Pages - Menu

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2009

Πείστηκαν οι… πεπεισμένοι



PEISTHHKAN_OI_PEPEISMENOI_1
 
- Ουσιαστική συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρότι «σνόμπαραν» τη διαδικασία οι 12 από τους 13 δήμους της Πιερίας.
- «Αφόρητη» η κατάσταση στην Κατερίνη, από την έλλειψη αιθουσών.
- Πρόταση για τη δημιουργία τριών νέων λυκείων σε Πέτρα, Κορινό και Παραλία, από το Νομάρχη

Ευρεία συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε επίπεδο υποδομών τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Πιερία, διεξήχθη χθες το απόγευμα, με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ. Στη συζήτηση συμμετείχαν μαθητές, διευθυντές σχολείων, εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων, ο Διευθυντής της Β/θμιας Εκπαίδευσης, ο Νομάρχης Πιερίας και η αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Δίου. Απόντες (παρότι προσκλήθηκαν) οι δήμαρχοι και οι εκπρόσωποι όλων των άλλων Δήμων της Πιερίας, παρότι το θέμα άπτεται και της δικής τους δράσης και εν πολλοίς εξαρτάται από τις πρωτοβουλίες που προτίθενται να λάβουν.

Περισσότεροι από 15 ήταν όσοι τοποθετήθηκαν καταθέτοντας τους προβληματισμούς τους ή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία τους. «Οι υποδομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας, αδυνατούν πια να ανταπεξέλθουν στον αυξανόμενο πληθυσμό των μαθητών μας κ....αι οι υπάρχουσες υποδομές χρειάζονται ενίσχυση και εξοπλισμό», ανέφερε ο Θ. Σιαμάγκας, προτείνοντας παράλληλα την παράδοση του σημερινού νοσοκομείου (όταν αυτό μεταφερθεί στις νέες εγκαταστάσεις του) αποκλειστικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
«Οι ευθύνες των αρμόδιων φορέων είναι φανερές και η ανάγκη για λύση του θέματος επιτακτική», είπε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, τονίζοντας πάντως ότι απαραίτητη είναι μια νέα χωροταξική ανακατανομή των μαθητών, προτάσεις για την οποία έχει  καταθέσει η ΕΛΜΕ Πιερίας από το 2006, «απαλλαγμένη από κάθε είδους παρεμβάσεις».

Σημαντικό πρόβλημα το κτιριακό, αλλά σημαντικότερο, η έλλειψη χρόνου των μαθητών, είπε η μαθήτρια της Γ’ Τάξης του 1ου Λυκείου Ζοζεφίνα Αετοπούλου, ζητώντας από τους συμμετέχοντες να μην μείνουν μόνο στο κτιριακό, αλλά κυρίως στο τι εκπαίδευση προσφέρει το σχολείο.
Παραφράζοντας την γνωστή ρήση του Έκο «όπου ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή», η μαθήτρια της Γ’ Τάξης Χριστίνα Σιαμάγκα, σχολίασε την κατάσταση των κτιριακών υποδομών στην Πιερία. «Όπου ανοίγει ένα σχολείο, με τον τρόπο που χτίζεται είναι σαν μια φυλακή», είπε περιγράφοντας με σαφήνεια το πώς βλέπουν οι μαθητές σήμερα τον χώρο στον οποίο καλούνται να περάσουν (και να εκπαιδευτούν) τη μισή και πλέον μέρα τους.

Κοινά τα προβλήματα, εντονότερα στην Κατερίνη

PEISTHHKAN_OI_PEPEISMENOI_2Διευθυντές και εκπρόσωποι συλλόγων και Γονέων, ανέπτυξαν τα προβλήματα των κτιριακών υποδομών που αντιμετωπίζουν και τα οποία είναι λίγο πολύ κοινά για τα περισσότερα σχολεία, ειδικά της Κατερίνης. «Είμαστε εκτεθειμένοι στα καιρικά φαινόμενα, αλλά ευελπιστώ ότι σύντομα θα βρεθεί λύση», ανέφερε ο πρόεδρος του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης. «Το μαθητικό συμβούλιο του 5ου Γυμνασίου, μας κατέθεσε τον προβληματισμό του για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις του κτιρίου οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τους μαθητές», είπε η πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Πιερίας.
Όπως φάνηκε από τη συζήτηση, τα μεγαλύτερα προβλήματα τα αντιμετωπίζει η Τεχνική Εκπαίδευση, τα οποία «ξεκίνησαν από μια λανθασμένη απόφαση του Δήμου Κατερίνης», υποστήριξε ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Αιγινίου, αφού εργαστήρια 7 χιλιάδων τ.μ. στριμώχτηκαν σε 1500 τ.μ. «ενώ ο περισσότερος εξοπλισμός των εργαστηρίων δεν χρησιμοποιείται λόγω έλλειψης χώρου». Αναφερόμενος στο ΕΠΑΛ Αιγινίου, υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο κτίριο δεν εξυπηρετεί στο ελάχιστο τις ανάγκες του σχολείου. «Ούτε αυλή δεν έχει», είπε, ενώ ούτε λόγος να γίνεται για γυμναστήριο, βιβλιοθήκη και γραφεία».
Χρήσιμη χαρακτήρισε τη συζήτηση ο Διευθυντής του 1ου Λυκείου, τονίζοντας πως θα έπρεπε να είναι παρόντες και οι δήμαρχοι «και να συζητούμε για το πού θα ανεγερθούν νέα σχολεία και όχι να προσπαθούμε να πείσουμε τους πεπεισμένους», αφού τα προβλήματα είναι γνωστά εδώ και χρόνια.
Έντονο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το 3ο Γυμνάσιο Κατερίνης. «Λειτουργούμε σε υπόγειο» υποστήριξε ο διευθυντής του, προσθέτοντας ότι «όταν βρέχει τα παιδιά τα παιδιά τα απασχολούμε στο υπόγειο, δίπλα στο λεβητοστάσιο».
«Το κυλικείο έμεινε μισό, το άλλο μισό το κάναμε αίθουσα, ενώ το γραφείο των γυμναστών δεν υπάρχει γιατί το χρησιμοποιούμε για αίθουσα ξένης γλώσσας», επεσήμανε ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Κατερίνης, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σε ένα από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα της πόλης.

Στην περιφέρεια γενικώς δεν υπάρχει πρόβλημα, υποστήριξε ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι «μέχρι σήμερα το κτιριακό πρόβλημα το είχαμε στην Τεχνική Εκπαίδευση και ξαφνικά προκύπτει οξύ πρόβλημα και στην Επαγγελματική».
Με σαφήνεια σχολίασε και την κατάσταση στο ΕΠΑΛ Αιγινίου, λέγοντας πως «εκεί δεν μα λείπουν αίθουσες, μας λείπει σχολείο!».
Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είπε ο κ. Τσιμερίκας, είναι να δούμε την κατάσταση στα σχολεία της Κατερίνης, προτείνοντας να σχεδιαστεί από την αρχή η κατανομή των μαθητών, «με δεδομένο ότι υπάρχουν αίθουσες στην Περιφέρεια» και προτείνοντας τη λειτουργία τάξεων λυκείου σε όσους δήμους (εκτός Κατερίνης) υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

«Η παρουσία μου αποτελεί την πρώτη απόδειξη του ενδιαφέροντος για τα θέματα παιδείας», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Νομάρχης Πιερίας, απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς σε όσους υποστήριξαν ότι δεν έγινε τίποτα όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και αφήνοντας αιχμές για την απουσία εκπροσώπων των δήμων από τη συζήτηση.
Ο κ. Παπαστεργίου, δεν αρνήθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά υπεραμύνθηκε της πολιτικής του και των προσπαθειών του για την επίλυση πολλών εξ’ αυτών, αναλαμβάνοντας μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί. «Είναι τίποτα ή λίγο, το ότι δώσαμε προτεραιότητα στο να μην μείνει αμίαντος σε κανένα σχολείο», ρώτησε ο κ. Παπαστεργίου, τονίζοντας ότι υπήρξαν συγκεκριμένες προτεραιότητες με βάση τις οικονομικές δυνατότητες που είχε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. «Παρόλα αυτά προχωρήσαμε και σε παρεμβάσεις που δεν ήταν στην αρμοδιότητά μας», είπε ο νομάρχης, αναφέροντας ως παράδειγμα την κατασκευή στέγης 9,5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στο πρώην κτίριο του Πολυκλαδικού, «έργο που θα έπρεπε να κάνει ο Δήμος Κατερίνης, αλλά αδυνατούσε».
Συνεχίζοντας ο νομάρχης, υποστήριξε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών δεν είναι η μοναδική αιτία της έλλειψης αιθουσών στα σχολεία της Κατερίνης, βάζοντας θέμα κατανομής μαθητών. Ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή φοιτούν σε λύκεια της Κατερίνης 132 μαθητές από το Δήμο Πέτρας, 131 από το Δήμο Κορινού και 165 από το Δήμο Παραλίας, προτείνοντας, εφόσον υπάρχει η συμφωνία και των εκπαιδευτικών την ίδρυση λυκείου σε κάθε έναν από τους παραπάνω δήμους, ώστε να αποσυμφορηθούν τα υπάρχοντα της Κατερίνης. «Δεν είναι οι δήμαρχοι παρόντες, για να μας πουν αν κατ’ αρχήν έχουν τους χώρους για να στεγάσουν λύκειο στην περιοχή τους και βέβαια αν διαθέτουν εκτάσεις στους δήμους τους, που μπορούμε να κατασκευάσουμε καινούργια σχολεία», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως «αν δεν υπάρχει οικόπεδο διαθέσιμο, δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε κτίριο».
Ο κ. Παπαστεργίου, επανέλαβε ότι αυτό που θα πρέπει να εξεταστεί από κοινού είναι «πόσα σχολεία έχουμε, πόσες αίθουσες και πόσους μαθητές μπορεί να έχουμε ή να μην έχουμε», ενώ εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την απουσία μακροετούς προγραμματισμού από πλευράς διευθυντών σχολείων για το πόσους μαθητές θα δεχθούν «αφού ξέρουν ποια δημοτικά ή γυμνάσια είναι η δεξαμενή τους», με αποτέλεσμα να έρχεται ο Ιούνιος και να ζητάνε νέες αίθουσες για τον Σεπτέμβρη.
( Πολιτεία/Β.Ζ. )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου