Pages - Menu

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Αλλαγές σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια


Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011
«Ξαναγυρίζουμε» στο πρακτικό και κλασικό λύκειο
*Σταδιακή η εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο
*Τι προβλέπει για μαθήματα - προγράμματα - αξιολόγηση μαθητών
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο... θα αρχίσουν σταδιακά να εφαρμόζονται οι αλλαγές για το νέο λύκειο που μελετά η κυβέρνηση και οι οποίες θα ισχύσουν για όλα τα σχολεία της χώρας.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑΣτο λύκειο δεν θα υπάρξει πιλοτική περίοδος, αφού προβλέπεται μείωση μαθημάτων, πιθανότατα στα 8 από τα 14 που είναι σήμερα, η οποία θα πρέπει να ισχύσει ταυτόχρονα για όλους.
Αντιθέτως, στα δημοτικά και τα γυμνάσια οι αλλαγές θα εφαρμοστούν πιλοτικά.
Η άποψη στην οποία φαίνεται να καταλήγει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι η αντικατάσταση των πέντε επιστημονικών πεδίων που υπάρχουν σήμερα από δύο τύπους γενικών λυκείων: το πρακτικό (θετικές επιστήμες) και θεωρητικό (κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες). Οι κλίσεις του κάθε μαθητή θα ανιχνεύονται και θα καλλιεργούνται μέσα από τα μαθήματα επιλογής που θα παίρνει.
Ωρολόγιο πρόγραμμα ανάλογα με τον μαθητήΤέλος του 45λεπτου μαθήματος στα σχολεία και διδασκαλία που θα διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή: Αυτά είναι τα δύο χαρακτηριστικά στοιχεία των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων που θα εφαρμοστούν πιλοτικά σε δημοτικά και γυμνάσια από τη νέα χρονιά. Στο εξής οι μαθητές θα αντιμετωπίζονται στην τάξη ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους.
Παράλληλα, έχουν οριστεί οκτώ νέες «ομάδες» μαθημάτων βάσει των οποίων θα «στηθεί» το πρόγραμμα των σχολείων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, το μάθημα στα σχολεία (όπου προβλέπονται δύο ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα και όχι τρεις) θα γίνεται σε ενιαίες δίωρες διδασκαλίες.
Στο πρώτο μέρος θα εισάγονται οι βασικές έννοιες του κεφαλαίου κάθε μαθήματος και στο δεύτερο μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα χωρίζονται σε ομάδες και θα προχωρούν σε σχέδια και εργασίες πάνω σε ό,τι έμαθαν.
Τι αλλάζει στα σχολεία
Έντεκα ομάδες εκπαιδευτικών μελετούν τις αλλαγές για τα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας, οι οποίες θα συνδυαστούν με προγράμματα επιμόρφωσης-«μαμούθ» για 150.000 εκπαιδευτικούς ως το 2013. Οι αλλαγές που προωθούνται στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας αφορούν:
-Οκτώ νέα επιστημονικά πεδία που θα «περιέχουν» τα αντίστοιχα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία. Νέα «είσοδος» στον διδακτικό χρόνο: η ενότητα που θα αφορά τη Σχολική και Κοινωνική Ζωή με δραστηριότητες που θα γίνονται από τους μαθητές στα σχολεία ώστε να αναπτύσσουν τις ικανότητες επικοινωνίας.
-Νέα μορφή αξιολόγησης των μαθητών και κατάταξή τους σε τέσσερα ή πέντε επίπεδα βάσει των επιδόσεών τους σε μαθήματα αλλά και στις εργασίες που θα γίνονται στην τάξη. Παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα αυτοαξιολόγησής τους, ενώ θα συγκεντρώνουν δραστηριότητες και εργασίες τους σε προσωπικούς φακέλους που θα τηρούνται στα σχολεία.
-«Διαφοροποιημένη παιδαγωγική». Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά που χρειάζονται διαφορετικές «ταχύτητες» δεν θα εξαναγκάζονται σε ένα κοινό εκπαιδευτικό μοντέλο για όλα τα σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου