Pages - Menu

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΟΔΙΑ - Σπρώχνουμε και περνάμε!

vasiko

Συνταγές ανοίγματος μπάρας διοδίων
Επειδή στη σύσκεψη της Δευτέρας στο Επιμελητήριο Πιερίας διατυπώθηκαν πολλές απορίες σχετικά με το κίνημα «Δεν πληρώνουμε» («έχει, νομίζετε, ο πατέρας μου το σθένος να κατέβει να σπρώξει τη ...μπάρα και να περάσει, ξέροντας ότι θα τον γράψουν;», είπε ο δήμαρχος Πύδνας-Κολινδρού Βαγγέλης Πολύζος, ή, «δύσκολα μπορεί να γίνει μεμονωμένα, τουλάχιστον να υπάρχει ένα τηλέφωνο νομικής κάλυψης για κείνη την ώρα!», όπως ειπώθηκε από άλλον),
η «Π» αναδημοσιεύει σήμερα τις «συνταγές ανοίγματος μπάρας», που παρουσιάζει στο μπλόγκ της (http://provoria.blogspot.com/2010/11/blog-post_11.html) η Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής-Ευβοϊκού.

Η απλή συνταγή
χρόνος εκτέλεσης 30"
Απευθύνεται κυρίως σε πρωτάρηδες που έχουν αυτοκίνητο και δεν έχουν εξοικειωθεί με τις μπάρες. Η εκτέλεση είναι εξαιρετικά απλή, ενώ εισπράττουμε σχεδόν όλα τα αποτελέσματα του ανοίγματος της μπάρας: ξεπιανόμαστε, αυξάνουμε την αδρεναλίνη μας και νιώθουμε δικαίωση με κόστος 0 ευρώ.
Υλικά:
- Αυτοκίνητο
- Οδηγός (η συνταγή εκτελείται πιο εύκολα όταν υπάρχει και συνοδηγός)
- Σταθμός διοδίων με κατεβασμένη μπάρα (δεν απαιτείται ταμίας)
Εκτέλεση:
-Σταματάμε το όχημά μας πριν από την μπάρα και κατεβαίνουμε. Αν υπάρχει συνοδηγός κατεβαίνει ο συνοδηγός, αλλιώς ο οδηγός (αφήνουμε ανοικτή τη μηχανή, πριν κατέβει ο οδηγός βάζει νεκρά ταχύτητα και τραβάει το χειρόφρενο).
-Πιάνουμε την μπάρα και τη σπρώχνουμε προς τα εμπρός οδηγώντας την στο πλάι.
-Επιστρέφουμε στο όχημά μας και συνεχίζουμε το δρόμο μας.

Συνταγή για σύντομο άνοιγμα
χρόνος εκτέλεσης 2"

Απευθύνεται σε αυτούς που έχουν εξοικειωθεί με τις μπάρες και δεν έχουν χρόνο για χάσιμο.
Υλικά:
- Αυτοκίνητο
- Οδηγός
- Σταθμός διοδίων με κατεβασμένη μπάρα (δεν απαιτείται ταμίας)
Εκτέλεση:
-Σταματάμε το αυτοκίνητο μας ακριβώς κάτω από την μπάρα, έτσι ώστε να μην υπάρχει επαφή.
-Ανοίγουμε το παράθυρο του οδηγού και με το αριστερό μας χέρι σπρώχνουμε ελαφρά την μπάρα προς τα εμπρός. Λύνουμε την ζώνη ασφαλείας αν μας εμποδίζει. Αν η μπάρα δεν πάει στο τέρμα, πατάμε ελαφρά το γκάζι, έτσι ώστε να την οδηγήσουμε με το χέρι μας στην άκρη, ενώ κινούμαστε με μικρή ταχύτητα προς τα εμπρός.
-Συνεχίζουμε το δρόμο μας. Αν έχουμε βγάλει τη ζώνη μας την ξαναβάζουμε.

Συνταγή για άνοιγμα μπάρας από τον ταμία
χρόνος εκτέλεσης … ποικίλος

Απευθύνεται σε όσους έχουν τον χρόνο και τη διάθεση να μεγαλουργήσουν. Απαιτεί γαϊδουρινή υπομονή και ατσαλένια νεύρα.
Υλικά:
- Οποιοδήποτε όχημα
- Οδηγός
- Σταθμός διοδίων με κατεβασμένη μπάρα και ταμία
Εκτέλεση:
-Σταματάμε στο γκισέ και λέμε στον/στην ταμία: Γεια σας, δεν πληρώνουμε. Παρακαλούμε ανοίξτε μας τη μπάρα.
-Απαντάμε ανάλογα με το τι θα μας πει ο/η ταμίας:
Στο Γιατί δεν πληρώνετε, απαντάμε Είναι συνταγματική υποχρέωση του κράτους να μας παρέχει την δυνατότητα της ελεύθερης μετακίνησης χωρίς καμία επιβάρυνση. Αν δεν μου ανοίξετε την μπάρα για να συνεχίσω τον δρόμο μου η ενέργειά σας συνιστά παράνομη κατακράτηση η οποία είναι αυτόφωρο αδίκημα που τιμωρείται με φυλάκιση. Παρακαλώ ανοίξτε μου αμέσως την μπάρα.
Στο Γνωρίζετε τη διαδικασία ή Να σας ενημερώσω ότι…, απαντάμε Ευχαριστούμε, δεν θέλουμε ενημέρωση, ανοίξτε μου τη μπάρα.
Στο Μια στιγμή να φωνάξω τον επόπτη, απαντάμε Δεν μπορώ να περιμένω τον επόπτη σας. Παρακαλώ ανοίξτε μου αμέσως την μπάρα.
Στο Πρέπει να συμπληρώσω αυτό το έντυπο. Πώς σας λένε…, Πού μένετε, απαντάμε Δεν θα σας δώσω προσωπικά μου στοιχεία, αν θέλετε μπορείτε να καταγράψετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος μου.
Στο Υπογράψτε αυτό το έντυπο, απαντάμε Δεν υπογράφω κανένα έντυπο.
Στο Δεν μπορώ να σας ανοίξω αν δεν πληρώσετε τα διόδια, απαντάμε Αν δεν μου ανοίξετε την μπάρα για να συνεχίσω τον δρόμο μου η ενέργειά σας συνιστά παράνομη κατακράτηση η οποία είναι αυτόφωρο αδίκημα που τιμωρείται με φυλάκιση. Παρακαλώ ανοίξτε μου αμέσως την μπάρα.
Η τελική έκβαση μπορεί να είναι:
-Να σας ανοίξουν και να περάσετε, αφού καταγράψουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός σας.
-Να σας ανοίξουν και να σας πουν κάντε δεξιά για να συμπληρώσουμε το τάδε έντυπο ή για να περιμένετε την τροχαία. Σε αυτή την περίπτωση συνεχίζουμε τον δρόμο μας, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να περιμένουμε κανέναν και για κανένα λόγο.
-Να μη σας ανοίγουν με τίποτα και να μη θέλετε να υποχωρήσετε. Τότε μπορείτε να καλέσετε την αστυνομία ώστε να σας δώσει τα στοιχεία του ταμία και του επόπτη των διοδίων και να τους υποχρεώσει να σας ελευθερώσουν από την παράνομη κατακράτηση. Στη συνέχεια μπορείτε να ζητήσετε από την αστυνομία να τους συλλάβει και να ακολουθηθεί η αυτόφωρη διαδικασία (σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό να σας μηνύσουν και αυτοί-επειδή η άρνηση πληρωμής δεν είναι αδίκημα θα εφεύρουν ότι κάνατε κάποιο ποινικό αδίκημα, όπως η συκοφαντική δυσφήμιση για να σας υποχρεώσουν να αποσύρετε τη μήνυση και να μην ακολουθηθεί η αυτόφωρη διαδικασία) ή να συνεχίσετε τον δρόμο σας διατηρώντας το δικαίωμα να τους υποβάλετε μήνυση την επόμενη μέρα.
-Να μη σας ανοίγουν με τίποτα και να αποφασίσετε να εγκαταλείψετε. Αν δεν υπάρχει συνοδηγός για να ανοίξει, στρίβουμε το τιμόνι δεξιά και οδηγούμε μερικά μέτρα προς τα εμπρός ώστε να δημιουργηθεί χώρος για να ανοίξουμε την πόρτα του οδηγού. Στη συνέχεια εκτελούμε τα βήματα της απλής συνταγής.

Αν οι παραπάνω συνταγές σας φαίνονται δύσκολες να τις εκτελέσετε, δεν έχετε παρά να αναλογιστείτε ότι μας βάζουν να πληρώνουμε τα μαλλιά της κεφαλής μας για ΔΡΟΜΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ που ΗΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ (μέσω εθνικών πόρων, πόρων της Ε.Ε και διοδίων σε πρώην κρατικούς σταθμούς διοδίων ΚΑΙ μέσω των πανάκριβων τελών κυκλοφορίας και σήμερα και στο μέλλον) και να προπληρώνουμε έργα που ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ κι όλα αυτά την ώρα που το ύψος του αντιτίμου των διοδίων, αντί να μειώνεται (όσο θα γίνεται η απόσβεση του έργου) αυτό παραδόξως θα αυξάνεται σε διάρκεια 30 χρόνων.
Αν οι διαπιστώσεις αυτές σας εξοργίσουν μεν, αλλά έχετε ακόμη ένα «κράτημα» να σπρώξετε τις μπάρες, γιατί φοβάστε τις συνέπειες, σκεφτείτε απλά ότι αν ιδιωτικές εταιρείες (οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών) θελήσουν να διεκδικήσουν τα χρήματα από τους οδηγούς που δεν πληρώνουν, τότε πρέπει να καταθέσουν αγωγές ξεχωριστά για κάθε οδηγό. Πράγμα τελείως απίθανο, καθότι οι «απείθαρχοι» είναι ήδη πάνω από 200.000 και θα τους κοστίσει ο κούκος αηδόνι σε δικαστικά έξοδα, αλλά, κυρίως, γιατί οι συμβάσεις τους «μπάζουν» νομικά και συνταγματικά από παντού, οπότε μια προσφυγή στα Δικαστήρια μάλλον θα τους πέταγε έξω από τις οδούς της παραχώρησης.
Όπερ … σπρώχνουμε τις μπάρες και περνάμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου