Pages - Menu

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Πιερία σε απόγνωση


Καταδικασμένος σε οικονομικό μαρασμό ο νομός μας από τη λειτουργία των διοδίων και το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών
Πιερία σε απόγνωση
Είτε με διόδια, είτε χωρίς διόδια, η Πιερία έχει  εισέλθει σ’ ένα ιδιότυπο καθεστώς αποκλεισμού το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στην οικονομία της και τα οποία αναμένεται να οξυνθούν με γεωμετρική πρόοδο όσο η Κοιλάδα των Τεμπών θα παραμένει κλειστή. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν παραγωγικοί και ξενοδοχειακοί φορείς του νομού μας, καθώς και όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και των συγκοινωνιών.
Ένα μήνα μετά την κατολίσθηση στα Τέμπη, η οποία κόστισε μια ανθρώπινη ζωή, η πολιτεία και η Αιγαίο στην οποία έχει παραχωρηθεί η Εθνική Οδός, δεν έχουν καταλήξει για το ποιος φέρει την ευθύνη και ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο, της αποκατάστασης. Προς το παρόν την αναλγησία των δύο πλευρών πληρώνουν οι Πιεριείς και λίγο περισσότερο οι επαγγελματίες της νότιας Πιερίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ οι επιχειρήσεις της νότιας Πιερίας είδαν το τζίρο τους να μειώνεται έως και 70% τις ημέρες των Χριστουγέννων, ενώ οι ακυρώσεις κρατήσεων σε καταλύματα έφτασαν ακόμη και το 50%.
Δραματική είναι η κατάσταση και στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Πιερίας. Η μείωση του τζίρου τον τελευταίο μήνα αγγίζει το 50%, ενώ έχουν κοπεί τα δρομολόγια από και προς Λάρισα τα οποία εξυπηρετούσαν και τους πολίτες των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Ανατολικού Ολύμπου.
Στα όριά τους έχουν φτάσει και οι εμπλεκόμενοι με τις μεταφορές, των οποίων το κόστος έχει αυξηθεί δραματικά, αφού με κλειστά τα Τέμπη αναγκάζονται να διανύσουν μέχρι και 180 χιλιόμετρα περισσότερα κάθε φορά που θέλουν να κινηθούν προς και από τη βόρεια Ελλάδα. Σ’ αυτήν την ταλαιπωρία θα πρέπει να προστεθεί και η ακαταλληλότητα των εναλλακτικών δρόμων στο να εξυπηρετήσουν τη διέλευση των οχημάτων τους με ότι κίνδυνοι συνεπάγονται για τους ίδιους τους οδηγούς, αλλά και τις περιοχές μέσα από τις οποίες διέρχονται.
Η αύξηση του κόστους των μεταφορικών, είναι φυσιολογικό να φτάσει και στον καταναλωτή, όπως υποστηρίζει το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, κάτι που θα επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο κλίμα της τοπικής αγοράς.
Και οι τέσσερις κλάδοι (μεταφορές, συγκοινωνίες, ξενοδόχοι και εμποροβιοτέχνες), προσανατολίζονται στην προσφυγή ένδικων μέσων για την αποζημίωση που υφίστανται από την χαρακτηριστική καθυστέρηση στο να δοθεί λύση. Ήδη η διοικούσα Επιτροπή του ΕΒΕ έχει αποφασίσει να κινηθεί νομικά «κατά παντός υπευθύνου», πρόταση την οποία αναμένεται να εγκρίνει το Διοικητικό Συμβούλιο στην προσεχή συνεδρίασή του.
Πιερία: Κυκλωμένη από διπλά διόδια
Στις αρνητικές επιπτώσεις για την οικονομία της Πιερίας, από τις κατολισθήσεις στα Τέμπη, θα πρέπει να προστεθεί και η απόφαση της Αιγαίο να επαναλειτουργήσει το Σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, με την παράλληλη κατάργηση της κάρτας ελεύθερης διέλευσης για τους κατοίκους του δήμου Ανατολικού Ολύμπου. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν ένας κάτοικος του Πλαταμώνα εργάζεται στη Λεπτοκαρυά ή στην Κατερίνη η διέλευση από τα διόδια της περιοχής του στοιχίζει κάθε μήνα περίπου το 11% του μισθού του. Σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς (και με δεδομένο ότι διέρχεται 2 φορές την ημέρα και επί 6 ημέρες την εβδομάδα από το Σταθμό διοδίων) το ποσό που συνολικά θα πληρώσει ανέρχεται σε 1324,8 ευρώ!
Το πρόβλημα με τους υπερβολικά πολλούς σταθμούς διοδίων που ζώνουν την Πιερία, αναμένεται να επιδεινωθεί με τη λειτουργία εκείνου του Αιγινίου. Σε μια απόσταση που δεν ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, θα λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων (Μάλγαρα, Αιγίνιο και Λεπτοκαρυά, Πυργετός). Οι κινητοποιήσεις της 11ης Ιανουαρίου στο Αιγίνιο μπορεί να ματαίωσαν προσωρινά την πρόθεση της Αιγαίο ΑΕ να λειτουργήσει το Σταθμό διοδίων στην περιοχή, αλλά όσο η Κυβέρνηση δεν προχωρά στην υλοποίησή της προεκλογικής της δέσμευσης για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, το ενδεχόμενο να ανοίξουν από μέρα σε μέρα είναι υπαρκτό και πολύ πιθανό.
Η Πιερία, όπως επισημαίνουν οι φορείς βρίσκεται μπροστά σε δύο μεγάλες προκλήσεις, που αν δεν τις αντιμετωπίσει άμεσα θα υποθηκεύσουν την οικονομική της ανάκαμψη. Από τη μια οφείλει να διαχειριστεί και να πιέσει για την άμεση λειτουργία του Εθνικού Δικτύου στο ύψος των Τεμπών και από την άλλη να παλέψει για την οριστική κατάργηση των διοδίων στο Αιγίνιο, καθώς και για την άμεση ολοκλήρωση των παράπλευρων οδικών έργων, η κατασκευή των οποίων αποτελεί, αποκλειστική υποχρέωση του Κράτους.
Ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου για το κλείσιμο των Τεμπών και την λειτουργία επιπλέον διοδίων στο νομό
Είναι το τελειωτικό χτύπημα στο νομό
Η διοικούσα επιτροπή του ΕΒΕ, αποφάσισε να καταθέσει πρόταση στο Δ.Σ. για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα μέλη του, οι επιχειρήσεις των οποίων επλήγησαν από το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών
Το κλείσιμο της Εθνικής Οδού στην Κοιλάδα των Τεμπών, έχει πολύ μεγαλύτερες άμεσες συνέπειες ακόμη και από τη λειτουργία των διοδίων, ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕ στην «ΕΠΤΑ», συμπληρώνοντας ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εμμένω στις αντιρρήσεις μου για τη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο ή ότι δεν θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για την κατάργησή τους».
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου, εκτιμά ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Πιερία «και ιδιαίτερα η νότια» από το κλείσιμο των Τεμπών «θα είναι το τελειωτικό χτύπημα για την περιοχή».
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ εξέφρασε την άποψη οτι η πολιτεία ή η εταιρία θα έπρεπε να είχε στήσει ήδη εργοτάξιο στα Τέμπη, ώστε να δώσει το δρόμο στην κυκλοφορία μέσα σε λίγα 24ωρα. «Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε και πολύ φοβάμαι ότι θα αργήσει πολύ για να γίνει», λέει χαρακτηριστικά, εκφράζοντας τη δυσφορία του επαγγελματικού κόσμου για την χαρακτηριστική καθυστέρηση στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποκατάσταση του δρόμου.
Όσον αφορά τις αρνητικές συνέπειες υποστήριξε οτι θα γίνουν ακόμη περισσότερο πιο αισθητές, το Πάσχα. «Τότε θα αντιληφθούμε ότι η νότια Πιερία, αλλά και η αγορά της Κατερίνης το πολύ σοβαρό πλήγμα, από την απουσία του κόσμου ο οποίος δεν θα επισκεφθεί το νομό μας, λόγω Τεμπών».
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου εκτίμησε ότι οι επιχειρήσεις δεν θα καταφέρουν να αντέξουνε για πολύ ακόμα τη σημερινή κατάσταση, η οποία τις έχει φέρει στα όρια τους. «Αρκεί να κάνει κάποιος μια βόλτα στον πεζόδρομο της Κατερίνης ένα απόγευμα, που η αγορά είναι ανοικτή και θα το καταλάβει. Θα νομίζει ότι είναι Κυριακή απόγευμα. Δεν κινείται τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας τονίζει ότι μεγάλο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις και με την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, είτε από την Πιερία προς άλλες περιοχές, είτε προς το νομό μας, εκφράζοντας την ανησυχία για σημαντική αύξηση του κόστους των προϊόντων. «Είναι πολύ διαφορετική η κατάσταση που αντιμετωπίζουν σήμερα τα φορτηγά και πολύ περισσότερα τα επιπλέον χιλιόμετρα που διανύουν. Θα είναι αναπόφευκτη η αύξηση στο κόστος μεταφοράς η οποία θα μεταφερθεί φυσιολογικά στα προϊόντα και από εκεί στον καταναλωτή», λέει ο κ. Χατζηχριστοδούλου, επαναλαμβάνοντας ότι είναι απαραίτητη η άμεση έναρξη των εργασιών αποκατάστασης του δρόμου στα Τέμπη.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά το ΕΒΕ, εναντίον όσων ευθύνονται για το κλείσιμο των Τεμπών, διεκδικώντας ακόμη και αποζημιώσεις, ο πρόεδρος του Επιμελητήριου τόνισε ότι η διοικητική επιτροπή του ΕΒΕ, πρόσφατα συζήτησε όχι μόνο το πρόβλημα των διοδίων, αλλά και την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα Τέμπη. «Είναι απόφασή μας να αγωνιστούμε για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, αλλά και να στραφούμε δικαστικά προς κάθε υπεύθυνο διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα μέλη μας από τη ζημιά που έχουν υποστεί και θα υποστούν. Οφείλουμε να το κάνουμε και θα το κάνουμε. Δεν γίνεται να μην προχωρήσουμε σ’ αυτήν την ενέργεια», ανέφερε συγκεκριμένα ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.
Αγανακτισμένος από την κατάσταση ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών  Μεταφορών Πιερίας
Το χαράτσι των διοδίων δεν θα περάσει
Προσφυγή στη δικαιοσύνη εξετάζει και η Ομοσπονδία Εθνικών Μεταφορών, αφού η κατάσταση στα Τέμπη έχει πλήξει πρώτα από όλα τον συγκεκριμένο κλάδο
«Αυτή τη στιγμή η νταλίκα πληρώνει 8,60 στα διόδια Λεπτοκαρυάς, για να διανύσει 2 χιλιόμετρα δρόμου», δηλώνει στην ΕΠΤΑ ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών Μεταφορών Πιερίας, κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζοντας την αγανάκτησή του για την επαναλειτουργία των διοδίων της Λεπτοκαρυάς και την καθυστέρηση στην αποκατάσταση του δρόμου στα Τέμπη. Ο κ. Ζεκριτανίδης, δηλώνει πως ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, δεν πρόκειται να ανεχθούν επιπλέον χαράτσι στους δρόμους (πολύ περισσότερο για τις περιοχές που είναι ανύπαρκτο το ασφαλές οδικό δίκτυο), καθώς και την αποφασιστικότητα του Σωματείου να συνεχίσει τον αγώνα για τη μη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο.
«Ο κλάδος μας για μια ακόμη φορά, όπως και στο παρελθόν έχει υποστεί μεγάλη ζημιά λόγω των Τεμπών. Είτε από κινητοποιήσεις αγροτών, είτε από κατολισθήσεις, είτε από κακοκαιρία στην περιοχή, είτε από κατολισθήσεις», αναφέρει στην ΕΠΤΑ ο κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζοντας την απόγνωση των συναδέλφων του.
Αναφερόμενος στην κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, δηλώνει ότι «τον τελευταίο μήνα, έχουμε κάνει όλο τον γύρο της Ελλάδας. Για να έρθει εμπόρευμα από τη Λάρισα στην Πιερία, πρέπει να πάμε από Ελασσόνα, Κοζάνη, Βέροια και από εκεί Κατερίνη. Διανύουμε περίπου 180 χιλιόμετρα περισσότερα. Είναι σαν να κάνουμε μια επιπλέον διαδρομή ίση με την απόσταση Θεσσαλονίκη-Λάρισα. Εννοείται ότι αυτά τα επιπλέον χιλιόμετρα δεν τα πληρωνόμαστε και είμαστε απέναντι από τις μεταφορικές», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Όπως επισημαίνει όμως δεν είναι μόνο τα επιπλέον 180 χιλιόμετρα διανύουνε το πρόβλημα αλλά «οι άκρως επικίνδυνοι δρόμοι από τους οποίους μας στέλνουνε». Ο κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζει την αγανάκτηση του για τη γενικότερη αντιμετώπιση που τυγχάνουν οι συνάδελφοί του, τονίζοντας πως «βγαίνει ο κάθε νομάρχης και αποφασίζει να απαγορεύσει τη διέλευση των φορτηγών από όποιους δρόμους θέλει, χωρίς καμιά προειδοποίηση. Τελικά, πού επιτρέπεται η διέλευση φορτηγών;»
Πρέπει να ξέρετε, ότι δεν είναι μόνο οι πολλές ώρες του φορτηγού που βρίσκεται στο δρόμο, αλλά οι πολλές ώρες του οδηγού! Πριν θα έκανε άνετα ένα 8ωρο το δρομολόγιό του και θα επέστρεφε σπίτι του να ξεκουραστεί. Πλέον αυτό δεν είναι δυνατόν. Στην επικινδυνότητα του δρόμου, προστίθεται πλέον και η φυσιολογική κούραση του οδηγού που μπορεί να έχει τον ίδιο προορισμό αλλά κάνει πολύ περισσότερες ώρες, για να φτάσει σ’ αυτόν.
Η Ομοσπονδία μας, εξετάζει ήδη τις πιθανότητες προσφυγής στη Δικαιοσύνη, εναντίον όλων εκείνω που έχουν την ευθύνη για το κλείσιμο των Τεμπών. Ήδη όμως και ως Σωματείο και ως Ομοσπονδία, καταθέσαμε κάποιες προτάσεις για τα Τέμπη όσον αφορά τα οχήματά μας, αλλά ακόμα δεν είδαμε αποτέλεσμα.
Το πρόβλημα στα Τέμπη έπρεπε να είχε λυθεί χθες, δηλώνει ο πρόεδρος της Ε.ΞΕ.Πιερίας, Γ. Μπούρος
Τεράστια ζημιά στον τουρισμό
Οι συνέπειες από το Κλείσιμο των Τεμπών θα αποτυπωθούν και στο Εθνικό Εισόδημα, εκτίμησε ο Γιώργος Μπούρος, ο οποίος προέβλεψε ότι η συνεισφορά του Τουρισμού στο Εθνικό εισόδημα θα μειωθεί από 3% έως 5%.
Περισσότερο αρνητικά από ότι θα μπορούσε να προβλέψει κάποιος είναι τα αποτελέσματα από το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην ΕΠΤΑ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας.
«Τις πρώτες επιπτώσεις τις είδαμε την περίοδο των Χριστουγέννων» ανέφερε ο κ. Μπούρος, ο οποίος είπε ότι  σε ορισμένα ξενοδοχεία η πτώση του τζίρου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο έφτασε ακόμη και το 50%, ενώ σε άλλα επαγγέλματα, συναφή με τον τουρισμό η πτώση άγγιξε και το 70%. Όπως δήλωσε, υπήρξαν πολλές ακυρώσεις, ακόμη και στο Ελατοχώρι, όπου η πτώση του τζίρου για ορισμένες επιχειρήσεις της περιοχής έφτασε το 30%.
«Το πρόβλημα των διοδίων, είναι παρωνυχίδα μπροστά σ’ αυτό που δημιουργεί το κλείσιμο των Τεμπών», υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ, σημειώνοντας πως αν συνεχιστεί το κλείσιμο της κοιλάδας των Τεμπών, θα επιφέρει τεράστια ζημιά στην οικονομία όχι μόνο της Πιερίας, αλλά όλης της χώρας. «Η συνεισφορά του Τουρισμού στο Εθνικό εισόδημα, είναι περίπου 18%. Αν συνεχιστεί το κλείσιμο των Τεμπών, εκτιμώ ότι η συνεισφορά του τουρισμού στο Εθνικό Εισόδημα θα μειωθεί στο 15% ή ακόμα και στο 13%. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, οι συνέπειες θα είναι τεράστιες για την οικονομία της χώρας», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ακόμη πιο δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του κ. Μπούρου για το μέλλον, αν και εφόσον δεν αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό. «Οι επισκέπτες από το εξωτερικό που θέλουν να έρθουν στην βόρεια Ελλάδα, κανονίζουν εκδρομές μέσω του Πρακτορείου τους και σε άλλες περιοχές κάτω από τα Τέμπη. Είτε στα Μετέωρα, είτε στην Αθήνα, είτε στους Δελφούς. Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να πουληθούν αυτές οι εκδρομές από πρακτορεία όταν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα στα Τέμπη. Και το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη βόρεια Ελλάδα, αντίστοιχο είναι και για τα πρακτορεία και τους επισκέπτες του εξωτερικού, της νότιας Ελλάδας», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ, ο οποίος θεωρεί ότι μόνο προσβλητική θα είναι για τη χώρα μας η εικόνα που θα αποκομίσουν οι επισκέπτες του εξωτερικού, που θα αναγκαστούν να κινηθούν από την απαρχαιωμένη παλαιά Εθνική Οδό.
Αναφερόμενος στα διόδια, τόνισε ότι αποτελούν ένα επιπλέον πρόβλημα, αφού αυξάνουν το κόστος και μειώνουν την ανταγωνιστικότητα της περιοχής μας, «αλλά εν πάση περιπτώσει αυτή τη σύμβαση την υπέγραψαν 280 βουλευτές, αυτοί ας φροντίσουν και να το διορθώσουν. Η Κυβέρνηση υποσχέθηκε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και ελπίζουμε ότι θα την κάνει.»
Ο κ. Μπούρος, επιμένει ότι αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα είναι τα Τέμπη, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Κυβέρνηση για την καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων και στην έναρξη εργασιών για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας. «Έχει περάσει ένας μήνας και δεν έχει κάνει τίποτα η Κυβέρνηση. Έχει αναποτελασματικούς υπουργούς; Καλύτερα είναι να δουν τα θέματα και αν δεν μπορούν να δώσουν λύσεις ας πάνε σπίτι τους! Ο λαός περιμένει λύσεις στα προβλήματα του και όχι συσκέψεις και διαβουλεύσεις μόνο», τονίζει χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημιώσεων σημειώνει ότι η Ένωση Ξενοδόχων, περιμένει να οριστικοποιηθεί το ποιος έχει την ευθύνη για το κλείσιμο της Κοιλάδας, ώστε να ασκήσει όποιο νόμιμο μέσο για την αποζημίωση των επιχειρήσεων. «Καταλαβαίνετε όμως ότι αν πάει μέχρι το καλοκαίρι αυτή η κατάσταση, θα είναι καταστροφή για την Πιερία και τη χώρα», λέει εκφράζοντας την άποψη ότι το θέμα έπρεπε να είχε λυθεί χθες.
«Βρισκόμαστε σε δυσχερή θέση, οι πράκτορες στο εξωτερικό έχουν μάθει όλοι για το κλείσιμο των Τεμπών και δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά, πώς ησυχάζουν οι αρμόδιοι υπουργοί και κατ’ επέκταση η Κυβέρνηση», καταλήγει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ.
Ερήμωσε ο Σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας, «κόπηκαν» δρομολόγια
«Κατολίσθηση» και στο τζίρο του ΚΤΕΛ Πιερίας
Τα δρομολόγια προς τη Λάρισα, τα οποία εξυπηρετούσαν και τα δημοτικά διαμερίσματα της νότιας Πιερίας κόπηκαν, ενώ ο τζίρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, μειώθηκε από την ημέρα που έκλεισαν τα Τέμπη, κατά 50%
Σημαντική ήταν η μείωση του τζίρου του ΚΤΕΛ Πιερίας, η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου του φτάνει ακόμη και το 50%. «Κατ’ αρχήν δεν έχουμε επικοινωνία και δρομολόγια με τη Λάρισα, από τα οποία εξυπηρετούνταν παράλληλα και τα γειτονικά χωριά του νομού μας. Αυτή η επικοινωνία κόπηκε. Ουσιαστικά χάσαμε την επικοινωνία μας με ένα νομό και μάλιστα γειτονικό» υπογραμμίζει ο κ. Τροσκίδης.
Αν και δεν υπάρχει πρόθεση, όπως δηλώνει, να περικοπούν δρομολόγια προς Αθήνα, εντούτοις το πρόβλημα είναι υπαρκτό αφού τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας, υποχρεώνονται να διέρχονται από και προς την Κατερίνη, μέσω «Όπως αντιλαμβάνεστε όλο το φορτίο της κίνησης έχει πέσει στην Ελασσόνα και μπορεί μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων να χρειάζεται και μια ώρα για να τη διανύσεις» δηλώνει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, υπογραμμίζοντας ότι η κατάσταση του δρόμου από όπου υποιχρεωτικά γίνεται η επικοινωνία με τη νότια Ελλάδα, δεν είναι και η καλύτερη.  «Μια λύση θα ήταν ο δρόμος της Αγιάς από τα παράλια της Λάρισας. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι πολύ καλός, αν και πρέπει να πούμε ότι δεν κάνει για νταλίκες. Για τα λεωφορεία όμως είναι ιδανικός, αφού το απόβαρό τους να είναι το πολύ 12 τόνους», υποστηρίζει ο κ. Τροσκίδης. Την ίδια επισήμανση, όπως αναφέρει, την είχε κάνει και κατά τη σύσκεψη της Νομαρχίας στο τέλος του έτους, στην οποία παραβρέθηκε και η Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ σημειώνει ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι ορατή, αλλά προς το παρόν δεν είναι στις προθέσεις τους να περικόψουν κάποιο ακόμη δρομολόγιο εκτός από εκείνα που ήδη κόπηκαν και αφορούν την επικοινωνία με τη Λάρισα.
Η μείωση του τζίρου από την ημέρα που έκλεισαν τα Τέμπη, εκτιμούνε ότι είναι πάνω από 50%, αφού οι επιβάτες εξωθήθηκαν σε άλλα μέσα μεταφοράς, θέλοντας να αποφύγουν τυχόν ταλαιπωρία.
«Αυτό που μας προβληματίζει είναι ενδεχόμενη κινητοποίηση των αγροτών. Καταλαβαίνετε τι θα σημαίνει ένα δρομολόγιο για την Αθήνα για το οποίο θα μας υποχρεώνουν να πάμε μέσω Ιωαννίνων και Άρτας. Αυτός είναι ένας κίνδυνος τον οποίο δεν θέλουμε ούτε να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να συμβεί», λέει χαρακτηριστικά.
«Το πρόβλημα με τα Τέμπη δεν είναι μόνο πρόβλημα των ΚΤΕΛ Πιερίας, αλλά όλων των ΚΤΕΛ που διέρχονταν από τα Τέμπη» τονίζει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ σημειώνοντας ότι τη Δευτέρα, θα διεξαχθεί σύσκεψη όλων των προέδρων των ΚΤΕΛ της βόρειας Ελλάδας με σκοπό ότι αποφασιστεί να έχει συλλογικό χαρακτήρα.  «Δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί ακόμη ποιος έχει την ευθύνη για τις κατολισθήσεις και την αποκατάσταση. Το ζήτημα είναι ότι κάποιος έπρεπε να πάρει την απόφαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό είναι το βασικό, διότι έχει περάσει ένας μήνας και η Πιερία έχει νεκρώσει», κατέληξε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Καταδικασμένος σε οικονομικό μαρασμό ο νομός μας από τη λειτουργία των διοδίων και το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών
AGONAS_SYNEXIZETAI_1

Είτε με διόδια, είτε χωρίς διόδια, η Πιερία έχει  εισέλθει σ’ ένα ιδιότυπο καθεστώς αποκλεισμού το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στην οικονομία της και τα οποία αναμένεται να οξυνθούν με γεωμετρική πρόοδο όσο η Κοιλάδα των Τεμπών θα παραμένει κλειστή. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν παραγωγικοί και ξενοδοχειακοί φορείς του νομού μας, καθώς και όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών και των συγκοινωνιών.

Ένα μήνα μετά την κατολίσθηση στα Τέμπη, η οποία κόστισε μια ανθρώπινη ζωή, η πολιτεία και η Αιγαίο στην οποία έχει παραχωρηθεί η Εθνική Οδός, δεν έχουν καταλήξει για το ποιος φέρει την ευθύνη και ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο, της αποκατάστασης. Προς το παρόν την αναλγησία των δύο πλευρών πληρώνουν οι Πιεριείς και λίγο περισσότερο οι επαγγελματίες της νότιας Πιερίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ οι επιχειρήσεις της νότιας Πιερίας είδαν το τζίρο τους να μειώνεται έως και 70% τις ημέρες των Χριστουγέννων, ενώ οι ακυρώσεις κρατήσεων σε καταλύματα έφτασαν ακόμη και το 50%.
Δραματική είναι η κατάσταση και στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ .....Πιερίας. Η μείωση του τζίρου τον τελευταίο μήνα αγγίζει το 50%, ενώ έχουν κοπεί τα δρομολόγια από και προς Λάρισα τα οποία εξυπηρετούσαν και τους πολίτες των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Ανατολικού Ολύμπου.
Στα όριά τους έχουν φτάσει και οι εμπλεκόμενοι με τις μεταφορές, των οποίων το κόστος έχει αυξηθεί δραματικά, αφού με κλειστά τα Τέμπη αναγκάζονται να διανύσουν μέχρι και 180 χιλιόμετρα περισσότερα κάθε φορά που θέλουν να κινηθούν προς και από τη βόρεια Ελλάδα. Σ’ αυτήν την ταλαιπωρία θα πρέπει να προστεθεί και η ακαταλληλότητα των εναλλακτικών δρόμων στο να εξυπηρετήσουν τη διέλευση των οχημάτων τους με ότι κίνδυνοι συνεπάγονται για τους ίδιους τους οδηγούς, αλλά και τις περιοχές μέσα από τις οποίες διέρχονται.
Η αύξηση του κόστους των μεταφορικών, είναι φυσιολογικό να φτάσει και στον καταναλωτή, όπως υποστηρίζει το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, κάτι που θα επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο κλίμα της τοπικής αγοράς.
Και οι τέσσερις κλάδοι (μεταφορές, συγκοινωνίες, ξενοδόχοι και εμποροβιοτέχνες), προσανατολίζονται στην προσφυγή ένδικων μέσων για την αποζημίωση που υφίστανται από την χαρακτηριστική καθυστέρηση στο να δοθεί λύση. Ήδη η διοικούσα Επιτροπή του ΕΒΕ έχει αποφασίσει να κινηθεί νομικά «κατά παντός υπευθύνου», πρόταση την οποία αναμένεται να εγκρίνει το Διοικητικό Συμβούλιο στην προσεχή συνεδρίασή του.

Πιερία: Κυκλωμένη από διπλά διόδια
Στις αρνητικές επιπτώσεις για την οικονομία της Πιερίας, από τις κατολισθήσεις στα Τέμπη, θα πρέπει να προστεθεί και η απόφαση της Αιγαίο να επαναλειτουργήσει το Σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, με την παράλληλη κατάργηση της κάρτας ελεύθερης διέλευσης για τους κατοίκους του δήμου Ανατολικού Ολύμπου. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν ένας κάτοικος του Πλαταμώνα εργάζεται στη Λεπτοκαρυά ή στην Κατερίνη η διέλευση από τα διόδια της περιοχής του στοιχίζει κάθε μήνα περίπου το 11% του μισθού του. Σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς (και με δεδομένο ότι διέρχεται 2 φορές την ημέρα και επί 6 ημέρες την εβδομάδα από το Σταθμό διοδίων) το ποσό που συνολικά θα πληρώσει ανέρχεται σε 1324,8 ευρώ!

Το πρόβλημα με τους υπερβολικά πολλούς σταθμούς διοδίων που ζώνουν την Πιερία, αναμένεται να επιδεινωθεί με τη λειτουργία εκείνου του Αιγινίου. Σε μια απόσταση που δεν ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα, θα λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων (Μάλγαρα, Αιγίνιο και Λεπτοκαρυά, Πυργετός). Οι κινητοποιήσεις της 11ης Ιανουαρίου στο Αιγίνιο μπορεί να ματαίωσαν προσωρινά την πρόθεση της Αιγαίο ΑΕ να λειτουργήσει το Σταθμό διοδίων στην περιοχή, αλλά όσο η Κυβέρνηση δεν προχωρά στην υλοποίησή της προεκλογικής της δέσμευσης για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, το ενδεχόμενο να ανοίξουν από μέρα σε μέρα είναι υπαρκτό και πολύ πιθανό.

Η Πιερία, όπως επισημαίνουν οι φορείς βρίσκεται μπροστά σε δύο μεγάλες προκλήσεις, που αν δεν τις αντιμετωπίσει άμεσα θα υποθηκεύσουν την οικονομική της ανάκαμψη. Από τη μια οφείλει να διαχειριστεί και να πιέσει για την άμεση λειτουργία του Εθνικού Δικτύου στο ύψος των Τεμπών και από την άλλη να παλέψει για την οριστική κατάργηση των διοδίων στο Αιγίνιο, καθώς και για την άμεση ολοκλήρωση των παράπλευρων οδικών έργων, η κατασκευή των οποίων αποτελεί, αποκλειστική υποχρέωση του Κράτους.

Ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου για το κλείσιμο των Τεμπών και την λειτουργία επιπλέον διοδίων στο νομό
"Είναι το τελειωτικό χτύπημα στο νομό"
Η διοικούσα επιτροπή του ΕΒΕ, αποφάσισε να καταθέσει πρόταση στο Δ.Σ. για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα μέλη του, οι επιχειρήσεις των οποίων επλήγησαν από το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών
Το κλείσιμο της Εθνικής Οδού στην Κοιλάδα των Τεμπών, έχει πολύ μεγαλύτερες άμεσες συνέπειες ακόμη και από τη λειτουργία των διοδίων, ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΒΕ στην «ΕΠΤΑ», συμπληρώνοντας ότι «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εμμένω στις αντιρρήσεις μου για τη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο ή ότι δεν θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για την κατάργησή τους».
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου, εκτιμά ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Πιερία «και ιδιαίτερα η νότια» από το κλείσιμο των Τεμπών «θα είναι το τελειωτικό χτύπημα για την περιοχή».

Ο πρόεδρος του ΕΒΕ εξέφρασε την άποψη οτι η πολιτεία ή η εταιρία θα έπρεπε να είχε στήσει ήδη εργοτάξιο στα Τέμπη, ώστε να δώσει το δρόμο στην κυκλοφορία μέσα σε λίγα 24ωρα. «Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε και πολύ φοβάμαι ότι θα αργήσει πολύ για να γίνει», λέει χαρακτηριστικά, εκφράζοντας τη δυσφορία του επαγγελματικού κόσμου για την χαρακτηριστική καθυστέρηση στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποκατάσταση του δρόμου.
Όσον αφορά τις αρνητικές συνέπειες υποστήριξε οτι θα γίνουν ακόμη περισσότερο πιο αισθητές, το Πάσχα. «Τότε θα αντιληφθούμε ότι η νότια Πιερία, αλλά και η αγορά της Κατερίνης το πολύ σοβαρό πλήγμα, από την απουσία του κόσμου ο οποίος δεν θα επισκεφθεί το νομό μας, λόγω Τεμπών».
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου εκτίμησε ότι οι επιχειρήσεις δεν θα καταφέρουν να αντέξουνε για πολύ ακόμα τη σημερινή κατάσταση, η οποία τις έχει φέρει στα όρια τους. «Αρκεί να κάνει κάποιος μια βόλτα στον πεζόδρομο της Κατερίνης ένα απόγευμα, που η αγορά είναι ανοικτή και θα το καταλάβει. Θα νομίζει ότι είναι Κυριακή απόγευμα. Δεν κινείται τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας τονίζει ότι μεγάλο πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις και με την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, είτε από την Πιερία προς άλλες περιοχές, είτε προς το νομό μας, εκφράζοντας την ανησυχία για σημαντική αύξηση του κόστους των προϊόντων. «Είναι πολύ διαφορετική η κατάσταση που αντιμετωπίζουν σήμερα τα φορτηγά και πολύ περισσότερα τα επιπλέον χιλιόμετρα που διανύουν. Θα είναι αναπόφευκτη η αύξηση στο κόστος μεταφοράς η οποία θα μεταφερθεί φυσιολογικά στα προϊόντα και από εκεί στον καταναλωτή», λέει ο κ. Χατζηχριστοδούλου, επαναλαμβάνοντας ότι είναι απαραίτητη η άμεση έναρξη των εργασιών αποκατάστασης του δρόμου στα Τέμπη.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά το ΕΒΕ, εναντίον όσων ευθύνονται για το κλείσιμο των Τεμπών, διεκδικώντας ακόμη και αποζημιώσεις, ο πρόεδρος του Επιμελητήριου τόνισε ότι η διοικητική επιτροπή του ΕΒΕ, πρόσφατα συζήτησε όχι μόνο το πρόβλημα των διοδίων, αλλά και την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώθηκε από τα Τέμπη. «Είναι απόφασή μας να αγωνιστούμε για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, αλλά και να στραφούμε δικαστικά προς κάθε υπεύθυνο διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα μέλη μας από τη ζημιά που έχουν υποστεί και θα υποστούν. Οφείλουμε να το κάνουμε και θα το κάνουμε. Δεν γίνεται να μην προχωρήσουμε σ’ αυτήν την ενέργεια», ανέφερε συγκεκριμένα ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.

Αγανακτισμένος από την κατάσταση ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών  Μεταφορών Πιερίας
Προσφυγή στη δικαιοσύνη εξετάζει και η Ομοσπονδία Εθνικών Μεταφορών, αφού η κατάσταση στα Τέμπη έχει πλήξει πρώτα από όλα τον συγκεκριμένο κλάδο
«Αυτή τη στιγμή η νταλίκα πληρώνει 8,60 στα διόδια Λεπτοκαρυάς, για να διανύσει 2 χιλιόμετρα δρόμου», δηλώνει στην ΕΠΤΑ ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών Μεταφορών Πιερίας, κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζοντας την αγανάκτησή του για την επαναλειτουργία των διοδίων της Λεπτοκαρυάς και την καθυστέρηση στην αποκατάσταση του δρόμου στα Τέμπη. Ο κ. Ζεκριτανίδης, δηλώνει πως ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, δεν πρόκειται να ανεχθούν επιπλέον χαράτσι στους δρόμους (πολύ περισσότερο για τις περιοχές που είναι ανύπαρκτο το ασφαλές οδικό δίκτυο), καθώς και την αποφασιστικότητα του Σωματείου να συνεχίσει τον αγώνα για τη μη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο.

«Ο κλάδος μας για μια ακόμη φορά, όπως και στο παρελθόν έχει υποστεί μεγάλη ζημιά λόγω των Τεμπών. Είτε από κινητοποιήσεις αγροτών, είτε από κατολισθήσεις, είτε από κακοκαιρία στην περιοχή, είτε από κατολισθήσεις», αναφέρει στην ΕΠΤΑ ο κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζοντας την απόγνωση των συναδέλφων του.
Αναφερόμενος στην κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, δηλώνει ότι «τον τελευταίο μήνα, έχουμε κάνει όλο τον γύρο της Ελλάδας. Για να έρθει εμπόρευμα από τη Λάρισα στην Πιερία, πρέπει να πάμε από Ελασσόνα, Κοζάνη, Βέροια και από εκεί Κατερίνη. Διανύουμε περίπου 180 χιλιόμετρα περισσότερα. Είναι σαν να κάνουμε μια επιπλέον διαδρομή ίση με την απόσταση Θεσσαλονίκη-Λάρισα. Εννοείται ότι αυτά τα επιπλέον χιλιόμετρα δεν τα πληρωνόμαστε και είμαστε απέναντι από τις μεταφορικές», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως επισημαίνει όμως δεν είναι μόνο τα επιπλέον 180 χιλιόμετρα διανύουνε το πρόβλημα αλλά «οι άκρως επικίνδυνοι δρόμοι από τους οποίους μας στέλνουνε». Ο κ. Ζερκιτανίδης, εκφράζει την αγανάκτηση του για τη γενικότερη αντιμετώπιση που τυγχάνουν οι συνάδελφοί του, τονίζοντας πως «βγαίνει ο κάθε νομάρχης και αποφασίζει να απαγορεύσει τη διέλευση των φορτηγών από όποιους δρόμους θέλει, χωρίς καμιά προειδοποίηση. Τελικά, πού επιτρέπεται η διέλευση φορτηγών;»
Πρέπει να ξέρετε, ότι δεν είναι μόνο οι πολλές ώρες του φορτηγού που βρίσκεται στο δρόμο, αλλά οι πολλές ώρες του οδηγού! Πριν θα έκανε άνετα ένα 8ωρο το δρομολόγιό του και θα επέστρεφε σπίτι του να ξεκουραστεί. Πλέον αυτό δεν είναι δυνατόν. Στην επικινδυνότητα του δρόμου, προστίθεται πλέον και η φυσιολογική κούραση του οδηγού που μπορεί να έχει τον ίδιο προορισμό αλλά κάνει πολύ περισσότερες ώρες, για να φτάσει σ’ αυτόν.

Η Ομοσπονδία μας, εξετάζει ήδη τις πιθανότητες προσφυγής στη Δικαιοσύνη, εναντίον όλων εκείνω που έχουν την ευθύνη για το κλείσιμο των Τεμπών. Ήδη όμως και ως Σωματείο και ως Ομοσπονδία, καταθέσαμε κάποιες προτάσεις για τα Τέμπη όσον αφορά τα οχήματά μας, αλλά ακόμα δεν είδαμε αποτέλεσμα.

Το πρόβλημα στα Τέμπη έπρεπε να είχε λυθεί χθες, δηλώνει ο πρόεδρος της Ε.ΞΕ.Πιερίας, Γ. Μπούρος

Οι συνέπειες από το Κλείσιμο των Τεμπών θα αποτυπωθούν και στο Εθνικό Εισόδημα, εκτίμησε ο Γιώργος Μπούρος, ο οποίος προέβλεψε ότι η συνεισφορά του Τουρισμού στο Εθνικό εισόδημα θα μειωθεί από 3% έως 5%.
Περισσότερο αρνητικά από ότι θα μπορούσε να προβλέψει κάποιος είναι τα αποτελέσματα από το κλείσιμο της Κοιλάδας των Τεμπών, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην ΕΠΤΑ, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας.

«Τις πρώτες επιπτώσεις τις είδαμε την περίοδο των Χριστουγέννων» ανέφερε ο κ. Μπούρος, ο οποίος είπε ότι  σε ορισμένα ξενοδοχεία η πτώση του τζίρου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο έφτασε ακόμη και το 50%, ενώ σε άλλα επαγγέλματα, συναφή με τον τουρισμό η πτώση άγγιξε και το 70%. Όπως δήλωσε, υπήρξαν πολλές ακυρώσεις, ακόμη και στο Ελατοχώρι, όπου η πτώση του τζίρου για ορισμένες επιχειρήσεις της περιοχής έφτασε το 30%.
«Το πρόβλημα των διοδίων, είναι παρωνυχίδα μπροστά σ’ αυτό που δημιουργεί το κλείσιμο των Τεμπών», υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ, σημειώνοντας πως αν συνεχιστεί το κλείσιμο της κοιλάδας των Τεμπών, θα επιφέρει τεράστια ζημιά στην οικονομία όχι μόνο της Πιερίας, αλλά όλης της χώρας. «Η συνεισφορά του Τουρισμού στο Εθνικό εισόδημα, είναι περίπου 18%. Αν συνεχιστεί το κλείσιμο των Τεμπών, εκτιμώ ότι η συνεισφορά του τουρισμού στο Εθνικό Εισόδημα θα μειωθεί στο 15% ή ακόμα και στο 13%. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, οι συνέπειες θα είναι τεράστιες για την οικονομία της χώρας», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Ακόμη πιο δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του κ. Μπούρου για το μέλλον, αν και εφόσον δεν αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό. «Οι επισκέπτες από το εξωτερικό που θέλουν να έρθουν στην βόρεια Ελλάδα, κανονίζουν εκδρομές μέσω του Πρακτορείου τους και σε άλλες περιοχές κάτω από τα Τέμπη. Είτε στα Μετέωρα, είτε στην Αθήνα, είτε στους Δελφούς. Καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι να πουληθούν αυτές οι εκδρομές από πρακτορεία όταν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα στα Τέμπη. Και το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη βόρεια Ελλάδα, αντίστοιχο είναι και για τα πρακτορεία και τους επισκέπτες του εξωτερικού, της νότιας Ελλάδας», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ, ο οποίος θεωρεί ότι μόνο προσβλητική θα είναι για τη χώρα μας η εικόνα που θα αποκομίσουν οι επισκέπτες του εξωτερικού, που θα αναγκαστούν να κινηθούν από την απαρχαιωμένη παλαιά Εθνική Οδό.

Αναφερόμενος στα διόδια, τόνισε ότι αποτελούν ένα επιπλέον πρόβλημα, αφού αυξάνουν το κόστος και μειώνουν την ανταγωνιστικότητα της περιοχής μας, «αλλά εν πάση περιπτώσει αυτή τη σύμβαση την υπέγραψαν 280 βουλευτές, αυτοί ας φροντίσουν και να το διορθώσουν. Η Κυβέρνηση υποσχέθηκε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και ελπίζουμε ότι θα την κάνει.»
Ο κ. Μπούρος, επιμένει ότι αυτή τη στιγμή το μεγάλο πρόβλημα είναι τα Τέμπη, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Κυβέρνηση για την καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων και στην έναρξη εργασιών για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας. «Έχει περάσει ένας μήνας και δεν έχει κάνει τίποτα η Κυβέρνηση. Έχει αναποτελασματικούς υπουργούς; Καλύτερα είναι να δουν τα θέματα και αν δεν μπορούν να δώσουν λύσεις ας πάνε σπίτι τους! Ο λαός περιμένει λύσεις στα προβλήματα του και όχι συσκέψεις και διαβουλεύσεις μόνο», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημιώσεων σημειώνει ότι η Ένωση Ξενοδόχων, περιμένει να οριστικοποιηθεί το ποιος έχει την ευθύνη για το κλείσιμο της Κοιλάδας, ώστε να ασκήσει όποιο νόμιμο μέσο για την αποζημίωση των επιχειρήσεων. «Καταλαβαίνετε όμως ότι αν πάει μέχρι το καλοκαίρι αυτή η κατάσταση, θα είναι καταστροφή για την Πιερία και τη χώρα», λέει εκφράζοντας την άποψη ότι το θέμα έπρεπε να είχε λυθεί χθες.
«Βρισκόμαστε σε δυσχερή θέση, οι πράκτορες στο εξωτερικό έχουν μάθει όλοι για το κλείσιμο των Τεμπών και δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά, πώς ησυχάζουν οι αρμόδιοι υπουργοί και κατ’ επέκταση η Κυβέρνηση», καταλήγει ο πρόεδρος της ΕΞΕΠ.

«Κατολίσθηση» και στο τζίρο του ΚΤΕΛ Πιερίας

Τα δρομολόγια προς τη Λάρισα, τα οποία εξυπηρετούσαν και τα δημοτικά διαμερίσματα της νότιας Πιερίας κόπηκαν, ενώ ο τζίρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, μειώθηκε από την ημέρα που έκλεισαν τα Τέμπη, κατά 50%
Σημαντική ήταν η μείωση του τζίρου του ΚΤΕΛ Πιερίας, η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου του φτάνει ακόμη και το 50%. «Κατ’ αρχήν δεν έχουμε επικοινωνία και δρομολόγια με τη Λάρισα, από τα οποία εξυπηρετούνταν παράλληλα και τα γειτονικά χωριά του νομού μας. Αυτή η επικοινωνία κόπηκε. Ουσιαστικά χάσαμε την επικοινωνία μας με ένα νομό και μάλιστα γειτονικό» υπογραμμίζει ο κ. Τροσκίδης.

Αν και δεν υπάρχει πρόθεση, όπως δηλώνει, να περικοπούν δρομολόγια προς Αθήνα, εντούτοις το πρόβλημα είναι υπαρκτό αφού τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας, υποχρεώνονται να διέρχονται από και προς την Κατερίνη, μέσω «Όπως αντιλαμβάνεστε όλο το φορτίο της κίνησης έχει πέσει στην Ελασσόνα και μπορεί μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων να χρειάζεται και μια ώρα για να τη διανύσεις» δηλώνει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, υπογραμμίζοντας ότι η κατάσταση του δρόμου από όπου υποιχρεωτικά γίνεται η επικοινωνία με τη νότια Ελλάδα, δεν είναι και η καλύτερη.  «Μια λύση θα ήταν ο δρόμος της Αγιάς από τα παράλια της Λάρισας. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι πολύ καλός, αν και πρέπει να πούμε ότι δεν κάνει για νταλίκες. Για τα λεωφορεία όμως είναι ιδανικός, αφού το απόβαρό τους να είναι το πολύ 12 τόνους», υποστηρίζει ο κ. Τροσκίδης. Την ίδια επισήμανση, όπως αναφέρει, την είχε κάνει και κατά τη σύσκεψη της Νομαρχίας στο τέλος του έτους, στην οποία παραβρέθηκε και η Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ σημειώνει ότι η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι ορατή, αλλά προς το παρόν δεν είναι στις προθέσεις τους να περικόψουν κάποιο ακόμη δρομολόγιο εκτός από εκείνα που ήδη κόπηκαν και αφορούν την επικοινωνία με τη Λάρισα.
Η μείωση του τζίρου από την ημέρα που έκλεισαν τα Τέμπη, εκτιμούνε ότι είναι πάνω από 50%, αφού οι επιβάτες εξωθήθηκαν σε άλλα μέσα μεταφοράς, θέλοντας να αποφύγουν τυχόν ταλαιπωρία.
«Αυτό που μας προβληματίζει είναι ενδεχόμενη κινητοποίηση των αγροτών. Καταλαβαίνετε τι θα σημαίνει ένα δρομολόγιο για την Αθήνα για το οποίο θα μας υποχρεώνουν να πάμε μέσω Ιωαννίνων και Άρτας. Αυτός είναι ένας κίνδυνος τον οποίο δεν θέλουμε ούτε να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να συμβεί», λέει χαρακτηριστικά.

«Το πρόβλημα με τα Τέμπη δεν είναι μόνο πρόβλημα των ΚΤΕΛ Πιερίας, αλλά όλων των ΚΤΕΛ που διέρχονταν από τα Τέμπη» τονίζει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ σημειώνοντας ότι τη Δευτέρα, θα διεξαχθεί σύσκεψη όλων των προέδρων των ΚΤΕΛ της βόρειας Ελλάδας με σκοπό ότι αποφασιστεί να έχει συλλογικό χαρακτήρα.  «Δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί ακόμη ποιος έχει την ευθύνη για τις κατολισθήσεις και την αποκατάσταση. Το ζήτημα είναι ότι κάποιος έπρεπε να πάρει την απόφαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό είναι το βασικό, διότι έχει περάσει ένας μήνας και η Πιερία έχει νεκρώσει», κατέληξε ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ.(ΕΠΤΑ/Β.Ζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου