Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Ουρές στα πρατήρια, χάος στους δρόμους λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων "Στεγνώνουν" τα βενζινάδικα

 

27.07.2010 Οικονομία
Ανησυχώντας για το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς καύσιμα, λόγω της επ' αόριστον απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, και εν όψει της αναχώρησής τους για τις διακοπές, πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ ..σπεύδουν για ανεφοδιασμό στα βενζινάδικα, με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να έχουν ήδη "στεγνώσει".
Οι ουρές έξω από τα πρατήρια, καθώς και τα ακινητοποιημένα φορτηγά κατά μήκος της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας έχουν προκαλέσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αθήνα.

Δύσκολη η κατάσταση και στη Βόρεια Ελλάδα, όπου όλο και περισσότεροι οδηγοί αντικρύζουν την επιγραφή "βενζίνη τέλος".

"Πολλά πρατήρια έχουν ήδη κλείσει, αφού δεν έχουν καύσιμα, ενώ μέχρι αύριο τα βενζινάδικα που θα έχουν ακόμη βενζίνη θα είναι ελάχιστα" δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών 'Μ. Αλέξανδρος", Θέμης Κιουρτζής.

Την ίδια ώρα ανησυχώντας για το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς καύσιμα, λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ έσπευσαν για ανεφοδιασμό στα πρατήρια καυσίμων με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να "στεγνώσουν". Στα περισσότερα, μέχρι το μεσημέρι υπήρχε μόνο αμόλυβδη βενζίνη 100 οκτανίων.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηρίων Καυσίμων "Άγιος Χριστόφορος", Σπύρος Μελίδης, επεσήμανε ότι, αν συνεχιστεί ο πανικός των καταναλωτών, οι οποίοι ζητούν να γεμίσουν ακόμη και μπιτόνια, οι μάνικες θα στερέψουν το αργότερο την Τετάρτη.

Η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, που αντιδρούν στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Φοβούμενοι τις επιπτώσεις, ήδη από το απόγευμα της Κυριακής έξω από τα βενζινάδικα σχηματίστηκαν ουρές αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, τα προβλήματα αναμένεται να κλιμακωθούν, καθώς σήμερα αποφασίζουν για απεργία και οι βενζινοπώλες.

Όπως δήλωσε το πρωί της Δευτέρας ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης, όσα πρατήρια ήταν ανοιχτά την Κυριακή "στέγνωσαν" ήδη. Ο κ. Κιούσης δήλωσε ότι σήμερα θα συνεδριάσουν και οι βενζινοπώλες για να αποφασίσουν εάν θα απεργήσουν, σε ένδειξη αντίδρασης στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών.

Όσον αφορά στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, το πρόβλημα επιτείνεται, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων έχουν αποκλείσει τις εξόδους από τα διϋλιστήρια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά και βυτιοφόρα των εταιριών να ανεφοδιάσουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Σηφουνάκης δήλωσε αισιόδοξος και εξέφρασε την εκτίμηση ότι μέσω και του διαλόγου έως το τέλος της εβδομάδας η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί.

Οι παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς η απεργία αυτή έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι και περίμεναν αυτό το διάστημα, στην καρδιά του καλοκαιριού και στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι απειλείται ακόμη και η ομαλή εκτέλεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών δήλωσαν ότι δεν θα προμηθεύσουν με καύσιμα ούτε και τα καράβια.

Από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αναμένεται σταδιακά να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, ακόμη και με βασικά καταναλωτικά προϊόντα.

Οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα.

Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Με το νομοσχέδιο "ανοίγει" το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα.

Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.

Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια: