ΠΕΜΠΤΗ 28/1/2010
Αφού ο Κοινωνικός Διάλογος του Ζαππείου δεν στάθηκε ικανός να μεταπείσει τους αγρότες ώστε να αποχωρήσουν από τα μπλόκα, σειρά έχουν οι παρασκηνιακές πολιτικές πρακτικές προκειμένου να βρεθεί η πολυπόθητη για την Κυβέρνηση φόρμουλα αποκλιμάκωσης των αγροτικών κινητοποιήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγαλύτερη προσπάθεια από πλευράς κυβέρνησης και υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, γίνεται στην προσέγγιση του μπλόκου της Αλαμάνας - οι οποίοι άνοιξαν τον χορό των μπλόκων και διατηρούν έως τώρα την πιο σκληρή στάση - στο οποίο πρωτοστατεί ο αγροτοσυνδικαλιστής Βάιος Γκανής.
Μάλιστα, κάποιοι κάνουν λόγο για «μάχη της Αλαμάνας» προκειμένου να συμφωνηθεί, νέα συνάντηση των εκπροσώπων των αγροτών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι ίδιες πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι ο Γκανής και τα… παλικάρια του, σκέφτονται σοβαρά την νέα αυτή συνάντηση με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, η οποία δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί τα επόμενα 24ωρα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στη γενική συνέλευση του μπλόκου της Αλαμάνας, οι αγρότες, ρίχνοντας το γάντι στην κα. Κατερίνα Μπατζελή, αποφάσισαν να πάνε σε νέο γύρο διαλόγου «εφόσον κληθούν», όπως είπαν. Παράλληλα, ζητούν να ....λάβουν διευκρινίσεις επί των εξαγγελιών της, αλλά και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων, ενώ εκτίμησαν και τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι μετά τις κινητοποιήσεις μπορεί να γίνει διάλογος.
Ένα ακόμη «αγκάθι» για την Κυβέρνηση είναι ο Καρδιτσιώτης «κόκκινος» αγροτοσυνδικαλιστής, Βαγγέλης Μπούτας, ο οποίος παραδοσιακά κρατάει σκληρή στάση σε κάθε αγροτική κινητοποίηση. Στην περίπτωση του μπλόκου της Νίκαιας, η Κυβέρνηση γνωρίζει, ότι όπως και πέρσι θα είναι το τελευταίο μπλόκο που θα αποχωρήσει. Όμως ελπίζει, ότι αν η αποδόμηση των μπλόκων αρχίσει επιτυχώς από την Φθιώτιδα, τότε σε λίγες μέρες οι δρόμοι θα ανοίξουν.
Μπούτας: Έγκλημα αν φύγουμε τώρα
Από την πλευρά του πάντως ο κ. Μπούτας απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας και κοινής πορείας με τα άλλα δύο μπλόκα της Λάρισας (Πλατύκαμπου και Τυρνάβου), κατηγορώντας τους ότι συναντήθηκαν οι εκπρόσωποί τους με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Υποστήριξε επιπλέον, ότι τα μέτρα που εξήγγειλε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και τα οποία θα υλοποιηθούν σταδιακά δεν είναι για τους αγρότες τίποτε άλλο παρά λεφτά που ήδη δικαιούνται. Δεν έκρυψε μάλιστα τον φόβο του ότι κάποιοι αγρότες ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τα μπλόκα, υποστηρίζοντας πως «θα κάνουν έγκλημα αν φύγουν τώρα υπονομεύοντας τον αγώνα τόσων ημερών από όλους τους αγρότες...».
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και στη Βόρεια Ελλάδα πάντως οι αγρότες αποφάσισαν να παραμείνουν στα μπλόκα, ενώ χθες το πρωί στον Προμαχώνα αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή σιδηροδρομικό δυστύχημα, όταν αγρότες έκλεισαν τη σιδηροδρομική γραμμή με τη Βουλγαρία, ενώ επρόκειτο να περάσει εμπορική αμαξοστοιχία. Ο σταθμάρχης την τελευταία στιγμή ενημέρωσε τον μηχανοδηγό ότι τρακτέρ είχαν μπλοκάρει τη γραμμή και εκείνος πρόλαβε να σταματήσει.
Βουλγαρία και Ρουμανία κατά της Ελλάδας
Βούλγαροι και Ρουμάνοι εμπειρογνώμονες βρίσκονται σήμερα στις Βρυξέλλες, προκειμένου να ενημερώσουν τις αρμόδιες κοινοτικές υπηρεσίες, για τις ζημιές που έχουν υποστεί τα εμπορεύματά τους, εξαιτίας των μπλόκων που έχουν στήσει οι Έλληνες αγρότες στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας και επιχειρήσεων, Τομ Βαν Λίρουπ, διευκρίνισε ότι η συνάντηση που γίνεται είναι σε τεχνικό επίπεδο.
Εξάλλου, σήμερα, κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο εκπρόσωπος για θέματα ανταγωνισμού, Τζόναθαν Τοντ, ερωτηθείς σχετικά, υπενθύμισε ότι η ελεύθερη διακίνηση των αγαθών ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ΕΕ, είναι βασική αρχή της ΕΕ. Πρόσθεσε πως, σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό, οι ελληνικές αρχές είχαν την υποχρέωση να ενημερώσουν εκ των προτέρων τα κράτη-μέλη και την Επιτροπή για ενδεχόμενη παρεμπόδιση της διακίνησης των αγαθών. Ανέφερε, ακόμη, πως η Επιτροπή εξετάζει την κατάσταση και αναμένει ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές για το πώς θα μπορούσε να αποκατασταθεί η ελεύθερη διακίνηση των προϊόντων.
Τα μπλόκα
- Κάστρο Βοιωτίας-κλειστή η εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης (450 τρακτέρ)
- Αλαμάνα Φθιώτιδας-κλειστή η εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης (350 τρακτέρ)
- Λοκρίδα Φθιώτιδας-ανοιχτή η παλιά εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Τιθορέας (120 τρακτέρ)
- Ριτσώνα Βοιωτίας-κλειστή η εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας, στη γέφυρα της Ριτσώνας (100 τρακτέρ)
- Μικροθήβες Μαγνησίας- ανοιχτή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης. (120 τρακτέρ)
- Νίκαια Λάρισας-κλειστή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης (600 τρακτέρ)
- Πλατύκαμπος Λάρισας-ανοιχτή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης. (230 τρακτέρ)
- Μελούνα Τιρνάβου- ανοιχτή η εθνική οδός Ελασσόνας-Κοζάνης. (250 τρακτέρ)
- Προμαχώνας Σερρών- κλειστός από τις 6 χθες το μεσημέρι ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Προμαχώνα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Κλειστή από τις 2 χθες το μεσημέρι και η σιδηροδρομική γραμμή προς τη Βουλγαρία. Τα δύο σημεία ανοίγουν τις νυχτερινές ώρες. (400 τρακτέρ).
- Κερδύλλια Σερρών-κλειστή η Εγνατία οδός στον κόμβο Κερδυλλίων (250 τρακτέρ).
- Κλειστή για δύο ώρες το μεσημέρι και η παράκαμψη μέσω Ασπροβάλτας.(50 τρακτέρ).
- Στρυμονικό Σερρών- κλειστή για μία ώρα κάθε πρωί η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Σερρών στον κόμβο Στρυμονικού (60 τρακτέρ)
- Δοϊράνη Κιλκίς- κλειστός για δύο ώρες το πρωί ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Δοϊράνης (120 τρακτέρ)
- Εύζωνοι Κιλκίς: κλειστός για τρεις ώρες το μεσημέρι το πρωί ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό (100 τρακτέρ)
- Θέρμη Θεσσαλονίκης- κλειστός για μιάμιση ώρα το μεσημέρι ο κόμβος προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», στα «πράσινα φανάρια» (150 τρακτέρ)
- Μάλγαρα Θεσσαλονίκης- κλειστή για μία ώρα το πρωί η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στα διόδια των Μαλγάρων (100 τρακτέρ)
- Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης-κλειστή για δύο ώρες η παλιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, στη Χαλκηδόνα (120 τρακτέρ)
- Μαυροβούνι Πέλλας-ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας (30 τρακτέρ)
- Παραλίμνη Πέλλας-ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας (80 τρακτέρ)
- Λιτόχωρο Πιερίας- ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Αθηνών στην αερογέφυρα Βαρικού (20 τρακτέρ)
- Χρυσούπολη Καβάλας-κλειστή η Εγνατία οδός, στο τμήμα Καβάλα-Ξάνθη, στη διασταύρωση Χρυσούπολης (400 τρακτέρ)
- Ξάνθη- κλειστή για μιάμιση ώρα το πρωί η παλιά εθνική οδό Ξάνθης-Καβάλας, στη γέφυρα του Νέστου (30 τρακτέρ)
- Εξοχή Δράμας- κλειστός την ημέρα, ανοιχτός το βράδυ ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (170 τρακτέρ)
- Ορμένιο Έβρου-ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Ορμενίου, στη διασταύρωση Πετρωτών (100 τρακτέρ)
- Κήποι Έβρου-ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό των Κήπων (50 τρακτέρ)
Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας- κλειστός για δύο ώρες το πρωί ο δρόμος στο μεθοριακό σταθμό Κρυσταλλοπηγής, ελληνοαλβανικά σύνορα (20 τρακτέρ)
- Νίκη Φλώρινας- ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Νίκης, στα σύνορα με την ΠΓΔΜ (20 τρακτέρ)
- Άργος Ορεστικό Καστοριάς- ανοιχτός ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού στο τμήμα Κοζάνη-Καστοριά, στον κόμβο Βογατσικού (40 τρακτέρ)
- Κοζάνη-ανοιχτή η Εγνατία οδός, στη γέφυρα των Σερβίων (30 τρακτέρ)
- Χαλκιδική- ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών, στον κόμβο της Τρίγλιας (60 τρακτέρ)
- Γρεβενά- κλειστή για μία ώρα το μεσημέρι η Εγνατία οδός, στον ανατολικό κόμβο της εισόδου Γρεβενών (40 τρακτέρ)
- Πρέβεζα- ανοιχτή η εθνική οδός Πρέβεζας-Ιωαννίνων, στη γέφυρα του Λούρου (30 τρακτέρ).(ΠΗΓΗ) Χρήστος Διαμαντόπουλος/xdiam@agrotypos.gr
Μάλιστα, κάποιοι κάνουν λόγο για «μάχη της Αλαμάνας» προκειμένου να συμφωνηθεί, νέα συνάντηση των εκπροσώπων των αγροτών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι ίδιες πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι ο Γκανής και τα… παλικάρια του, σκέφτονται σοβαρά την νέα αυτή συνάντηση με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, η οποία δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί τα επόμενα 24ωρα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στη γενική συνέλευση του μπλόκου της Αλαμάνας, οι αγρότες, ρίχνοντας το γάντι στην κα. Κατερίνα Μπατζελή, αποφάσισαν να πάνε σε νέο γύρο διαλόγου «εφόσον κληθούν», όπως είπαν. Παράλληλα, ζητούν να ....λάβουν διευκρινίσεις επί των εξαγγελιών της, αλλά και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων, ενώ εκτίμησαν και τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι μετά τις κινητοποιήσεις μπορεί να γίνει διάλογος.
Ένα ακόμη «αγκάθι» για την Κυβέρνηση είναι ο Καρδιτσιώτης «κόκκινος» αγροτοσυνδικαλιστής, Βαγγέλης Μπούτας, ο οποίος παραδοσιακά κρατάει σκληρή στάση σε κάθε αγροτική κινητοποίηση. Στην περίπτωση του μπλόκου της Νίκαιας, η Κυβέρνηση γνωρίζει, ότι όπως και πέρσι θα είναι το τελευταίο μπλόκο που θα αποχωρήσει. Όμως ελπίζει, ότι αν η αποδόμηση των μπλόκων αρχίσει επιτυχώς από την Φθιώτιδα, τότε σε λίγες μέρες οι δρόμοι θα ανοίξουν.
Μπούτας: Έγκλημα αν φύγουμε τώρα
Από την πλευρά του πάντως ο κ. Μπούτας απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας και κοινής πορείας με τα άλλα δύο μπλόκα της Λάρισας (Πλατύκαμπου και Τυρνάβου), κατηγορώντας τους ότι συναντήθηκαν οι εκπρόσωποί τους με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Υποστήριξε επιπλέον, ότι τα μέτρα που εξήγγειλε η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και τα οποία θα υλοποιηθούν σταδιακά δεν είναι για τους αγρότες τίποτε άλλο παρά λεφτά που ήδη δικαιούνται. Δεν έκρυψε μάλιστα τον φόβο του ότι κάποιοι αγρότες ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τα μπλόκα, υποστηρίζοντας πως «θα κάνουν έγκλημα αν φύγουν τώρα υπονομεύοντας τον αγώνα τόσων ημερών από όλους τους αγρότες...».
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και στη Βόρεια Ελλάδα πάντως οι αγρότες αποφάσισαν να παραμείνουν στα μπλόκα, ενώ χθες το πρωί στον Προμαχώνα αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή σιδηροδρομικό δυστύχημα, όταν αγρότες έκλεισαν τη σιδηροδρομική γραμμή με τη Βουλγαρία, ενώ επρόκειτο να περάσει εμπορική αμαξοστοιχία. Ο σταθμάρχης την τελευταία στιγμή ενημέρωσε τον μηχανοδηγό ότι τρακτέρ είχαν μπλοκάρει τη γραμμή και εκείνος πρόλαβε να σταματήσει.
Βουλγαρία και Ρουμανία κατά της Ελλάδας
Βούλγαροι και Ρουμάνοι εμπειρογνώμονες βρίσκονται σήμερα στις Βρυξέλλες, προκειμένου να ενημερώσουν τις αρμόδιες κοινοτικές υπηρεσίες, για τις ζημιές που έχουν υποστεί τα εμπορεύματά τους, εξαιτίας των μπλόκων που έχουν στήσει οι Έλληνες αγρότες στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας και επιχειρήσεων, Τομ Βαν Λίρουπ, διευκρίνισε ότι η συνάντηση που γίνεται είναι σε τεχνικό επίπεδο.
Εξάλλου, σήμερα, κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο εκπρόσωπος για θέματα ανταγωνισμού, Τζόναθαν Τοντ, ερωτηθείς σχετικά, υπενθύμισε ότι η ελεύθερη διακίνηση των αγαθών ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ΕΕ, είναι βασική αρχή της ΕΕ. Πρόσθεσε πως, σύμφωνα με τον κοινοτικό κανονισμό, οι ελληνικές αρχές είχαν την υποχρέωση να ενημερώσουν εκ των προτέρων τα κράτη-μέλη και την Επιτροπή για ενδεχόμενη παρεμπόδιση της διακίνησης των αγαθών. Ανέφερε, ακόμη, πως η Επιτροπή εξετάζει την κατάσταση και αναμένει ενημέρωση από τις ελληνικές αρχές για το πώς θα μπορούσε να αποκατασταθεί η ελεύθερη διακίνηση των προϊόντων.
Τα μπλόκα
- Κάστρο Βοιωτίας-κλειστή η εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης (450 τρακτέρ)
- Αλαμάνα Φθιώτιδας-κλειστή η εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης (350 τρακτέρ)
- Λοκρίδα Φθιώτιδας-ανοιχτή η παλιά εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Τιθορέας (120 τρακτέρ)
- Ριτσώνα Βοιωτίας-κλειστή η εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας, στη γέφυρα της Ριτσώνας (100 τρακτέρ)
- Μικροθήβες Μαγνησίας- ανοιχτή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης. (120 τρακτέρ)
- Νίκαια Λάρισας-κλειστή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης (600 τρακτέρ)
- Πλατύκαμπος Λάρισας-ανοιχτή η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης. (230 τρακτέρ)
- Μελούνα Τιρνάβου- ανοιχτή η εθνική οδός Ελασσόνας-Κοζάνης. (250 τρακτέρ)
- Προμαχώνας Σερρών- κλειστός από τις 6 χθες το μεσημέρι ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Προμαχώνα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Κλειστή από τις 2 χθες το μεσημέρι και η σιδηροδρομική γραμμή προς τη Βουλγαρία. Τα δύο σημεία ανοίγουν τις νυχτερινές ώρες. (400 τρακτέρ).
- Κερδύλλια Σερρών-κλειστή η Εγνατία οδός στον κόμβο Κερδυλλίων (250 τρακτέρ).
- Κλειστή για δύο ώρες το μεσημέρι και η παράκαμψη μέσω Ασπροβάλτας.(50 τρακτέρ).
- Στρυμονικό Σερρών- κλειστή για μία ώρα κάθε πρωί η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Σερρών στον κόμβο Στρυμονικού (60 τρακτέρ)
- Δοϊράνη Κιλκίς- κλειστός για δύο ώρες το πρωί ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Δοϊράνης (120 τρακτέρ)
- Εύζωνοι Κιλκίς: κλειστός για τρεις ώρες το μεσημέρι το πρωί ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό (100 τρακτέρ)
- Θέρμη Θεσσαλονίκης- κλειστός για μιάμιση ώρα το μεσημέρι ο κόμβος προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», στα «πράσινα φανάρια» (150 τρακτέρ)
- Μάλγαρα Θεσσαλονίκης- κλειστή για μία ώρα το πρωί η εθνική οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στα διόδια των Μαλγάρων (100 τρακτέρ)
- Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης-κλειστή για δύο ώρες η παλιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, στη Χαλκηδόνα (120 τρακτέρ)
- Μαυροβούνι Πέλλας-ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας (30 τρακτέρ)
- Παραλίμνη Πέλλας-ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Έδεσσας (80 τρακτέρ)
- Λιτόχωρο Πιερίας- ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Αθηνών στην αερογέφυρα Βαρικού (20 τρακτέρ)
- Χρυσούπολη Καβάλας-κλειστή η Εγνατία οδός, στο τμήμα Καβάλα-Ξάνθη, στη διασταύρωση Χρυσούπολης (400 τρακτέρ)
- Ξάνθη- κλειστή για μιάμιση ώρα το πρωί η παλιά εθνική οδό Ξάνθης-Καβάλας, στη γέφυρα του Νέστου (30 τρακτέρ)
- Εξοχή Δράμας- κλειστός την ημέρα, ανοιχτός το βράδυ ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (170 τρακτέρ)
- Ορμένιο Έβρου-ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Ορμενίου, στη διασταύρωση Πετρωτών (100 τρακτέρ)
- Κήποι Έβρου-ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό των Κήπων (50 τρακτέρ)
Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας- κλειστός για δύο ώρες το πρωί ο δρόμος στο μεθοριακό σταθμό Κρυσταλλοπηγής, ελληνοαλβανικά σύνορα (20 τρακτέρ)
- Νίκη Φλώρινας- ανοιχτός ο δρόμος προς το μεθοριακό σταθμό Νίκης, στα σύνορα με την ΠΓΔΜ (20 τρακτέρ)
- Άργος Ορεστικό Καστοριάς- ανοιχτός ο κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού στο τμήμα Κοζάνη-Καστοριά, στον κόμβο Βογατσικού (40 τρακτέρ)
- Κοζάνη-ανοιχτή η Εγνατία οδός, στη γέφυρα των Σερβίων (30 τρακτέρ)
- Χαλκιδική- ανοιχτή η εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών, στον κόμβο της Τρίγλιας (60 τρακτέρ)
- Γρεβενά- κλειστή για μία ώρα το μεσημέρι η Εγνατία οδός, στον ανατολικό κόμβο της εισόδου Γρεβενών (40 τρακτέρ)
- Πρέβεζα- ανοιχτή η εθνική οδός Πρέβεζας-Ιωαννίνων, στη γέφυρα του Λούρου (30 τρακτέρ).(ΠΗΓΗ) Χρήστος Διαμαντόπουλος/xdiam@agrotypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου