Pages - Menu

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Σήκωσαν τις μπάρες της οργής!

Kinitopoihseis_Diodia_1
Να επιχειρήσει την έκδοση διαταγήςπληρωμής (για όσους δεν πληρώνουν διόδια), προκαλεί την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο Α.Ε. η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων, ώστε να αποδειχθεί (και με δικαστική απόφαση) ότι κάτι τέτοιο δεν είναι.. εφικτό.
Η αγανάκτηση των πολιτών μεγαλώνει, εκδηλώνεται και θα εκδηλώνεται μέχρι οι δρόμοι οι δρόμοι να αποδοθούν στους πολίτες, χωρίς το χαράτσι των διοδίων. Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλαν εκατοντάδες Πιεριείς οι οποίοι συγκεντρώθηκαν χθες το μεσημέρι στα διόδια της Λεπτοκαρυάς και των Μαλγάρων, συμμετέχοντας στην Πανελλαδική διαμαρτυρία του Συντονιστικού κατά των διοδίων.

Kinitopoihseis_Diodia_2Μετά από 2 χρόνια αγώνων, κινητοποιήσεων και διαμαρτυριών, χθες, πραγματοποιήθηκε ίσως η μεγαλύτερη συγκέντρωση πολιτών στα διόδια της Λεπτοκαρυάς, από όπου από τα μεσάνυχτα η τιμή τους αυξήθηκε για πολλοστή φορά, από τότε που ο δρόμος παραχωρήθηκε σε ιδιωτικά κεφάλαια.
Για δύο ώρες και υπό το διακριτικό βλέμμα της Τροχαίας η οποία φρόντιζε για την ασφάλεια οδηγών και συγκεντρωμένων, οι μπάρες σηκώθηκαν και η διέλευση των οχημάτων γινόταν χωρίς την καταβολή διοδίων. Το ίδιο έγινε στα Μάλγαρα, αλλά και σε όλους σχεδόν τους σταθμούς διοδίων που εγκατέστησαν ιδιωτικές εταιρείες.
Η χθεσινές κινητοποιήσεις, ήρθαν ως απάντηση (όπως είπαν μέλη της Επιτροπής κατά των διοδίων) στην προσπάθεια που καταβάλλουν το τελευταίο διάστημα οι Εταιρίες για εκφοβισμό όσων πολιτών αρνούνται να πληρώσουν διόδια, αριθμός πολιτών ο οποίος καθημερινά μεγαλώνει.
Kinitopoihseis_Diodia_3«Είμαστε στην αρχή ενός νέου αγώνα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο νομικός σύμβουλος της Επιτροπής κατά των διοδίων Δημήτρης Σιανίδης, σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (η οποία φέρεται να επιτρέπει στις εταιρείες να κάνουν χρήση των φωτογραφιών των οχημάτων που δεν καταβάλουν διόδια, για την έκδοση διαταγή πληρωμής) έκανε λόγο για «τεχνάσματα» από πλευράς των εταιριών. «Η νέα αύξηση των διοδίων είναι δεδομένη», είπε, εκτιμώντας ότι θα ακολουθήσει κι άλλη αύξηση από τις 5 Μαρτίου και μετά, αφού οι εταιρίες έχουν δικαίωμα να αναπροσαρμόσουν και πάλι τις τιμές των διοδίων, δεδομένου ότι εκπνέει το τρίτο έτος της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου. Ο κ. Σιανίδης, χαρακτήρισε τις αυξήσεις «καταχρηστικές» και «παράνομες», ενώ κατηγόρησε τις εταιρείες ότι χρησιμοποιούν «αθέμιτα μέσα» για να κάμψουν την αντίσταση των πολιτών. «Αφενός, ‘’προσπαθούν’’ να ματαιώσουν τον αγώνα μας και το πανελλαδικό κίνημα κατά των διοδίων λέγοντας ότι χάνει κέρδη τέτοια, που θα τους αναγκάσουν να αποχωρήσουν από τα έργα, αφετέρου προσπαθούν να εκφοβήσουν τους πολίτες με την ανακοίνωσή ότι πρόκειται να βγάλουν διαταγές πληρωμής κατά όσων δεν πληρώνουν», ανέφερε.
Όσον αφορά την Πιερία, υποστήριξε ότι το κίνημα είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει όλα τα ενδεχόμενα σε νομικό επίπεδο, σημειώνοντας πως οι διατάξεις στις συμβάσεις παραχώρησης έχουν πάρα πολλά νομικά κενά και είναι εντελώς απίθανο να κερδίσουν τον δικαστικό αγώνα με την έκδοση διαταγών πληρωμής σε βάρος όσων δεν πληρώνουν. «Τα λέμε με πλήρη επίγνωση και αφού αναλύσαμε τη σύμβαση. Οι πολίτες δεν πρέπει να καμφθούν και ενωμένοι όλοι να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τους αγώνες μας», κατέληξε.
Την ίδια άποψη, εξέφρασε και ο νομικός σύμβουλος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Πιερίας, η οποία συμμετέχει ενεργά στον αγώνα κατά των διοδίων. Ο Μανόλης Παππάς, δήλωσε πως από το νόμο η εταιρία έχει το δικαίωμα να στείλει έγγραφη ειδοποίηση, με την οποία θα ζητάει από τον οδηγό που δεν κατέβαλε διόδια, να πληρώσει εντός 15 ημερών το αντίτιμο χωρίς προσαυξήσεις.
Μετά μπορεί να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής, προσκομίζοντας στο δικαστήριο φωτογραφία του οχήματος, μαζί με μια βεβαίωση από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών για το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος. «Στο σημείο αυτό υπάρχει όμως ένα πολύ μεγάλο κενό», είπε ο κ. Παππάς, σημειώνοντας οτι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δεν είναι εξακριβωμένο αν επιτρέπει τη χρήση φωτογραφίας. «Για να βγάλει απόφαση για διαταγή πληρωμής ο δικαστής, πρέπει να έχει πλήρη φάκελο σε μια συνοπτική διαδικασία, χωρίς μάρτυρες, αλλά μόνο με εξέταση εγγράφων», είπε.
«Θεωρούμε ότι όσο αναλυτική είναι η σύμβαση και υπέρ των συμφερόντων της εταιρείας για τις προβλεπόμενες αυξήσεις, αυτό το σημείο δεν το έδωσαν σημασία και υπάρχει ένα τεράστιο κενό. Όσοι νομικοί το έχουμε δει και το έχουμε μελετήσει, πιστεύουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει δικαστής που θα βγάλει διαταγή πληρωμής, και άρα είναι ανεφάρμοστο» υποστήριξε.
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του ο νομικός σύμβουλος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης, υπογράμμισε ότι ένας από τους στόχους των κινητοποιήσεων είναι να προκληθεί η Εταιρεία και να ζητήσει την έκδοση διαταγής πληρωμής από το Δικαστήριο, ώστε να αποφασίσει η δικαιοσύνη για το αν είναι σύννομο. «Υποθέτω, ότι αν το δικαστήριο αποφασίσει αρνητικά στην έκδοση διαταγής, όχι το 20% των οδηγών, αλλά κανένας δεν θα πληρώνει διόδια», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου