Pages - Menu

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Ο δήμος στο… σπίτι μας


DHMOS_SPITIΣτόχος της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης είναι να δημιουργηθούν μεγάλοι δήμοι, με τη συνένωση πολλών από τους παλιούς μικρούς δήμους, χωρίς ωστόσο να αποξενωθούν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων μικρών δημοτικών διαμερισμάτων από την κεντρική διοίκηση του νέου δήμου. Πώς θα γίνει αυτό; Δεν θα χρειάζεται να πηγαίνει ο πολίτης στις δημοτικές δομές, αλλά  θα ‘ρχονται οι δημοτικές δομές στο χωριό ή ακόμη και στο σπίτι στο δημότη.
Οι νέες αυτές δομές, που θα μειώσουν τις αποστάσεις, αλλά και την ταλαιπωρία των δημοτών των νέων Καλλικρατικών δήμων, παρατίθενται στο κείμενο που έχει δώσει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Εσωτερικών.
Κάθε χωριό και Δημοτικό e-ΚΕΠ
Για την εξυπηρέτηση του πολίτη θα ενισχυθεί και θα εκσυγχρονιστεί ο θεσμός των δημοτικών ΚΕΠ (Κέντρων Πληροφόρησης Πολιτών, με τη δημιουργία μικρών, αποτελεσματικών «Δημοτικών e-ΚΕΠ», σε κάθε γειτονιά ή χωριό, ανάλογα με τις ανάγκες εξυπηρέτησης, όπου θα παρέχονται οι βασικές υπηρεσίες της δημοτικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης όσο το δυνατόν εγγύτερα στο πολίτη.
Τα μικρά δημοτικά e-ΚΕΠ θα στεγαστούν στα παλιά κοινοτικά ή δημοτικά καταστήματα, ή σε άλλους χώρους.
Κάρτα … μέλους
Με την εισαγωγή της έξυπνης «κάρτας του .....

Δημότη», ξεκινά η υλοποίηση της «κάρτας του πολίτη», ένας είδος κάρτας μέλους (όπως αυτές που έχουν τα κόμματα), καθώς ο δημότης,  όχι μόνο θα εξυπηρετείται αυτόματα (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών), αλλά και θα συμμετέχει σε δημοκρατικές διαδικασίες, π.χ στα τοπικά δημοψηφίσματα.
Δημοτικά «ΑΤΜ»
Οι δήμοι θα εξοπλιστούν με μηχανήματα αυτόματης εξυπηρέτησης, δηλαδή «δημοτικά ΑΤΜ», (εννοείται όχι για χρηματικές συναλλαγές), τα οποία θα εγκατασταθούν στα δημοτικά e-ΚΕΠ και θα έχουν τη δυνατότητα αυτόματης εξυπηρέτησης 24 ώρες το 24ώρο, 365 μέρες το χρόνο.
Διοικητική «Βοήθεια στο Σπίτι»
Κατά το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», που εξυπηρετεί ασθενείς ανήμπορους ηλικιωμένους, προβλέπεται να υπάρχει και Διοικητική «Βοήθεια στο Σπίτι», με τη εισαγωγή του θεσμού του «δημοτικού ανταποκριτή», δηλαδή πολυδύναμου υπαλλήλου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, με αξιοποίηση και των νέων τεχνολογιών.
Όλες οι αποφάσεις στο διαδίκτυο
Εκτός από τα παραπάνω, η ηλεκτρονική διακυβένρηση των νέων μεγάλων δήμων, προβλέπει και γρήγορη, εύκολη κι απρόσκοπτη πρόσβαση του δημότη σε όλες τις πληροφορίες που αφορούν τις πολιτικές και καθημερινές πρακτικές των δημοτικών του αρχόντων.
Απαραίτητη προϋπόθεση να διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση ίντερνετ, αφού εκεί θα αναρτώνται άμεσα και υποχρεωτικά όλες οι αποφάσεις των αιρετών οργάνων των ΟΤΑ, συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων για τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων, καθώς και των προκηρύξεων, διαγωνισμών, προμηθειών, προσλήψεων, συμβάσεων και αναθέσεων.
Έτσι ο δημότης θα ενημερώνεται για τα «πάντα όλα» (για να μπορεί και να ελέγχει) και η διοίκηση θα υπηρετεί την αρχή της διαφάνειας.
Και αυτόματο …φακέλωμα
Τέλος, στο πλαίσιο της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι υπηρεσίες των νέων μεγάλων δήμων
θα μπορούν να «φακελώνουν» κανονικά και με το νόμο τους δημότες, καθώς:
-θα συνεργάζονται με τις Τράπεζες και τις άλλες κρατικές υπηρεσίες (για να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες μέσω των οποίων εκτελούν οικονομικές συναλλαγές με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, παρέχουν άδειες κλπ.),
-ενώ θα παρέχει τα δεδομένα των μητρώων του (π.χ Δημοτολόγιο κλπ.), τα έγγραφα που εκδίδει, που καθιστούν πληροφορία και έγγραφα, καθώς και το σύνολο των επιχειρησιακών διαδικασιών ενός Δήμου, «επαναχρησιμοποιήσιμη πληροφορία» από κάθε «τρίτο» εξουσιοδοτημένο Φορέα (συμπεριλαμβανομένων των ΚΕΠ.).(
Πολιτεία )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου