Τετάρτη 05 Σεπτεμβρίου 2012
News247.gr |
Ως
πολυπλόκαμο τέρας χαρακτηρίζεται από την έκθεση της Επιτροπής GRECO η
διαφθορά στην Ελλάδα. Γιατί απέτυχαν οι ελληνικές ....
Υπό επιτήρηση η Ελλάδα λόγω διαφθοράς
Ως πολυπλόκαμο τέρας χαρακτηρίζεται από την
έκθεση της Επιτροπής GRECO η διαφθορά στην Ελλάδα. Γιατί απέτυχαν οι
ελληνικές κυβερνήσεις
Σε καθεστώς αυστηρής επιτήρησης μέχρι τέλους του 2012
τίθεται, από την Επιτροπή κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης
(GRECO ) η Ελλάδα, για ''την πλήρη ανεπάρκεια που παρουσιάζει στον τομέα
πάταξης της διαφθοράς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και στην
διασφάλιση της διαφάνειας στη χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων''.
Η έκθεση της Ομάδας των Κρατών κατά της Διαφθοράς του
Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO ), που αναφέρεται διεξοδικά στην κατάσταση
που επικρατεί στην Ελλάδα, στον τομέα πάταξης της διαφθοράς, στην
πολιτική, την οικονομία και την κοινωνία, έχει παραδοθεί στις ελληνικές
αρχές από τις 22 Ιουνίου 2012 και μέσω αυτής, γνωστοποιείται ότι:
Η Ελλάδα τίθεται (με βάση το άρθρο 32 του Κανονισμού της Επιτροπής) σε καθεστώς αυστηρής επιτήρησης μέχρι το τέλος του έτους, διάστημα κατά το οποίο οι ελληνικές αρχές θα πρέπει υποβάλλουν έκθεση, σχετικά με την ενδεχόμενη πρόοδο που θα έχουν παρουσιάσει στον τομέα πάταξης της διαφθοράς.
Οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να μεταφράσουν στα ελληνικά, το εκ 52 σελίδων κείμενο του πορίσματος της GRECO και να του δώσουν ευρεία δημοσιότητα.
Το πολυπλόκαμο τέρας της ελληνικής διαφθοράς
Στην έκθεση, η οποία αναφέρεται στο πολυπλόκαμο τέρας της διαφθοράς στην Ελλάδα και στα κενά και τις ελλείψεις που την υποθάλπουν, στηλιτεύεται το γεγονός ότι, οι ελληνικές αρχές εφάρμοσαν μόνον μία από τις 27 συστάσεις που είχε απευθύνει, προ διετίας, η GRECO, τόσον στον τομέα πάταξης της διαφθοράς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα όσον και στον τομέα της διασφάλισης διαφάνειας στην χρηματοδότηση πολιτικών και πολιτικών κομμάτων.
"Ακόμα και αν αυτή, η σχεδόν παντελής έλλειψη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων, μπορεί να είναι κατανοητή δεδομένης της δύσκολης κατάστασης στην Ελλάδα, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι καμία πρόοδος δεν έχει καταγραφεί ούτε για τις λίγες προτάσεις που δεν θα απαιτούσαν, κατ ανάγκη, την αλλαγή του νόμου", συμπεραίνει, χαρακτηριστικά η Επιτροπή.
Οι αρχές αγνόησαν τις συστάσεις
Με την έκθεση της η Επιτροπή επισημαίνει ότι, παρά τις συστάσεις που υποβλήθηκαν προ διετίας, οι ελληνικές αρχές:
Δεν κατήργησαν την προθεσμία παραγραφής που υπάρχει, για την άσκηση ποινικών διώξεων σε μέλη και πρώην μέλη των ελληνικών κυβερνήσεων, που κατηγορούνται για διαφθορά και δεν κατήργησαν τη νομική φόρμουλα που επιτρέπει την παύση της δίωξης πολιτικών για αδικήματα, με την αιτιολογία ότι η δίωξη αυτή ενδέχεται να διαταράξει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας.
Όπως σημειώνεται, οι ελληνικές αρχές ανέφεραν ότι η συμμόρφωση με τη σύσταση αυτή θα απαιτούσε μια αλλαγή στο Σύνταγμα, δεδομένου ότι οι διατάξεις σχετικά με την παραγραφή για τη δίωξη των μελών και πρώην μελών της κυβέρνησης προκύπτουν άμεσα από τις διατάξεις του, γεγονός που, όπως υποστήριξαν, δεν είναι δυνατόν να γίνει πριν από το 2013.
Στην έκθεση περιλαμβάνεται ακόμη ο ισχυρισμός των ελληνικών αρχών ότι, σε απάντηση στην αυξανόμενη δημόσια αγανάκτηση, πολλοί εισαγγελείς έχουν προσπαθήσει να παρακάμψουν το εμπόδιο της ειδικής παραγραφής, κατηγορώντας πρώην υπουργούς για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και ψευδείς δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων.
Η ειδική παραγραφή αποτελεί εμπόδιο στην πάταξη
Η GRECO, ωστόσο, επιμένει ότι κι' αυτές οι πληροφορίες, αποδεικνύουν ότι η ειδική παραγραφή είναι ακόμα σε ισχύ και εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο για τη δίωξη των εν ενεργεία και πρώην μελών των ελληνικών κυβερνήσεων, για τα αδικήματα δωροδοκίας και διαφθοράς, όπως παραδέχονται και οι ίδιες οι ελληνικές αρχές.
*Δεν θεσμοθέτησαν ευρύτερα το αδίκημα της διαφθοράς για δικαστές, κατηγόρους και μέλη των εθνικών επιτροπών, ξένων και διεθνών συμφερόντων, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και για τις οποία δεν υπάρχει ποινικοποίηση του αδικήματος της διαφθοράς.
*Δεν διασφάλισαν, μέσω της νομοθεσίας, την διαφάνεια στη χρηματοδότηση πολιτικών, υποψηφίων βουλευτών και πολιτικών κομμάτων, όχι μόνον κατά τις προεκλογικές περιόδους αλλά γενικότερα.
Σ' αυτό το σημείο η Επιτροπή σημειώνει ότι, θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στην διαχείριση εσόδων-εξόδων των πολιτικών κομμάτων, σημειώνοντας ότι ακόμη και τα ''κουπόνια'' ενίσχυσης των κομμάτων πρέπει να είναι ονομαστικά και οι ενισχύσεις και οι πάσης φύσεως δωρεές να καταβάλλονται μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
Αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τη διαφάνεια των χρηματοδοτήσεων
Σημειώνεται δε ότι, από τις 26 συστάσεις για την εξασφάλιση διαφάνειας στα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων, που είχαν υποβληθεί τον Ιούλιο του 2010 και δεν εφαρμόσθηκαν από τις ελληνικές αρχές, οι 16 αφορούν την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τον έλεγχο και τη διαφάνεια στις παντός είδους χρηματοδοτήσεις των πολιτικών κομμάτων και των πολιτικών στην Ελλάδα.
Από το περιεχόμενο του πορίσματος της GRECO προκύπτει ότι, οι ελληνικές αρχές στις απαντήσεις που έδωσαν, υποστηρίζουν ότι όλες οι σχετικές ρυθμίσεις, για την ποινικοποίηση της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας, στον δημόσιο τομέα και σ' εκείνον που αφορά δραστηριότητες πρώην υπουργών, βουλευτών, δικαστών και ανώτατων στελεχών της δημόσιας διοίκησης, περιλαμβάνονται σε σχετικό νομοσχέδιο που καταρτίζεται αλλά δεν έχει υποβληθεί, ακόμη, για συζήτηση και έγκριση στη Βουλή των Ελλήνων.
Η ατιμωρησία ανησυχεί την Ελλάδα
Στην έκθεση αξιολόγησης της Επιτροπής, ωστόσο, επισημαίνεται ότι, "η αναποτελεσματική εφαρμογή του νόμου, σε περιπτώσεις δίωξης και εκδίκασης εγκλημάτων διαφθοράς, οδηγεί σε μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη για ατιμωρησία και αποτελεί πηγή μεγάλης ανησυχίας στην Ελλάδα."
Ανάμεσα στους λόγους που αναφέρονται στην έκθεση και συνδράμουν στην ατιμωρησία των υπευθύνων για εγκλήματα διαφθοράς, είναι η απουσία αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων, η ελλιπής οργάνωση των αρχών επιβολής του νόμου και η υπερβολική βραδύτητα της δικαιοσύνης.
Η Ελλάδα τίθεται (με βάση το άρθρο 32 του Κανονισμού της Επιτροπής) σε καθεστώς αυστηρής επιτήρησης μέχρι το τέλος του έτους, διάστημα κατά το οποίο οι ελληνικές αρχές θα πρέπει υποβάλλουν έκθεση, σχετικά με την ενδεχόμενη πρόοδο που θα έχουν παρουσιάσει στον τομέα πάταξης της διαφθοράς.
Οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να μεταφράσουν στα ελληνικά, το εκ 52 σελίδων κείμενο του πορίσματος της GRECO και να του δώσουν ευρεία δημοσιότητα.
Το πολυπλόκαμο τέρας της ελληνικής διαφθοράς
Στην έκθεση, η οποία αναφέρεται στο πολυπλόκαμο τέρας της διαφθοράς στην Ελλάδα και στα κενά και τις ελλείψεις που την υποθάλπουν, στηλιτεύεται το γεγονός ότι, οι ελληνικές αρχές εφάρμοσαν μόνον μία από τις 27 συστάσεις που είχε απευθύνει, προ διετίας, η GRECO, τόσον στον τομέα πάταξης της διαφθοράς στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα όσον και στον τομέα της διασφάλισης διαφάνειας στην χρηματοδότηση πολιτικών και πολιτικών κομμάτων.
"Ακόμα και αν αυτή, η σχεδόν παντελής έλλειψη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων, μπορεί να είναι κατανοητή δεδομένης της δύσκολης κατάστασης στην Ελλάδα, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι καμία πρόοδος δεν έχει καταγραφεί ούτε για τις λίγες προτάσεις που δεν θα απαιτούσαν, κατ ανάγκη, την αλλαγή του νόμου", συμπεραίνει, χαρακτηριστικά η Επιτροπή.
Οι αρχές αγνόησαν τις συστάσεις
Με την έκθεση της η Επιτροπή επισημαίνει ότι, παρά τις συστάσεις που υποβλήθηκαν προ διετίας, οι ελληνικές αρχές:
Δεν κατήργησαν την προθεσμία παραγραφής που υπάρχει, για την άσκηση ποινικών διώξεων σε μέλη και πρώην μέλη των ελληνικών κυβερνήσεων, που κατηγορούνται για διαφθορά και δεν κατήργησαν τη νομική φόρμουλα που επιτρέπει την παύση της δίωξης πολιτικών για αδικήματα, με την αιτιολογία ότι η δίωξη αυτή ενδέχεται να διαταράξει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας.
Όπως σημειώνεται, οι ελληνικές αρχές ανέφεραν ότι η συμμόρφωση με τη σύσταση αυτή θα απαιτούσε μια αλλαγή στο Σύνταγμα, δεδομένου ότι οι διατάξεις σχετικά με την παραγραφή για τη δίωξη των μελών και πρώην μελών της κυβέρνησης προκύπτουν άμεσα από τις διατάξεις του, γεγονός που, όπως υποστήριξαν, δεν είναι δυνατόν να γίνει πριν από το 2013.
Στην έκθεση περιλαμβάνεται ακόμη ο ισχυρισμός των ελληνικών αρχών ότι, σε απάντηση στην αυξανόμενη δημόσια αγανάκτηση, πολλοί εισαγγελείς έχουν προσπαθήσει να παρακάμψουν το εμπόδιο της ειδικής παραγραφής, κατηγορώντας πρώην υπουργούς για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και ψευδείς δηλώσεις περιουσιακών στοιχείων.
Η ειδική παραγραφή αποτελεί εμπόδιο στην πάταξη
Η GRECO, ωστόσο, επιμένει ότι κι' αυτές οι πληροφορίες, αποδεικνύουν ότι η ειδική παραγραφή είναι ακόμα σε ισχύ και εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο για τη δίωξη των εν ενεργεία και πρώην μελών των ελληνικών κυβερνήσεων, για τα αδικήματα δωροδοκίας και διαφθοράς, όπως παραδέχονται και οι ίδιες οι ελληνικές αρχές.
*Δεν θεσμοθέτησαν ευρύτερα το αδίκημα της διαφθοράς για δικαστές, κατηγόρους και μέλη των εθνικών επιτροπών, ξένων και διεθνών συμφερόντων, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και για τις οποία δεν υπάρχει ποινικοποίηση του αδικήματος της διαφθοράς.
*Δεν διασφάλισαν, μέσω της νομοθεσίας, την διαφάνεια στη χρηματοδότηση πολιτικών, υποψηφίων βουλευτών και πολιτικών κομμάτων, όχι μόνον κατά τις προεκλογικές περιόδους αλλά γενικότερα.
Σ' αυτό το σημείο η Επιτροπή σημειώνει ότι, θα πρέπει να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στην διαχείριση εσόδων-εξόδων των πολιτικών κομμάτων, σημειώνοντας ότι ακόμη και τα ''κουπόνια'' ενίσχυσης των κομμάτων πρέπει να είναι ονομαστικά και οι ενισχύσεις και οι πάσης φύσεως δωρεές να καταβάλλονται μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
Αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τη διαφάνεια των χρηματοδοτήσεων
Σημειώνεται δε ότι, από τις 26 συστάσεις για την εξασφάλιση διαφάνειας στα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων, που είχαν υποβληθεί τον Ιούλιο του 2010 και δεν εφαρμόσθηκαν από τις ελληνικές αρχές, οι 16 αφορούν την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τον έλεγχο και τη διαφάνεια στις παντός είδους χρηματοδοτήσεις των πολιτικών κομμάτων και των πολιτικών στην Ελλάδα.
Από το περιεχόμενο του πορίσματος της GRECO προκύπτει ότι, οι ελληνικές αρχές στις απαντήσεις που έδωσαν, υποστηρίζουν ότι όλες οι σχετικές ρυθμίσεις, για την ποινικοποίηση της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας, στον δημόσιο τομέα και σ' εκείνον που αφορά δραστηριότητες πρώην υπουργών, βουλευτών, δικαστών και ανώτατων στελεχών της δημόσιας διοίκησης, περιλαμβάνονται σε σχετικό νομοσχέδιο που καταρτίζεται αλλά δεν έχει υποβληθεί, ακόμη, για συζήτηση και έγκριση στη Βουλή των Ελλήνων.
Η ατιμωρησία ανησυχεί την Ελλάδα
Στην έκθεση αξιολόγησης της Επιτροπής, ωστόσο, επισημαίνεται ότι, "η αναποτελεσματική εφαρμογή του νόμου, σε περιπτώσεις δίωξης και εκδίκασης εγκλημάτων διαφθοράς, οδηγεί σε μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη για ατιμωρησία και αποτελεί πηγή μεγάλης ανησυχίας στην Ελλάδα."
Ανάμεσα στους λόγους που αναφέρονται στην έκθεση και συνδράμουν στην ατιμωρησία των υπευθύνων για εγκλήματα διαφθοράς, είναι η απουσία αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων, η ελλιπής οργάνωση των αρχών επιβολής του νόμου και η υπερβολική βραδύτητα της δικαιοσύνης.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ-ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό:
Ε.Δ.Α.Σ.
ΕΝΩΣΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΑΘΗΝΑ 2012
Fax: 2103841283
e-mail:info@originalprint.gr
Δ/νση: Σόλωνος 45 Τ.Κ. 106 72 ΑΘΗΝΑ
Προς
Κύριο Κώστα Τζαβάρα
Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
Θρησκευμάτων και Πολιτισμού
Κύριο Ιωάννη Ιωαννίδη
Υφυπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων
Και Πολιτισμού
Κυρία Κυριακή Γιαννακίδου
Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
Κύριο Δημήτριο Σταμάτη
Υπουργό παρά τω πρωθυπουργό
ΘΕΜΑ:
«Ο ΣΕΓΑΣ και προβλήματα Αθλητισμού –Αθλητικών Σωματείων-Εκλογές Νέου Διοικητικού Συμβουλίου».
Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,
Ο ΣΕΓΑΣ εγκαλείται ότι:
1. Aπέτυχε στο έργο του,
2. Ζημίωσε τα αθλήματα,
3. Εξέθεσε την Ελλάδα διεθνώς,
4. Κατάργησε κάθε έννοια αξιοκρατίας , δημοκρατικής διαδικασίας και νομιμότητας,
5. Συνεχίστηκαν τα κρούσματα ντόπινγκ σε τρείς συνεχόμενες Ολυμπιάδες, ενώ άλλα συγκαλύφθηκαν και άλλα αποκρύφθησαν,
6. Επέβαλλε οικονομική αδιαφάνεια.
Οι αστοχίες, οι παραλείψεις και άλλα πολλά δημιουργούν τις προυποθέσεις του άρθρου 3 του Νόμου 2725/99, τον οποίο ζητάμε να εφαρμοσθεί από τον αρμόδιο Υπουργό.
Επίσης, σύμφωνα με τις καταγγελίες του Υφυπουργού κυρίου Ιωαννίδη, του προέδρου της Ε.Ο.Ε. κυρίου Σπύρου Καπράλου, αλλά και αθλητών και προπονητών που τοποθετήθηκαν δημοσίως ότι ο ΣΕΓΑΣ, ενώ πήρε πρωτοφανή οικονομική ενίσχυση για την εποχή μας από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, την Ε.Ο.Ε. και χορηγούς, δεν έδωσε τα χρήματα για τις ανάγκες που είχαν προγραμματιστεί. Έγιναν προσλήψεις χωρίς ΑΣΕΠ, πολλά δόθηκαν άσκοπα σε εκδηλώσεις, προμήθειες σε δήθεν συμβούλους, εταιρείες επικοινωνιών και σε μερικούς δημοσιογράφους, καθώς και για τη τροφοδότηση της διαπλοκής ΜΜΕ – οικονομικών και πολιτικών παραγόντων.
Οι προπονητές των σωματείων είναι απλήρωτοι 15 μήνες. Οι αθλητές καταγγέλουν ότι δεν είχαν την απαραίτητη οικονομική στήριξη. Πρέπει να ελεγχθούν που πήγαν τα χρήματα σύμφωνα με το νόμο 4022/11, περί διαφθοράς στο δημόσιο τομέα και το Νόμο 3849/2010. Επίσης, να γίνει έλεγχος στην επιτροπή Μαραθωνίου, που είναι 10 χρόνια εκτός των ταμείων του ΣΕΓΑΣ. Να ερευνηθεί αν αποσπώνται χωρίς λόγο γυμναστές από δημόσια σχολεία στο ΣΕΓΑΣ. Η προσωρινή διοίκηση να ελέγξει τα παραστατικά του Μαραθωνίου, συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες και την πρόσληψη προσωπικού χωρίς ΑΣΕΠ σε εποχή λιτότητας. Να ελεγχθούν τα πρακτικά των διοικητικών επιτροπών και του διοικητικού συμβουλίου αν είναι σύννομα.
Παρακαλούμε να ενεργήσετε επειγόντως, σύμφωνα με το Νόμο 2725/1999, ΆΡΘΡΟ 3. Ζητάμε την προσωρινή διοίκηση του ΣΕΓΑΣ για τους ανωτέρω λόγους.
Επίσης, πρέπει να ελεγχθεί η νομιμότητα των σωματείων που συμμετέχουν και ψηφίζουν στις συνελεύσεις, γιατί υπάρχει άγνωστος αριθμός δήθεν Σωματείων που δεν έχουν την απαιτούμενη νομιμότητα αν και συμμετέχουν σε εκλογές και ψηφίζουν. Λίγα είναι τα σωματεία που έχουν εφαρμόσει το νόμο, σύμφωνα με την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Να ελεχθούν τα οικονομικά του ΣΕΓΑΣ από το 2008 έως σήμερα και να προκηρυχθούν εκλογές, όπου θα απαλλάξουν το ΣΕΓΑΣ από καταπατητές και σφετεριστές της ιστορίας του. Να δοθεί τέλος στους επαγγελματίες παράγοντες όπου με κρατικά χρήματα παριστάνουν τη διοίκηση. Τέλος, πρέπει να επανέλθει ο θεσμός του φιλάθλου χορηγού, όπως αρμόζει στην ιστορία και τον πολιτισμό μας.
Πρέπει αυτή η διοίκηση του ΣΕΓΑΣ να φύγει και να αντιμετωπίσει το Νόμο και τις επιπτώσεις του (όπως έγινε το 2008 με άλλη ομοσπονδία).
Παρακαλούμε για τις νόμιμες ενέργειές σας.
Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2012
Με τιμή,
Ο Πρόεδρος του « ΠΑΣ ΠΡΩΤΕΑΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΕΩΣ»
και εκπρόσωπος για την « Ε.Δ.Α.Σ. »
Χρήστος Κοντοστάθης
Κοινοποίηση:
A) Aρχηγούς πολιτικών κομμάτων εντός και εκτός Ελληνικής Βουλής,
Β) Βουλευτές και εκπροσώπους αυτών.