Pages - Menu

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Ολη η πρόταση της Ελλάδας με φόρους-σοκ για τις επιχειρήσεις


..

Σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις περιλαμβάνει η ελληνική πρόταση. Η αναπτυξιακή τράπεζα και οι δυο αλλαγές στο νόμο Κατσέλη. Οι προβλέψεις για το ΦΠΑ. Ποιο είναι το σχέδιο και η πρόβλεψη για έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις. 
Φορο σοκ για τις μεγάλες επιχειρήσεις επιφυλάσσει η ελληνική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει έκτακτη εισφορά 5% έως 10% στις επιχειρήσεις με καθαρά κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ.
Με αυτό το μέτρο το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά την είσπραξη εσόδων 1,064 δις ευρώ ενώ επιπλέον έσοδα 220 εκατ. ευρώ προβλέπονται από την αύξηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα με συντελεστές που φτάνουν έως και το 8% για εισοδήματα άνω των 500.000 ευρώ.
Το σχέδιο, που έστειλε η ελληνική πλευρά στις Βρυξέλλες και κρίθηκε από τους θεσμούς «ανεπαρκές», προβλέπει χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα (0,6% του ΑΕΠ για φέτος και 1,5% του ΑΕΠ για το 2016) .
Στα φορολογικά μέτρα περιλαμβάνονται τρεις συντελεστές ΦΠΑ (6%, 11% και 23%) καθώς και αύξηση του φόρου πολυτελείας. 
Οι ιδιωτικοποιήσεις
Την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων εντός του 2015 προβλέπει η ελληνική πρόταση προς τους δανειστές. Τα συνολικά έσοδα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων για τη φετινή χρονιά εκτιμώνται στα 1,56 δις. ευρώ με τη μερίδα του λέοντος (1,23 δις. ευρώ) να προέρχονται από τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα υπόλοιπα από πωλήσεις / παραχωρήσεις που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια (το τίμημα καταβάλλεται σταδιακά).
Για το 2016 προβλέπονται έσοδα περί 500 εκατ. ευρώ από την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, καθώς και μικρά έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μόλις 50 εκατ. ευρώ), αλλά και 250 εκατ. ευρώ από πώληση ποσοστού που κατέχει το δημόσιο στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου Σπάτων (Αερολιμήν Αθηνών).
Προβλέπεται, επίσης, πως του χρόνου το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) θα εισπράξει το μερίδιο που του αναλογεί (95 εκατ. ευρώ) από την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης, υπόθεση που δεν έχει κλείσει μετά την αρνητική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για το ειδικό χωροταξικό σχέδιο.
Το ίδιο ισχύει και για την πώληση του ΔΕΣΦΑ, από την οποία προβλέπεται πως θα εισπραχθούν τα 188 εκατ. ευρώ που αναλογούν στο δημόσιο, αν κλείσει η συμφωνία με την αζέρικη Socar. Εσοδα περί τα 50 εκατ. ευρώ θα έχει το 2016 το ΤΑΙΠΕΔ από την Εγνατία Οδό, χωρίς να διευκρινίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα τα εισπράξει αφού η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει πως δεν προχωρά ο διαγωνισμός παραχώρησης του οδικού άξονα.
Από τον πίνακα που περιλαμβάνεται στο κείμενο της ελληνικής πρότασης καθίσταται, πάντως, σαφές πως δεν προβλέπεται προώθηση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ ΟΛΘ -0,32% (βρίσκεται σε αρχικό στάδιο με 8 υποψηφίους), ενώ πενιχρές είναι οι προβλέψεις εσόδων από τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια. Σημαντικά έσοδα (300 εκατ. ευρώ το 2016 και 500 εκατ. ετησίως από το 2017 μέχρι το 2022) προβλέπονται, όμως, από την παραχώρηση ακινήτων.
Στην ελληνική πρόταση αναφέρεται πως τμήμα των εσόδων του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, που δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τα 2,2 δις. μέχρι το 2019, θα κατευθύνεται για τη στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων, ενώ ένα ποσοστό από το μερίδιο που θα παραμένει στο δημόσιο θα αξιοποιηθεί για τη στήριξη της Αναπτυξιακής Τράπεζας που θα ιδρυθεί.
Δημιουργία αναπτυξιακής τράπεζας
Το κείμενο προβλέπει τη σύσταση ειδικής επιτροπής για να διαχείριση των κόκκινων δανείων, η οποία θα υπάγεται υπό την εποπτεία του υπουργού Ανάπτυξης. Ήδη, η Αθήνα έχει ανακοινώσει την σύνθεση της επιτροπής. Η επιτροπή θα στηριχθεί από συμβουλευτικές ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου να βρει τρόπους διαχείρισης των κόκκινων δανείων.
Δύο αλλαγές στον νόμο Κατσέλη
- Επιτάχυνση της δικαστικής διαδικασίας όσον αφορά τρανταχτές περιπτώσεις που έχουν ήδη υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη.
- Το άρθρο 4 του νόμου Κατσέλη αναμένεται να τροποποιηθεί ώστε οι όλες οι αιτήσεις να πληρούν κάποιες νέες αυστηρές προ¨ποθέσεις, που αφορούν το εισόδημα, την οικογενειακή και οικονομική κατάσταση του οφειλέτη. Όσες αιτήσεις δεν θα συνοδεύονται από τον πλήρη φάκελο με τα παραπάνω προαπαιτούμενα μπορούν να μην γίνουν αποδεκτές.
Τα δύο παραπάνω μέτρα-αλλαγές θα βοηθήσουν στην σωστή εφαρμογή του νόμου και στην ταχεία αντιμετώπιση των υποθέσεων που πράγματι πληρούν τα κριτήρια ένταξης, εκτιμά η Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου