Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

Επιβολή πλαφόν στα καύσιμα - Προσπάθεια να ελεγχθεί η κερδοσκοπία κάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης


Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011
Την επιβολή πλαφόν στα καύσιμα από χθες τα μεσάνυχτα αποφάσισε το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να προλάβει κρούσματα κερδοσκοπίας, λόγω ...
της απεργίας των τελωνειακών.
Όπως άλλωστε αποδείχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με την απεργία στα ΕΛΠΕ, και μόνο η ανακοίνωση μιας κινητοποίησης αρκεί για να πυροδοτήσει κερδοσκοπικές συμπεριφορές.
Η ηγεσία του υπουργείου προχώρησε σε πλαφόν στις τιμές μετά από τιμοληψίες που πραγματοποίησαν την Πέμπτη, σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε μια ημέρα και με αφορμή την έναρξη της απεργίας των τελωνειακών υπάλληλων οι τιμές τις αμόλυβδης «τσίμπησαν» αδικαιολόγητα 3-4 λεπτά το λίτρο και χωρίς αυτό να δικαιολογείται από τις διεθνείς τιμές.
Στελέχη του υπουργείου σημείωναν ότι στόχος του πλαφόν είναι να αποτραπούν τα κερδοσκοπικά φαινόμενα που ενδέχεται να εκδηλωθούν εξαιτίας της απεργίας στα τελωνεία της χώρας και κατ' επέκταση της αγωνίας των καταναλωτών για την επαρκή προμήθειά τους σε καύσιμα.
Όπως έλεγαν για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε ως ανωτάτη τιμή για κάθε τύπο καύσιμου σε όλη τη χώρα, η μέση τιμή ανά νόμο της περασμένης Πέμπτης για όσο χρονικό διάστημα κριθεί αναγκαίο.
Οι ανώτατες τιμές καταναλωτή ανά Νομό έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα www.fuelprices.gr.
Η αντίδραση της ΠΟΠΕΚ
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει ότι η κυβέρνηση με την επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή/και τις τιμές διυλιστηρίου εκτίθεται για πολλοστή φορά ενώπιον του κλάδου και των καταναλωτών.
«Υποθέτουμε ότι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται διατίμηση είναι η απεργία των τελωνειακών που θα δημιουργήσει προβλήματα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα και ο κίνδυνος αύξησης των τιμών λόγω ελλείψεων.
»Το ερώτημα που θέτουμε στην κυβέρνηση είναι για ποιο λόγο θεωρεί ότι ο κίνδυνος αυτός υπάρχει μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική πώληση.
Επειδή, λοιπόν, το κράτος ομολογεί μετά από 19 χρόνια ότι αδυνατεί να διασφαλίσει όρους υγιούς ανταγωνισμού και επειδή η κυβέρνηση έχει έλθει σε αντιπαράθεση με τους τελωνειακούς, την πληρώνουν οι πρατηριούχοι και οι καταναλωτές».
Η Ομοσπονδία σημειώνει ακόμα ότι από τις 5 Οκτωβρίου έως σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά το λίτρο.
Η απεργία των τελωνειακών μπλοκάρει την έναρξη διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης
Με προβλήματα ξεκίνησε χθες η προγραμματισμένη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, καθώς η απεργία των τελωνειακών έχει δημιουργήσει έμφραγμα στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και στα πρατήρια υγρών καυσίμων που δεν μπορούν να προμηθευθούν καύσιμα από τα διυλιστήρια.
Σύμφωνα με την Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας Τελωνειακών, η απεργία αποφασίστηκε λόγω της επίσπευσης της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου για το μισθολόγιο-βαθμολόγιο και την εργασιακή εφεδρεία.
Η απεργία των τελωνειακών προκαλεί έντονους φόβους ότι θα δημιουργηθούν ελλείψεις στην αγορά, καθώς και φαινόμενα κερδοσκοπίας με τις τιμές των καυσίμων. Ειδικά με την διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο τα προβλήματα είναι μεγάλα.
Αν ξεκινούσε κανονικά η διάθεσή του πετρελαίου, οι τιμές σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών εμπορίας θα ήταν στα 98 λεπτά το χιλιόλιτρο έναντι 73 πέρυσι.
ΚΡΑΧΤΗΣ http://kraxtis-gr.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: