Με «ρεαλιστικό και υπεύθυνο λόγο», όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του γραφείου τύπου του βουλευτή, αλλά και με προτάσεις που ...μπορούν να υλοποιηθούν μίλησε ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας Θανάσης Παπαγεωργίου, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις».
Αφορμή για την παρέμβαση και ομιλία του κ. Παπαγεωργίου ήταν η τροπολογία που αφορά το ποινολόγιο για την παραβίαση της υποχρέωσης πληρωμής των πολιτών στα διόδια και είπε πως θα πρέπει να μας βρει ιδεολογικά αντίθετους η λογική του «δεν πληρώνω». Συγκεκριμένα ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε: «Αυτό που παρατηρώ το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι ότι έχει φτιαχτεί μία ιδεολογικοπολιτική πλατφόρμα, έχουν φτιαχτεί μανιφέστα, προσπαθεί να φτιαχτεί ένα κίνημα γύρω από τη λογική «δεν πληρώνω τα δημόσια αγαθά», όπως λέει στον πυρήνα της αυτή η λογική, «γιατί οφείλει το κράτος να παρέχει δωρεάν υπηρεσίες και δημόσια αγαθά». Ε, λοιπόν, αυτή η λογική θα πρέπει να μας βρει ιδεολογικά αντίθετους».
Η αλήθεια για την λεόντεια σύμβαση
Ο κ. Παπαγεωργίου μίλησε για την πραγματική διάσταση της σύμβασης παραχώρησης της ΠΑΘΕ η οποία είναι πολύ κακή και σε βάρος των πολιτών της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας. Απευθυνόμενος στον αρμόδιο Υπουργό είπε συγκεκριμένα:
«Κύριε Υπουργέ, πρέπει να πείτε - και νομίζω ότι αδικεί την προσπάθεια της Κυβέρνησης και τη δική σας - ότι αυτή η σύμβαση ήταν μία σύμβαση λεόντεια σε βάρος των πολιτών της κεντρικής Ελλάδας και της βόρειας Ελλάδας. Ήταν μία σύμβαση κακή αυτή η σύμβαση παραχώρησης της ΠΑΘΕ. Ήταν μια σύμβαση ή οποία ήταν έξω από τα πράγματα και τις δυνατότητες. Ήθελε και θέλει αυτή η σύμβαση να φτιάξει από αυτό το δρόμο και τα έσοδα αυτού του δρόμου τέσσερις δρόμους. Γίνεται; Γιατί δεν το λέτε καθαρά;
Δεν ξέρω γιατί πολλοί συνάδελφοι φοβούνται να πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Ίσως για να μην χαλάσουμε τη σύμβαση. Ποια σύμβαση κύριοι; Ποια σύμβαση που ξεκινάς από την Κατερίνη για Αθήνα και μπορεί να περάσεις μέχρι δεκαπέντε διόδια και να πληρώσεις 30 ευρώ; Είναι σύμβαση αυτή; Καταρχάς αποτελεί ψυχολογικό σοκ για τους πολίτες που διέρχονται αυτό το δρόμο.
Εμείς το βιώσαμε στην Πιερία γιατί παλεύουμε ενάμιση χρόνο μαζί σας και είδαμε αποτελέσματα. Το 70% του τιμήματος που επιβαρύνει τον διελθόντα είναι έσοδα που παίρνει το δημόσιο για να χρηματοδοτήσει την Ιόνια Οδό, την Οδό Πατρών - Κορίνθου και της κεντρικής Ελλάδας και ούτω καθ’ εξής. Είναι δυνατόν να είναι τα διόδια ανά δεκαπέντε χιλιόμετρα;»
Το πρόβλημα στην Πιερία
Για τα προβλήματα που έχει η Πιερία με την σύμβαση παραχώρησης, το διεκδικητικό πλαίσιο όπως έχει διαμορφωθεί, τα αιτήματα και τις προτάσεις, ο κ. Παπαγεωργίου είπε:
«Εμείς, κύριε Υπουργέ φτιάξαμε ένα κίνημα στην Πιερία εδώ και ένα χρόνο και είχαμε και έχουμε άλλο διεκδικητικό πλαίσιο. Λίγο πολύ ταυτιζόμαστε μ’ αυτό το οποίο είπατε εσείς νωρίτερα. Και θέλω να σας ευχαριστήσω, γιατί από την πρώτη στιγμή βάλατε το θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης και πετύχαμε να μην λειτουργήσουν τα διόδια του Αιγινίου και αυτό ήταν μία μεγάλη επιτυχία και ήταν η έμπρακτη στάση σας απέναντι σ’ αυτήν την λεόντειο, σ’ αυτήν την επαίσχυντη, σ’ αυτήν την κακή σύμβαση.
Κύριε Υπουργέ, εμείς και τώρα παλεύουμε για λιγότερα διόδια και για χαμηλότερο τίμημα, αλλά δεν λέμε «δεν πληρώνω» το δημόσιο αγαθό, γιατί πρέπει να συντηρηθεί αυτός ο δρόμος.
Επίσης, κύριε Υπουργέ, είναι αλήθεια αυτό που υπογράμμισε ο κ. Κουκουλόπουλος. Είναι δυνατόν η Εγνατία που είναι 360 χιλιόμετρα να μην έχει ούτε ένα διόδιο και να διέρχονται διακόσιες χιλιάδες τουρκικά αυτοκίνητα, νταλίκες και άλλα αυτοκίνητα και να τα συντηρούν οι Έλληνες πολίτες; Και δεν τολμάμε να τα πούμε αυτά; Υπάρχει καμιά χώρα στον κόσμο που τα αυτοκίνητά της να περνάνε ελεύθερα; Και δεν μιλάμε εδώ γι’ αυτά τα αυτονόητα ζητήματα; Ποιος τα συντηρεί; Εγώ; Και ο κάτοικος της Κρήτης συντηρεί την Εγνατία; Και πρέπει να δεχόμαστε εδώ τα ισοπεδωτικά και τα λαϊκίστικα;
Εμείς, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, ζητάμε επαναδιαπραγμάτευση, λιγότερα διόδια, μικρότερο τίμημα και παράπλευρο δίκτυο, όπως λέτε, ηλεκτρονική καταμέτρηση και πληρωμή.
Και τέλος, επειδή στη Λεπτοκαρυά εμείς βιώνουμε σήμερα το πρόβλημα πρέπει να υπάρχει κάρτα για τα χωριά, δεδομένου ότι σε ένα δήμο υπάρχουν τέσσερα χωριά γύρω από ένα φράχτη και δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με την έδρα του δήμου. Θα σας παρακαλέσω, λοιπόν, να δείτε το ζήτημα της Λεπτοκαρυάς και να μπει και εκεί κάρτα ελεύθερης διέλευσης. Θέλουμε να «σκύψετε» πιο συγκεκριμένα στην περιοχή και στα προβλήματά της.».
Η πρόταση για την τροπολογία
Για την τροπολογία που αφορά το ποινολόγιο για την παραβίαση της υποχρέωσης πληρωμής των πολιτών στα διόδια, ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε πως θα πρέπει να «σπάσει» πολιτικά και ιδεολογικά αυτή η ιδεολογική λαϊκίστικη άποψη. Δεν μπορεί να αναπτυχθεί ένα τέτοιο κίνημα γύρω από τα δημόσια αγαθά. Θα πρέπει να βρει αντίθετους όλους όσους πιστεύουν στην κοινωνική δικαιοσύνη και στην ισομερή κατανομή των βαρών στους πολίτες.
Τέλος για την ουσία της τροπολογίας τόνισε πως ήταν σωστή η τροποποίηση διότι δεν μπορεί λάθη που μας οδηγούν σε δυναμικές αντιπαραθέσεις, όπως μια λάθος σύμβαση που έβγαλε ένα -εντός εισαγωγικών- «κίνημα» να μας οδηγούν εκεί. Δεν πρέπει η πολιτεία να τιμωρεί την κάθε δυναμική η οποία εδράζεται σε μια αδικία που έχει παραχθεί εξαιτίας αυτής της σύμβασης. Ο κ. Παπαγεωργίου απευθυνόμενος στο αρμόδιο Υπουργό είπε: «Ίσως θα πρέπει να το απαλείψετε αυτό, κύριε Υπουργέ, δηλαδή το σημείο της αφαίρεσης διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας. Άλλωστε, όπως είπατε είναι πταίσμα. Αρκετά ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Δεν ξέρω αν μπορείτε να το κάνετε. Ή τουλάχιστον θα πρέπει να είναι δυνητικό, να μπορεί δηλαδή να εφαρμοστεί ανάλογα με την κάθε περίπτωση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου