Pages - Menu

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

«Ανάσα» για τις τεχνικές εταιρείες η επέκταση στο εξωτερικό

...

«Ανάσα» για τις τεχνικές εταιρείες η επέκταση στο εξωτερικό

Οι έλληνες κατασκευαστές διεκδικούν μεγάλα έργα σε Μ.Ανατολή και όχι μόνο
«Ανάσα» για τις τεχνικές εταιρείες η επέκταση στο εξωτερικό
Η κρίση των τελευταίων ετών και ειδικά μετά τα capital controls έχει ως αποτέλεσμα να έχουν σταματήσειτα εργοτάξια στην Ελλάδα, να μην προκηρύσσονται νέα έργα, και τα λουκέτα τεχνικών εταιρειώνκαι οι απολύσεις να έχουν εκτοξευθεί
8
εκτύπωση  

Η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Αμπου Ντάμπι προχωρούν σε μεγάλες επενδύσεις. Αναφέρεται ότι τώρα έχουν ανοίξει οι προοπτικές κυρίως για τη Σαουδική Αραβία, η οποία προχωρεί σε τεράστια έργα υποδομής, καθώς είχε μείνει πίσω σε σχέση με τις άλλες χώρες και το Κατάρ που θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου το 2022. Το επενδυτικό πρόγραμμα μόνο της Σαουδικής Αραβίας υπερβαίνει τα 400 δισ. δολάρια για την επόμενη δεκαετία.

Οι τελευταίες κινήσεις στο εξωτερικό

Η Ακτωρ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ, δραστηριοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 20 χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής και το 53% του ανεκτελέστου αποτελείται από έργα στο εξωτερικό. Το ανεκτέλεστο κατασκευής έργων του ομίλου έχει φθάσει σήμερα στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ υπάρχουν επιπλέον περίπου 500 εκατ. ευρώ συμβάσεις έργων που είναι προς υπογραφή.

Ενα από τα τελευταία έργα του ομίλου στο εξωτερικό αφορά τη σύμβαση για τη  μελέτη και την κατασκευή της γραμμής Gold Line Underground του μετρό στην Ντόχα του Κατάρ που υπέγραψε η Ακτωρ, ως leader της κοινοπραξίας ALYSJ JV, με ποσοστό συμμετοχής 32%. Το έργο αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου του Κατάρ και η Gold Line (Χρυσή Γραμμή) είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό της Ντόχα. Η αξία της σύμβασης είναι 3,2 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ποσού των 770 εκατ. ευρώ, που ανήκει στη διακριτική ευχέρεια του πελάτη.

Αθλητικό κέντρο

Στην ίδια αραβική πόλη η εταιρεία Ακτωρ έχει αναλάβει επίσης την κατασκευή τριών έργων που αφορούν το αθλητικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων Al Sadd Sports Club (αξίας 108 εκατ. ευρώ), τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο νησί-θέρετρο Anantara (αξίας 13 εκατ. ευρώ), εργασίες έργων υποδομής στρατοπέδου των Εσωτερικών Δυνάμεων Ασφαλείας (ύψους 497 εκατ. ευρώ). Παράλληλα στα Βαλκάνια η Ακτωρ έχει αναλάβει το τμήμα αυτοκινητοδρόμου από Stanicenje ως Pirot (East) στη Δημοκρατία της Σερβίας (αξίας 75 εκατ. ευρώ), ενώ στη Ρουμανία υπέγραψε σύμβαση ύψους 122 εκατ. ευρώ για το Τμήμα 2 του έργου «Αυτοκινητόδρομος Sebes - Turda».

Επίσης η εταιρεία διεκδικεί έργα και στην άλλη άκρη της Γης, στην Κολομβία.

Η κατασκευαστική Ακτωρ, ως leader της κοινοπραξίας PTAR Εxpansion del Salitre, με προσφορά ύψους 490 εκατ. δολαρίων, αναδείχθηκε μειοδότρια στον διεθνή διαγωνισμό για τη μελέτη και την κατασκευή της επέκτασης της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων «El Salitre», που εξυπηρετεί την πρωτεύουσα της Κολομβίας Μπογκοτά και χρηματοδοτείται από την Παγκόσμια Τράπεζα.

Εν τω μεταξύ σε 1,8 δισ. ευρώ ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου J&PΑΒΑΞ, ο οποίος δραστηριοποιείται χρόνια στο εξωτερικό, και δη στις αραβικές χώρες. Πάντως σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της J&P ΑΒΑΞ κ. Κώστα Κουβαρά ο όμιλος σκοπεύει να διεκδικήσει νέα έργα για να καλύψει τις ζημιές που παρουσίασε η θυγατρική Αθηνά στο εξωτερικό. Γι' αυτό προωθείται αναδιοργάνωση του υποκαταστήματος της θυγατρικής Αθηνά στο Αμπου Ντάμπι ώστε να στραφεί προς άλλα έργα με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Τώρα η διοίκηση υποστηρίζει ότι έχει ξεκινήσει νέα προσπάθεια για ανάληψη έργων στο εξωτερικό, περισσότερο εξειδικευμένων, όπως η πρόσφατη σύμβαση για κατασκευή τερματικού σταθμού LNG στη Μάλτα, αξίας 125 εκατ. ευρώ.

Μία ακόμη μεγάλη ελληνική κατασκευαστική εταιρεία που έχει απλωθεί και εκτελεί έργα σε όλον τον κόσμο είναι η ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ. Σε 3,1 δισ. ευρώ ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εκ των οποίων το 15%-20% προέρχεται από εργασίες στο εξωτερικό, καθώς η διοίκηση έχει δώσει έμφαση στις αραβικές χώρες, στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή. Αυτή την περίοδο ο όμιλος υλοποιεί έργα οδοποιίας στη Σερβία, ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο στη Βουλγαρία, κτιριακά και έργα υποδομής στη Μέση Ανατολή, ενώ διεκδικεί δύο-τρία έργα στον Αραβικό Κόλπο και αναμένει άμεσα απαντήσεις.

Συμβάσεις από την ΤΕΡΝΑ

Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει πρόσφατα η ΤΕΡΝΑ είναι και ένα έργο αξίας περίπου 300 εκατ. ευρώ στο Κατάρ. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών του Κατάρ κατακύρωσε στην κοινοπραξία των εταιρειών TERNA SA, Gulf Consolidated Contractors και Wade Adams Contracting WLL το έργο «Doha Industrial Area Package 2». Η σύμβαση περιλαμβάνει την ανακατασκευή τομέων αστικής οδοποιίας συνολικού μήκους 40 χλμ. σε βιομηχανική περιοχή επιφάνειας 412 εκταρίων, καθώς και την κατασκευή νέου δικτύου ομβρίων και ακαθάρτων, νέων υποσταθμών, καθώς και έξυπνων δικτύων διαχείρισης κυκλοφορίας και επικοινωνιών.

Επίσης η ελληνική εταιρεία συμβούλων τεχνικών έργων SALFO & Associates SAσυνεχίζει να αναπτύσσεται στη Μέση Ανατολή και στην Ανατολική Ευρώπη, αναλαμβάνοντας τρία νέα έργα στο Κατάρ και ένα στη Ρουμανία. Ειδικότερα η SALFO ανέλαβε έργο για τη διαχείριση της μελέτης και κατασκευής για την ανάπτυξη του Place Vendome στην Ντόχα, προϋπολογισμού 1,2 δισ ευρώ, το οποίο αφορά την παροχή υπηρεσιών επίβλεψης κατασκευής στο υπουργείο Δημοσίων Εργων του Κατάρ για έργα οδοποιίας και την εκπόνηση της μελέτης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και των μετατοπίσεων δικτύων κοινής ωφελείας για την κατασκευή της Κόκκινης Γραμμής του μετρό της Ντόχα. Τέλος, στη Ρουμανία η SALFO ανέλαβε, σε συνεργασία με την τοπική εταιρεία Kappa Architects & Engineers, την επίβλεψη κατασκευής ενός τμήματος του νέου αυτοκινητοδρόμου Sebes - Turda, μήκους 24,3 χλμ., ο οποίος χρηματοδοτείται κατά 85% από την ΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου