Pages - Menu

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Η αλήθεια για το «λεφτά υπάρχουν» και ένα παράδειγμα.

 20144-09-06_10.48.23_.pngΑν γκουγκλάρει κανείς τη φράση ''λεφτά υπάρχουν'' θα συναντήσει χιλιάδες τέτοιες εικόνες. Ίσως είναι αυτές που επηρέασαν ακόμη και τον ..σύντροφο Κώστα Σημίτη να θεωρήσει ότι το σύνθημα αφορούσε σε παροχές και όχι σε εξορθολογισμό ενώ παράλληλα ήταν η αιτία εισόδου μας στο μνημόνιο! Ας δούμε όμως -για πολλοστή φορά- τα ακριβή λόγια του Γιώργου Παπανδρέου και τι ακριβώς σημαίνει το συγκεκριμένο σύνθημα στην πράξη:
 20144-09-06_10.48.23_.png

Γιώργος Παπανδρέου [Οκτ 2009]: «Λεφτά υπάρχουν, αν τα διεκδικήσεις, αν προσελκύσεις επενδύσεις, αν νοικοκυρέψεις το κράτος, αν αξιοποιήσεις τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας, ώστε να αβγατίσουν και να δημιουργήσουν νέο πλούτο. Αλλά αυτά θέλουν σχέδιο και θέλουν σχέδιο που να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, όχι το συμφέρον των κομματικών παραγόντων, των «ημέτερων» και των ισχυρών στη χώρα μας.»

Γιώργος Παπανδρέου [Οκτ 2009]: «Λεφτά υπάρχουν εάν χτυπήσουμε φαινόμενα φοροδιαφυγής, αδιαφάνειας, αναξιοκρατίας, κλειστών επαγγελμάτων, σπατάλης και γραφειοκρατίας που εμποδίζουν την υγιή επένδυση και πρωτοβουλία. Εάν αυτά δεν απαντηθούν, οι προσπάθειες του ελληνικού λαού θα είναι ημιτελείς ή ακόμα και χωρίς αντίκρυσμα. Οι κρίσεις θα επανέρχονται ως συστημικά και όχι συγκυριακά φαινόμενα»
  
Πάμε λίγο και στην πράξη, με ένα παράδειγμα που αφορά στις ΔΕΚΟ:
DEKOQ.png

''Λεφτά υπάρχουν'' είχε πει χαρακτηριστικά αναφέρει ο Γιώργος Παπανδρέου την προεκλογική περίοδο του 2009 με στόχο τον εξορθολογισμό της δαπάνης και τη μείωση της σπατάλης. Οι πολιτικές κρίνονται στην πράξη με βάση το αποτέλεσμα που φέρουν και καλό είναι, μακριά από συνθήματα, να δούμε τι ακριβώς έκανε η συγκεκριμένη κυβέρνηση στον ευρύτερο τομέα του δημοσίου, τις λεγόμενες ΔΕΚΟ...Η δράση της κυβέρνησης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε 4 επίπεδα, τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, το δημόσιο έλεγχο, τον εσωτερικό έλεγχο και την αναδιάρθρωση όπου αυτή κρίθηκε απαραίτητη.

1. Περιορισμός του Λειτουργικού Κόστους

i. Μισθολογικό Κόστος: Με τους νόμους 3833/2010 - 3845/2010 - Ν. 3899/2010 - Ν.4024/11, μειώθηκαν κατά 10% οι πάσης φύσεως τακτικές αποδοχές, επανακαθορίστηκαν τα δώρα με πλαφόν και εξαίρεση τους υψηλόμισθους, μπήκε ανώτατο όριο στους παχυλούς μισθούς, μειώθηκαν οι αμοιβές συμμετεχόντων σε συνεδριάσεις και με νέα παρέμβαση το 2011 είχαμε περαιτέρω μειώσεις σε αποδοχές αλλά και όριο σε αμοιβές για υπερωρία, υπερεργασία, εκτός έδρας μετακίνηση, οδοιπορικά και εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες.

Αποτέλεσμα αυτής της δράσης ήταν η μείωση του μισθολογικού κόστους κατά 29% (297εκ.EURO).

2. Αυστηρότερος έλεγχος και δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων των ΔΕΚΟ

Έγιναν βελτιώσεις επί της αποτελεσματικότητας της οικονομικής εποπτείας της ΕΓΔΕΚΟ, μέσω της τακτικής και έγκαιρης συλλογής και αξιολόγησης των οικονομικών στοιχείων, με στόχο τη μείωση της δαπάνης και τη βελτίωση της οικονομικής τους λειτουργίας. Επίσης, αποφασίστηκε η δημιουργία κεντρικού μητρώου για τις εταιρείες στις οποίες συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο. Ακόμη, δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, οι επίσημες οικονομικές καταστάσεις των 52 ΔΕΚΟ για τη χρήση 2009, καθώς και μια συνοπτική παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων της τριετίας 2007-2009 για τις έντεκα πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ. Τέλος, το 2011, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών τα τριμηνιαία οικονομικά.

3. Εταιρική Διακυβέρνηση-Ενίσχυση του Εσωτερικού Ελέγχου των ΔΕΚΟ

Με το Ν. 3965/2011, επήλθαν από 1.10.11 οι εξής ουσιαστικές αλλαγές: α)μείωση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. από εννέα σε επτά, β) σύσταση της Επιτροπής Ελέγχου με αυξημένες αρμοδιότητες μεταξύ των οποίων ενδεικτικά αναφέρονται: η παρακολούθηση της διαδικασίας της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης, η λειτουργία του συστήματος εσωτερικού ελέγχου καθώς και του συστήματος διαχείρισης κινδύνων, η παρακολούθηση της πορείας του υποχρεωτικού ελέγχου των ατομικών και ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων και η αξιολόγηση της απόδοσης των εκτελεστικών μελών του Δ.Σ.αποτελέσματα των 10 μεγαλύτερων ΔΕΚΟ. Ακόμη,το ΥπΟικ αύξησε τον αριθμό των εσωτερικών ελεγκτών που ορίζονται βάσει του Ν.3429/05, από δεκαεπτά (17) σε είκοσι εννέα (29).

4. Αναδιάρθρωση ΔΕΚΟ Συγκοινωνιακών Φορέων

Στον τομέα αυτό έγινε εξαιρετική δουλειά με σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα  αλλά και καλύτερο λειτουργικό πλαίσιο [Στο 11μηνο του 2011 σε σχέση με το 2010, κάποια παραδείγματα συγκοινωνιακών φορέων:  ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 93 εκ.EURO / ΟΣΥ κατά 156 εκ.EURO / ΣΤΑΣΥ κατά 84 εκ.EURO]. Μια εικόνα για το τί συνέβαινε πριν μπορείτε να δείτε ->  Το μεγάλο φαγοπότι του ΟΣΕ ,.
 
Αποτέλεσμα των δράσεων του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης Παπανδρέου ήταν να εξοικονομηθεί ποσό που ακουμπά τα 2 δις Ευρώ σε μόλις 2 χρόνια. 2 δις σε 2 χρόνια, όπως αντίστοιχα συνέβη και με τις δαπάνες στα φάρμακα [2,4 δις μείωση σε μόλις 2 χρόνια].

Κάποιοι έκαναν δουλειά, κάποιοι συμμάζεψαν την αθρόα σπατάλη των προηγούμενων ετών, κάποιοι κράτησαν την Ελλάδα όρθια.
 
σ.σ.: Στο screenshot οι 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ το 2009 [τα συνολικά έσοδα των έντεκα πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ το 2009 ανήλθαν σε 1.500.526.914 ευρώ, μειωμένα κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 (1.609.586.416 ευρώ). Τα έσοδα γα το 2007 ανήλθαν σε 1.603.525.927ευρώ. Οι ζημιές των έντεκα ΔΕΚΟ, από το 2007 στο 2009, έχουν αυξηθεί κατά 31% και ανήλθαν σε 1.711.311.680 ευρώ για το 20
 
- See more at: http://www.epikairo.gr/index.php/politiki/item/8596-i-alitheia-gia-to-lefta-yparxoun-kai-ena-paradeigma#sthash.WxccmD53.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου