Pages - Menu

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Πλήγμα κι εμπαιγμός το «χαράτσι» στα Μάλγαρα

Νέο συμμαχικό μέτωπο διαμαρτυρίας άνοιξε η απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να αυξήσει αιφνιδιαστικά κατά 40% το τέλος διοδίων στο δημόσιο σταθμό... των Μαλγάρων. Επιμελητήριο Πιερίας και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης διαμαρτύρονται από κοινού-με υπόμνημά τους-στον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, κάνοντας λόγο για ισχυρό πλήγμα στην οικονομία των δυο νομών, αλλά και για εμπαιγμό. «Η ενέργεια αυτή, την επόμενη μέρα των εκλογών μάλιστα, χωρίς καμιά προηγούμενη ειδοποίηση και διαβούλευση, προσβάλλει τη νοημοσύνη του πολίτη και του επιχειρηματικού κόσμου και δημιουργεί επιπρόσθετο και δικαιολογημένο εκνευρισμό», επισημαίνουν.
vasikoΣτο μακροσκελές υπόμνημα προς τον υπουργό, που υπογράφουν οι πρόεδροι των δυο Επιμελητηρίων (Ηλίας Χατζηχριστοδούλου της Πιερίας και Μιχάλης Ζορπίδης της Θεσσαλονίκης), σημειώνεται πως η «αιφνίδια και με προκλητικό τρόπο επιλεγμένη χρονικά αύξηση, πλήττει βάναυσα το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης προϊόντων και προσώπων και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την οικονομία της περιοχής μας, που δυστυχώς σύμφωνα με τους δείκτες είναι ήδη βεβαρημένη. Επιπλέον έχει επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση που τον τελευταίο καιρό έχει μειωθεί δραματικά».

Τα Επιμελητήρια των δυο νομών θεωρούν δικαιολογίες τις αιτιάσεις που προβάλλει το Υπουργείο περί τιμαριθμικής προσαρμογής και συμβατικής υποχρέωση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας για τη συντήρηση του δρόμου, καθώς ταυτόχρονα υποστηρίζει ότι έτσι ισοσκελίζεται, σε ένα βαθμό μάλιστα, η αύξηση στην τιμή των διοδίων Μαλγάρων με την κατάργηση των διοδίων του Αιγινίου.
«Πρακτικά», τονίζουν, «αφήνει ερωτηματικά ο τρόπος με τον οποίο το νέο χαράτσι των 0,80 ευρώ, ανά διαδρομή, θα εισπράττεται από την ‘Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.’, που όπως αφήνεται να εννοηθεί ‘μας έκανε τη χάρη να μην λειτουργήσει τα διόδια στο Αιγίνιο’, όταν μάλιστα οι εισπράξεις από τα διόδια των Μαλγάρων θα χρησιμοποιούνται από το Δημόσιο (ΤΕΟ) για τη συντήρηση του οδικού άξονα που δεν έχει παραχωρηθεί την ιδιωτική κοινοπραξία».
Προσθέτουν ακόμη πως η παραχωρησιούχος εταιρεία, παρότι ο οδικός άξονας  Θεσσαλονίκης-Πιερίας δεν έχει δεχτεί παρά τις αυτονόητες συντηρήσεις και αναβαθμίσεις, ετοιμάζει και παράπλευρα διόδια.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις της, κατά 40%, αύξησης των διοδίων εκτιμούν ότι:
-θα επηρεάσει καταρχήν τον κλάδο των μεταφορών στις ευρύτερες περιοχές Θεσσαλονίκης και Κατερίνης και θα οδηγήσει σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων («γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα, είτε είναι φορτηγό, είτε τουριστικό λεωφορείο, γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο»),
-θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο αμφίδρομο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη), ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ και μάλιστα σε μια περιοχή (την ενιαία, πλέον, Κεντρική Μακεδονία όπου ο εσωτερικός τουρισμός του Σαββατοκύριακου δεν είναι πλέον αμελητέα ποσότητα (ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πληρώνει 2,80 + 2,90 = 5,70 * 2 = 11,40 ευρώ για να κάνει ένα μπάνιο στις ακτές του Πλαταμώνα, ενώ την ίδια επιβάρυνση θα έχει ο επισκέπτης που πηγαίνει για δουλειές στη Θεσσαλονίκη),
-θα έχει περιβαλλοντικές συνέπειες και θα εντείνει τους κινδύνους οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα-Κύμινα-Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης-Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων, και
-θα επηρεάσει ριζικά όχι μόνο την τσέπη, αλλά και την ψυχολογία του δυνητικού επισκέπτη και των δυο περιοχών.

Προς αποφυγήν των παραπάνω, τα δυο Επιμελητήρια προτείνουν:
-να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, των σηράγγων Τ1, Τ2 και Τ3 καθώς και των [προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) καθώς είναι προφανής η άμεση σύνδεση της αύξησης του κόστους με την δράση της  Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε και
-να πραγματοποιηθεί πριν την όποια καταβολή τελών η κατασκευή από το κράτος των παράπλευρων δρόμων για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.

«Σας γνωρίζουμε ότι για μια ακόμη φορά οδηγείτε πολίτες επαγγελματίες εθελοντικές ομάδες για διαμαρτυρίες στους δρόμους», προειδοποιούν οι δυο πρόεδροι, επικαλούμενοι και τις εντονότατες διαμαρτυρίες εκατοντάδων μελών τους, ζητώντας από τον υπουργό να πράξει τα δέοντα ώστε να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα.

Εκτός από τον υπουργό Μεταφορών, το υπόμνημα έχει αποδέκτες και τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη, τους βουλευτές Θεσσαλονίκης και Πιερίας, τους Εμπορικούς Συλλόγους, τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες των δυο νομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου