Pages - Menu

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Συγχωνεύσεις σε ΑΕΙ - ΤΕΙ - Kαι κατάργηση τμημάτων




Σαρωτικές οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Τρίμηνος διάλογος επί 14 ενοτήτων

Συνενώσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ με συγχωνεύσεις, καθώς και συνενώσεις και καταργήσεις τμημάτων προτείνει το υπουργείο Παιδείας, στο... πλαίσιο του διαλόγου για το νέο νόμο-πλαίσιο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο διάλογος...

για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες, ξεκίνησε χθες Κυριακή με συνάντηση εργασίας που πραγματοποιείται στους Δελφούς, παρουσία του πρωθυπουργού. Στη συνάντηση παρευρίσκονται οι πρυτάνεις, οι πρόεδροι των ΤΕΙ, εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων και των εκπαιδευτικών.



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Εδώ και εννέα μήνες προσπαθούμε με τον υφυπουργό να συλλέξουμε τα στοιχεία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Τα greek statics υπάρχουν όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην παιδεία.

Η Άννα Διαμαντοπούλου περιέγραψε την κατάσταση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κάνοντας λόγο για «greek statistics όχι μόνο στην οικονομία αλλά και στην παιδεία».

«Εδώ και εννέα μήνες προσπαθούμε με τον υφυπουργό να συλλέξουμε τα στοιχεία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ» είπε η κ. Διαμαντοπούλου και πρότεινε την καθιέρωση περιφερειακών συμβουλίων, τα οποία θα έχουν τον έλεγχο για τον αριθμό των φοιτητών, των διδασκόντων, των εισακτέων και των πτυχιούχων.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ
Η υπουργός προανήγγειλε ακόμη αλλαγές στην οργάνωση των σπουδών, τον τρόπο εξέτασης των φοιτητών, τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ στο διάλογο που ξεκινάει την Κυριακή θα συμμετέχουν, μέσω του Διαδικτύου, φοιτητές, καθηγητές, αλλά και πολίτες.

ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σημαντικό σημείο είναι η εξαγγελία της υπουργού για την αλλαγή του τρόπου διανομής των συγγραμμάτων με την εισαγωγή του ηλεκτρονικού συγγράμματος, ενώ αναφέρθηκε λεπτομερώς στη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων, λέγοντας ότι είναι ανάγκη να ανοίξουν προς τα έξω, αλλά και να προσελκύσουν φοιτητές προς την Ελλάδα. Τόνισε, ακόμη, ότι πρέπει να ιδρυθούν παραρτήματα των πανεπιστήμιων μας σε ξένες χώρες.

Εξάλλου, η υπουργός συνέδεσε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με το σύστημα των διδακτικών μονάδων και τη δια βίου μάθηση, ώστε να συνεχίζονται οι σπουδές για όλους τους πολίτες σε οποιαδήποτε ηλικία.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Κάλεσε στον διάλογο όλες τις πολιτικές δυνάμεις, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Εμείς είχαμε πάρει μέρος στον διάλογο για την Παιδεία, όταν ήμασταν αντιπολίτευση. Δεν χωράει άλλο ράβε-ξήλωνε. Οργανώνουμε τον διάλογο και καλούμε τα πανεπιστήμια να μπουν σε διαδικασία διαρκών συνεδριάσεων των Συγκλήτων τους. Θέλουμε να δώσουμε απάντηση ποιο είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο και ΤΕΙ που θέλουμε σήμερα, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας. Μιλάμε για διακριτούς ρόλους».

Ο διάλογος θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες και θα καταλήξει με συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Στη συνδιάσκεψη μίλησε και ο Πορτογάλος υπουργός Έρευνας Χοσέ Μαριάνο Γκάκο για τη μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έγινε στη χώρα του και της οποίας ηγήθηκε. Αμέσως μετά μίλησε ο υπουργός Παιδείας της Κύπρου, Ανδρέας Δημητρίου.

ΤΟ ΚΚΕ

«Η κυβέρνηση ανάγγειλε το 'νέο Πανεπιστήμιο', τη νέα δηλαδή επίθεση σε ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ως συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών στο σχολείο» σχολίασε το ΚΚΕ, το οποίο λέει όχι σε «Πανεπιστήμιο-ΑΕ».

14 ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Επιγραμματικά, οι 14 ενότητες, οι οποίες θα είναι τα υπό συζήτηση ζητήματα για το νέο νόμο, είναι οι εξής:

1. Από το Τμήμα στη Σχολή, ως βασική ακαδημαϊκή μονάδα που θα απονέμει τα πτυχία.
2. Νέος σχεδιασμός για το συντονισμό των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, με στόχο τη διεπιστημονικότητα.
3. Πιστοποίηση και αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών.
4. Διεπιστημονικός χαρακτήρας των προγραμμάτων σπουδών και σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
5. Υιοθέτηση και εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος ECTS με βάση τις διδακτικές μονάδες.
6. Οργάνωση και ακαδημαϊκή συνέχεια των προγραμμάτων σπουδών, επιλογή συστήματος τρόπου εφαρμογής και διασφάλισης της αξιοπιστίας τους.
7. Σπουδές κατ' έτος, κατ' εξάμηνο, προαπαιτούμενα, λειτουργία του προγράμματος σπουδών.
8. Αλλαγή του σημερινού συστήματος διδασκαλίας και εξεταστικών περιόδων.
9. Υιοθέτηση του ψηφιακού συγγράμματος.
10. Σύστημα πιστοποίησης όλων των προγραμμάτων σπουδών.
11. Οργάνωση Κέντρων Αριστείας και μέσω συνεργασίας μεταξύ των ιδρυμάτων.
12. Αναδιάρθρωση του θεσμού της πρακτικής άσκησης.
13. Σύνδεση των προγραμμάτων της Διά Βίου Μάθησης με τα Ανώτατα Ιδρύματα.
14. Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας στην τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου