Όπως στην Ελλάδα, έτσι και στη Γερμανία, η κατασκευή και η συντήρηση 4 κεντρικών αυτοκινητοδρόμων έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες, όπως και στη χώρα μας, θα ...τους εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια. Ενώ οι δρόμοι βρίσκονται υπό κατασκευή, πληροφορίες αναφέρουν, πως το κέρδος των εταιρειών θα είναι πολλαπλάσιο από αυτό που είχε υπολογιστεί αρχικά, όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Όχι, κάνετε λάθος! Την πληροφορία αυτή δεν διαδόθηκε από το κίνημα πολιτών κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε»! Στα μέσα του 2009, μια είδηση βόμβα έκανε τον γύρο της Γερμανίας και έσκασε στα χέρια του Υπουργού Μεταφορών Wolfgang Tiefensee: Τέσσερα πιλοτικά έργα της Ομοσπονδίας για την κατασκευή και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων από ιδιωτικές εταιρίες απειλούνται να οδηγηθούν σε οικονομικό φιάσκο ύψους δισεκατομμυρίων. Αυτό προέκυπτε από μια γνωμοδότηση που εκπόνησε το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΟΕΣ) για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή κεντρικών οδικών αρτηριών της Γερμανίας. Στην εν λόγω γνωμοδότηση, το ΟΕΣ αμφισβητεί έντονα τους βασικούς ισχυρισμούς υπέρ αυτών των έργων. Το ΟΕΣ θεωρεί ότι τα βασικά στοιχεία είναι τόσο αντικρουόμενα, που η υλοποίηση των έργων απειλείται με δύο πιθανότητες: είτε οι ιδιωτικές εταιρίες θα οδηγηθούν σε «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες (πτώχευση)», είτε το κράτος θα υποστεί «σημαντικά οικονομικά μειονεκτήματα».
Οι συμβάσεις είναι TOP SECRET
Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε από αυτές τις ανακοινώσεις του ΟΕΣ, στις 5 Σεπτεμβρίου 2010, μια ομάδα γερμανών δημοσιογράφων του Spiegel TV, απευθύνθηκε σε μία από τις 4 κατασκευάστριες εταιρείες την Bilfinger Berger, και έθεσε το απλούστατο ερώτημα: «Μπορείτε να μας δείξετε τις συμβάσεις σας;»
Έκπληκτοι οι δημοσιογράφοι πληροφορούνται από τον διευθυντή της εταιρείας Α1 mobil GmbH κ. Lutz Hoffmann πως οι συμβάσεις παραχώρησης είναι απόρρητες! «Έχουμε συμφωνήσει με το γερμανικό κράτος, η σύμβαση παραχώρησης να μη δει το φως τη δημοσιότητας.»
Ένα δωμάτιο γεμάτο ντοσιέ με μυστικά!
Οι δημοσιογράφοι, μετά από έναν πραγματικό μαραθώνιο, ανακαλύπτουν που φυλάσσεται το επτασφράγιστο μυστικό: Σε μια δημόσια υπηρεσία οδοποιίας της Κάτω Σαξονία, στην κωμόπολη Pferden. Εκεί ο προϊστάμενος της υπηρεσίας κ. Heiko Gerken, μετά από ειδική εντολή, επιτρέπει στους δημοσιογράφους να εισέλθουν στο χώρο, στον οποίο βρίσκεται κλειδωμένη σε δύο εντοιχισμένες ντουλάπες, η σύμβαση παραχώρησης. Βέβαια, μόνο για την δουν από μακριά!
«Εδώ φυλάσσεται ολόκληρη η σύμβαση παραχώρησης της αυτοκινητόδρομος Α1, δηλαδή οι 180 ταξινομημένοι ντοσιέ. Η σύμβαση είναι χαρακτηρισμένη ως εμπιστευτικό υλικό, γι αυτό και το βράδυ την …κλειδώνουμε».
Το Υπουργείο Μεταφορών δεν γνωρίζει ποια είναι τα έσοδα της εταιρείας!
Οι δημοσιογράφοι δυσκολεύονται να πιστέψουν, όλα όσα πληροφορούνται σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης της Α1 και απευθύνονται, αυτή τη φορά, στο υπουργείο μεταφορών (δηλαδή, στους συνεργάτες του κ. Ρέππα).
Christian Budde: "Δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν"
Εκεί συναντούν τον κ. Christian Budde, υπεύθυνο της σύμβασης παραχώρησης, εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους και του θέτουν το απλό ερώτημα: «Ποιο είναι το ποσό, το οποίο αναλογεί στο γερμανικό κράτος από τα διόδια που εισπράττονται κάθε μήνα στην Α1;». Η απάντηση του κ. Budde αφήνει τους δημοσιογράφους κυριολεκτικά άφωνους: «Δεν μπορώ να σας το πω, διότι απλά δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν. Οι αριθμοί αυτοί μας είναι άγνωστοι. Δεν μας το λένε!».
Οι δημοσιογράφοι απευθύνονται στη διεύθυνση του Υπουργείου, η οποία αρνείται να μιλήσει on camera και δίνει μόνο μια λακωνική γραπτή απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα: «Το γερμανικό κράτος εισπράττει περίπου το 50% των εσόδων από τα διόδια».
Υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Το ίδιο λακωνικός ήταν και ο υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer, ο οποίος δεν δέχτηκε καν να μιλήσει στους δημοσιογράφους. «Κύριε υπουργέ, πετάει το κράτος χρήματα από το παράθυρο με την εφαρμογή του μοντέλου παραχώρησης της Α1;». Και η απάντηση του Υπουργού: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Φίλες και φίλοι,
Οι συμβάσεις παραχώρησης Public Private Partnership (ΣΔΙΤ), είναι χρηματοοικονομικά εργαλεία κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των τραπεζών, τα οποία χρησιμοποιούνται διεθνώς, με σκοπό τη μετάβαση εθνικού πλούτου σε χέρια ιδιωτών. Πρόκειται για δαιδαλώδη τερατουργήματα, δεκάδων χιλιάδων σελίδων, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε 2-3 δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου και κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό τους περιεχόμενο. Ούτε ο Υπουργός Μεταφορών, ούτε οι συνεργάτες του, παρά μόνο 2-3 υψηλά ιστάμενοι υπάλληλοι των υπουργείων και ίσως κάποιο δικηγορικό γραφείο των Αθηνών που ανέλαβε την συγγραφή της μίνι σύμβασης των 180 σελίδων που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων, χωρίς να γνωρίζουν τα "παλληκάρια μας", τι ψήφιζαν.
Όχι, κάνετε λάθος! Την πληροφορία αυτή δεν διαδόθηκε από το κίνημα πολιτών κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε»! Στα μέσα του 2009, μια είδηση βόμβα έκανε τον γύρο της Γερμανίας και έσκασε στα χέρια του Υπουργού Μεταφορών Wolfgang Tiefensee: Τέσσερα πιλοτικά έργα της Ομοσπονδίας για την κατασκευή και λειτουργία αυτοκινητοδρόμων από ιδιωτικές εταιρίες απειλούνται να οδηγηθούν σε οικονομικό φιάσκο ύψους δισεκατομμυρίων. Αυτό προέκυπτε από μια γνωμοδότηση που εκπόνησε το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΟΕΣ) για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή κεντρικών οδικών αρτηριών της Γερμανίας. Στην εν λόγω γνωμοδότηση, το ΟΕΣ αμφισβητεί έντονα τους βασικούς ισχυρισμούς υπέρ αυτών των έργων. Το ΟΕΣ θεωρεί ότι τα βασικά στοιχεία είναι τόσο αντικρουόμενα, που η υλοποίηση των έργων απειλείται με δύο πιθανότητες: είτε οι ιδιωτικές εταιρίες θα οδηγηθούν σε «σημαντικές οικονομικές δυσκολίες (πτώχευση)», είτε το κράτος θα υποστεί «σημαντικά οικονομικά μειονεκτήματα».
Οι συμβάσεις είναι TOP SECRET
Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε από αυτές τις ανακοινώσεις του ΟΕΣ, στις 5 Σεπτεμβρίου 2010, μια ομάδα γερμανών δημοσιογράφων του Spiegel TV, απευθύνθηκε σε μία από τις 4 κατασκευάστριες εταιρείες την Bilfinger Berger, και έθεσε το απλούστατο ερώτημα: «Μπορείτε να μας δείξετε τις συμβάσεις σας;»
Έκπληκτοι οι δημοσιογράφοι πληροφορούνται από τον διευθυντή της εταιρείας Α1 mobil GmbH κ. Lutz Hoffmann πως οι συμβάσεις παραχώρησης είναι απόρρητες! «Έχουμε συμφωνήσει με το γερμανικό κράτος, η σύμβαση παραχώρησης να μη δει το φως τη δημοσιότητας.»
Ένα δωμάτιο γεμάτο ντοσιέ με μυστικά!
Οι δημοσιογράφοι, μετά από έναν πραγματικό μαραθώνιο, ανακαλύπτουν που φυλάσσεται το επτασφράγιστο μυστικό: Σε μια δημόσια υπηρεσία οδοποιίας της Κάτω Σαξονία, στην κωμόπολη Pferden. Εκεί ο προϊστάμενος της υπηρεσίας κ. Heiko Gerken, μετά από ειδική εντολή, επιτρέπει στους δημοσιογράφους να εισέλθουν στο χώρο, στον οποίο βρίσκεται κλειδωμένη σε δύο εντοιχισμένες ντουλάπες, η σύμβαση παραχώρησης. Βέβαια, μόνο για την δουν από μακριά!
«Εδώ φυλάσσεται ολόκληρη η σύμβαση παραχώρησης της αυτοκινητόδρομος Α1, δηλαδή οι 180 ταξινομημένοι ντοσιέ. Η σύμβαση είναι χαρακτηρισμένη ως εμπιστευτικό υλικό, γι αυτό και το βράδυ την …κλειδώνουμε».
Το Υπουργείο Μεταφορών δεν γνωρίζει ποια είναι τα έσοδα της εταιρείας!
Οι δημοσιογράφοι δυσκολεύονται να πιστέψουν, όλα όσα πληροφορούνται σχετικά με τις συμβάσεις παραχώρησης της Α1 και απευθύνονται, αυτή τη φορά, στο υπουργείο μεταφορών (δηλαδή, στους συνεργάτες του κ. Ρέππα).
Christian Budde: "Δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν"
Εκεί συναντούν τον κ. Christian Budde, υπεύθυνο της σύμβασης παραχώρησης, εκπρόσωπο του γερμανικού κράτους και του θέτουν το απλό ερώτημα: «Ποιο είναι το ποσό, το οποίο αναλογεί στο γερμανικό κράτος από τα διόδια που εισπράττονται κάθε μήνα στην Α1;». Η απάντηση του κ. Budde αφήνει τους δημοσιογράφους κυριολεκτικά άφωνους: «Δεν μπορώ να σας το πω, διότι απλά δεν γνωρίζουμε τι εισπράττουν. Οι αριθμοί αυτοί μας είναι άγνωστοι. Δεν μας το λένε!».
Οι δημοσιογράφοι απευθύνονται στη διεύθυνση του Υπουργείου, η οποία αρνείται να μιλήσει on camera και δίνει μόνο μια λακωνική γραπτή απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα: «Το γερμανικό κράτος εισπράττει περίπου το 50% των εσόδων από τα διόδια».
Υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Το ίδιο λακωνικός ήταν και ο υπουργός Μεταφορών κ. Ramsauer, ο οποίος δεν δέχτηκε καν να μιλήσει στους δημοσιογράφους. «Κύριε υπουργέ, πετάει το κράτος χρήματα από το παράθυρο με την εφαρμογή του μοντέλου παραχώρησης της Α1;». Και η απάντηση του Υπουργού: «Σήμερα έχουμε να συζητήσουμε άλλα θέματα».
Φίλες και φίλοι,
Οι συμβάσεις παραχώρησης Public Private Partnership (ΣΔΙΤ), είναι χρηματοοικονομικά εργαλεία κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των τραπεζών, τα οποία χρησιμοποιούνται διεθνώς, με σκοπό τη μετάβαση εθνικού πλούτου σε χέρια ιδιωτών. Πρόκειται για δαιδαλώδη τερατουργήματα, δεκάδων χιλιάδων σελίδων, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε 2-3 δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου και κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό τους περιεχόμενο. Ούτε ο Υπουργός Μεταφορών, ούτε οι συνεργάτες του, παρά μόνο 2-3 υψηλά ιστάμενοι υπάλληλοι των υπουργείων και ίσως κάποιο δικηγορικό γραφείο των Αθηνών που ανέλαβε την συγγραφή της μίνι σύμβασης των 180 σελίδων που ψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων, χωρίς να γνωρίζουν τα "παλληκάρια μας", τι ψήφιζαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου