Pages - Menu

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Τι, ποιός, πού, πότε και γιατί;


1._TI_POIOS_POY
Συμβατική υποχρέωση της παραχωρησιούχου εταιρείας οι πλήρεις κόμβοι Αιγινίου και Κορινού, λέει ο βουλευτής Πιερίας Γ. Αμοιρίδης, ένα χρόνο μετά τη δέσμευση Σουφλιά ότι οι ημικόμβοι της σύμβασης παραχώρησης θα γίνουν πλήρεις,αλλά με χρέωση του δημοσίου
Ανατέθηκε η κατασκευή τους στην «ΑΙΓΑΙΟ» μας διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της ΕΓΝΑΤΙΑ - «Είναι υπό συζήτηση», μας απάντησε η «ΑΙΓΑΙΟ»

Έναρξη των εργασιών του παραχωρησιούχου, μέσα στους επόμενους μήνες, για την κατασκευή ολοκληρωμένων κόμβων σε Αιγίνιο και Κορινό, εξήγγειλε πρόσφατα, ενώπιον του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη (σε σύσκεψη στη Νομαρχία Πιερίας) ο εκπρόσωπος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε, της εταιρείας του δημοσίου που επιβλέπει την εφαρμογή των όρων της σύμβασης παραχώρησης της εθνικής οδού.
«Αληθεύει ότι σας έχει ανατεθεί να κατασκευάσετε πλήρεις κόμβους στο Αιγίνιο και τον Κορινό και ότι ξεκινάτε σύντομα;», ρωτήσαμε την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της ΑΙΓΑΙΟ Α.Ε. σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί της.
«Είναι υπό συζήτηση», μας απάντησε!
«Μα», επιμείναμε, «ο εκπρόσωπος της ΕΓΝΑΤΙΑ μας διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμες μέχρι και οι αδειοδοτήσεις»!
«Τι να σας πω … δώστε μου δέκα λεπτά να το δω και θα σας τηλεφωνήσω», μας είπε. Και μετά… τη χάσαμε!

2._TI_POIOS_POYΣταυρόλεξο για δυνατούς λύτες φαίνεται πως είναι τελικά οι συμβατικές υποχρεώσεις της «ΑΙΓΑΙΟ Α.Ε» στο τμήμα της εθνικής οδού που διασχίζει την Πιερία.
Αυτό που γνωρίζαμε μέχρι πριν ήταν ότι οι Πιεριείς πήραν μια πρώτη ψυχρολουσία όταν ανακάλυψαν πως, ενώ οι μελέτες που είχαν εκπονηθεί με ευθύνη της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ)/ ΠΑΘΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ, προέβλεπαν ολοκληρωμένους κόμβους στο Αιγίνιο, τον Κορινό, την Πύδνα, τη Σκοτίνα και τον Πλαταμώνα, μετά την εκχώρηση του οδικού άξονα στην παραχωρησιούχο εταιρεία, ο σχεδιασμός άλλαξε και οι κόμβοι Κορινού και Αιγινίου έγιναν ημικόμβοι και της Πύδνας εξαφανίστηκε από το χάρτη.
Μετά τις διαμαρτυρίες (και απειλές για κατάληψη της εθνικής οδού) των φορέων της Πιερίας, ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς δεσμεύτηκε ότι θα γίνουν και οι τρεις κόμβοι και μάλιστα πλήρεις, με χρήματα όμως του δημοσίου και με απευθείας ανάθεση των έργων στον παραχωρησιούχο.

Κι ενώ ο εκπρόσωπος της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε μας διαβεβαίωνε πριν από μερικές μέρες ότι όλα είναι έτοιμα (μελέτες και αδειοδοτήσεις) για την έναρξη κατασκευής των κόμβων Αιγινίου και Κορινού και ότι ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και για τον κόμβο της Πύδνας, η μεν ΑΙΓΑΙΟ δηλώνει ότι το θέμα είναι ακόμη «υπό συζήτηση», ο δε βουλευτής Πιερίας του κυβερνώντος σήμερα κόμματος Γιάννης Αμοιρίδης ότι η κατασκευή ολοκληρωμένων κόμβων στις δυο αυτές περιοχές είναι συμβατική υποχρέωση της παραχωρησιούχου εταιρείας.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του, ο κ. Αμοιρίδης ήταν κάθετος. «Η αρχική σύμβαση προέβλεπε πλήρεις κόμβους», μας είπε, διαβεβαιώνοντάς μας πως έχει μπροστά του τη σύμβαση και πως αυτό που διαβάζει σ’ αυτήν είναι ξεκάθαρο.

Ο Νομάρχης Πιερίας από την άλλη, είναι απολύτως βέβαιος ότι η σύμβαση που κυρώθηκε και από τη Βουλή, δεν προέβλεπε πλήρεις κόμβους σε Αιγίνιο και Κορινό, ωστόσο θα γίνουν, μαζί και ο κόμβος της Πύδνας (όπως δεσμεύτηκε πέρυσι ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ), από την ΑΙΓΑΙΟ, αλλά με χρέωση του δημοσίου.
«Και γιατί να δοθούν με απευθείας ανάθεση έξτρα έργα (και έξτρα κέρδη) στον παραχωρησιούχο και να μη γίνει διαγωνισμός, όπου πιθανόν να προέκυπταν εκπτώσεις;», τον ρωτήσαμε.
«Αναγκαστικά ανατέθηκαν στη ΑΙΓΑΙΟ», μας απάντησε, «διότι έτσι κι αλλιώς θα κατασκεύαζε το μισό έργο, τον ημικόμβο, επομένως είναι λογικό να κατασκευάσει και το υπόλοιπο».
Πράγμα το οποίο βεβαίως εξηγεί τα έργα στους κόμβους Αιγινίου και Κορινού, όχι όμως και αυτά στον κόμβο της Πύδνας, που πρόκειται να κατασκευαστεί όλος εξαρχής.

Την ίδια στιγμή, διαφορετικές αναγνώσεις φαίνεται να προκαλεί η σύμβαση και όσο αφορά τα έργα ανάπλασης πάνω από τη σήραγγα της Κατερίνης, καθώς ο βουλευτής Πιερίας Γιάννης Πιερίας, εκτιμά ότι είναι εκτός της συμβατικής υποχρέωσης της ΑΙΓΑΙΟ Α.Ε.
«Η ανάπλαση πάνω από τη υπογειοποίηση δεν είναι υποχρέωση του παραχωρησιούχου, θα πρέπει να γίνει σύμβαση για συμπληρωματικά έργα», μας είπε ο κ. Αμοιρίδης, υπενθυμίζοντάς μας, τη μελέτη που είχε εκπονήσει παλαιότερα η διοίκησή του και η οποία πήγε άπατη, αφού δεν υιοθετήθηκε από τη σημερινή διοίκηση.
Ανεξάρτητα βέβαια από τα δικά του σχέδια, την ανάπλαση του συγκεκριμένου χώρου η ίδια
η ΑΙΓΑΙΟ τη θεωρεί δική της υποχρέωση (υπάρχει σε, συνοπτικό για το έργο, ενημερωτικό της έντυπο), ασχέτως αν μέχρι στιγμής δεν έχει κουνήσει το δαχτυλάκι της γι’ αυτό, γιατί την απασχολεί κυρίως η ολοκλήρωση του σταθμού διοδίων του Αιγινίου.
Όπως και να ‘χει πάντως, το έλλειμμα ενημέρωσης, η σύγχυση και οι απορίες που προκάλεσε από την αρχή η σύμβαση παραχώρησης, παραμένουν, αφού ούτε η σημερινή, «ανοιχτή», κυβέρνηση δείχνει διατεθειμένη να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για τις ακριβείς συμβατικές υποχρεώσεις (σε αντικείμενο, όρους και χρόνους) του παραχωρησιούχου, ενώ άγνωστος είναι και ο λογαριασμός των έξτρα έργων που προέκυψαν στο τμήμα της εθνικής οδού που διασχίζει την Πιερία και τον οποίο θα κληθεί να πληρώσει το δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου