Pages - Menu

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Nielsen: Αλλάζει προς το καλύτερο η ψυχολογία των Ελλήνων - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ

Nielsen: Αλλάζει προς το καλύτερο η ψυχολογία των Ελλήνων
Τρίτη 14 Μαίου 2013
Ελαφρά μεταστροφή της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών προς το καλύτερο, αναφορικά με την τρέχουσα κατάσταση αλλά και το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, καταγράφεται σε έρευνα της ...
Nielsen.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen στην Ελλάδα ανέκαμψε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 καθώς αυξήθηκε κατά 5 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, φτάνοντας τις 40 μονάδες.
Ωστόσο, εννέα στους δέκα καταναλωτές εξακολουθούν να πιστεύουν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ οκτώ στους δέκα πιστεύουν πως η κρίση θα παραταθεί και την επόμενη χρονιά. Αυτό φένει την Ελλάδα, στην δεύτερη θέση της λίστας με τις πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη μετά την Πορτογαλία.
Μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων παραμένουν η εργασιακή ασφάλεια (39%) και η γενικότερη κατάσταση της οικονομίας (37%), ωστόσο τα ποσοστά αυτά είναι μειωμένα σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, κατά 5 και 1 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, 35% των Ελλήνων δηλώνουν ότι το ξοδεύουν στην κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ συνεχίζει να υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 35%, που δηλώνει ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.
Επιπλέον, οι αγοραστικές συνήθειες συνεχίζουν να μεταβάλλονται για ένα ακόμη τρίμηνο, με τους Έλληνες να δηλώνουν ότι προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες τους, έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού (75%), ενώ έχουν επιλέξει να χρησιμοποιούν πιο φθηνά καταναλωτικά προϊόντα (72%), ποσοστό, το οποίο αυξήθηκε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ενδιαφέρον τέλος παρουσιάζει η δήλωση των ερωτηθέντων ότι ακόμη κι όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν, θα εξακολουθήσουν να καταναλώνουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα σε ποσοστό 42%, ενώ όσον αφορά στην διασκέδαση εκτός του σπιτιού το ποσοστό αυτό περιορίζεται στο 30%.
Παγκόσμια σκηνή
Όσον αφορά στον παγκόσμιο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen αυξήθηκε οριακά το πρώτο τρίμηνο του 2013 κατά 2 μονάδες, φτάνοντας στις 93. Με βάση τις τελευταίες μετρήσεις ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε στο 55% των αγορών που μετρώνται από την Nielsen, σε σχέση με το 33% της προηγουμένης μέτρησης, το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Η πιο αισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη είναι για άλλη μία φορά εκείνη της Ασίας/ Ειρηνικού, ξεπερνώντας οριακά τις 100 μονάδες. Στον αντίποδα βρίσκεται η Ευρώπη, που συνεχίζει να είναι η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη να παραμένει σταθερή στις 71 μονάδες. «Φαίνεται ότι ο φόβος για την εξάπλωση της κρίσης χρέους πέρα των χωρών της Νότιας Ευρώπης αμβλύνθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013. Παρ' όλα αυτά, το δυσχερές εργασιακό περιβάλλον στις οικονομίες υπό κρίση, όπως είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία, καθώς και η πρόσφατη οικονομική κρίση στην Κύπρο είναι επιπλέον ενδείξεις της εύθραυστης κατάστασης της Ευρωπαϊκής οικονομίας, οι οποίες συνεχίζουν να εμποδίζουν την πλήρη ανάκαμψη της περιφέρειας», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος τους Nielsen Ελλάδας.
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από 10 έως 27 Νοεμβρίου 2012 σε 58 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 29.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.ΠΗΓΗ:ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου