Γέμισε με αμμοχάλικα, πίσσα, σκουπίδια και κατασκευές τον υγροβιότοπο του δέλτα των ποταμών, καταγγέλλει η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου
Με έγγραφό της προς τον Φορέα Διαχείρισης του υγροβιότοπου του δέλτα Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, τη Δ/ση Προστασίας Περιβάλλοντος ΝΑ Πιερίας, την Εισαγγελία Πιερίας, τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και τον Συνήγορο του Πολίτη, η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου καταγγέλλει την «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου Α.Ε» ότι, με την κατασκευή του σταθμού διοδίων στη περιοχή, παραβίασε την προστατευμένη περιοχή του Εθνικού πάρκου του υγροβιότοπου.
Στο έγγραφο, που υπογράφουν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα (οι δήμαρχοι Μεθώνης, Πύδνας και Κορινού και οι Π. Αγγελίδης, Αν. Νταγλιούδης και Ηλ. Τσιτλκακίδης), αναφέρεται ότι τα όρια του προστατευόμενου πάρκου, βάση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2009, αρχίζουν από το ανατολικό πρανές του αυτοκινητόδρομου στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο νέος ....σταθμός διοδίων και όπου η εταιρεία:
-διεπλάτυνε το οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου ανατολικά, μετατοπίζοντας το ανατολικό πρανές τουλάχιστον 10m σε μήκος περίπου 300m ανατολικά σε βάρος του υγροβιότοπου, τοποθετώντας μέσα στον υγροβιότοπο αμμοχάλικα και άσφαλτο κατασκευάζοντας δρόμο.
-κάνει διάτρηση εντός του διαπλατυμένου ανατολικά εδάφους, που αποτελεί έδαφος του προστατευμένου υγροβιότοπου και τοποθετεί υπόγειες κατακόρυφες κολώνες με οπλισμένο σκυρόδεμα, προφανώς για να στηρίξει μεταγενέστερα υπερκατασκευή.
-χρησιμοποίησε παρακείμενο έδαφος εντός του προστατευόμενου υγροβιότοπου για την εναπόθεση «μπαζών» και «σκουπιδιών» (τα δένδρα που έκοψε, κλαδιά κτλ).
-επέλεξε το σημείο αυτό κατασκευής του σταθμού διοδίων, με αποτέλεσμα να προκαλεί επιπλέον όχληση και μόλυνση στον υγροβιότοπο, ιδίως κατά τις ημέρες αιχμής της κυκλοφορίας («μποτιλιαρίσματα»).
Η Επιτροπή ζητά από τους αρμόδιους να ελέγξουν τις αδειοδοτήσεις των εργασιών της εταιρείας στην περιοχή, επισημαίνοντας πως, παρά το αίτημά της (από 10-12-08) προς το Αστυνομικό Τμήμα Αιγινίου και την Εισαγγελία Πιερίας δεν της προσκομίστηκε ποτέ καμία άδεια από την εταιρία και να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες για να διαφυλαχθεί η νομιμότητα και να προστατευτεί ο θεσμοθετημένος υγροβιότοπος.
Και ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργόΜε έγγραφό της προς τον Φορέα Διαχείρισης του υγροβιότοπου του δέλτα Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, τη Δ/ση Προστασίας Περιβάλλοντος ΝΑ Πιερίας, την Εισαγγελία Πιερίας, τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και τον Συνήγορο του Πολίτη, η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Αιγινίου καταγγέλλει την «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου Α.Ε» ότι, με την κατασκευή του σταθμού διοδίων στη περιοχή, παραβίασε την προστατευμένη περιοχή του Εθνικού πάρκου του υγροβιότοπου.
Στο έγγραφο, που υπογράφουν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα (οι δήμαρχοι Μεθώνης, Πύδνας και Κορινού και οι Π. Αγγελίδης, Αν. Νταγλιούδης και Ηλ. Τσιτλκακίδης), αναφέρεται ότι τα όρια του προστατευόμενου πάρκου, βάση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2009, αρχίζουν από το ανατολικό πρανές του αυτοκινητόδρομου στο σημείο όπου κατασκευάζεται ο νέος ....σταθμός διοδίων και όπου η εταιρεία:
-διεπλάτυνε το οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου ανατολικά, μετατοπίζοντας το ανατολικό πρανές τουλάχιστον 10m σε μήκος περίπου 300m ανατολικά σε βάρος του υγροβιότοπου, τοποθετώντας μέσα στον υγροβιότοπο αμμοχάλικα και άσφαλτο κατασκευάζοντας δρόμο.
-κάνει διάτρηση εντός του διαπλατυμένου ανατολικά εδάφους, που αποτελεί έδαφος του προστατευμένου υγροβιότοπου και τοποθετεί υπόγειες κατακόρυφες κολώνες με οπλισμένο σκυρόδεμα, προφανώς για να στηρίξει μεταγενέστερα υπερκατασκευή.
-χρησιμοποίησε παρακείμενο έδαφος εντός του προστατευόμενου υγροβιότοπου για την εναπόθεση «μπαζών» και «σκουπιδιών» (τα δένδρα που έκοψε, κλαδιά κτλ).
-επέλεξε το σημείο αυτό κατασκευής του σταθμού διοδίων, με αποτέλεσμα να προκαλεί επιπλέον όχληση και μόλυνση στον υγροβιότοπο, ιδίως κατά τις ημέρες αιχμής της κυκλοφορίας («μποτιλιαρίσματα»).
Η Επιτροπή ζητά από τους αρμόδιους να ελέγξουν τις αδειοδοτήσεις των εργασιών της εταιρείας στην περιοχή, επισημαίνοντας πως, παρά το αίτημά της (από 10-12-08) προς το Αστυνομικό Τμήμα Αιγινίου και την Εισαγγελία Πιερίας δεν της προσκομίστηκε ποτέ καμία άδεια από την εταιρία και να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες για να διαφυλαχθεί η νομιμότητα και να προστατευτεί ο θεσμοθετημένος υγροβιότοπος.
Σχέδιο ανοιχτής επιστολής, με παραλήπτη και τον πρωθυπουργό της Ελλάδας έχει ετοιμάσει η Επιτροπή Αγώνα, η οποία αναμένεται να επικυρωθεί στην ανοιχτή συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πιερίας.
Στην επιστολή, που θα απευθύνεται και προς τον υπουργό και υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον αρμόδιο για τις μεταφορές Επίτροπο της Ε.Ε και τον Συνήγορο του Πολίτη,
σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι:
-τα διόδια Αιγινίου πλήττουν το δικαίωμα της ανάπτυξης της προσωπικότητας των πολιτών της Πιερίας, διότι καταστρατηγούν το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών, λόγω της έλλειψης ικανοποιητικών εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης τους για τις καθημερινές βιοτικές τους ανάγκες και της απουσίας παράπλευρου οδικού δικτύου
-καταστρατηγείται η συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική ελευθερία των κατοίκων της Πιερίας και παύουν οι όροι της ισονομίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, διότι επιβάλλονται ουσιαστικά τέσσερα διόδια για την προσπέλαση του νομού Πιερίας σε σχέση με άλλους προορισμούς εντός της Ελλάδας.
-κατά την επιλογή της θέσης κατασκευής του σταθμού διοδίων, την οποία το Ελληνικό δημόσιο απεδέχθη, δεν ελήφθησαν υπ’ όψη οι συνέπειες και οι κίνδυνοι που θα προκαλέσει η αύξηση της κυκλοφορίας εντός του οικισμού του Αιγινίου και γενικά όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου της Πιερίας.
-δεν ελήφθη υπ’ όψη ότι το ανατολικό πρανές του αυτοκινητόδρομου στο σημείο κατασκευής του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο αποτελεί όριο του υγροβιότοπου της περιοχής των ποταμών Αξιού, Λουδία, Αλιάκμονα που προστατεύεται από τη διεθνή Σύμβαση Ramsar (Ν.Δ. 191/74) και αποτελεί, βάση της ΚΥΑ 12966/09 (ΦΕΚ 220 ΑΑΠ/14-5-2009), Εθνικό Προστατευόμενο Πάρκο.
Επισημαίνετε ακόμη η δήλωση της εταιρείας ότι αναγνωρίζει το δίκαιο της αντίδρασης των κατοίκων της περιοχής και ότι δέχεται να επαναδιαπραγματευθεί με το δημόσιο τη Σύμβαση Παραχώρησης, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τις εργασίες κατασκευής διότι «πιέζεται» από τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο.
Και η επιστολή καταλήγει:
«Κύριε Πρωθυπουργέ, ως επικεφαλής της κυβέρνησης του Ελληνικού κράτους που εγγυάται ισονομία και σεβασμό στο σύνταγμα με γνώμονα την κοινωνική ευαισθησία και βάση των προαναφερθέντων, σας παρακαλούμε όπως σταματήσετε άμεσα την κατασκευή του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, ξεκινήσετε τις διαδικασίες τροποποίησης της εν λόγω σύμβασης και σταματήσετε τις τράπεζες να ‘πιέζουν’ τα συνταγματικά μας δικαιώματα».(Πολιτεια)
Στην επιστολή, που θα απευθύνεται και προς τον υπουργό και υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον αρμόδιο για τις μεταφορές Επίτροπο της Ε.Ε και τον Συνήγορο του Πολίτη,
σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι:
-τα διόδια Αιγινίου πλήττουν το δικαίωμα της ανάπτυξης της προσωπικότητας των πολιτών της Πιερίας, διότι καταστρατηγούν το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών, λόγω της έλλειψης ικανοποιητικών εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης τους για τις καθημερινές βιοτικές τους ανάγκες και της απουσίας παράπλευρου οδικού δικτύου
-καταστρατηγείται η συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική ελευθερία των κατοίκων της Πιερίας και παύουν οι όροι της ισονομίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, διότι επιβάλλονται ουσιαστικά τέσσερα διόδια για την προσπέλαση του νομού Πιερίας σε σχέση με άλλους προορισμούς εντός της Ελλάδας.
-κατά την επιλογή της θέσης κατασκευής του σταθμού διοδίων, την οποία το Ελληνικό δημόσιο απεδέχθη, δεν ελήφθησαν υπ’ όψη οι συνέπειες και οι κίνδυνοι που θα προκαλέσει η αύξηση της κυκλοφορίας εντός του οικισμού του Αιγινίου και γενικά όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου της Πιερίας.
-δεν ελήφθη υπ’ όψη ότι το ανατολικό πρανές του αυτοκινητόδρομου στο σημείο κατασκευής του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο αποτελεί όριο του υγροβιότοπου της περιοχής των ποταμών Αξιού, Λουδία, Αλιάκμονα που προστατεύεται από τη διεθνή Σύμβαση Ramsar (Ν.Δ. 191/74) και αποτελεί, βάση της ΚΥΑ 12966/09 (ΦΕΚ 220 ΑΑΠ/14-5-2009), Εθνικό Προστατευόμενο Πάρκο.
Επισημαίνετε ακόμη η δήλωση της εταιρείας ότι αναγνωρίζει το δίκαιο της αντίδρασης των κατοίκων της περιοχής και ότι δέχεται να επαναδιαπραγματευθεί με το δημόσιο τη Σύμβαση Παραχώρησης, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τις εργασίες κατασκευής διότι «πιέζεται» από τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο.
Και η επιστολή καταλήγει:
«Κύριε Πρωθυπουργέ, ως επικεφαλής της κυβέρνησης του Ελληνικού κράτους που εγγυάται ισονομία και σεβασμό στο σύνταγμα με γνώμονα την κοινωνική ευαισθησία και βάση των προαναφερθέντων, σας παρακαλούμε όπως σταματήσετε άμεσα την κατασκευή του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο, ξεκινήσετε τις διαδικασίες τροποποίησης της εν λόγω σύμβασης και σταματήσετε τις τράπεζες να ‘πιέζουν’ τα συνταγματικά μας δικαιώματα».(Πολιτεια)
ΚΡΑΧΤΗΣ
(http://kraxtis-gr.blogspot.com)
(http://kraxtis-gr.blogspot.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου