Pages - Menu

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια την Τρίτη 10 Νοεμβρίου


Οι συντάκτες της Πολιτείας και της Επτά, σχολιάζουν την επικαιρότητα και όχι μόνο
DIODIA_AIGINIOY

Πρώτα τα … ταμεία
Παραγωγικότατη και ταχύτατη η παραχωρησιούχος εταιρεία της εθνικής οδού.
Ο Δρόμος Ανάπτυξης της Πιερίας (έτσι χαρακτήριζε το ΥΠΕΧΩΔΕ τους δρόμους που παρέδωσε στους ιδιώτες) θα αποκτήσει σύντομα νέο σταθμό διοδίων, αφού, κατά πως λένε, ο σταθμός διοδίων του Αιγινίου αναμένεται να λειτουργήσει πριν από τα Χριστούγεννα (εξ ου και οι εργασίες και τις Κυριακές και στις σχόλες), ενώ αρχές του 2010 θα τεθεί σε λειτουργία και ο πλευρικός σταθμός στον ανισόπεδο κόμβο Λεπτοκαρυάς.
Κουίζ
Σύμφωνα με την ΑΙΓΑΙΟ Α.Ε τα οφέλη που ...θα προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης της εθνικής οδού ήταν τα εξής οκτώ:
-καλύτερη λειτουργία του οδικού δικτύου
-προσφορά απασχόλησης στην περιοχή
-τόνωση της οικονομίας των τοπικών αγορών
-αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων
-καλύτερη εξυπηρέτηση αυτοκινητιστών
-συντόμευση απόστασης
-βελτίωση ασφάλειας
-προστασία του περιβάλλοντος
Ποιά από τα παραπάνω οφέλη είδε η Πιερία;
Ο ευρών αμειφθήσεται με κάρτα ατελούς διέλευσης των διοδίων Αιγινίου (για έναν μήνα, και μη γίνεστε πλεονέκτες)
Σύμφωνα με στοιχεία του τέως υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί η μέση ημερήσια κυκλοφορία το 2008 ήταν 58.424 οχήματα (τη μεγαλύτερη κυκλοφορία παρουσιάζουν τα τμήματα Σκοτίνα-Κλειδί, 19.436 οχήματα και Λάρισα-Σκοτίνα 17.096 οχήματα).
Δηλαδή, με τους μετριότερους υπολογισμούς, η εταιρεία εισπράττει (από τους τέσσερις υπάρχοντες σταθμούς διοδίων) 1 εκ. ευρώ τη μέρα, ήτοι 365 εκ. ευρώ το χρόνο.
Με δεδομένο ότι το κόστος των έργων που της αναλογεί (εκ της σύμβασης) είναι λιγότερο από 1 δισ προκύπτει ότι θα μπορούσε να κάνει απόσβεση σε 3 τρίατα επόμενα 27 (για 30 χρόνια είναι η παραχώρηση) να μετρά κέρδη.
Βέβαια, το 50% από τις εισπράξεις των διοδίων η εταιρία (εκ της σύμβασης) το αποδίδει στο κράτος. Όπερ σημαίνει ότι το δημόσιο εισέπραξε πέρυσι περισσότερα από 180 εκ. ευρώ.
Δηλαδή σε 5 χρόνια, το δημόσιο θα μπορούσε, χωρίς να διπλασιαστούν οι τιμές των διοδίων και οι σταθμοί, να μαζέψει τα λεφτά για να κατασκευάσει από μόνο του τα έργα στο τμήμα αυτό του οδικού άξονα.
Αυτή είναι η απλή αριθμητική των πραγμάτων. Όλα τα άλλα είναι … πολιτικές.
και

Πολλές … ουρές υπάρχουν πίσω από την υπόθεση των «μαϊμούδων» εγγράφων της Πολεοδομίας που ηλεκτροδοτούσαν αυθαίρετα κτίσματα.
Καθότι, εκτός από αυτές τις καραμπινάτες παρανομίες (που πήραν το δρόμο της Δικαιοσύνης) φαίνεται πως υπάρχουν και νομιμοποιημένες παρανομίες, που, έτσι και πει κάποιος να τραβήξει έναν πόντο, θα αρχίσει να ξηλώνεται μια κάλτσα απείρου μεγέθους…
17.500 ανέλεγκτες καταγγελίες για διάφορες αυθαιρεσίες (από προσθήκες μπαλκονιών, σκεπών και ορόφων, μέχρι εξ ολοκλήρου αυθαίρετα κτίσματα), που χρονολογούνταν από το 1977, βρήκε στην υπηρεσία της Πολεοδομίας της Νομαρχίας όταν ανέλαβε τη θητεία του, το 1999, ο Γιώργος Παπαστεργίου.
Ένας μεγάλος αριθμός αυτών των φακέλων, μας είπε, κατέληξε στο δήμο Κατερίνης, όταν απέκτησε δική του Πολεοδομία και πήρε ό,τι έγγραφα αφορούσαν τους δημότες του.
Μερτικό πήρε και το Δασαρχείο (ό,τι αφορούσε εκτάσεις αρμοδιότητάς του) και η Κτηματική Υπηρεσία του δημοσίου.
Όπως μας διαβεβαίωσε ο Νομάρχης, για τις 5.500 καταγγελίες που έμειναν στη Νομαρχία έγινε έλεγχος, επιβλήθηκαν πρόστιμα (δεν μας είπε βέβαια τι εισπράχθηκε από αυτά) και αυτή τη στιγμή (μαζί με τις τρέχουσες) υπάρχουν λιγότερες από 1000 ανέλεγκτες υποθέσεις.
Αριθμός (ακόμη κι αν αρκετές καταγγελίες μπορεί να αφορούν την ίδια αυθαιρεσία) καθόλου ευκαταφρόνητος, αν σκεφθεί κανείς ότι δεν μπορεί ο καθένας να ανακαλύψει τι είναι αυθαίρετο και τι όχι και να το καταγγείλει.
Για παράδειγμα, ποιος ξέρει ότι οι εξοχικές κατοικίες στο Ξηροκάμπι δεν δικαιούνται να έχουν υπόγειο, ισόγειο και έναν όροφο;
Αλήθεια, όταν αποκαλύπτονται τέτοιες αυθαιρεσίες, διώκονται οι ιδιοκτήτες των σπιτιών μόνον ή και οι μηχανικοί που βάζουν τη τζίφρα τους;

A1_09-10
Μπορεί να πέρασαν 20 χρόνια από την πτώση του τείχους του Βερολίνου, αλλά τείχη του αίσχους συνεχίζουν να υπάρχουν....
Η Λευκωσία παραμένει η μοναδική διχοτομημένη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα και η Κύπρος η μοναδική χώρα της Ευρώπης που ένα κομμάτι της παραμένει υπό κατοχή. Για να μην μιλήσουμε για τα Παλαιστινιακά εδάφη και την καθημερινή προσπάθεια των Ισραηλιτών να ορθώσουν κι εκεί τείχος!
Τα υπόλοιπα είναι περιττά…


A2_09-10Ένα άλλο μοντέλο τουρισμού προωθεί η Άντζελα Γκερέκου, εκείνο του «πράσινου τουρισμού».
Μου θυμίζει λίγο από Άρη Σπηλιωτόπουλο, όταν ως υπουργός τουρισμού είχε προτείνει από την αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου, την μετατροπή του κάμπινγκ του ΕΟΤ σε eco-camping.
Εκείνη η ιδέα δεν «περπάτησε» και από ότι φαίνεται η στασιμότητα γύρω από τη «ναυαρχίδα του τουρισμού» της Πιερίας, θα συνεχίσει να υφίσταται… καθότι οι περισσότερες υποσχέσεις ήταν απλά πυροτεχνήματα.

A3_09-10
Αρκετά ήταν τα μέλη των 15μελών των Γυμνασίων και Λυκείων, που συμμετείχαν στην συνάντηση με την Ένωση Γονέων Κατερίνης και τους Διευθυντές των σχολείων.
Ποιος είπε ότι η νεολαία αδιαφορεί ή δεν είναι ανοιχτή στις συζητήσεις; Απλά οι ευκαιρίες που της δίνονται είναι λίγες. Και άποψη έχει και θέσεις έχει και… δίκιο έχει σε πολλά από αυτά που διεκδικεί.
Ας την ακούσουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου