Pages - Menu

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Βάζουν «χέρι» και στο Δημοτικό Πάρκο!

PARKO_1
Όχι μόνο δεν απομακρύνονται τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης, αλλά θα κλέψουν χώρο και από τον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου της πόλης, το Δημοτικό Πάρκο Κατερίνης!
Σε μπούμερανκ φαίνεται να μετατρέπεται για τη διοίκηση του δήμου η επιχείρηση κατασκευής κυκλικών κόμβων, που πληθαίνουν και αυξάνουν στο κέντρο της πόλης, εισβάλλοντας ακόμη και στο σήμα κατατεθέν της, Δημοτικό Πάρκο.
Σύμφωνα με την Εθελοντική Ομάδα Δράσης Πιερίας, η χάραξη του υπό κατασκευή νέου κυκλικού κόμβου στη ....συμβολή των οδών 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου, φαίνεται να προχωρά μέσα στο Δημοτικό πάρκο και μάλιστα σε αρκετό βάθος, αφαιρώντας μια λωρίδα περίπου  90 τ.μ. από τον τελευταίο πνεύμονα πρασίνου της πόλης.
«Οι μετρήσεις είναι ακριβείς», υποστηρίζει η Ομάδα, καθώς έγιναν από μηχανικό-μέλος της, ενώ υπολογίζει ότι στο βωμό του νέου κυκλικού κόμβους θα χρειαστεί να θυσιαστούν και μερικά δέντρα του Πάρκου.

PARKO_2Για του λόγου το αληθές, η Εθελοντική Ομάδα παρουσιάζει και τα τεχνικά στοιχεία της παρέμβασης της δημοτικής αρχής στην περιοχή:
• Εσωτερική διάμετρος κόμβου (παρτέρι και δικό του πεζοδρόμιο) 14 μέτρα.
• Πλάτος λωρίδων κυκλοφορίας 4 μέτρα.
• Εξωτερική διάμετρος κόμβου (μαζί με τα δύο απέναντι κυκλικά ρεύματα κυκλοφορίας και χωρίς τα απέναντι πεζοδρόμια) 22 μέτρα, ή άλλως, παραγόμενη ακτίνα 11 μέτρα από το κέντρο του κυκλικού κόμβου.
• Αν διατηρηθεί το ίδιο σε πλάτος πεζοδρόμιο για τους πεζούς, δηλαδή πλάτους 4,3 μέτρων όπως είναι σήμερα, προφανώς η ολική ακτίνα του κυκλικού κόμβου προς της πλευρά του πάρκου γίνεται 15,3 μέτρα.
• Μέσα σε αυτά τα 15,3 μέτρα βρίσκονται 4 δέντρα, που προφανώς θα κοπούν.
•  Σχετικά με την τομή πεζοδρομίου του πάρκου, που χαράχθηκε με κοπτικό μηχάνημα και θα αφαιρεθεί, μόνο για το παρτέρι και το περιμετρικό του πεζοδρόμιο θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 10,35 μέτρων και μέγιστου πλάτους 2,35 μέτρων (αφαίρεση από τη σημερινή έκταση του πάρκου)
•  Επιπλέον, με την εισχώρηση της λωρίδας αυτοκινητοδρόμου εντός του πάρκου θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 20 μέτρων και πλάτους 6,40 μέτρων (αφαίρεση από τη σημερινή έκταση πάρκου).
«Δηλαδή», καταλήγει η Ομάδα, «πάνε χαμένα για πάντα περίπου 90 τετραγωνικά μέτρα του πάρκου υπέρ των αυτοκινήτων και κατά των πεζών πολιτών».

Η δημοτική αρχή (η οποία δε θεώρησε σκόπιμο να παρουσιάσει δημόσια τα σχέδιά της, πριν ξεκινήσει την υλοποίησή τους), θα βρεθεί τώρα αντιμέτωπη με τους εθελοντές, που ξεκίνησαν ήδη στην ιστοσελίδα τους δημοψήφισμα, καλώντας τους δημότες να απαντήσουν με ένα «ναι» ή ένα «όχι» στο ερώτημα «συμφωνείτε να μετατραπεί κομμάτι πρασίνου του πάρκου μας σε λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, λίγα μόλις μέτρα από τον κόμβο των οδών 7ης Μεραρχίας-Σβορώνου, έχει χαραχτεί και δεύτερος, στο ύψος του Νοσοκομείου, ο οποίος επίσης απέχει λίγα μόλις μέτρα από έναν τρίτο που έχει ήδη κατασκευαστεί πίσω από το Δημοτικό Πάρκο.
«Βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε-έξι!» λένε σήμερα αρκετοί δημότες, που είχαν δει με θετικό μάτι τον πρώτο κυκλικό κόμβο που κατασκευάστηκε σε μεγάλη διασταύρωση, στην οδό 25ης Μαρτίου, δεν περίμεναν όμως ότι θα αυγατίσουν τόσο, ώστε να ξεφυτρώνουν και σε σημεία συμβολής δυο μόλις δρόμων και μάλιστα με τέτοια πυκνότητα.
Έτι περεταίρω, αυτή η υπερβολικά γενναιόδωρη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, δημιουργεί υπόνοιες ότι τα σχέδια που εξήγγειλε πριν από καιρό η δημοτική αρχή για περιφερειακά (στις παρυφές των γειτονιών της πόλης) πάρκινγκ, αν και όποτε γίνουν, δεν θα έχουν πια κανένα λόγο ύπαρξης.(
Πολιτεία/Β.Χ.) 

1 σχόλιο:

  1. Δεν είμαι από την πόλη σας και ίσως κάνω λάθος, όμως αυτό που διαβάζω μου θυμίζει ανάλογες ιδιοτελείς πρωτοβουλίες «ευαισθητοποιημένων» της πόλης μου.
    Διαβάζω για 90 περίπου τετραγωνικά μέτρα (αμφιβάλω αν πράγματι είναι τόσα. Συνήθως οι καλοθελητές τα φουσκώνουν…) αλλά δεν βλέπω πουθενά πόσα είναι όλο το πάρκο.
    Από προσωπική μου εμπειρία από την Ευρώπη όπου ο κυκλικός κόμβος είναι ο βασικότερος τρόπος κομβοποίησης των δρόμων, ξέρω ότι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας που επιτυγχάνεται με αυτόν και η ανάλογη απαλλαγή της ατμοσφαίρας από τα καυσαέρια, είναι πολύ μεγαλύτερη από την ωφέλεια μερικών πλακοστρωμένων μέτρων πάρκου.
    Ίσως για το συγκεκριμένο τόπο, λόγο του ότι δεν ξέρω λεπτομέρειες, και να έχω άδικο.
    Όμως για το σύνολο του εγχειρήματος, μπορώ να διαβεβαιώσω τον οποιοδήποτε ότι είναι πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα και αξίζουν συγχαρητήρια στον εμπνευστή του.
    Τέτοιου είδους «δημοψηφίσματα», εκτός του ότι δεν έχουν καμιά αξιοπιστία, το μόνο που αποδεικνύουν είναι η μιζέρια των εμπνευστών τους.
    Αν βρίσκουν χειροκροτητές, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
    αφήστε τα έργα να τελειώσουν μπας και ξυπνήσουν κι άλλοι δήμαρχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή