Pages - Menu

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Συνεχίζονται οι εργασίες για την αποκατάσταση στην κοιλάδα των Τεμπών Απομακρύνεται... το Πάσχα

 

ΠΕΜΠΤΗ 19.03.2010
Δεν επιβεβαιώνει η εταιρεία ότι ο δρόμος θα ανοίξει το Πάσχα
"Τα διόδια του Αιγινίου θα λειτουργήσουν" δηλώνει κατηγορηματικά η εταιρεία
Καλεσμένοι της "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε." δημοσιογράφοι της Πιερίας βρέθηκαν χθες στην κοιλάδα των Τεμπών όπου είδαν από κοντά τις εργασίες "ξεσκαρώματος" και αποκατάστασης που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς επίσης και τις σήραγγες.
Οι υπεύθυνοι της Εταιρείας δεν.... δεσμεύτηκαν ότι τα διόδια θα ανοίξουν, έστω και προσωρινά, το Πάσχα, αντίθετα επέμειναν στο χρονοδιάγραμμα των 16 εβδομάδων που είχαν θέσει, ενώ για τα διόδια του Αιγινίου δήλωσαν ξεκάθαρα ότι αυτά θα λειτουργήσουν.
Εργασίες αποκατάστασης της Κοιλάδας των Τεμπών
Σαράντα αλπινιστές και περίπου 30 άτομα βοηθητικό προσωπικό εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Κοιλάδα των Τεμπών. Συνολικά 2 χλμ. φράχτες και 3.500 τ.μ. πλεγμάτων θα τοποθετηθούν στην κοιλάδα των Τεμπών, για την αποκατάστασή.
Μέχρι στιγμής έχει ξεσκαρωθεί μία επιφάνεια περίπου 1.800 τ.μ. και έχουν απομακρυνθεί 1750 τόνοι βράχων.
Απομακρύνεται... το Πάσχα
Όπως δήλωσε ο κ. Δημοσθένης Παπακριβόπουλος, Αναπληρωτής Δ/ντής του έργου, αυτή τη στιγμή οι εργασίες βρίσκονται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα των 16 εβδομάδων που έχει τεθεί, αρχής γενομένης από τις 25 Ιανουαρίου, προσθέτοντας όμως ότι η κατάσταση επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και τα επί τόπου ευρήματα. Χαρακτηριστική όμως είναι η δήλωση του κ. Παπακριβόπουλου, ο οποίος ανέφερε πως η εταιρεία από τον Ιούλιο του 2008 είχε ζητήσει την έγκριση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για να κλείσει την κοιλάδα των Τεμπών, έτσι ώστε να προχωρήσει στην τοποθέτηση πλεγμάτων και φραχτών στην περιοχή, απάντηση όμως που δεν δόθηκε ποτέ από το Υπουργείο. Μάλιστα, όπως είπε, οι συγκεκριμένες εργασίες προβλέπονταν από τη σύμβαση και θα γίνονταν έτσι και αλλιώς.
Ο Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας κ. Δημήτρης Γκατζώνης από την πλευρά του, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία των εργασιών, σημειώνοντας πως την επόμενη εβδομάδα θα υπάρχει μια σαφή εικόνα για το πότε θα μπορέσει να ανοίξει ο δρόμος. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ανοίξουν προσωρινά τα Τέμπη, το Πάσχα, επισημαίνοντας ωστόσο πως δεν πρόκειται για μία λύση. Όπως συμπλήρωσε, αναφερόμενος στο αν τα μέτρα αυτά είναι ικανά για να προσφέρουν ασφάλεια στην κοιλάδα των Τεμπών, απάντησε αρνητικά, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μέσα που να μπορέσουν να καλύψουν μία κατάπτωση βράχων αντίστοιχη με αυτή της 17ης Δεκεμβρίου.
Τα διόδια του Αιγινίου θα λειτουργήσουν
"Τα διόδια του Αιγινίου θα λειτουργήσουν" ήταν η απάντηση του κ. Γκατζώνη, αναιρώντας έτσι την δήλωση του Βουλευτή κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος με πρόσφατο κείμενό του δήλωνε πως "οι διαπραγματεύσεις με την εταιρεία φαίνεται να καταλήγουν σε συμφωνία να της παραχωρηθούν για χρήση τα διόδια Μαλγάρων και να μην υπάρχει είσπραξη διοδίων στις νέες εγκαταστάσεις διοδίων του Αιγινίου".
Όπως είπε ο κ. Γκατζώνης, δεν έχει γίνει τέτοια πρόταση και ουδέποτε έχει τεθεί τέτοιο θέμα στο τραπέζι, μάλιστα διαβεβαίωσε πως τα διόδια του Αιγινίου θα λειτουργήσουν και πως αυτό δεν γίνεται προσωρινά ύστερα από αίτημα του Υπουργείου Υποδομών.
Πόρισμα που "δείχνει ευθύνες" από το ΤΕΕ
Η γεωλογική κατάσταση της βραχώδους περιοχής των Τεμπών, οι έντονες βροχοπτώσεις, που προκάλεσαν περαιτέρω διαβρώσεις, και οι πιέσεις, που ασκήθηκαν στα πετρώματα, εξαιτίας των δονήσεων από τις εκρήξεις για τη διάνοιξη σηράγγων, ήταν τα κύρια αίτια της κατολίσθησης που σημειώθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2009, ογκόλιθων στην περιοχή, από την οποία προκλήθηκε ο θάνατος του Ιταλού διευθυντή του έργου της Ν.Ε.Ο., σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που παρουσιάστηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου, στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
"Αυτός ο δρόμος είναι ούτως ή άλλως επικίνδυνος", τόνισε ο εδαφομηχανικός, μέλος της Επιτροπής, Σπύρος Καβουνίδης και πρόσθεσε πως "από το 1997 έχουν καταγραφεί επίσημα 35 τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα στα Τέμπη, εξαιτίας κατολισθήσεων, γεγονός, που καταδεικνύει την επικινδυνότητα της περιοχής". Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ακόμα και μετά το τέλος των έργων ξεσκαρώματος και δικτυώματος, που επιτελούνται, στην περιοχή θα εξακολουθεί να υφίσταται κάποιος βαθμός επικινδυνότητας.
Τόνισε ότι από τη στιγμή που θα δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των Τεμπών και έως ότου ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων, απαιτούνται ο καθορισμός ελάχιστης ταχύτητας, ικανή απόσταση οχημάτων, απαγόρευση στάθμευσης, συστηματική ενόργανη παρακολούθηση, καθημερινή επιθεώρηση, ακόμα και αποκλεισμός της διέλευσης δια της Εθνικής Οδού, υπό έκτακτες συνθήκες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί αυτός ο κίνδυνος.
Στο πόρισμα της Επιτροπής πάντως σημειώνεται πως καλύτερη δυνατή λύση είναι τα "κεκλιμένα ισχυρά στέγαστρα σε συγκεκριμένες περιοχές της Εθνικής Οδού, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν θεαματικά την ασφάλεια στην περιοχή των Τεμπών".
Από την πλευρά της η παραχωρησιούχος εταιρεία, δια στόματος του Γενικού Διευθυντή της κ. Δημήτρη Γκατζώνη, εμμένει στο δικό της πόρισμα, ότι δηλαδή πρόκειται για ένα ακραίο γεωλογικό φαινόμενο, καθώς όπως ανέφερε την ημέρα που έγινε η κατάπτωση των βράχων οι ανατινάξεις γίνονταν σε 800 μ. νότια και βόρια περίπου 2 χλμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου