ΠΕΜΠΤΗ 29-4-2010
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
Γεώργιος Σουρής (1853-1919)
29.04.10 |
Ποιός είδε κράτος λιγοστό σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς, νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα και ....
δόξης τόσα μνήματα;
Νά 'χει κλητήρες για φρουρά και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε τον κλέφτη να γυρεύουνε;
Κλέφτες φτωχοί και άρχοντες με άμαξες και άτια,
κλέφτες χωρίς μια πήχυ γη και κλέφτες με παλάτια:
ο ένας κλέβει όρνιθες και σκάφες για ψωμί,
ο άλλος το έθνος σύσσωμο για πλούτη και τιμή.
............
Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο, ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης, λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι, κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου και παππού συγχρόνως μπούφος και αλεπού.
Για ψωμοτύρι και για καφέ το «δε βαρυέσαι» και «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης σκυφτός ραγιάς, σαν πιάσει πόστο: δερβέν αγάς.
Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο- να παριστάνει τον ευρωπαίο.... |
Στο ερώτημα, εννοείται, η απάντηση είναι πολιτισμός. |
29.04.10 |
Ο πολιτισμός όμως που πρoκύπτει από την βαθύτατη γνώση της μνήμης, κι όχι οι εκτροπές του που βιώνουμε.
Ως μία απόπειρα μάλλον απεγνωσμένη στην ευρύτερη κοινή γνώμη και επ᾽ αφορμής ενός άρθρου με θέμα φύση ή πολιτισμός της Κατερίνας Βασιλάκου στην Ελευθεροτυπία στέλνω το ακόλουθο σημείωμα στην ομάδα σας:
Κυρία Παντερμαλή,
Ο Όλυμπος είναι ένα βουνό, δηλαδή φύση με αυτόνομα διανύσματα και ρυθμούς. Η εξαιρετική του σημασία όμως είναι προϊόν πολιτισμού. Η κορυφή του διατρυπά τον θόλο του ουρανού, γιατί έτσι θέλει η αρχή της ποίησης. Η κορυφή του είναι η κατοικία των θεών, γιατί έτσι επιβάλλει η ιδεολογία. Ο όγκος του παρέχει αφειδώς την οικονομική ευμάρεια των οικισμών του που είναι στραμμένοι για την εξαγωγή των αγαθών του στη θάλασσα. Η ιερότητά του ανατρέπεται με τον χριστιανισμό, αλλά οι λόγιοι του βυζαντίου εμφορούνται «ολύμπιο νέκταρ» κι έτσι επανέρχεται στον επιθανάτιο ρόγχο της βυζαντινής αυτοκρατορίας, καθώς δραματοποιείται αναστημένος ο μέγας Κωνσταντίνος να προσφεύγει για βοήθεια στους ξεχασμένους του θεούς.
Σήμερα, στην εποχή των ανιστόρητων εκτροπών της έννοιας πολιτισμός, απειλείται. Απειλείται από τους κατοίκους του που επιδιώκουν μια δήθεν τουριστική ανάπτυξη. Απειλείται από κάτι πάμπλουτα τυπάκια που καταβάλλουν 38.000 ευρώ για μια βδομάδα heliskiing, γιατί αλλιώς είναι πεσμένη η αδρεναλίνη τους... και οι εντεταλμένες με την προστασία του υπηρεσίες σταυρώνονται στα νομαρχιακά συμβούλια... »
Θέλω δε να σάς εκφράσω τη βαθιά μου θλίψη για τις βολές που η αμάθεια των «επιτοπίων» έρριψε στο πρόσωπό σας.
Λ.Σ. |
|
Το συγκοινωνιακό χάλι και οι clochard της πολιτικής |
28.04.10 |
Αγαπητοί φίλοι,
Οι «πολεοδόμοι» και οι «συγκοινωνιολόγοι» του Δήμου μετέτρεψαν τις οδικές αρτηρίες της πόλης σε μονοπάτια μυρμηγκιών με πλαστικά κολονάκια και κυκλικούς κόμβους. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι καλή και πρακτική λύση, εδώ όμως πρόκειται για εξωφρενική κατάχρηση. Το συγκοινωνιακό χάλι έχει γίνει ένας εφιάλτης και δεν έχει προηγούμενο σε καμία ευρωπαϊκή πόλη ή κωμόπολη.
Ποιόν μιμούνται και αντιγράφουν; Ας μας το πουν! Ποιό πρότυπο έχουν στο μυαλό τους με τα κάγκελα που γέμισαν παντού σε δρόμους και πεζοδρόμια ενώ επιτρέπουν όλους τους μπακάληδες και τους μανάβηδες να καπαρώνουν θέσεις παρκαρίσματος με κιβώτια και καρέκλες;
Υπάρχει κανείς ειδικός στις αρμόδιες υπηρεσίες που εκπονεί υπεύθυνα και ενυπόγραφα τις σχετικές μελέτες εκθέτοντας σε διαβούλευση τις τελικές συνέπειες των παρεμβάσεων που αποφασίζονται; Ή μήπως, αλλοίμονο, πρόκειται για αυθαίρετους σχεδιασμούς στο πόδι από ημιμαθείς «ψηφοσυλλέκτες παντογνώστες» που περνούν τις ώρες τους καβάλα στα καλάμια;
Χαράλαμπος Μακρίδης
* Ψηφοσυλλέκτες κατά το ρακοσυλλέκτες, clochard δηλαδή της πολιτικής. |
|
Θα τους εμποδίσουμε με τα ίδια τα σώματά μας |
28.04.10 |
Αίσχος και ντροπή για τις δημοτικές αρχες, μπράβο στους ενεργούς πολίτες.
Ακόμα κ αν δε μπορέσω να βρεθώ εκεί την Τετάρτη έχετε την αμέριστη συμπαράσταση μου γιατι κι εγώ "νοιάζομαι"
Ο κυκλικός κόμβος είναι πολύ δύσκολος να τον διαβεί ένας πεζός και ένας φωτεινός σηματοδότης σ΄αυτό το σημείο δε θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα συσσώρευσης οχημάτων γιατί οι δύο δρόμοι που συμβάλλουν κινούνται προς το κέντρο της πόλης. Ας σκεφτούμε ότι κάθε Σάββατο στην περιοχή γίνεται μεγάλη λαική αγορά και είναι ανάγκη να την προσεγγίζουν άτομα με καροτσάκια, σακούλες, συχνά ηλικιωμένοι αλλά και με μικρά παιδιά!
Η πόλεις μας τρώνε την ύπαιθρο και τα αυτοκίνητα μέσα στις πόλεις εκτοπίζουν τους ανθρώπους... όσο για το κόστος της επέμβασης... ουδέν σχόλιον...
Στο κέντρο της Κατερίνης από την άλλη... στην πλατεία, γιορτάσαμε την Ανάσταση σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, παρέα με μπάζα, καθώς ειναι απαραίτητο να την "ανακαινίζουν" κάθε 4 χρόνια οι δήμαρχοί μας. Και εκεί πια δεν μπορείς να διασχίσεις την πλατεία κατά τον άξονα "Καπέτης - McDonalds" αλλά κομάτια να γίνει... περάσανε, χαλάσανε, φτιάξανε, με λεφτά από την τσέπη μας (βλέπε παραφουσκωμένο λογαριασμό ΔΕΗ) δεν τους σταμάτησε κανείς, τη βόλτα μας καναμε βρε αδερφέ κ χαζέυαμε τους (αλλοδαπούς) εργάτες. Στις γειτονιές μας όμως;
Θα τους εμποδίσουμε με τα ίδια τα σώματά μας.
M.X.
ΚΡΑΧΤΗΣ |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου