Pages - Menu

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ - Σύσταση ενιαίας ανεξάρτητης αρχής δημόσιων συμβάσεων - «Πρέπει να διαμορφώσουμε εθνικό αναπτυξιακό μνημόνιο»


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzyKR-nN1pkYnwA1frTha46nfy2dkakeH17ukUHrfbpAKh7sz9cBhfktexSS_sLt-ZcSEB4ISK86CMlccxB36FWUsM-P3yJbOTBCquBtjgq8cKuldupITU3jdAQxkrppR8J2zmC9uxeRk/s1600/%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85+%CE%98%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82+2009+(%CF%83%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF).jpg

Παρασκευή 2 Σεπτέμβριο 2011
Σύσταση ενιαίας ανεξάρτητης αρχής δημόσιων συμβάσεων
Εμπεδώνεται η διαφάνεια και ενοποιείται η εθνική στρατιγική αναφορικά με τις εθνικές συμβάσεις, όπως και ο μέχρι τώρα κατακερματισμός των..
δημοσιών συμβάσεων και των δημοσίων έργων τόνισε ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου  «Σύσταση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημόσιων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημόσιων Συμβάσεων – αντικατάσταση του έκτου κεφαλαίου του ν. 3588/2007 (πτωχευτικός κώδικας) – προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης και άλλες διατάξεις»

Όπως είπε ο κ. Παπαγεωργίου «το νομοσχέδιο έχει τρεις, πολύ σοβαρές προσεγγίσεις στα θέματα που αφορούν την επιχειρηματικότητα.
Η πρώτη αφορά την ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων κι έχει δύο-τρία πάρα πολύ καλά σημεία. Το ένα είναι ότι δημιουργεί και ενοποιεί την εθνική στρατηγική, αναφορικά με τις εθνικές συμβάσεις. Το δεύτερο είναι ότι εμπεδώνει τη διαφάνεια στη χώρα. Γιατί πολλά θρυλούνται, έχουν ειπωθεί ή έχουν συμβεί αναφορικά με τα δημόσια έργα. Και τρίτον, ενοποιεί τον κατακερματισμό των δημοσίων συμβάσεων και την πολιτική για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων στα δημόσια έργα.
Υπ’ αυτήν την έννοια, είναι πάρα πολύ θετικό. Κι έχει πολλές θετικές πλευρές η πρώτη ενότητα του νομοσχεδίου»

Να μην γίνει η Ανεξάρτητη Αρχή ένας ακόμη γραφειοκρατικός μηχανισμός

Ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε πως η νέα Ανεξάρτητη Αρχή δεν θα πρέπει να να γίνει  ένα κομμάτι της ελληνικής γραφειοκρατίας. Συγκεκριμένα είπε:
«Πρέπει, κύριε Υπουργέ, να καταθέσω το φόβο μου μήπως αυτή η Αρχή γίνει ένα κομμάτι της γραφειοκρατίας στη διαχείριση των δημοσίων έργων. Φυσικά πιστεύω, προσβλέπω και προσδοκώ ότι όπως θα την οριοθετήσετε στη συνέχεια με τα προεδρικά διατάγματα, δεν θα επισυμβεί αυτό. Ωστόσο ο κίνδυνος είναι υπαρκτός. Είναι αλήθεια πως αυτή η Αρχή είναι ελεγκτική αρχή. Ελέγχει τις συμβάσεις. Όμως στη χώρα μας ο κίνδυνος καταφυγής σε γραφειοκρατικές λειτουργίες, σε αλληλοσυγκρουόμενες και «αλληλογρονθοκοπούμενες» διαδικασίες είναι πάντα υπαρκτός και ελλοχεύει. Ωστόσο πρέπει να πω ότι η ίδρυση και η λειτουργία αυτής της δημόσιας Αρχής για τα δημόσια έργα είναι σε θετική κατεύθυνση».

Σημανατικό εργαλείο επιχειρηματικότητας η προπρωχευτική διαδικασία

Όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαγεωργίου «το πιο σημαντικό κομμάτι αφορά τη δεύτερη ενότητα του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα την προπτωχευτική διαδικασία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επί πολλά χρόνια τώρα, ήδη από τη δεκαετία του ’90 η Πολιτεία με διάφορα νομικά καθεστώτα -με το άρθρο 44, με το άρθρο 46 του ν. 1892 και στη συνέχεια με το άρθρο 99- προσπαθούσε να βρει ένα modus vivendi, ένα εργαλείο, προκειμένου οι επιχειρήσεις που κλονίζονται και των οποίων η ύπαρξη κι η ζωή τίθενται εν αμφιβόλω από την όποια αμφισβήτηση του περιβάλλοντος χώρου -των πιστωτών, των δανειστών κ.λπ.-, να μπορούν να βρουν λύση στο πρόβλημα της επιβίωσης και της ύπαρξής τους.
Πολλά απ’ αυτά τα εγχειρήματα με τους λεγόμενους «εξωδικαστικούς» ή τους λεγόμενους «εξώδικους» διακανονισμούς,  όπως το άρθρο 44  και 46 και το άρθρο 99, έφεραν πολύ θετικά πράγματα στην αγορά. Πολλές επιχειρήσεις επιβίωσαν. Άλλες εξυγιάνθηκαν και μεγαλούργησαν.
Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι στην Αμερική, που είναι η «Μέκκα» της επιχειρηματικότητας και του καπιταλισμού, έλεγαν ότι αν μια επιχείρηση δεν κινδυνεύσει και δεν χρεοκοπήσει μια-δυο φορές, ένας επιχειρηματίας δεν γίνεται επιτυχημένος στη συνέχεια.
Υπήρχε, λοιπόν, μια θετική συνεισφορά. Ωστόσο, πρέπει να σας πω και από τη δική μου εμπειρία ότι στο παρελθόν και το άρθρο 99 και τα άλλα άρθρα δημιούργησαν πολλά προβλήματα. Σε πολλές των περιπτώσεων υπήρχε βιασμός πιστωτών από τη συμφωνία επιχειρήσεων με ένα τμήμα των πιστωτών. Συμφωνούσε για παράδειγμα το 60% των πιστωτών μιας επιχείρησης με την επιχείρηση να μειώσουν τις απαιτήσεις  τους. Το άλλο 40% διαφωνούσε. Το βίαζαν το 51%-60% των πιστωτών και έτσι το άλλο 40% έχανε επενδεδυμένα συμφέροντα και περιουσίες.
Όμως, στον αντίποδα αυτής της πρακτικής υπήρχε και η άλλη οπτική, όπου πολλές επιχειρήσεις έπεφταν, επειδή δεν έβρισκαν συμφωνία οι πιστωτές, δηλαδή κατέρρεαν.
Νομίζω ότι το νέο νομοθέτημα που φέρνει το Υπουργείο είναι πάρα πολύ ισορροπημένο. Έχει πάρα πολύ σωστή δοσολογία και μέτρο. Στην ουσία μπορεί πριν από την προσφυγή  των πιστωτών και της επιχείρησης στην πτωχευτική διαδικασία να υπάρχει αυτό το περίφημο στάδιο της προπτωχευτικής διαδικασίας, δίνοντας κατ’ αυτήν την έννοια στο σύνολο των πιστωτών μιας επιχείρησης τη δυνατότητα να συνεννοηθούν και δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στην επιχείρηση να υπάρχει, να επιβιώσει, να συνεχίσει την προσφορά.
Και φυσικά είναι πάρα πολύ σωστή αυτή η λογική, ιδιαίτερα σε αυτές τις συνθήκες της κρίσης που βιώνουμε.. Είναι εργαλείο πάρα πολύ χρήσιμο. Τώρα, όμως, στις συνθήκες όπου κινδυνεύουν να καταρρεύσουν χιλιάδες επιχειρήσεις, λόγω της ύφεσης και της κρίσης, αυτά τα εργαλεία είναι πολύ πιο χρήσιμα απ’ ό,τι σε άλλες περιπτώσεις.
Θέλω, λοιπόν, να χαιρετίσω και θεωρώ πως δεν είναι τυχαίο πως όλες οι πλευρές -στην ουσία οι περισσότερες πλευρές της Βουλής- συμφώνησαν ιδιαίτερα σε αυτό το κεφάλαιο. Είναι μια σωστή νομοθετική πρόβλεψη. Τη χαιρετίζω, την υπερψηφίζω και επιχαίρω γι’ αυτήν. Νομίζω ότι σε πάρα πολλές επιχειρήσεις θα δοθεί η δυνατότητα να ξεμπλοκάρονται. Θα τους δοθεί μια άλλη ευκαιρία, μια δεύτερη ευκαιρία να επιβιώσουν. Το χρειάζεται η ελληνική οικονομία για την απασχόληση, για το εισόδημα, για την επιχειρηματικότητα.
Υπάρχει, επίσης, μια θετική διάταξη για τη δυνατότητα που δίνετε στους μισθωτές των επαγγελματικών χώρων να καταφεύγουν σε διαπραγματεύσεις, διότι ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, σε πάρα πολλά εμπορικά κέντρα και σε εμπορικούς δρόμους τα συμβόλαια μίσθωσης είναι τεράστια. Καθιστούν αβάστακτη την επιβίωση πολλών επιχειρήσεων, όπως καφετεριών και άλλων εμπορικών επιχειρήσεων.
Νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε τα νομικά προβλήματα, χωρίς να βιάζουμε τα συνταγματικά δικαιώματα των ιδιοκτητών, των επιχειρηματιών και εξυπηρετούμε τους μισθωτές και τους επιχειρηματίες να εξυγιανθούν ή να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος των μισθώσεων.
Κύριε Υπουργέ, αυτά τα εργαλεία που δίδετε στη διάθεση της ελληνικής επιχειρηματικότητας είναι κάποια εργαλεία τα οποία θα βοηθήσουν. Ιδιαίτερα –επαναλαμβάνω- οι προβλέψεις για το προπτωχευτικό, αλλά και η διαδικασία αντιμετώπισης του υψηλού κόστους για τις εμπορικές μισθώσεις».


Θ. Παπαγεωργίου
«Πρέπει να διαμορφώσουμε εθνικό αναπτυξιακό μνημόνιο»

Ως αντίδοτο στην συγκλονιστική βύθιση  της οικονομίας και την ύφεση υπάρχει μια πρόκληση για το πολιτικό σύστημα της χώρας και αυτή είναι η συμφωνία και η διαμόρφωση εθνικού αναπτυξιακού μνημονίου τόνισε ο  Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου  «Σύσταση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημόσιων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημόσιων Συμβάσεων – αντικατάσταση του έκτου κεφαλαίου του ν. 3588/2007 (πτωχευτικός κώδικας) – προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης και άλλες διατάξεις»

Όπως είπε ο κ. Παπαγεωργίου δεν μπορεί η οικονομία να επανεκκινήσει χωρίς μεγάλο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και επεσήμανε:
«Δεν μπορεί να μειώνουμε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στα 7,5 δισεκατομμύρια, όταν οι δημόσιες επενδύσεις, τα μεγάλα έργα είναι αυτά, τα οποία δημιουργούν γρήγορη ανάπτυξη. Το έλεγε ο Keynes ότι σε συνθήκες κρίσης οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να ρισκάρουν, δεν μπορούν να επιχειρήσουν. Μα, το βλέπουμε στην Ελλάδα σήμερα σε συνθήκες κρίσης και υφέσης, όπου δεν υπάρχει ρευστότητα, το ρίσκο είναι πάρα πολύ υψηλό και ο ιδιωτικός τομέας δεν αναλαμβάνει κινδύνους. Νομίζω ο δημόσιος τομέας και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεση μας, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ΕΣΠΑ και όλα τα άλλα εργαλεία, Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είναι αυτά, τα οποία πρέπει να βάλουμε άμεσα σε λειτουργία, για να μπορέσει η οικονομία να ξεφύγει από αυτήν την ύφεση και την καθήλωση.
Το 4,5%, που είπε ο κ. Βενιζέλος, ο κύριος Υπουργός, μέχρι το 5,30% είναι συγκλονιστικό σαν μέγεθος ύφεσης και βύθισης της οικονομίας. Αν το αθροίσεις στις άλλες βυθίσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, θα πιάσουμε το 13% με 15% απώλεια του πλούτου την τελευταία τετραετία, όταν η Ευρώπη κι αυτή αντιμετωπίζει πρόβλημα. Και νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό. Η Γερμανία θα πάει στο 0,8%. Η Ευρώπη θα πάει σε μηδενικούς ρυθμούς. Δεν μπορεί η Ευρώπη και η Ελλάδα να προχωρήσουν σε αυτήν την κατάσταση στασιμότητας, ύφεσης και βύθισης.
Πρέπει να κινηθούν τα εργαλεία, πρέπει η Ευρώπη να αφυπνιστεί, διότι υπάρχει μονομερής προσήλωση στα δημοσιονομικά μέτρα στην περιοριστική πολιτική που ακολούθησε η Τρόικα και εμμένει και πρέπει να τεθεί από το Εθνικό Κοινοβούλιο, στην ανάγκη να αναθεωρηθούν οι στόχοι. Για παράδειγμα, γιατί να εμμένει στο 7% έλλειμμα; Ας πάει στο 8,5%, αρκεί να απελευθερωθούν πόροι για την ανάπτυξη.
Υπάρχει, λοιπόν, μία συζήτηση που πρέπει να γίνει για το αναπτυξιακό κομμάτι στη χώρα, για να αποφύγουμε τις περιπέτειες σαν χώρα και την καθήλωση.
Η βύθιση της οικονομίας είναι συγκλονιστικό μέγεθος το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η  ύφεση μας συγκλονίζει όλους. Νομίζω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση: Όλοι πια να διαμορφώσουμε αυτό που λέμε εθνικά αναπτυξιακό μνημόνιο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου