Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Υπεύθυνη η εταιρεία, συνένοχος το δημόσιο

YPEYUYNH
Με τη συμμετοχή και Πιεριέων στο πάνελ των ομιλητών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα της ΕΣΗΜΕΘ, η ημερίδα δημόσιας αντιπαράθεσης που οργάνωσαν οι Επιτροπές Πολιτών «Ακρίβεια Stop» με θέμα «Αποκοπή της Ελλάδας στα δύο, για μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών-Αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος-διερεύνηση.. ευθυνών και συνέπειες για κοινωνικές ομάδες και επαγγελματικές κατηγορίες».

Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι επιστημονικών φορέων, καθηγητές πανεπιστημίων, εκπρόσωποι επαγγελματικών ομάδων και εκπρόσωποι επιτροπών πολιτών.
Από την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα προέκυψε η ανάγκη ακόμα πιο έντονης προβολής του αιτήματος για αναστολή λειτουργίας των διοδίων της χώρας, όσο τα Τέμπη είναι κλειστά, ενώ αποφασίστηκε πανελλαδική κινητοποίηση την Κυριακή των Βαΐων, με το άνοιγμα των σταθμών διοδίων στην ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.
Επίσης προέκυψε η ανάγκη ενός μεγαλύτερου συντονισμού στη Βόρεια Ελλάδα για την κατάργηση των υπαρχόντων σταθμών διοδίων και την αποτροπή δημιουργίας νέων.
Ο συντονιστής της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων του Αιγινίου Παναγιώτης Αγγελίδης αναφέρθηκε στην επιτυχία της αναστολής έναρξης της λειτουργίας του σταθμού  Αιγινίου και τόνισε ότι το κίνημα θα συνεχιστεί ενωτικά, μέχρι την τελική νίκη που είναι η οριστική κατάργηση του σταθμού.

Η Εγνατία ΑΕ είναι με τη μεριά των πολιτών, αλλά …

Η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε», αν και είχε προσκληθεί, ούτε απάντησε στην επιστολή που της στάλθηκε, ούτε και παραβρέθηκε στην ημερίδα.
Αντιθέτως, η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε, που επιβλέπει για λογαριασμό του δημοσίου τα έργα του παραχωρησιούχου, εκπροσωπήθηκε τελικά, δια του νέου προέδρου της Τάσου Μουρατίδη, ο οποίος, με μια σύντομη τοποθέτηση, διαβεβαίωσε τους συγκεντρωμένους ότι η νέα διοίκηση επιθυμεί το διάλογο με την κοινωνία και ασπάζεται τους προβληματισμούς της ημερίδας.
«Υιοθετώ τις κριτικές που ακούστηκαν σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης, η Εγνατία ΑΕ είναι με τη μεριά των πολιτών»  είπε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, για τα συγκεκριμένα θέματα για τα οποία προσεκλήθη να μιλήσει, (για την αλληλογραφία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ αναφορικά με τα μέτρα ασφάλειας του δρόμου της κοιλάδας των Τεμπών), δεν ανέφερε τίποτα, «οπότε», λένε οι διοργανωτές της ημερίδας, «η συμβολή το -πριν την πρόωρη αποχώρησή του-στη διερεύνηση ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών, έμεινε σε επίπεδο καλών προθέσεων».

Για ασάφειες της σύμβασης παραχώρησης έκανε λόγο ο νομικός σύμβουλος της Επιτροπής Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου,  Δημήτρης Σιανίδης.
Αποκάλυψε δε συγκεκριμένες ασάφειες, που όπως είπε, δείχνουν καθαρά ότι εταιρεία και ελληνικό δημόσιο γνώριζαν αμφότεροι για την «καυτή πατάτα» των Τεμπών και για αυτό προέβησαν σε λαθροχειρίες.

Ευθύνες και αποζημιώσεις

Για το θέμα των ευθυνών της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» ο συντονιστής των Επιτροπών «Ακρίβεια Stop» Γιώργος Θεοδωρόπουλος τόνισε πως πρέπει να παρέμβουν τόσο η Δικαιοσύνη (έχοντας η Ελληνική Δικαιοσύνη στα χέρια της το πόρισμα του επίσημου τεχνικού συμβούλου του κράτους, του ΤΕΕ), όσο και το Ελληνικό Δημόσιο για να διεκδικήσει τα δικαιώματά του, «αντί να κληθούν», όπως είπε, «οι Έλληνες φορολογούμενοι, που επωμίζονται εδώ και τέσσερις μήνες την επ’ αόριστο αποκοπή της χώρας στα δυο, να πληρώσουν και τα σπασμένα της αποκατάστασης των Τεμπών».
Τέλος, κάλεσε την Ελληνική Κυβέρνηση να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης και να απαλλάξει τον Ελληνικό λαό από την αποικιοκρατική θηλιά που θα τον πνίγει για 30 χρόνια. ( Πολιτεία/Β.Χ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: