Pages - Menu

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Την Τρίτη αναμένονται οι βαθμοί των Πανελλαδικών


..

Πτώση των βάσεων

Την Τρίτη αναμένονται οι βαθμοί των Πανελλαδικών

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/06/2015 14:05 |
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Την Τρίτη αναμένονται οι βαθμοί των Πανελλαδικών
      
Την Παρασκευή ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση των γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι βαθμοί αναμένεται να ανακοινωθούν την Τρίτη και θα δώσουν πιο σαφή εικόνα για τις βάσεις εισαγωγής, οι οποίες φαίνεται ότι θα πέσουν ακόμα και κατά 1.000 μόρια σε ορισμένες σχολές.

Σύμφωνα με ανεπίσημες εκτιμήσεις η αποτυχία στα Μαθηματικά μπορεί να φτάσει το 80%, να ξεπεράσει δηλαδή τα επίπεδα του 2013, όταν το 78% των μαθητών είχε γράψει κάτω από τη βάση. Ο άλλος παράγοντας που αναμένεται να ρίξει τις βάσεις τα αυστηρότερα κριτήρια που θα ισχύσουν στις μετεγγραφές.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ο αριθμός των μετεγγραφόμενων δεν θα μπορεί σε καμία περίπτωση να ξεπεράσει φέτος το 15% των εισακτέων σε κάθε σχολή. Η ρύθμιση όμως δεν έχει λάβει την τελική της μορφή, αφού το πολυνομοσχέδιο δεν έχει ψηφιστεί ακόμη. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, το νομοσχέδιο αναμένεται να αναρτηθεί στη Διαύγεια σήμερα Πέμπτη. Θα παραμείνει για περίπου μια εβδομάδα για δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να πάρει από εκεί τον δρόμο του για τη Βουλή.

Μηχανογραφικά και βάσεις 

Η διαδικασία αυτή, όμως, συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων, η διορία κατάθεσης των οποίων λήγει στις 7 Ιουλίου. «Εάν δεν έχει ψηφιστεί έως τότε το πολυνομοσχέδιο, τότε τα παιδιά θα έχουν συμπληρώσει τα μηχανογραφικά τους δελτία χωρίς να γνωρίζουν τι ισχύει ακριβώς» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης.

Επισημαίνει ότι, εάν τελικά ισχύσουν για τις μετεγγραφές αυτά που έχουν δημοσιοποιηθεί (πλαφόν 15%), τότε θα ανοίξει η ψαλίδα ανάμεσα στις σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης και αυτές της περιφέρειας, ενώ το άνοιγμα μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.000 μόρια. Ο Στράτος Στρατηγάκης δίνει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Πέρυσι που επιτράπηκαν ελεύθερα οι μετεγγραφές, η βάση στη Μηχανολογία της Κοζάνης ανέβηκε 1.960 μόρια.

Η εξήγηση είναι ότι δήλωσαν τη σχολή πολλοί υποψήφιοι γνωρίζοντας ότι θα πάρουν μετεγγραφή για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ή το Αριστοτέλειο. Αλλά φέτος όποιος δηλώσει Κοζάνη θα μείνει πιθανότατα εκεί. Αυτό από μόνο του μπορεί να φέρει χίλια μόρια πτώση στις βάσεις της περιφέρειας. Είναι πιθανό δηλαδή στα κεντρικά Πολυτεχνεία οι βάσεις να πέσουν 500 μόρια και στης περιφέρειας 1.500» αναφέρει.

Η πτώση αυτή εξηγείται όχι μόνο από το «Βατερλό» στα Μαθηματικά και τις μετεγγραφές, αλλά και από τις πολύ χειρότερες επιδόσεις και στη Φυσική. Πτώση των βάσεων, πάντως, δεν αναμένεται μόνο στις θετικές σχολές (2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο). Σύμφωνα με εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα, χειρότερες είναι φέτος οι επιδόσεις των υποψηφίων και στα Αρχαία, αλλά και στα Λατινικά. Αυτό σημαίνει ότι πτώση των βάσεων θα σημειωθεί και στις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου (θεωρητικών επιστημών) -όχι όμως του επιπέδου των βάσεων της τεχνολογικής και θετικής κατεύθυνσης. Εκτός από τα αρχαία, χειρότερες είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων και στα Λατινικά και στη Λογοτεχνία.

Ωστόσο, οι σχετικά καλές επιδόσεις στην Ιστορία, δεύτερο μάθημα σε βαρύτητα, αναμένεται ότι θα συγκρατήσουν την πτώση. Ανάλογη είναι η εικόνα και για το 3ο επιστημονικό πεδίο (Ιατρικές κ.λπ.), καθώς τα θέματα στη Βιολογία κατεύθυνσης (πρώτο μάθημα βαρύτητας) ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με πέρυσι. Στο 5ο επιστημονικό πεδίο, τέλος, (επιστήμες οικονομίας και διοίκησης), οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η εικόνα αυτή υπακούει σε μια λογική εξισορρόπησης. «Φέτος, οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κατά 1.960 λιγότερες. Αυτό σημαίνει ότι εάν η δυσκολία των θεμάτων ήταν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά, θα είχαμε άνοδο των βάσεων. Έχει παρατηρηθεί, όμως, ότι κάθε φορά που έχουμε μείωση των θέσεων, έχουμε και πιο δύσκολα θέματα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Στρατηγάκης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου