ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΜΑΙΟΥ 2009
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στην παραίτηση του Χρίστου Βερελή έκανε την ακόλουθη δήλωση :
kraxtis-gr.blogspot.com
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στην παραίτηση του Χρίστου Βερελή έκανε την ακόλουθη δήλωση :
(παραθέτω λοιπόν το άρθρο απο http://trixonidanews.blogspot.com/ "O ιδρυτής της Πινακοθήκης Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας & Πολιτευτής της Ν.Δ έκανε την ακόλουθη δήλωση μετά την γνωστοποίηση της παραίτησης του Χ. Βερελή από το βουλευτικό του αξίωμα:
«Το ήθος, η γενναιότητα, η ευπρέπεια και η ικανότητα του Χ. Βερελή δεν αμφισβητούνται πλέον από κανέναν . Αυτό οφείλουν τα πολιτικά πρόσωπα κυρίαρχα να έχουν ως όπλο την ευθιξία, την ευαισθησία και την αξιοπρέπεια και δυστυχώς στην χώρα μας υπάρχει τεράστιο έλλειμμα σε αυτές τις πολιτικές ικανότητες Ο Χ. Βερελής με τη σημερινή του υπερήφανη συμπεριφορά γίνεται υπόδειγμα για τους σημερινούς πολιτικούς αλλά και τους επόμενους μιας και ολόκληρη η μεταπολιτευτική ζωή της χώρας δεν έχει να επιδείξει Χ. Βερελή . Ως Αιτωλοακαρνάνας αισθάνομαι περήφανος γιατί η Αιτωλοακαρνανία έχει πολιτικό και άνθρωπο το Χ. Βερελή!»)
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΩΝ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΚΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΤΕΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ.ΑΝ ΔΕΝ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΗ ΝΔ ΜΗΝ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΤΟΥΝ ΑΝ Η ΚΑΘΕΤΗ ΠΤΩΣΗ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ!!!!!!
Βιογραφικό Σημείωμα | | |
«E» 8/5 |
«E» 8/5 |
Ή εναλλακτικός τίτλος: Αξιοπιστία των κομμάτων...
Το κείμενο είναι του Μοναχικού Λύκου και το βίντεο δωράκι από εμένα, για να δούμε ποιος είναι ο αξιόπιστος και ποιος ρίχνει στάχτη στα μάτια του Ελληνικού λαού.
Μόνο να θυμίσω και κάτι άλλο: Ο Μητσοτάκης είχε παραλάβει το χρέος στο 70% του ΑΕΠ και το παρέδωσε στο 110%, παρά τις ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας! Για να ξέρουμε από πότε προσπαθεί αυτή η χώρα να σηκώσει κεφάλι. Και απ' ότι φαίνεται, όχι μόνο δε θα σηκώσει, αλλά έχει χωθεί ήδη πιο μέσα, μιας και η ιστορία επαναλαμβάνεται ΠΑΛΙ με τους ίδιους πρωταγωνιστές!
Και υπάρχει διαφορά στο να αυξάνεται το χρέος επειδή γίνονται δημόσιες επενδύσεις, με το να αυξάνεται το χρέος όταν γίνεται ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και φοροελαφρύνσεις στους έχοντες χωρίς καν δημόσιες επενδύσεις! Αυτό το έργο ξαναβλέπουμε!!!
To βίντεο:
Τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και το ποστ του Μοναχικού Λύκου:
Το άκουσα χθες βράδυ στο δελτίο ειδήσεων του ΑΛΤΕΡ από το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Φλωρίδη και δεν το πίστευα…
«Το σύνολο του δημοσίου χρέους στα 188 χρόνια από την επανάσταση του 1821 ήταν 180 δις ευρώ και η Ν.Δ σε 6 χρόνια, από το 2004 μέχρι σήμερα, το αύξησε κατά 50% στα 270 δις ευρώ.»
Τους ισχυρισμούς Φλωρίδη προσπάθησε ανεπιτυχώς να αμφισβητήσει ο πρώην υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος υποστηρίζοντας ότι η Ν.Δ παρέλαβε το χρέος στα 210 δις ευρώ ενώ ο παρουσιαστής του δελτίου Νίκος Χατζηνικολάου έκανε γλυκανάλατα σχόλια για το πόσο εύκολα χάνονται 30 δις ευρώ από τη μια στιγμή στην άλλη βάζοντας την αξιοπιστία των 2 πολιτικών στο ίδιο τσουβάλι.
Μάλιστα τόσο πολύ του άρεσαν τα γλυκανάλατα που έλεγε χθες που τα επανέλαβε πριν λίγο και από τη ραδιοφωνική του εκπομπή χωρίς βέβαια -όπως είχε υποχρέωση σαν δημοσιογράφος- να αναζητήσει την αλήθεια για να μας ενημερώσει σωστά.
Μπήκα λοιπόν στον κόπο κι έψαξα στα αρχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και βρήκα πως είχε απόλυτο δίκιο ο Φλωρίδης.
Το δημόσιο χρέος το παρέλαβε η Ν.Δ από το ΠΑΣΟΚ το 2004 στα 182,39 δις ευρώ και φέτος προβλέπεται να φθάσει τα 273,55 δις ευρώ… χωρίς να υπολογίσουμε τυχόν υπερβάσεις σαν το «μαξιλαράκι των 9 δις ευρώ που είπε πως θα δανειστεί χωρίς να τα χρειαζόμαστε ο υπουργός Οικονομίας Παπαθανασίου.
Ε, μετά από αυτά δικαιολογημένα νομίζω ρωτάει ο Παπανδρέου, χωρίς να παίρνει απάντηση, ΠΟΥ ΠΗΓΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ?
Tα σκάνδαλα βαραίνουν τον τόπο. Η πολιτική σήμερα όχι μόνον δεν εμπνέει τους έλληνες αλλά η ατμόσφαιρα που υπάρχει γύρω απ΄αυτήν αποτελεί άλλοθι για τον κυνισμό που έχει παγιδεύσει τη χώρα.
Οι σχέσεις ανάμεσα στο κράτος και τους πολίτες του, κυριαρχούνται από το δόγμα: κανείς δεν πιστεύει κανέναν και σε τίποτα. Και απέξω βαλτώνει η καλύτερη Ελλάδα
Υπάρχει ένα εικαζόμενο σκάνδαλο. Το ζήτημα MAN.
Ακόμη δεν γνωρίζουμε τι έχει συμβεί. Ακόμη δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχεί γνωστό. Και όμως άρχισε αμέσως από «στρατευμένους και πρόθυμους» κονδυλοφόρους η κατασκευή του σκηνικού για το κυνήγι της 7ης Ιουνίου.
Ξέρουν όλοι, όσοι γνωρίζουν το θέμα ότι δεν είχα την παραμικρή ανάμειξη. Ότι οι αποφάσεις πάρθηκαν από διακομματική επιτροπή με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ, του ΚΚΕ και του ΣΥΝ. Με τη συμμετοχή Γενικών Γραμματέων τεσσάρων υπουργείων. Με τη συμμετοχή μελών του ελεγκτικού συνεδρίου. Δεν είχα και δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλω για όλους αυτούς τους ανθρώπους και δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιο θέμα με κανένα από αυτούς. Δεν συμμετείχα όμως ποτέ με την πεποίθηση ότι ένας υπουργός δεν μπορεί να μετέχει σε μια επιτροπή προμηθειών.
Ελπίζω γρήγορα να υπάρξει απάντηση σε όλα από την πρόοδο της έρευνας στη Γερμανία και η ελληνική δικαιοσύνη να σπεύσει ανεξάρτητη και ανυπάκοη σε εντολές και σχεδιασμούς πολιτικής ιδιοτέλειας. Άλλωστε έχω την πεποίθηση ότι σε πολύ λίγο διάστημα όλα αυτά θα φαίνονται μικρά και άθλια. Δεν με βαραίνει τίποτα, δεν με φοβίζει τίποτα.
Στο μεταξύ ας ασχοληθούμε όσοι δεν εμπνεόμαστε από τον επαγγελματισμό της πολιτικής με την άθλια κατάσταση της χώρας. Μιας χώρας με μεγάλες πληγές σε όλους τους τομείς. Μιας χώρας που το μόνο που εγγυάται σήμερα είναι ένα σκοτεινό μέλλον στους νέους ανθρώπους.
Η διαδρομή μου είναι γνωστή. Τις απόψεις μου δεν τις έκρυψα ποτέ. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση του πολιτικού να έχει γνώμη και να την λέει. Δεν υπήρξα «βολικός», ούτε κόλακας. Δεν δέχομαι ότι πάση θυσία πρέπει να είσαι μέσα στο «παιχνίδι»
Έτσι τις απόψεις μου για τη θεσμική οργάνωση διαφάνειας στα πολιτικά κόμματα και πρόσωπα, τις έχω πει δημόσια. Για το πώς θα έπρεπε για παράδειγμα το «πόθεν έσχες» να απεικονίζει την εξέλιξη της περιουσίας των πολιτικών απ την εκλογή τους. Κάτι που κάνω από πολύ καιρό με δική μου πρωτοβουλία στο διαδίκτυο. Υπήρξε ενθουσιώδης αποδοχή αυτής της πρότασής μου προ έτους.
Ακόμη για παράδειγμα πως όλες οι δαπάνες των κομμάτων θα έπρεπε να δημοσιεύονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και πως δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται τα χρήματα των φορολογουμένων για να μετακινούν και να επηρεάζουν με διαφημίσεις τους ίδιους αυτούς φορολογούμενους.
Είμαι βέβαιος ότι πολλοί σκέπτονται και θέλουν να πάνε τα πράγματα στην ίδια κατεύθυνση μιας καλλίτερης σύγχρονης προοδευτικής και αποτελεσματικής Ελλάδας. Θα συναντηθούμε με όλους αυτούς.
Παραιτούμαι από τη Βουλή και την παραίτηση μου αυτή την υποβάλλω πρώτα στον λαό της Αιτωλοακαρνανίας που με εκλέγει και με εμπιστεύεται λέγοντας του ότι δεν φεύγω αλλά μένω για να αλλάξουμε μαζί αυτά που δεν μας αρέσουν. Το λέω με σεβασμό στη μεγάλη τιμή που μου έχουν κάνει.
Δεν ανήκω στη σχολή που λέει μην παραιτείσαι ποτέ.
Δεν φεύγω από αδυναμία, φεύγω από μεγάλη θέληση.
Παραιτούμαι από την αδυναμία να εναρμονιστούμε μέσα από την αίθουσα της Βουλής στην κρίσιμη αυτή φάση με τις ανάγκες της χώρας και της κοινωνίας. Παραιτούμαι γιατί αρνούμαι να είμαι μέρος στη νοσηρότητα της πολιτικής σκηνής. Γιατί θέλω να πω ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Γιατί έχω ευθιξία και δεν μπορώ να αποδέχομαι η πολιτική να γίνεται το πτυελοδοχείο της κοινωνίας.
Γιατί δεν θέλω να είμαι στην ίδια λογική με όσους θα πουν γιατί παραιτήθηκες αφού δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς. Για όσους δεν θα το καταλάβουν άλλη μια φορά πρέπει να πω ότι παραιτούμαι για να βοηθήσω να κινηθούν τα πράγματα!
Θα είμαι παρόν και ενεργός στις επάλξεις της πολιτικής για να επικρατήσουν άλλοι όροι. Και θα αγωνιστώ για να υπάρξουν αυτοί. Στέκομαι δίπλα στη μεγάλη δημοκρατική παράταξη που έχει ιστορική προσφορά, με σεβασμό και ευθύνη σε όλους αυτούς που περνάνε τόσες δυσκολίες όλο αυτό το διάστημα.(ΑΠΟ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΗ)
kraxtis-gr.blogspot.com
Ποιοι θα φωτιζουν τον δρομο μας ποια? Πως θα συνεχισει τουτος ο κοσμος χωρις ανθρωπους που ξερανε παλαιψανε και δωσανε κατι καλυτερο? Χθες διαβαζωντας την ειδηση οτι ο Κ Σπαθαρης ειναι εγκεφαλικα νεκρος στεναχωρεθηκα πολυ..
Εδω θελουμε το θαυμα! Μακαρι η τοσο δυσοιωνη κατασταση να γινει επιστροφη στη ζωη...
Αν και παντα τετοιοι ανθρωποι ειναι αθανατοι..
kαλημερα περα για περα απο ακρη σε ακρη
Διαβασα σημερα οτι ο Ευγενιος Σπαθαρης αυτος ο φανταστικος
ανθρωπος και καραγκιοζοπαικτης ειναι εγκεφαλικα νεκρος
(στοιχεια απο το παρακατω πηρα απο www.cyprusevents.net)
"Ο Ευγένιος Σπαθάρης, ο λαϊκός καλλιτέχνης με το δυναμικό πνεύμα, ο γνήσιος εμψυχωτής ενός λαϊκού ήρωα, ο ζωγράφος με την πλούσια χρωματική ζωντάνια, ο αληθινός εκφραστής της ελληνικής παράδοσης, μα, πάνω απ' όλα, η προσωποποίηση της ανθρωπιάς και της απλότητας, γεννήθηκε στην Κηφισιά το 1924. Στον πατέρα του, Σωτήρη Σπαθάρη, οφείλει πολλά η αρχική διάδοση του Θεάτρου Σκιών στην Ελλάδα. Ο Ευγένιος υπηρέτησε από πολύ νέος την τέχνη του πατέρα του, μέσα στην οποία κυριολεκτικά ανατράφηκε. Όταν οι άσχημες συνθήκες της γερμανικής κατοχής τον εμπόδισαν να ακολουθήσει τον τομέα της αρχιτεκτονικής που είχε αρχικά επιλέξει, αφοσιώθηκε με ιδιαίτερο ζήλο στο Θέατρο Σκιών, επιθυμώντας να αναδείξει το Καραγκιόζη σε σημαντικό παραδοσιακό θέαμα με ανεξάντλητη τέχνη και τεχνική. Με την επιμονή και το πηγαίο ταλέντο του Ευγένιου Σπαθάρη, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, ο Καραγκιόζης εμψυχώθηκε, εκσυγχρονίστηκε και εμφανίστηκε σε όλο τον κόσμο.
Ο Ευγένιος Σπαθάρης, εκτός από το ταλέντο της τέλειας ερμηνείας και τεχνικής στον τομέα της θεατρικής τέχνης που εκπροσωπεί, είναι και ένας γνήσιος εκφραστής των συγκινήσεων της λαϊκής μας ψυχής που προκαλούνται με τους υπέροχους πίνακές του. Ο Ευγένιος Σπαθάρης διατηρεί έντονα τα κύρια χαρακτηριστικά της λαϊκής ζωγραφικής που τα δένει μεταξύ τους με πρωτοφανή ρεαλισμό και μεγάλη χρωματική ζωντάνια.
Σαν λαϊκός ζωγράφος διατηρεί την σύνθεση σε ένα επίπεδο, την συχνή χρήση προφίλ των προσώπων, την καθαρή γραμμή των μορφών και την απλότητα του σχεδίου, αλλά εκείνο που τον διακρίνει, από άλλους ερμηνευτές του είδους, είναι οι απίθανες πραγματικά αρμονίες παράδοξων τόνων που οδηγούν στην εξαιρετική απόδοση του φυσικού χρώματος της περιγραφής των θεμάτων που επιλέγει. Τα θέματα του αντλούνται από, τις καθημερινές εικόνες της ελληνικής παλιάς αθηναϊκής ζωής, πολλά ιστορικά γεγονότα με επίκεντρο τους ήρωες της επανάστασης, ελληνικά λαϊκά πορτραίτα, δημοτικά τραγούδια, αλλά και διάφορες άλλες σκηνές εμπνευσμένες από τον κόσμο της μυθολογίας ή του παραμυθιού." Πηγη www.cyprusevents.net
Μακαρι να ειναι ενα υπερβολικο δημοσιευμα...
Ποσοι και ποσοι δεν ακουσαμε την φωνη του να ερμηνευει τον Καραγκιοζη αυτον τον καθολα φτωχο αλλα τρομερα αντιστασιακο Ελληνα μεσα απο το θα Φαμε θα πιουμε και νηστικοι θα κοιμηθουμε? Μαζι με τον Χαιτζιαβατη κα τον Μπαρμπα Γιωργο αλλα και τον Διονυση με την μεγαλη μυτη γελασαμε απειρες φορες Συμβολο καθημερινης αντιστασης στην εξουσια ο καραγκιοζης με το παλατι του Πασα να βρισκεται απεναντι απο την παραγκα του...Μια παραγκα που συμβολιζει την καθημερινοτητα μας και την Ελλαδα...
Κι ο Καραγκιοζης μεσα απο το χιουμορ και τους ευστοχες γκαφες του να δινει λυσεις παντα μεσα απο την καταπληκτικη φωνη του Ε. Σπαθαρη σε ενα μοναδικο θεατρο σκιων με το οποιο εγω μεγαλωσα Και φανταζομαι και πολλοι απο εσας...
Ο Καρακιοζης ηταν παντα κομματι της ψυχης του Ελληνα με καποιο τροπο περιεργο αλλα και πραγματικο
Ο Καραγκιοζης με την καλη ενοια παντα...
Θυμαμαι δισκακια των 45 στροφων...σε ενα παλιο πικ απ φερμενο απο τον παππου μου απο την εξορια που ηταν στα διαρκεια του εμφυλιου χρονια μετα οταν γυρισε πισω... Ειχε αφησει οικογενεια παιδια γυναικα και ειχε χαθει για χρονια...Οταν γυρισε βρηκε τα παιδια του μεγαλα και την γυναικα του πεθαμενη (την γιαγια μου την Παναγιω που δεν προλαβα να την γνωρισω)
Οταν γυρισε πια εφερε και το πικ απ ..δεκαετια του 60 Πρωτοποριακο για κεινα τα χρονια της απλης καθημερινης εργατικης οικογενειας Μαζι ειχε φερει τον Καραγκιοζη πλοιαρχο και τον Καραγκιοζη και το καταραμενο φιδι..Απο τις πρωτες δισκογραφησεις του Σπαθαρη
Το πικ απ ηταν και ραδιοφωνο ενα μεγαλο επιπλο ηταν με τα κουμπακια τα στριφογυριστα , και για να αναψει και να παιξει ηθελε πρωτα ζεσταμα...Το βαζες στην μπριζα και περιμενες να ζεσταθουν οι λυχνιες για να αρχισει να παιζει..Το χουμε ακομα ...αλλα δεν παιζει πια..Εχω ακομα τα δισκακια Παιζουν ακομα στο στερεοφωνικο που εχει την δυνατοτητα να παιξει αυτους τους δισκους...
Ποσες φορες δεν ειχα ακουσει τον καραγκιοζη πλοιαρχο ..με την χαρακτητριστικη ατακα απο τον Μπαρμπα Γιωργο την ωρα που το πλοιο ξεκιναει
- Ωρε καραγκιοζη φευγουν τα σπιτια! ωρε μην το πας απ τις λακουβες τραμπαλιζομαι!
Για να απαντησει εντελως σοβαρα ο Καραγκιοζης -Δεν φευγουν τα σπιτια θειε μου! Εμεις φευγουμε!
Και κεινος ο καταραμενος οφις με τον Μ Αλεξανδρο να πρωταγωνιστει με τον Καραγκιοζη...
Στην πορεια ο Σπαθαρης εγινε γνωστοτερος Σημερα τα μικρα μου εχουν ακουσει αυτους τους πρωτους του δισκους Ομως δεν ειναι το ιδιο γι αυτα οπως τοτε με μενα που ημουν παιδι...Ωστοσο τους αρεσει ο Καραγκιοζης..Το θεατρο σκιων που αν και σκιων προσφερε και προσφερει αφθονο γελιο ..
Περαστικα στον Ευγενιο Σπαθαρη Εχει αφησει ιστορια και μνημες και πραγματικα σημερα τον νοιωθω σαν να ειναι ανθρωπος δικος μου... Που θελω να γινει καλα!Παρτε μια γευση απ οτι βρηκα στο You Tube...ας θυμηθουμε ...Ε ρε Γλεντιααααααααα!
Απο Al Tsantiri News 13 March 2007 Ο Λάκης Λαζόπουλος τιμά τον Ευγένιο Σπαθάρη για τα 65 χρόνια προσφοράς του σε όλους εμάς.Μιλαει ο ιδιος ο Κ Σπαθαρης για τον ηρωα του..
kraxtis-gr.blogspot.comΔημοσιεύθηκε από sarant στο 8 Μαΐου, 2009
Γελοιογραφία του Μποστ από το πρώτο βιβλίο του, τα Σκίτσα του Μποστ (1959). Ένδειξη ημερομηνίας δεν υπάρχει στο βιβλίο, αλλά από τα γεγονότα που περιγράφονται συμπεραίνουμε ότι το σκίτσο είναι του Αυγούστου 1959.
Πού δημοσιεύτηκε το σκίτσο; Βρίσκω ότι ο Μποστ το 1959 δούλευε στην Καθημερινή, αλλά από μια πρόχειρη ματιά που έριξα στο ηλεκτρονικό αρχείο της (υπάρχει στο Διαδίκτυο, σε κάκιστη ανάλυση, αλλά αρκετή για να δεις αν η σελίδα έχει ή όχι σκίτσο) δεν βρήκα σκίτσα του Μποστ. Ίσως στις Εικόνες ή στον Ταχυδρόμο, ποιος ξέρει. Ή μάλλον, όποιος ξέρει να το πει, διότι ο οικοδεσπότης όταν έγιναν αυτά ήταν αγέννητος (όχι για πολύ όμως).
Το βέβαιο είναι πως τον Αύγουστο του 1959 είχε επισκεφτεί την Αθήνα ο Δρ Έρχαρτ, ο πανίσχυρος αντικαγκελάριος και υπουργός οικονομικών της Δυτικής Γερμανίας, για συνομιλίες επί οικονομικών θεμάτων. Φαίνεται πως η επίσκεψη δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, αν κρίνω από τις εφημερίδες της εποχής. Ο Έρχαρτ ζήτησε ελεύθερη οικονομία από την Ελλάδα και είπε πως οι παρατηρήσεις του δεν μπορούν να θεωρηθούν δυσάρεστες, αφού γίνονται μεταξύ φίλων.
Ο Μποστ, φυσικά, δεν αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία. Πρέπει εδώ να πούμε ότι ο Έρχαρτ αποτελεί αγαπημένο θέμα του Μποστ. Σε παλιότερο άρθρο τον είχαμε δει να γελοιογραφείται σαν Οθωμανός πασάς που αποκρούει την έφοδο του Παναγιωτάκη Κανελλόπουλου στο θησαυροφυλάκιο της Βόννης· εδώ ο Έρχαρτ είναι σύγχρονος: έρχεται με το αεροπλάνο, παρουσιάζεται με κουστούμι και πούρο να μιλάει σπασμένα ελληνικά, ενώ οι λεζάντες κάνουν λογοπαίγνια για τις γερμανικές όπερες. Όμως, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεν το έχει ο Έρχαρτ (ο οποίος, θυμίζω, λεγόταν Έρχαρντ), αλλά ο συνομιλητής του, που είναι πρώιμη μορφή του Πειναλέοντα –όχι ακόμα Πειναλέων όμως, περισσότερο προς Καραγκιόζη φέρνει με το μακρύ χέρι.
Σωστός καταιγισμός από μουσικά και γερμανικά λογοπαίγνια στο σκίτσο: Ο αρχιτραγουδιστής της Πονηρεμβέργης είναι βέβαια λογοπαίγνιο με τη βαγκνερική όπερα «Οι αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης», όπως βαγκνερική είναι και η «Τετραλογία των Νιμπελούγκεν» (και μη μου πει κανείς σχολαστικός πως το γνωστό είναι Νίμπελουγκ, το ξέρουμε) την οποία ο Μποστ μετατρέπει σε «Τετραλογία των Τσιμπολογούνγκεν». Η απρόθυμος χείρα του Έρχαρτ παραπέμπει βέβαια στην Εύθυμη χήρα, όπως και το απλωμένο χέρι του πρωτοΠειναλέοντα, που ο Μποστ το ονομάζει «έφθυμο χείρα του Ζητάους». Βέβαια, η οπερέτα «Εύθυμη χήρα» είναι του Λέχαρ, ενώ ο Ζητάους παραπέμπει στον Στράους, αλλά δεν θα κολλήσουμε εκεί –άλλωστε, είναι μάλλον βέβαιο ότι ο Μποστ δεν έχει κάνει λάθος.
Να προσέξουμε πίσω από τον πρωτοΠειναλέοντα ότι βαράνε τα κανόνα του Φουκαρόνε: υπαινιγμός για την ταινία Τα κανόνια του Ναβαρόνε, που γυρίστηκε στη Ρόδο. Η ταινία προβλήθηκε το 1961 και τις μέρες εκείνες μόλις είχε οριστικοποιηθεί και ανακοινωθεί ότι θα γυριζόταν στην Ελλάδα. Βέβαια, του Ναβαρόνε τα κανόνια ήταν πολεμικά, ενώ τούτα δω βαρούσαν για χρεοκοπία.
Ακόμα πιο χαρακτηριστικό μποστικό μοτίβο είναι η εφημερίδα που κρατάει ο πρωτοΠειναλέων, με τον άφθαστο τίτλο «Η εσωτερική κατανάλωσις» και το τυποποιημένο πρωτοσέλιδό της «Η δραγμή είνε εκ τον ισχηροτέρον της Εβρώπης» (Σε αρκετές γελοιογραφίες επαναλαμβάνεται αυτό το πρωτοσέλιδο –άλλοτε θα δείτε «Το εισόδημά μας είναι ανώτερον της Νορβηγίας και άλλων χωρών»· όλα αυτά ήταν αληθινοί ισχυρισμοί της κυβερνητικής προπαγάνδας).
Το σκίτσο είναι απλό, χωρίς πολύ φόρτωμα, αλλά σε αντιστάθμισμα είναι φορτωμένος ο λόγος· εκτός από το διάλογο, υπάρχει και έμμετρο σχόλιο σε συννεφάκι στα πόδια των δυο προσώπων –πρόκειται για παρωδία γνωστού τετράστιχου που πειράζει τον άστοχο κυνηγό (που δεν το έχω ταυτοποιήσει, αλλά το ξέρει όλος ο κόσμος), μόνο που αντί για «Μπαμ» ακούγεται «Φαμ!» κι αντί για λαγό έχουμε δόκτορα που ξεφεύγει, τον Δρα Έρχαρτ.
Ο πρωτοΠειναλέων ζητάει άρτο από τον δόκτορα Ερχάρτο, ζητάει τα ψιλάιν, και, σε μια διαχρονική ατάκα, ζητάει να μην τα δώσει στην ολιγαρχία (είπε κανείς τίποτα για Ζίμενς) διότι αυτοί είναι αντιπρόσωποι της Λουφτ-Χάφτα. Ο Έρχαρτ απαντάει σε θαυμάσια σπασμένα ελληνικά, με το καταπληκτικό «ουκ επ’ Ερχάρτω ζήσεται άνθρωπος» που φυσικά παρωδεί το ευαγγελικό ρητό (ερχ-άρτος). Η αναφορά πιο πάνω για τα «πολλά έξοντος Πλας ντε λα Κονκόρντ» αναφέρεται στα έργα της πλατείας Ομονοίας στα οποία είχε φυσικά γίνει υπέρβαση του προϋπολογισμού. Η αναφορά στις γαλλικές συνήθειες δεν ξέρω αν παραπέμπει σε κάποια κόντρα Γαλλίας-Γερμανίας για τις μπίζνες στην Ελλάδα –όσο για το Λορντ φυσικά δεν εννοεί τους Λόρδους αλλά τη λόρδα.
Το μαιανδρικό κείμενο έχει ως εξής:
Βάλτε προφέσορ κάτι τι και μη σας τρώει η σκέψι
Για δάνειο τα θέλουμε κι όχι κλέψει-κλέψει
Η κατάστασης είνε φρικόδυς κε δε σηκόνη αστεία
πλήθηναν τα ποντίκεια των ταμείων κε χόνονται στα ζαχαροπλαστεία
Με την βεβεότητα όθεν ότι δεν θα ακουστή κανένα νάιν
Διατελό μεθ’ υπολήψεος Μέντης Μποσταντζόγλου αρχιδούξ της Αμασίας κε βαρώνος του Ψωροκοστάιν!
Το «αρχιδούξ της Αμασίας» το χρησιμοποιεί ο Μποστ κι άλλες φορές σε σκίτσα, σαν τίτλο του Πειναλέοντα. Η Αμάσεια (σήμερα Amasya) είναι στον Πόντο. Δούκες δεν ξέρω να είχε ποτέ στην ιστορία της, είχε όμως επίσκοπους. Θυμάμαι τον Αστέριο Αμασείας, που άφησε κάποια εκκλησιαστικά έργα, αλλά πιο γνωστός τα τελευταία χρόνια επίσκοπός της ήταν ο επιεικώς αμφιλεγόμενος Γερμανός Καραβαγγέλης. Βέβαια, ο Μποστ αδιαφορεί γι’ αυτά, εκείνος διάλεξε την Αμάσεια για το λογοπαίγνιο με την α-μασία, την έλλειψη μάσας.
Όσο για τα ποντίκια των ταμείων που χώνονται στα ζαχαροπλαστεία, ο Μποστ παντρεύει δυο υποθέσεις, αφενός τις καταχρήσεις δημοσίου χρήματος και αφετέρου μια υπόθεση που είχε κάνει πολύ κρότο, όταν τον Ιούλιο του 1959 είχαν βρεθεί ψόφια ποντίκια στην κουζίνα κεντρικού ζαχαροπλαστείου. Στην υπόθεση αυτή έχει αφιερώσει ένα από τα καλύτερα σκίτσα του, που δεν το έχω βάλει από εδώ διότι το έχει ήδη παρουσιάσει ο αγαπητός Κουκουζέλης. Όμως τώρα που έκανα την ασίστ, υπολογίζω σε μερικές μέρες να παρουσιάσω ξανά το ποντικοσκίτσο του Μποστ από τούτο εδώ το ιστολόγιο.
kraxtis-gr.blogspot.com