Παρασκευή 01 Μαρτίου 2013
Ενα από σημαντικότερα έργα της χώρας,
αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά στο
Ικόνιο με το Θριάσιο (σταθμός Ασπρόπυργου) εγκαινιάστηκαν χθες από τον
υπουργό Υποδομών κ. Κ. Χατζηδάκη.
Το έργο παραδόθηκε από την
ΕΡΓΟΣΕ και αποτελεί τη «ραχοκοκαλιά» της ..
συμφωνίας της Cosco με την HP
που υπογράφεται σήμερα και, μεταξύ άλλων, προβλέπει τη σιδηροδρομική
μεταφορά των προϊόντων της HP προς την Τσεχία με ελληνικά βαγόνια.
Ειδικότερα, αρχικά η συμφωνία θα προβλέπει τη μεταφορά δύο τρένων την
εβδομάδα τα οποία θα έχουν 40 βαγόνια το καθένα, επιφέροντας στα ταμεία
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περίπου 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Στόχος είναι η επέκταση
της σύμβασης με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να σχεδιάζει το 2015 η εταιρεία
να μεταφέρει 5 τρένα ημερησίως. Η υλοποίηση της συμφωνίας αυτής θα
ανοίξει τον δρόμο και για νέες συμφωνίες με επιχειρήσεις, όπως η Procter
& Gamble, η Hyundai, η Sharp, η Sony, η LG, η Dell, η Samsung και η
Huawei.
Εξαιρετικά σημαντικό έργο με ιδιαίτερα μεγάλη σημασία
για το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κ.
Χατζηδάκης τη σύνδεση με το λιμάνι. «Το λιμάνι που ήταν αποκομμένο
μπαίνει σε μια νέα εποχή συνδυασμένων μεταφορών», επισήμανε ο υπουργός,
τονίζοντας ότι η εν λόγω γραμμή αποτελεί τη βάση της συμφωνίας Cosco -
HP που υπογράφεται σήμερα στο Ικόνιο. Ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας
Μουσουρούλης, από την πλευρά του, τόνισε ότι η συμφωνία «θα κάνει το
λιμάνι να πετάει».
«Πιστεύω ότι αυτό το έργο θα είναι ιδιαιτέρως
καλό για την Ελλάδα στο μέλλον. Εμείς στην COSCO θέλουμε να
συνεισφέρουμε στην Ελλάδα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της PCT SA,
Captain Fu Chengqiu:
Το έργο
Η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 17 χλμ. περίπου διαθέτει σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών και η ταχύτητα μελέτης είναι 90 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της γραμμής είναι 32 αμαξοστοιχίες ή 16 ζεύγη αμαξοστοιχιών των 1.780 τόνων την ημέρα με ημερήσια δυναμικότητα 700 containers.
Η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 17 χλμ. περίπου διαθέτει σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών και η ταχύτητα μελέτης είναι 90 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της γραμμής είναι 32 αμαξοστοιχίες ή 16 ζεύγη αμαξοστοιχιών των 1.780 τόνων την ημέρα με ημερήσια δυναμικότητα 700 containers.
Στην υλοποίηση της χάραξης αυτής περιλαμβάνονται υπόγεια έργα (cut and
cover και σήραγγες) συνολικού μήκους 7 χλμ. και γέφυρες συνολικού μήκους
1.4.χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 156,6 εκατ. ευρώ
Διακίνηση
Δεν θα πληρώνουν ΦΠΑ για τα προϊόντα κατά την εισαγωγή τους οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εισαγωγές στην Ελλάδα, ο κύριος όγκος των οποίων, όμως, προωθείται σε άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε. καθώς και σε τρίτες χώρες. Ο φόρος θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των προϊόντων σε άλλες χώρες της Ε.Ε. ή σε τρίτες.
Δεν θα πληρώνουν ΦΠΑ για τα προϊόντα κατά την εισαγωγή τους οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εισαγωγές στην Ελλάδα, ο κύριος όγκος των οποίων, όμως, προωθείται σε άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε. καθώς και σε τρίτες χώρες. Ο φόρος θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των προϊόντων σε άλλες χώρες της Ε.Ε. ή σε τρίτες.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, «κατά την εισαγωγή, μη
υποκείμενων σε ειδικό φόρο κατανάλωσης αγαθών, ο ΦΠΑ που βεβαιώνεται επί
του οικείου τελωνειακού παραστατικού δεν εισπράττεται από την αρμόδια
τελωνειακή αρχή εισαγωγής, υπό την προϋπόθεση ότι αναγράφεται στην
περιοδική δήλωση ΦΠΑ του εισαγωγέα και εφόσον πληρούνται συγκεκριμένες
προϋποθέσεις».
ΗΜΕΡΗΣΙΑ - Της Μαρίας Μόσχου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου