επιχείρηση, εξασφαλίζοντας ειδικά βαγόνια (και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες) και στήνοντας προκατασκευασμένες ράμπες στους σταθμούς όπου θα φορτώνονταν τα οχήματα. Αντ’ αυτού, από την πρώτη στιγμή εστίασαν στη διοχέτευση της κυκλοφορίας των οχημάτων σε προβληματικούς παρακαμπτήριους δρόμους, με υψηλό κίνδυνο ατυχημάτων και σοβαρές καθυστερήσεις από τα επιπλέον χιλιόμετρα.
Με αφορμή την παραπάνω πρόταση αντιμετώπισης του κλεισίματος του δρόμου των Τεμπών, ο κ. Τρεμόπουλος, ζήτησε να υιοθετηθούν πολιτικές ενίσχυσης του σιδηρόδρομου, ο οποίος, όπως είπε, «κρατήθηκε καθηλωμένος τις τελευταίες δεκαετίες λόγω συμφερόντων και σκοπιμοτήτων», τονίζοντας πως κεντρικό στοίχημα, στη σημερινή-επικίνδυνη λόγω των κλιματικών αλλαγών-εποχή, είναι η αναβάθμισή του και η επέκτασή του, ώστε να εξελιχθεί σε κορμό των χερσαίων μεταφορών για μικρές και μεγάλες αποστάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, απαραίτητη, είπε, είναι η ενίσχυση και του προαστιακού σιδηρόδρομου, ως εργαλείου διασύνδεσης των περιφερειακών πόλεων με τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Μιλώντας για τα διόδια, έκανε λόγο για «αδικία της Πιερίας», καθώς η ύπαρξη εντός του ορίων της δυο σταθμών διοδίων κι άλλων δυο στα σύνορά της (βόρεια και νότια), πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης των οδηγών, συνιστούν και τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξή της.
Τέλος, ερωτηθείς για τις αγροτικές κινητοποιήσεις, χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των αγροτών, λέγοντας μάλιστα ότι «έπρεπε να είχαν ικανοποιηθεί χθες», ενώ εκτίμησε ότι η απάντηση στην παγκοσμιοποίηση και το σκληρά ανταγωνιστικό της περιβάλλον, είναι η ποιοτική, οικολογική-βιολογική γεωργία και η απεξάρτησή της από τις επιδοτήσεις.(Πολιτεία/Β.Χ.)ΚΡΑΧΤΗΣ
Με φόντο το σιδηροδρομικό σταθμό, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Ελλάδας Μιχάλης Τρεμόπουλος υποστήριξε και από την Κατερίνη, την πρόταση αξιοποίησης του σιδηρόδρομου για την τοπική παράκαμψη του κλειστού δρόμου στα Τέμπη, με τη φόρτωση ΙΧ, λεωφορείων και φορτηγών σε ειδικά βαγόνια-πλατφόρμες.
Πλαισιωμένος από κεντρικά και τοπικά στελέχη του κόμματος, ο κ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε στην πρόταση που κατέθεσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι τον περασμένο Δεκέμβρη, μερικές μέρες μετά το κλείσιμο του δρόμου των Τεμπών από τις κατολισθήσεις, εκτιμώντας ότι «κερδίζει συνεχώς έδαφος», τόσο στους πολίτες, όσο και στην κυβέρνηση, η οποία, όπως είπε «προχωρά σε ....συγκεκριμένες κινήσεις, προς την κατεύθυνση αυτή».
Πάντως, τα αντανακλαστικά της κυβέρνησης φαίνεται πως είναι λίγο αργά, αφού έχει περάσει ήδη ένας μήνας από τότε που οι Οικολόγοι Πράσινοι ανέλυσαν με κάθε λεπτομέρεια την άμεσα εφαρμόσιμη (όπως οι ίδιοι εκτιμούσαν) πρότασή τους στον υπουργό Μεταφορών Δ. Ρέππα και στον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχουν νεότερα.
Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη συνάντηση εκείνη, ο κ. Ρέππας είχε δηλώσει πως έδωσε εντολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διερευνήσει το θέμα και όσον αφορά στο χρόνο και όσον αφορά το κόστος της συγκεκριμένης λύσης, το οποίο, κατά τα λεγόμενά του, δεν θεωρούνταν ανυπέρβλητο.
Η λύση των «κυλιόμενων αυτοκινητόδρομων» που πρότειναν οι Οικολόγοι-Πράσινοι είναι στην ουσία βαγόνια-πλατφόρμες, που θα κυλούν πάνω στο παλαιό δίκτυο του ΟΣΕ στην περιοχή των Τεμπών που τώρα δεν χρησιμοποιείται, οι οποίες θα μεταφέρουν Ι.Χ, λεωφορεία και φορτηγά. Το Υπουργείο και οι υπηρεσίες του δεν είχαν παρά να οργανώσουν την επιχείρηση, εξασφαλίζοντας ειδικά βαγόνια (και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες) και στήνοντας προκατασκευασμένες ράμπες στους σταθμούς όπου θα φορτώνονταν τα οχήματα. Αντ’ αυτού, από την πρώτη στιγμή εστίασαν στη διοχέτευση της κυκλοφορίας των οχημάτων σε προβληματικούς παρακαμπτήριους δρόμους, με υψηλό κίνδυνο ατυχημάτων και σοβαρές καθυστερήσεις από τα επιπλέον χιλιόμετρα.
Με αφορμή την παραπάνω πρόταση αντιμετώπισης του κλεισίματος του δρόμου των Τεμπών, ο κ. Τρεμόπουλος, ζήτησε να υιοθετηθούν πολιτικές ενίσχυσης του σιδηρόδρομου, ο οποίος, όπως είπε, «κρατήθηκε καθηλωμένος τις τελευταίες δεκαετίες λόγω συμφερόντων και σκοπιμοτήτων», τονίζοντας πως κεντρικό στοίχημα, στη σημερινή-επικίνδυνη λόγω των κλιματικών αλλαγών-εποχή, είναι η αναβάθμισή του και η επέκτασή του, ώστε να εξελιχθεί σε κορμό των χερσαίων μεταφορών για μικρές και μεγάλες αποστάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, απαραίτητη, είπε, είναι η ενίσχυση και του προαστιακού σιδηρόδρομου, ως εργαλείου διασύνδεσης των περιφερειακών πόλεων με τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Μιλώντας για τα διόδια, έκανε λόγο για «αδικία της Πιερίας», καθώς η ύπαρξη εντός του ορίων της δυο σταθμών διοδίων κι άλλων δυο στα σύνορά της (βόρεια και νότια), πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης των οδηγών, συνιστούν και τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξή της.
Τέλος, ερωτηθείς για τις αγροτικές κινητοποιήσεις, χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των αγροτών, λέγοντας μάλιστα ότι «έπρεπε να είχαν ικανοποιηθεί χθες», ενώ εκτίμησε ότι η απάντηση στην παγκοσμιοποίηση και το σκληρά ανταγωνιστικό της περιβάλλον, είναι η ποιοτική, οικολογική-βιολογική γεωργία και η απεξάρτησή της από τις επιδοτήσεις.(Πολιτεία/Β.Χ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου