Τετάρτη 08 Φεβρουαρίου 2012
O πατέρας Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος Διδάκτωρ Θεολογίας και μεταπτυχιακός στην Οικονομική επιστήμη ανέλυσε με γλαφυρό αλλά και στην συνέχεια με οπτικοακουστικό ..τρόπο τα αίτια της οικονομικής κρίσης ως αποτέλεσμα του εσκοτισμένου Νοός στην χώρα μας.
Ξεκίνησε αναφέροντας Σοφούς Αρχαίους Έλληνες όπως ο Πλούταρχος, ο οποίος μιλώντας για την οικονομική κρίση στην Αρχαία Αθήνα στο έργο του «Περί του μην δανείζεσθαι» έλεγε πώς εμείς ως υποκειμενικοί παράγοντες ευθυνόμεθα για την κρίση. Υπεύθυνος για την οικονομική κρίση είναι ο εσκοτισμένος νούς, η αιτία της πτώσης του ανθρώπου. Ο Πλάτωνας στους «Βίους του» έγραφε ότι Απαγορεύεται να δανείζεται κανείς νερό από τον γείτονα του εάν δεν βρεί πρώτα το δικό του. Πρώτα εξετάζεις πλούτο δικό σου και εάν δεν έχεις τότε δανείζεσαι από τον πολύ διπλανό σου. Και μόνο για πολύ σημαντικά ζητήματα. Η Τρυφή και η μαλθακότητα αναγκάζουν τους ανθρώπους να δανείζονται (Ρωμαιοκρατία). Ο περιηγητής Παυσανίας είδε την Ελλάδα να καταρρέει (Μονομαχίες αντί τραγωδίες στο θέατρο του Διονύσου). Το περίφημο άγαλμα της Αθηνάς είχε επενδυθεί με μετακινούμενο ένδυμα 40 ταλάντων χρυσού για να μπορεί να αφαιρεθεί και να πουληθεί ο χρυσός σε περίπτωση ανάγκης της Αθήνας όπως και έγινε. Ο Πλούταρχος αναφέρει επίσης πώς όταν οι Καρχηδόνιοι χρειάστηκαν σύρματα, όλες οι γυναίκες της Καρχηδόνας έκοψαν τα μαλλιά τους και με αυτά κατασκευάσαν σύρματα για την Καρχηδόνα. Έδωσαν κάτι από το είναι τους. Ο Βασιλιάς Αντίγονος είδε τον φιλόσοφο Κλεάνθη να αλέθει και σε ερώτηση του πώς το καταδέχεται ο Κλεάνθης του απάντησε πώς «Δεν εγκαταλείπω ούτε την Φιλοσοφία, ούτε όμως και τα ταπεινά πράγματα που μας θρέφουν».
Στις Πράξεις των Αποστόλων οι πρώτοι Χριστιανοί πουλούσαν τα κτήματα τους για αυτούς που τα είχαν ανάγκη γι αυτό και η πρώτες Χριστιανικές κοινότητες ήταν τόσο πετυχημένες. Ο Μάρξ το αντέγραψε κατά το δοκούν σε «Όλα κοινά κατά τις ανάγκες μας».
Ο «Καλλικράτης» διόγκωσε τους Δήμους και έτσι χάθηκε η επικοινωνία των ανθρώπων απομακρύνοντας τους. Δεν βοηθούνται γιατί πλέον δεν γνωρίζονται. Το Ελληνικό γένος έτσι κρατήθηκε στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Λειτούργησαν οι κοινότητες και οι Ενορίες. Ο Παπαδιαμάντης με την μικρή γειτονιά του έλεγε ότι δεν θα περιμένουμε το κράτος. Έχουμε χρέος να μην αφήσουμε τον διπλανό μας. Ο διπλανός μας είναι «ο θησαυρός μας», με την έννοια της βοήθειας και της προσφοράς και όχι του ανταγωνισμού. Ξεχάσαμε να ζούμε όλοι μαζί. Να μοιραζόμαστε τις χαρές και τις λύπες. Δημιουργήσαμε ανάγκες πλασματικές και όχι σωτήριες.
Ο π. Κωνσταντίνος αναφέρθηκε στο πείραμα του Μόντρεαλ στο οποίο ρωτήθηκαν άνθρωποι για το πόσο λίγο ή πολύ πιστεύουν ότι θα ζήσουν. Αυτοί οι οποίοι είπαν λίγα χρόνια αναλογικά αγχώθηκαν και πεθάναν νωρίτερα. Το ίδιο λοιπόν γίνεται και με την τρομολαγνεία της τηλεόρασης. Την υποβολή που υφιστάμεθα όλοι μας τα τελευταία 2 χρόνια. Η σύνδεση του ευρώ με την Ε.Κ.Τ. δεν μας επιτρέπει να κάνουμε δική μας οικονομική πολιτική και έχουμε εξαρτηθεί από τους δανειστές μας στους οποίους εκχωρίσαμε μαζί με την Εθνική μας κυριαρχία και την Εθνική αξιοπρέπεια και τον Εθνικό πλούτο για ένα πινάκιο κακομαγειρεμένης φακής. Δεν πρέπει να απελπιζόμαστε, πρέπει να ενωθούμε να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς είμαστε κύριοι του ευατού μας. Με καθαρό νού οφείλουμε να ζήσουμε απλά και ταπεινά με αγάπη. Χριστός και κοινότητα χρειάζεται. Η κατάσταση είναι πλέον στα χέρια του Ρωμιού.
Στην συνέχεια προβλήθηκε 45λεπτο βίντεο με αποσπάσματα για το πώς φθάσαμε στην κρίση, από ποιους και για ποιο σκοπό.
Η επόμενη εκδήλωση της Σχολής Γονέων ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ θα γίνει την Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου με επίσημη ομιλήτρια την ηρωική δασκάλα της Θράκης κ. Χαρά Νικοπούλου. Το θέμα της «Η Ειμαρμένη Ζεί»
Ξεκίνησε αναφέροντας Σοφούς Αρχαίους Έλληνες όπως ο Πλούταρχος, ο οποίος μιλώντας για την οικονομική κρίση στην Αρχαία Αθήνα στο έργο του «Περί του μην δανείζεσθαι» έλεγε πώς εμείς ως υποκειμενικοί παράγοντες ευθυνόμεθα για την κρίση. Υπεύθυνος για την οικονομική κρίση είναι ο εσκοτισμένος νούς, η αιτία της πτώσης του ανθρώπου. Ο Πλάτωνας στους «Βίους του» έγραφε ότι Απαγορεύεται να δανείζεται κανείς νερό από τον γείτονα του εάν δεν βρεί πρώτα το δικό του. Πρώτα εξετάζεις πλούτο δικό σου και εάν δεν έχεις τότε δανείζεσαι από τον πολύ διπλανό σου. Και μόνο για πολύ σημαντικά ζητήματα. Η Τρυφή και η μαλθακότητα αναγκάζουν τους ανθρώπους να δανείζονται (Ρωμαιοκρατία). Ο περιηγητής Παυσανίας είδε την Ελλάδα να καταρρέει (Μονομαχίες αντί τραγωδίες στο θέατρο του Διονύσου). Το περίφημο άγαλμα της Αθηνάς είχε επενδυθεί με μετακινούμενο ένδυμα 40 ταλάντων χρυσού για να μπορεί να αφαιρεθεί και να πουληθεί ο χρυσός σε περίπτωση ανάγκης της Αθήνας όπως και έγινε. Ο Πλούταρχος αναφέρει επίσης πώς όταν οι Καρχηδόνιοι χρειάστηκαν σύρματα, όλες οι γυναίκες της Καρχηδόνας έκοψαν τα μαλλιά τους και με αυτά κατασκευάσαν σύρματα για την Καρχηδόνα. Έδωσαν κάτι από το είναι τους. Ο Βασιλιάς Αντίγονος είδε τον φιλόσοφο Κλεάνθη να αλέθει και σε ερώτηση του πώς το καταδέχεται ο Κλεάνθης του απάντησε πώς «Δεν εγκαταλείπω ούτε την Φιλοσοφία, ούτε όμως και τα ταπεινά πράγματα που μας θρέφουν».
Στις Πράξεις των Αποστόλων οι πρώτοι Χριστιανοί πουλούσαν τα κτήματα τους για αυτούς που τα είχαν ανάγκη γι αυτό και η πρώτες Χριστιανικές κοινότητες ήταν τόσο πετυχημένες. Ο Μάρξ το αντέγραψε κατά το δοκούν σε «Όλα κοινά κατά τις ανάγκες μας».
Ο «Καλλικράτης» διόγκωσε τους Δήμους και έτσι χάθηκε η επικοινωνία των ανθρώπων απομακρύνοντας τους. Δεν βοηθούνται γιατί πλέον δεν γνωρίζονται. Το Ελληνικό γένος έτσι κρατήθηκε στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Λειτούργησαν οι κοινότητες και οι Ενορίες. Ο Παπαδιαμάντης με την μικρή γειτονιά του έλεγε ότι δεν θα περιμένουμε το κράτος. Έχουμε χρέος να μην αφήσουμε τον διπλανό μας. Ο διπλανός μας είναι «ο θησαυρός μας», με την έννοια της βοήθειας και της προσφοράς και όχι του ανταγωνισμού. Ξεχάσαμε να ζούμε όλοι μαζί. Να μοιραζόμαστε τις χαρές και τις λύπες. Δημιουργήσαμε ανάγκες πλασματικές και όχι σωτήριες.
Ο π. Κωνσταντίνος αναφέρθηκε στο πείραμα του Μόντρεαλ στο οποίο ρωτήθηκαν άνθρωποι για το πόσο λίγο ή πολύ πιστεύουν ότι θα ζήσουν. Αυτοί οι οποίοι είπαν λίγα χρόνια αναλογικά αγχώθηκαν και πεθάναν νωρίτερα. Το ίδιο λοιπόν γίνεται και με την τρομολαγνεία της τηλεόρασης. Την υποβολή που υφιστάμεθα όλοι μας τα τελευταία 2 χρόνια. Η σύνδεση του ευρώ με την Ε.Κ.Τ. δεν μας επιτρέπει να κάνουμε δική μας οικονομική πολιτική και έχουμε εξαρτηθεί από τους δανειστές μας στους οποίους εκχωρίσαμε μαζί με την Εθνική μας κυριαρχία και την Εθνική αξιοπρέπεια και τον Εθνικό πλούτο για ένα πινάκιο κακομαγειρεμένης φακής. Δεν πρέπει να απελπιζόμαστε, πρέπει να ενωθούμε να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς είμαστε κύριοι του ευατού μας. Με καθαρό νού οφείλουμε να ζήσουμε απλά και ταπεινά με αγάπη. Χριστός και κοινότητα χρειάζεται. Η κατάσταση είναι πλέον στα χέρια του Ρωμιού.
Στην συνέχεια προβλήθηκε 45λεπτο βίντεο με αποσπάσματα για το πώς φθάσαμε στην κρίση, από ποιους και για ποιο σκοπό.
Η επόμενη εκδήλωση της Σχολής Γονέων ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ θα γίνει την Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου με επίσημη ομιλήτρια την ηρωική δασκάλα της Θράκης κ. Χαρά Νικοπούλου. Το θέμα της «Η Ειμαρμένη Ζεί»
ΕΠΤΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου