Εντείνονται οι φόβοι για μετατροπή της αυριανής συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας σε ρινγκ, μετά τη δημοσιοποίηση -πριν από λίγο- της τελικής πρότασης της Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου προς το όργανο, που θα συνεδριάσει αύριο (Σάββατο 31/10). Η επιτροπή εμμένει στην ψήφο των μελών (υπαρχόντων, αλλά και όσων γραφούν ως την τελευταία στιγμή), αλλά δεν περιλαμβάνει την πρόταση Αβραμόπουλου για δικαίωμα ψήφου και στους φίλους του κόμματος. Παρόλα αυτά, ο πρώην υπουργός Υγείας επιμένει ότι θα θέσει την πρότασή του σε ψηφοφορία, έχοντας και την υποστήριξη του Παναγιώτη Ψωμιάδη.
Κατόπιν εντολής του Κώστα Καραμανλή, αύριο οι Δημήτρης Σιούφας και Λευτέρης Ζαγορίτης θα κάνουν ό,τι μπορούν για να αποφύγουν το στήσιμο κάλπης στο υπόγειο του Κάραβελ. Αυτό διότι στη Ρηγίλλης είναι διάχυτος ο φόβος ότι μία “κόντρα” μεταξύ των υποψηφίων μέσω ψηφοφορίας θα .....
μπορούσε να καταστήσει ακόμη και...έκρυθμη την κατάσταση.
Παρόλα αυτά, μετά τη σημερινή συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής, διεφάνη ότι η πρόταση Αβραμόπουλου δεν έγινε δεκτή και επισήμως. Εξάλλου, στην ανακοίνωση του Δημήτρη Σιούφα (ακολουθεί ολόκληρη παρακάτω) καθίσταται σαφές ότι “την ως άνω πρόταση αποδέχονται οι υποψήφιοι κα Ντόρα Μπακογιάννη και ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Διαφορετικές απόψεις ως προς επί μέρους ρυθμίσεις μόνο του άρθρου 4 του Καταστατικού (ενώ αποδέχονται όλες τις άλλες τροποποιήσεις) διατύπωσαν οι υποψήφιοι κ.Δημήτρης Αβραμόπουλος και κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης”.
μπορούσε να καταστήσει ακόμη και...έκρυθμη την κατάσταση.
Παρόλα αυτά, μετά τη σημερινή συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής, διεφάνη ότι η πρόταση Αβραμόπουλου δεν έγινε δεκτή και επισήμως. Εξάλλου, στην ανακοίνωση του Δημήτρη Σιούφα (ακολουθεί ολόκληρη παρακάτω) καθίσταται σαφές ότι “την ως άνω πρόταση αποδέχονται οι υποψήφιοι κα Ντόρα Μπακογιάννη και ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Διαφορετικές απόψεις ως προς επί μέρους ρυθμίσεις μόνο του άρθρου 4 του Καταστατικού (ενώ αποδέχονται όλες τις άλλες τροποποιήσεις) διατύπωσαν οι υποψήφιοι κ.Δημήτρης Αβραμόπουλος και κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης”.
Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν υπάρξει, ως αύριο το πρωί, συμφωνία μεταξύ των υποψηφίων, οι επίδοξοι διάδοχοι του Κώστα Καραμανλή θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στο όργανο, μετρώντας κέρδη και απώλειες από την ψηφοφορία.
Ψάχνοντας συμβιβασμό στις...διατυπώσεις
Ψάχνοντας συμβιβασμό στις...διατυπώσεις
Πάντως, δεν είναι μόνο ο απερχόμενος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής και ο Γραμματέας της Κ.Ε. που φοβούνται την ψηφοφορία. Την κάλπη φοβούνται κυρίως οι τρεις βασικοί υποψήφιοι, αφού σε κανέναν “δεν βγαίνουν τα κουκιά” της Κεντρικής Επιτροπής και, κατά συνέπεια, ουδείς είναι πρόθυμος να διακινδυνεύσει μία πρώτη ήττα, που θα μετρήσει πολύ σε επίπεδο εντυπώσεων. Για το λόγο αυτό, η κ. Μπακογιάννη έχει ήδη από χθες δηλώσει ότι “θα δεχτεί ό,τι αποφασίσει η Κεντρική Επιτροπή”, προσθέτοντας ότι “όσο περισσότεροι ψηφίσουν, τόσο το καλύτερο”. Από την άλλη πλευρά, και ο Δημήτρης Αβραμόπουλος έχει κάνει ένα βήμα πίσω. Με επιστολή του προς τον Δημήτρη Σιούφα, έχει καταθέσει “βελτιωμένη” πρόταση με διαφορετική διατύπωση. Με την πρόταση αυτή, υπερασπίζεται μεν τη συμμετοχή των “φίλων” στη διαδικασία, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι οι φίλοι θα πρέπει να υπογράφουν μία “δήλωση” ότι “αποδέχονται τις αρχές και τις αξίες της Νέας Δημοκρατίας”. Θα πρόκειται, δηλαδή, για μία κατηγορία πολιτών που δε θα είναι μεν μέλη, αλλά ούτε και...απλοί φίλοι. Θα είναι “φίλα προσκείμενοι” στην Νέα Δημοκρατία πολίτες ή αλλιώς...στον προθάλαμο του κόμματος.
Όλη η πρόταση της Επιτροπής για τις αλλαγές στο καταστατικό
Σύμφωνα με την προαναφερόμενη ομόφωνη πρόταση προτείνεται η αναθεώρηση των ακόλουθων διατάξεων, ως εξής:
Η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής: «Μέλος του Κόμματος της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ μπορεί να γίνει κάθε Έλληνας πολίτης ή Έλληνας το γένος, που έχει το δικαίωμα του εκλέγειν στις εθνικές εκλογές, αποδέχεται τις ιδεολογικές και προγραμματικές αρχές και τις πολιτικές θέσεις του Κόμματος και αναλαμβάνει την υποχρέωση να τηρεί το Καταστατικό, τους Κανονισμούς και τις αποφάσεις του Κόμματος».
Στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 2 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, που έχει ως εξής:
« Κατ’ εξαίρεση, και μόνο κατά τη διαδικασία εκλογής Προέδρου του Κόμματος, όλοι όσοι προσέρχονται, κατά την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας, για να ψηφίσουν υποβάλλουν αυτοπροσώπως αίτηση είτε επαναβεβαίωσης, εφόσον πρόκειται για μέλη, είτε πρώτης εγγραφής, εφόσον πρόκειται για μη μέλη. Η αίτηση αυτή καταχωρίζεται αυτομάτως στη νέα βάση μελών του Κόμματος με τη χρήση ειδικού on line συστήματος, κατά τα οριζόμενα στο Καταστατικό και καταβάλει την προκαθορισμένη από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου συνδρομή. Στην αίτηση εγγραφής περιλαμβάνεται, οπωσδήποτε, διαβεβαίωση του αιτούντος ότι αποδέχεται τις ιδεολογικές και προγραμματικές αρχές και πολιτικές θέσεις του Κόμματος».
Όλη η πρόταση της Επιτροπής για τις αλλαγές στο καταστατικό
Σύμφωνα με την προαναφερόμενη ομόφωνη πρόταση προτείνεται η αναθεώρηση των ακόλουθων διατάξεων, ως εξής:
Η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 αντικαθίσταται ως εξής: «Μέλος του Κόμματος της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ μπορεί να γίνει κάθε Έλληνας πολίτης ή Έλληνας το γένος, που έχει το δικαίωμα του εκλέγειν στις εθνικές εκλογές, αποδέχεται τις ιδεολογικές και προγραμματικές αρχές και τις πολιτικές θέσεις του Κόμματος και αναλαμβάνει την υποχρέωση να τηρεί το Καταστατικό, τους Κανονισμούς και τις αποφάσεις του Κόμματος».
Στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 2 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, που έχει ως εξής:
« Κατ’ εξαίρεση, και μόνο κατά τη διαδικασία εκλογής Προέδρου του Κόμματος, όλοι όσοι προσέρχονται, κατά την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας, για να ψηφίσουν υποβάλλουν αυτοπροσώπως αίτηση είτε επαναβεβαίωσης, εφόσον πρόκειται για μέλη, είτε πρώτης εγγραφής, εφόσον πρόκειται για μη μέλη. Η αίτηση αυτή καταχωρίζεται αυτομάτως στη νέα βάση μελών του Κόμματος με τη χρήση ειδικού on line συστήματος, κατά τα οριζόμενα στο Καταστατικό και καταβάλει την προκαθορισμένη από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου συνδρομή. Στην αίτηση εγγραφής περιλαμβάνεται, οπωσδήποτε, διαβεβαίωση του αιτούντος ότι αποδέχεται τις ιδεολογικές και προγραμματικές αρχές και πολιτικές θέσεις του Κόμματος».
Στη διάταξη του άρθρ. 4 παρ. 3 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, που έχει ως εξής:
«Για μέλη που εγγράφονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 εδάφιο β αυτού του άρθρου η αποδοχή της αίτησης εγγραφής του υποψηφίου μέλους γίνεται αυτομάτως, όταν υποβληθεί η αίτηση και καταβληθεί η καθορισμένη συνδρομή».
Η διάταξη του άρθρου 5 παρ.1, εδάφιο α, αναθεωρείται ως εξής:
«α) Να εκλέγει, σε όλα τα όργανα του Κόμματος, αμέσως μετά την εγγραφή του και να εκλέγεται έξι (6) μήνες μετά από αυτήν».
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.1 αναθεωρείται ως εξής:
«Πρόεδρος του Κόμματος είναι αυτός που εκλέγεται νομίμως, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το Καταστατικό του Κόμματος».
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.2 αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Ο Πρόεδρος του Κόμματος εκλέγεται από τα μέλη του με καθολική ψηφοφορία.
β. Η εκλογή του Προέδρου γίνεται κατά τρόπο άμεσο από τα μέλη του Κόμματος, με μυστική ψηφοφορία. Για την εκλογή του απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία των έγκυρων ψηφοδελτίων. Σε περίπτωση που ουδείς από τους υποψηφίους συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται, το συντομότερο δυνατό, μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψηφίων, εφαρμόζονται δε σ’ αυτήν όλες οι διατάξεις που διέπουν τον τρόπο διεξαγωγής της πρώτης ψηφοφορίας και γίνεται με τους εκλογικούς καταλόγους της πρώτης. Πρόεδρος εκλέγεται αυτός που θα λάβει το μεγαλύτερο αριθμό ψήφων.
γ. Η εκλογή νέου Προέδρου από τα μέλη του Κόμματος διενεργείται από Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή.
Κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης η εκλογή νέου Προέδρου διενεργείται από :
( i ) την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου και από ένα μέλος που ορίζει κάθε υποψήφιος για το αξίωμα του Προέδρου του Κόμματος. Πρόεδρος της Κεντρικής Εφορευτική Επιτροπής είναι ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, ο οποίος σε περίπτωση κωλύματος αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο σε θητεία στο Εθνικό Κοινοβούλιο Βουλευτή, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου.
Και ( ii ) από Εφορευτική Επιτροπή σε κάθε Εκλογικό Τμήμα, που αποτελείται από Πρόεδρο, οριζόμενο από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που μπορεί να είναι Δικηγόρος ή Συμβολαιογράφος, και από ένα μέλος το οποίο ορίζει κάθε υποψήφιος για το αξίωμα του Προέδρου του Κόμματος.
Οι Εφορευτικές Επιτροπές εποπτεύονται, καθ’ όλη τη διαδικασία της εκλογής, από τη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ ως Πρόεδρο και, τούτου κωλυομένου, από τον Αντιπρόεδρο, τον Γραμματέα ή άλλο μέλος του Δ.Σ. της ΝΟΔΕ και από έναν εκπρόσωπο κάθε υποψηφίου ως μέλος. Τη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή συμπληρώνει, ως πρόσθετο μέλος, ο Πρόεδρος ή μέλος του Δ.Σ. του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, που ορίζεται από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή.
δ. Κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης, η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται μεταξύ εκείνων που υπέβαλαν, νομίμως και εμπροθέσμως έως και την 22α Οκτωβρίου 2009, υποψηφιότητα στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου της 7ης Νοεμβρίου 2009 και κρίθηκαν έγκυρες.
ε. Η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται με μυστική ψηφοφορία την ίδια ημέρα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, για τους κατοικούντες στην Ελλάδα και τις οργανώσεις των Ελλήνων Αποδήμων στο εξωτερικό. Ειδικότερα, κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης συμμετέχουν στην εκλογή του Προέδρου οι Έλληνες της Διασποράς στην Ευρώπη και δη στη Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία, Σουηδία, Αυστρία και Κύπρο, κατά τα ειδικότερα που θα αποφασίσει η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου».
Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 14 αναθεωρείται ως εξής:
«Στην περίπτωση αυτή η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται το αργότερο μέσα σε δύο (2) μήνες, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου».
Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:
«Αν ο Πρόεδρος του Κόμματος, που είναι ταυτόχρονα και Πρωθυπουργός, εκλείψει με οποιονδήποτε τρόπο, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 38 παράγραφος 2 του Συντάγματος. Η εκλογή νέου Προέδρου του Κόμματος γίνεται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου».
Η διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ειδικότερα θέματα που αφορούν την διαδικασία εκλογής Προέδρου καθορίζονται, εφόσον υπάρχει ανάγκη, από τον Ειδικό Κανονισμό Εκλογής Προέδρου του Κόμματος, που εγκρίνεται από την Κεντρική Επιτροπή, μέσα στο πλαίσιο που καθορίζουν οι διατάξεις των επομένων εδαφίων:
α. Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, με την συνδρομή και ευθύνη του Γενικού Διευθυντή, των Γραμματειών και των υπηρεσιών του Κόμματος είναι αρμόδια για την οργάνωση όλων των διαδικασιών που αφορούν την εκλογή Προέδρου καθώς και για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της ψηφοφορίας και την έκδοση των αποτελεσμάτων.
β. Με βάση τις υποψηφιότητες καταρτίζονται και εκτυπώνονται ψηφοδέλτια για κάθε έναν υποψήφιο από ομοιόμορφο και ομοιόχρωμο χαρτί, στο οποίο αναγράφονται, με ομοιόμορφα στοιχεία, το όνομα και το επώνυμο κάθε υποψηφίου.
γ. Οι διαστάσεις των ψηφοδελτίων και η ποιότητα του χαρτιού καθορίζονται από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου.
δ. Τα ψηφοδέλτια και οι φάκελοι εκτυπώνονται με ευθύνη της Εφορευτικής Επιτροπής.
ε. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της ψηφοφορίας, η Εφορευτική Επιτροπή μεριμνά για τους χώρους των Εκλογικών Τμημάτων όπου θα ψηφίσουν τα μέλη του Κόμματος και οι πολίτες που επιθυμούν να γίνουν μέλη, λαμβάνοντας, ταυτοχρόνως, και όλα τα αναγκαία μέτρα ως προς την διασφάλιση της μυστικότητας της ψηφοφορίας. Σε κάθε Δήμο εγκαθίσταται ένα, τουλάχιστον, Εκλογικό Τμήμα.
στ. Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας απαγορεύεται στους οικείους χώρους η παραμονή άλλων προσώπων, πλην των μελών της Εφορευτικής Επιτροπής.
ζ. Η ψηφοφορία αρχίζει στις 7 π.μ. και συνεχίζεται έως την 19.00 μ.μ. της ίδιας ημέρας. Αν κατά την ώρα αυτή υπάρχουν ακόμη σε αναμονή μέλη ή πολίτες που γίνονται μέλη, προς άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, η Επιτροπή μπορεί να παρατείνει την ψηφοφορία κατά την κρίση της.
η. Μετά την παρέλευση της καθορισθείσας ώρας και της τυχόν παράτασής της κηρύσσεται η λήξη της ψηφοφορίας από την Εφορευτική Επιτροπή, αποσφραγίζονται οι ψηφοδόχοι και αρχίζει η διαλογή των ψήφων από την Εφορευτική Επιτροπή.
θ. Πριν από την αποσφράγιση των φακέλων γίνεται καταμέτρηση και, σε περίπτωση που αυτοί είναι περισσότεροι των ψηφισάντων, καταστρέφεται ανάλογος αριθμός φακέλων, λαμβανόμενος τυχαίως πριν από το άνοιγμά τους.
ι. Για καθεμιά ψηφοδόχο καταρτίζεται πρακτικό, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός των ψηφισάντων και ο αριθμός των φακέλων που καταμετρήθηκαν.
ια. Για τις ψηφοδόχους κάθε Εκλογικού Τμήματος καταρτίζεται ειδικό πρακτικό, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός των φακέλων που καταμετρήθηκαν, ο αριθμός των άκυρων ψηφοδελτίων, ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων και ο αριθμός των ψηφοδελτίων που έλαβε κάθε υποψήφιος. Τα αποτελέσματα από όλες τις ψηφοδόχους αθροίζονται συνολικά από την Εφορευτική Επιτροπή και εξάγεται το τελικό αποτέλεσμα.
ιβ. Συγκεντρωτικό πρακτικό καταρτίζεται από την Εφορευτική Επιτροπή, από το οποίο προκύπτει ο συνολικός αριθμός των ψηφησάντων, ο αριθμός των άκυρων ψηφοδελτίων, ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων και ο αριθμός των ψηφοδελτίων που έλαβε καθένας από τους υποψηφίους.
ιγ. Η τοπική Εφορευτική Επιτροπή εκδικάζει τις τυχόν υποβαλλόμενες ενστάσεις. Σε περίπτωση αδυναμίας παραπέμπει το θέμα στη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή, η οποία και αποφαίνεται οριστικά και αμετάκλητα. Μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος της ψηφοφορίας, απαγορεύεται η υποβολή ενστάσεων για οποιονδήποτε λόγο.
ιδ. Μετά την έκδοση και την ανακοίνωση του αποτελέσματος και την εκλογή του νέου Προέδρου του Κόμματος, όλο το εκλογικό υλικό παραδίδεται από τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου.
Η παράγραφος 6 του άρθρου 15 αναθεωρείται ως εξής:
«Αν η πρόταση αμφισβήτησης συγκεντρώσει την παραπάνω πλειοψηφία καθώς και αν μετά την πρόταση αμφισβήτησης παραιτηθεί ο Πρόεδρος του Κόμματος, κινείται η διαδικασία εκλογής Προέδρου και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 2 και 3 του παρόντος. Οι παράγραφοι 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του άρθρου 15 καταργούνται».
Την ως άνω πρόταση αναθεώρησης του Καταστατικού του Κόμματος αποδέχονται οι υποψήφιοι κα Ντόρα Μπακογιάννη και ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Διαφορετικές απόψεις ως προς επί μέρους ρυθμίσεις μόνο του άρθρου 4 του Καταστατικού (ενώ αποδέχονται όλες τις άλλες τροποποιήσεις) διατύπωσαν οι υποψήφιοι κ.Δημήτρης Αβραμόπουλος και κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, οι οποίες έγιναν γνωστές στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου με τις συνημμένες επιστολές. Και οι τέσσερις υποψήφιοι υπέβαλαν εγκαίρως υποψηφιότητα έως την 22α Οκτωβρίου 2009. ΠΗΓΗ
ΚΡΑΧΤΗΣ «Για μέλη που εγγράφονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 εδάφιο β αυτού του άρθρου η αποδοχή της αίτησης εγγραφής του υποψηφίου μέλους γίνεται αυτομάτως, όταν υποβληθεί η αίτηση και καταβληθεί η καθορισμένη συνδρομή».
Η διάταξη του άρθρου 5 παρ.1, εδάφιο α, αναθεωρείται ως εξής:
«α) Να εκλέγει, σε όλα τα όργανα του Κόμματος, αμέσως μετά την εγγραφή του και να εκλέγεται έξι (6) μήνες μετά από αυτήν».
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.1 αναθεωρείται ως εξής:
«Πρόεδρος του Κόμματος είναι αυτός που εκλέγεται νομίμως, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το Καταστατικό του Κόμματος».
Η διάταξη του άρθρου 14 παρ.2 αντικαθίσταται ως εξής:
«α. Ο Πρόεδρος του Κόμματος εκλέγεται από τα μέλη του με καθολική ψηφοφορία.
β. Η εκλογή του Προέδρου γίνεται κατά τρόπο άμεσο από τα μέλη του Κόμματος, με μυστική ψηφοφορία. Για την εκλογή του απαιτείται η απόλυτη πλειοψηφία των έγκυρων ψηφοδελτίων. Σε περίπτωση που ουδείς από τους υποψηφίους συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται, το συντομότερο δυνατό, μεταξύ των δύο επικρατέστερων υποψηφίων, εφαρμόζονται δε σ’ αυτήν όλες οι διατάξεις που διέπουν τον τρόπο διεξαγωγής της πρώτης ψηφοφορίας και γίνεται με τους εκλογικούς καταλόγους της πρώτης. Πρόεδρος εκλέγεται αυτός που θα λάβει το μεγαλύτερο αριθμό ψήφων.
γ. Η εκλογή νέου Προέδρου από τα μέλη του Κόμματος διενεργείται από Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή.
Κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης η εκλογή νέου Προέδρου διενεργείται από :
( i ) την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου και από ένα μέλος που ορίζει κάθε υποψήφιος για το αξίωμα του Προέδρου του Κόμματος. Πρόεδρος της Κεντρικής Εφορευτική Επιτροπής είναι ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, ο οποίος σε περίπτωση κωλύματος αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο σε θητεία στο Εθνικό Κοινοβούλιο Βουλευτή, μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου.
Και ( ii ) από Εφορευτική Επιτροπή σε κάθε Εκλογικό Τμήμα, που αποτελείται από Πρόεδρο, οριζόμενο από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή που μπορεί να είναι Δικηγόρος ή Συμβολαιογράφος, και από ένα μέλος το οποίο ορίζει κάθε υποψήφιος για το αξίωμα του Προέδρου του Κόμματος.
Οι Εφορευτικές Επιτροπές εποπτεύονται, καθ’ όλη τη διαδικασία της εκλογής, από τη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ ως Πρόεδρο και, τούτου κωλυομένου, από τον Αντιπρόεδρο, τον Γραμματέα ή άλλο μέλος του Δ.Σ. της ΝΟΔΕ και από έναν εκπρόσωπο κάθε υποψηφίου ως μέλος. Τη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή συμπληρώνει, ως πρόσθετο μέλος, ο Πρόεδρος ή μέλος του Δ.Σ. του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, που ορίζεται από την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή.
δ. Κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης, η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται μεταξύ εκείνων που υπέβαλαν, νομίμως και εμπροθέσμως έως και την 22α Οκτωβρίου 2009, υποψηφιότητα στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου της 7ης Νοεμβρίου 2009 και κρίθηκαν έγκυρες.
ε. Η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται με μυστική ψηφοφορία την ίδια ημέρα σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, για τους κατοικούντες στην Ελλάδα και τις οργανώσεις των Ελλήνων Αποδήμων στο εξωτερικό. Ειδικότερα, κατά την πρώτη εφαρμογή αυτής της διάταξης συμμετέχουν στην εκλογή του Προέδρου οι Έλληνες της Διασποράς στην Ευρώπη και δη στη Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία, Σουηδία, Αυστρία και Κύπρο, κατά τα ειδικότερα που θα αποφασίσει η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου».
Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 14 αναθεωρείται ως εξής:
«Στην περίπτωση αυτή η εκλογή νέου Προέδρου γίνεται το αργότερο μέσα σε δύο (2) μήνες, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου».
Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:
«Αν ο Πρόεδρος του Κόμματος, που είναι ταυτόχρονα και Πρωθυπουργός, εκλείψει με οποιονδήποτε τρόπο, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 38 παράγραφος 2 του Συντάγματος. Η εκλογή νέου Προέδρου του Κόμματος γίνεται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου».
Η διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ειδικότερα θέματα που αφορούν την διαδικασία εκλογής Προέδρου καθορίζονται, εφόσον υπάρχει ανάγκη, από τον Ειδικό Κανονισμό Εκλογής Προέδρου του Κόμματος, που εγκρίνεται από την Κεντρική Επιτροπή, μέσα στο πλαίσιο που καθορίζουν οι διατάξεις των επομένων εδαφίων:
α. Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή, με την συνδρομή και ευθύνη του Γενικού Διευθυντή, των Γραμματειών και των υπηρεσιών του Κόμματος είναι αρμόδια για την οργάνωση όλων των διαδικασιών που αφορούν την εκλογή Προέδρου καθώς και για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της ψηφοφορίας και την έκδοση των αποτελεσμάτων.
β. Με βάση τις υποψηφιότητες καταρτίζονται και εκτυπώνονται ψηφοδέλτια για κάθε έναν υποψήφιο από ομοιόμορφο και ομοιόχρωμο χαρτί, στο οποίο αναγράφονται, με ομοιόμορφα στοιχεία, το όνομα και το επώνυμο κάθε υποψηφίου.
γ. Οι διαστάσεις των ψηφοδελτίων και η ποιότητα του χαρτιού καθορίζονται από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου.
δ. Τα ψηφοδέλτια και οι φάκελοι εκτυπώνονται με ευθύνη της Εφορευτικής Επιτροπής.
ε. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της ψηφοφορίας, η Εφορευτική Επιτροπή μεριμνά για τους χώρους των Εκλογικών Τμημάτων όπου θα ψηφίσουν τα μέλη του Κόμματος και οι πολίτες που επιθυμούν να γίνουν μέλη, λαμβάνοντας, ταυτοχρόνως, και όλα τα αναγκαία μέτρα ως προς την διασφάλιση της μυστικότητας της ψηφοφορίας. Σε κάθε Δήμο εγκαθίσταται ένα, τουλάχιστον, Εκλογικό Τμήμα.
στ. Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας απαγορεύεται στους οικείους χώρους η παραμονή άλλων προσώπων, πλην των μελών της Εφορευτικής Επιτροπής.
ζ. Η ψηφοφορία αρχίζει στις 7 π.μ. και συνεχίζεται έως την 19.00 μ.μ. της ίδιας ημέρας. Αν κατά την ώρα αυτή υπάρχουν ακόμη σε αναμονή μέλη ή πολίτες που γίνονται μέλη, προς άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, η Επιτροπή μπορεί να παρατείνει την ψηφοφορία κατά την κρίση της.
η. Μετά την παρέλευση της καθορισθείσας ώρας και της τυχόν παράτασής της κηρύσσεται η λήξη της ψηφοφορίας από την Εφορευτική Επιτροπή, αποσφραγίζονται οι ψηφοδόχοι και αρχίζει η διαλογή των ψήφων από την Εφορευτική Επιτροπή.
θ. Πριν από την αποσφράγιση των φακέλων γίνεται καταμέτρηση και, σε περίπτωση που αυτοί είναι περισσότεροι των ψηφισάντων, καταστρέφεται ανάλογος αριθμός φακέλων, λαμβανόμενος τυχαίως πριν από το άνοιγμά τους.
ι. Για καθεμιά ψηφοδόχο καταρτίζεται πρακτικό, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός των ψηφισάντων και ο αριθμός των φακέλων που καταμετρήθηκαν.
ια. Για τις ψηφοδόχους κάθε Εκλογικού Τμήματος καταρτίζεται ειδικό πρακτικό, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός των φακέλων που καταμετρήθηκαν, ο αριθμός των άκυρων ψηφοδελτίων, ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων και ο αριθμός των ψηφοδελτίων που έλαβε κάθε υποψήφιος. Τα αποτελέσματα από όλες τις ψηφοδόχους αθροίζονται συνολικά από την Εφορευτική Επιτροπή και εξάγεται το τελικό αποτέλεσμα.
ιβ. Συγκεντρωτικό πρακτικό καταρτίζεται από την Εφορευτική Επιτροπή, από το οποίο προκύπτει ο συνολικός αριθμός των ψηφησάντων, ο αριθμός των άκυρων ψηφοδελτίων, ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων και ο αριθμός των ψηφοδελτίων που έλαβε καθένας από τους υποψηφίους.
ιγ. Η τοπική Εφορευτική Επιτροπή εκδικάζει τις τυχόν υποβαλλόμενες ενστάσεις. Σε περίπτωση αδυναμίας παραπέμπει το θέμα στη Νομαρχιακή Εφορευτική Επιτροπή, η οποία και αποφαίνεται οριστικά και αμετάκλητα. Μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος της ψηφοφορίας, απαγορεύεται η υποβολή ενστάσεων για οποιονδήποτε λόγο.
ιδ. Μετά την έκδοση και την ανακοίνωση του αποτελέσματος και την εκλογή του νέου Προέδρου του Κόμματος, όλο το εκλογικό υλικό παραδίδεται από τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου.
Η παράγραφος 6 του άρθρου 15 αναθεωρείται ως εξής:
«Αν η πρόταση αμφισβήτησης συγκεντρώσει την παραπάνω πλειοψηφία καθώς και αν μετά την πρόταση αμφισβήτησης παραιτηθεί ο Πρόεδρος του Κόμματος, κινείται η διαδικασία εκλογής Προέδρου και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 2 και 3 του παρόντος. Οι παράγραφοι 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 13 του άρθρου 15 καταργούνται».
Την ως άνω πρόταση αναθεώρησης του Καταστατικού του Κόμματος αποδέχονται οι υποψήφιοι κα Ντόρα Μπακογιάννη και ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Διαφορετικές απόψεις ως προς επί μέρους ρυθμίσεις μόνο του άρθρου 4 του Καταστατικού (ενώ αποδέχονται όλες τις άλλες τροποποιήσεις) διατύπωσαν οι υποψήφιοι κ.Δημήτρης Αβραμόπουλος και κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, οι οποίες έγιναν γνωστές στην Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου με τις συνημμένες επιστολές. Και οι τέσσερις υποψήφιοι υπέβαλαν εγκαίρως υποψηφιότητα έως την 22α Οκτωβρίου 2009. ΠΗΓΗ
http://kraxtis-gr.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου