Pages - Menu

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Ποδήλατο σε… ράγες - Συνάντηση του βουλευτή Γιάννη Αμοιρίδη με τον πρόεδρο της ΓΑΙΑ ΟΣΕ για το σχέδιο αξιοποίησης της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στη νότια Πιερία

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011
Πρότυπος ποδηλατόδρομος, μήκους 46 χλμ και χωρίς απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών, το σχέδιο της ΓΑΙΑ ΟΣΕ για το παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ στην νότια.... Πιερία.
Την κατασκευή παράλληλου δρόμου με τις γραμμές εντός του Πλαταμώνα ζήτησαν επιπλέον ο Γιάννης Αμοιρίδης και ο Γιώργος Παπαθανασίου κατά τη συνάντησή τους με τον πρόεδρο της ΓΑΙΑ ΟΣΕ.
podilata_se_rages_2Το σχέδιο για την μετατροπή της παλιάς Σιδηροδρομικής γραμμής στο Δήμο Δίου-Ολύμπου σε ποδηλατόδρομο, συζήτησαν ο βουλευτής Πιερίας Γιάννης Αμοιρίδης, ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου Γιώργος Παπαθανασίου και ο Πρόεδρος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Νίκος Ιωαννίδης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι με πρωτοβουλία του κ. Αμοιρίδη και με αφορμή τις προθέσεις της ΓΑΙΑ ΟΣΕ  να αξιοποιήσει το παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Όπως ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης, έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αφορά τις παλιές γραμμές του σιδηροδρόμου, όπως αυτή του Πλαταμώνα ή τη μετρική γραμμή του άξονα της Πελοποννήσου.
Το σχέδιο συνοδεύεται από παράλληλη επενδυτική αξιοποίηση των παλιών σταθμών με την μετατροπή τους σε εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα και με τη συμμετοχή τους σε σχετικές τοπικές δράσεις.
Η μελέτη είναι πρωτοποριακή για τα Ελληνικά δεδομένα, αφού δεν απομακρύνει τις ράγες του τρένου, αλλά προσαρμόζει το ποδήλατο πάνω σ’ αυτές. Παρόμοιες πρακτικές εφαρμόζονται με επιτυχία σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. (σχετ. φωτο)
Όπως ανέφερε ο κ. Αμοιρίδης, στόχος είναι η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, να ξεκινήσει από την περιοχή μας, δίνοντας δυνατότητα κίνησης στο ποδήλατο σε έναν ποδηλατόδρομο συνολικού μήκους 46 χιλιομέτρων. «Η παρέμβαση, θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή», δήλωσε ο κ. Αμοιρίδης, αφού μια παλιά σιδηροδρομική γραμμή με εμφανή σημάδια εγκατάλειψης σε μια περιοχή με τουριστικό ενδιαφέρον, θα μετατραπεί σε έναν πρότυπο για τη χώρα μας, τουριστικό πόλο έλξης. «Αυτή η εξέλιξη, θα δώσει την ευκαιρία να αναπτυχθεί ο ποδηλατικός τουρισμός, ο οποίος σύμφωνα με τις προβλέψεις την επόμενη 20ετία θα ξεπεράσει τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
Κατά τη συζήτηση, κατατέθηκαν προτάσεις για την ανάδειξη και αξιοποίηση της σήραγγας του Πλαταμώνα, τα προβλήματα που υπάρχουν με τον αγωγό που διέρχεται μέσα από αυτήν, αλλά και των εγκαταλελειμμένων κτιρίων του ΟΣΕ κατά μήκος της παλιάς Σιδηροδρομικής γραμμής με αιχμή τον παλιό Σταθμό στον Πλαταμώνα. Επίσης, τέθηκε το ζήτημα κατασκευής παράλληλου με την σιδηροδρομική γραμμή δρόμου, εντός του Πλαταμώνα και μέχρι τους Πόρους.
Τέλος, ο κ. Αμοιρίδης, έθεσε στον πρόεδρο της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και το ζήτημα της αξιοποίησης του εργοστασίου του ΟΣΕ στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κατερίνης.
Όπως επισημάνθηκε η συνεργασία της ΓΑΙΑ ΟΣΕ με τους τοπικούς φορείς θα συνεχιστεί, ενώ υπήρξε συμφωνία για νέα συνάντηση με τον πρόεδρο της στην Πιερία, την οποία ο κ. Ιωαννίδης θα επισκεφθεί με υπηρεσιακούς παράγοντες στο πλαίσιο της αξιοποίησης της περιουσίας που κατέχει η ΓΑΙΑ ΟΣΕ στο νομό μας. 
Ποδήλατο σε… ράγες
Πολιτεία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου