Pages - Menu

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Την ανακαίνισαν με … φθαρμένα υλικά!


PROASTIAK
 

Δε λειτουργεί, γιατί δεν επιτρέπει στα τρένα να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 140 χλμ. την ώρα, όταν σε άλλα τμήματα της ηλεκτροκίνησης η ταχύτητα φθάνει στα 200 χλμ. την ώρα    
Ενώ ο δήμος ...Μεθώνης προσφέρεται να επιβαρυνθεί το κόστος των κρηπιδωμάτων, στο σιδηροδρομικό σταθμό Μακρυγιάλου, προκειμένου τα τρένα να κάνουν στάση για να εξυπηρετούν τους δημότες και τους επισκέπτες της περιοχής, η ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) κάνει σπατάλες: ξόδεψε 1,5 εκ. ευρώ για την ανακαίνιση της γραμμής Λεπτοκαρυάς-Λιτοχώρου, η οποία παραμένει σε αχρησία εδώ και τρεις μήνες, διότι χρησιμοποιήθηκαν φθαρμένα υλικά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Μακεδονία», η ανακαίνιση του τμήματος της γραμμής Λεπτοκαρυά-Λιτόχωρο, μήκους 6,5 χλμ. (που αποτελεί την άνοδο της διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Λάρισα και χρησιμοποιείται από τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης και από τις αμαξοστοιχίες της κεντρικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης) ολοκληρώθηκε στις 17 Δεκεμβρίου του 2009, αλλά η γραμμή δεν παραδίδεται στην κυκλοφορία από την ΕΡΓΟΣΕ για λόγους ασφαλείας.
Κι αυτό διότι έχει ανακαινιστεί με χρήση παλαιών υλικών (σχεδόν φθαρμένες σιδηροτροχιές!) που δεν επιτρέπουν στα τρένα να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 140 χλμ. την ώρα, όταν σε άλλα τμήματα της ηλεκτροκίνησης η ταχύτητα των ηλεκτρομηχανών φθάνει στα 200 χλμ. την ώρα.  Επίσης, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της σηματοδότησης, δηλαδή στα πράσινα και κόκκινα φανάρια, που αναβοσβήνουν χωρίς προγραμματισμό.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το έργο το παρέλαβε κανονικά η ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ) από τον ανάδοχο, αλλά μένει σε αχρησία. Έτσι, ενώ στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λάρισα και αντίστροφα η κίνηση των τρένων γίνεται σε διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή, στο εν λόγω τμήμα Λεπτοκαρυάς-Λιτοχώρου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να κατευθύνουν τους συρμούς, που πηγαίνουν ή έρχονται από τη Λάρισα, στη μία γραμμή της καθόδου. Όταν συμπίπτουν στην ίδια χρονική στιγμή δύο αντίθετα δρομολόγια, πρέπει να ακινητοποιηθεί το ένα τρένο για να περάσει το άλλο ή να το στείλουν σε παρακαμπτηρίους, ταλαιπωρώντας τους επιβάτες.
Η ΕΡΓΟΣΕ υποστήριξε ότι δεν παρέδωσε το τμήμα Λεπτοκαρυά-Λιτόχωρο διότι έπρεπε να γίνουν κάποιες πρόσθετες εργασίες, χωρίς να διευκρινίσει το είδος των εργασιών. Μαρτυρίες σιδηροδρομικών, ωστόσο, αναφέρουν ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση στη γραμμή.
«Το τραγελαφικό της υπόθεσης στην κατασκευή της γραμμής Λεπτοκαρυά-Λιτόχωρο που ολοκληρώθηκε πριν από τρεις μήνες», σημειώνει η εφημερίδα, «είναι ότι πρέπει σύντομα να ανακατασκευαστεί ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις του σύγχρονου σιδηρόδρομου και να μετατραπεί σε γραμμή υψηλών ταχυτήτων!».
Η γραμμή θα πρέπει να ξηλωθεί και να τοποθετηθούν νέες σιδηροτροχιές, που θα κοστίσουν επιπλέον 300.000 ευρώ ως υλικό, ενώ μαζί με τις εργασίες τα έξοδα θα ξεπεράσουν τις 500.000 ευρώ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, την ευθύνη για τη «μισή δουλειά» που έγινε, φαίνεται να την έχει ΟΣΕ, διότι στη σύμβαση που υπέγραψε με τον ανάδοχο («πιθανόν για να μειώσει το κόστος του έργου και να πετύχει τη συγχρηματοδότηση από την ΕΕ»), προέβλεπε χρήση παλαιών υλικών (σιδηροτροχιές) για την ανακατασκευή αυτού του τμήματος της γραμμής (
Πολιτεία )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου