ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2009
Σε ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο στο σπίτι του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλεπά Χανίων, βρίσκεται από χθες το βράδυ το αυτοκίνητο του Ελευθερίου Βενιζέλου (Packard) στο οποίο επέβαινε κατά την εναντίον του δολοφονική απόπειρα στις 6 Ιουνίου 1933. Τα εγκαίνια του χώρου έγιναν χθες το βράδυ παρουσία του επιτίμου προέδρου της Ν.Δ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, του συνόλου των αρχών του τόπου και πλήθους κόσμου, ενώ κατά την τελετή αναγορεύτηκε σε εταίρο του ιδρύματος, το μέλος της παγκρητικής ένωσης Αμερικής Ιωάννης Κοκολάκης. "Ο χώρος αυτός αποτελεί μια ακόμα ψηφίδα για τη διατήρηση της μνήμης της ζωής του έργου του μεγάλου Έλληνα πολιτικού Ελευθερίου Βενιζέλου", τόνισε μεταξύ άλλων κατά την ομιλία του ο γενικός διευθυντής του ιδρύματος, Νίκος Παπαδάκης. Ο χώρος που εγκαινιάσθηκε βρίσκεται βορειοδυτικά της οικίας του Ελευθερίου Βενιζέλου. Ανακαινίσθηκε και μετασκευάστηκε με σκοπό να φιλοξενήσει τα αυτοκίνητα, ενώ περιλαμβάνει και σπάνιο φωτογραφικό υλικό που αναφέρεται στο ιστορικό της απόπειρας. Στο Α΄ μέρος της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα "Σταύρος Σ. Νιάρχος" του Μεγάρου "Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης", στη Χαλέπα Χανίων, έγινε σύντομη αναφορά στα γεγονότα της απόπειρας, καθώς και στο έργο αποκατάστασης του εκθεσιακού χώρου. Ακολούθησε προβολή ντοκιμαντέρ για την απόπειρα και αναγόρευση του Ιωάννη Κοκολάκη σε εταίρο του Εθνικού Ιδρύματος "Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος". Η θρυλική Packart, στην οποία έγινε η απόπειρα κατά του Ελευθέριου Βενιζέλου, δωρήθηκε πριν από λίγα χρόνια στο ίδρυμα από την Λέσχη Φιλελευθέρων. Από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε αποκοπεί το εμπρόσθιο τμήμα ενώ στο πίσω μέρος φαίνονται τα σημάδια από τις σφαίρες της απόπειρας. Η Παγκρητική Ένωση Αμερικής υιοθέτησε την ιδέα του κ. Ιωάννη Κοκολάκη και απέκτησε ένα ίδιο μοντέλο του 1929 το όποιο και δώρισε στο ίδρυμα και εκτίθεται μαζί με την αυθεντική Packart.(κείμενο απο την πηγή)
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
του συνεργάτη μας
Δημητρίου Μοσχοτέλια (ΔΗΜΜΟΣ)
- Στο Δήμο Μεθώνης όλα κυλούν ομαλά. Όπως διαβάσαμε σε επιστολή του Ειδικού Συνεργάτη του κ. Δημάρχου, δεν υπάρχουν αντιδικίες ούτε "εχθροπραξίες".
Όλα προχωρούν με ...ιδανικό ρυθμό και όλοι, απ' ότι φαίνεται, χαίρονται για το έργο τους.
Σήμερα θα τους δυσαρεστήσω. Θα γράψω απλά πράγματα, απολύτως κατανοητά απ' όλους, ώστε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις.
Την Άνοιξη, ο Δήμαρχος Μεθώνης, επισκέφθηκε διάφορες πόλεις της Ευρώπης και συμμετείχε σε εκθέσεις προβολής του τουριστικού προϊόντος.
Λίγες μέρες μετά την επιστροφή του κ. Δημάρχου απ' τις Ευρωπαϊκές πόλεις, διαβάσαμε ότι αφαιρέθηκαν οι γαλάζιες σημαίες από το Μακρύγιαλο και την Πύδνα.
Να το θεωρήσουμε ότι ήταν μέσα στους στόχους του κ. Δημάρχου;
Δεν νομίζουμε. Ούτε μπορούμε να φανταστούμε κάποιο όφελος από μια τέτοια απόφαση.
Φτάσαμε στο καλοκαίρι. Τα εκδρομικά λεωφορεία περιορίστηκαν απ' τις χώρες, που κατέκλυζαν το Μακρύγιαλο τη θερινή περίοδο.
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα ξενοδοχεία μείωσαν τις τιμές τους στο ελάχιστο. Ακόμη και κάτω του κόστους. Μερικοί προσφέρουν δωμάτια με είκοσι ευρώ.
Σήμερα, στα μέσα Αυγούστου, τα μισά δωμάτια είναι ξενοίκιαστα.
Μάλιστα και όσα νοικιάστηκαν είναι χάρη στον Κοινωνικό Τουρισμό.
Η αποκομιδή των σκουπιδιών, απ' τα δημοτικά διαμερίσματα, γίνεται τρεις φορές την εβδομάδα, όπως και πριν τριάντα και πλέον χρόνια.
Τότε οι εργάτες καθαριότητας ήταν ελάχιστοι και σήμερα υπερβαίνουν και τους διοικητικούς υπαλλήλους.
Ευτυχώς που βλέπουμε κοπή των χόρτων απ' τα πάρκα και τους άλλους κοινόχρηστους χώρους. Διαφορετικά θα μας έτρωγαν τα φίδια και τα ποντίκια.
Βέβαια υπάρχουν σε εξέλιξη σημαντικά έργα ανάπτυξης της περιοχής.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο μάλλον θα λειτουργήσει κατά την προεκλογική περίοδο.
Ο Εμπορευματικός Σταθμός, έργο πνοής για τον τόπο, ίσως λειτουργήσει ως τις επόμενες δημοτικές εκλογές.
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Μακρυγιάλου, μάλλον τη νέα περίοδο θα εξυπηρετεί πολίτες, κυρίως από Θεσ/νίκη και θα βοηθήσει στον τουρισμό.
Αυτά τα λίγα περιοριστικά που μνημονεύσαμε είναι έργα που περιμένουν οι δημότες του Δήμου Μεθώνης.
Όσο για τις ..."εχθροπραξίες" νομίζω ότι είναι περιττός και ο σχολιασμός τους. Είναι θέμα ιδεολογικής αντίληψης.
Δεν γνωρίζω αν μετά τα όσα ...δεν έγιναν και τα όσα ...δεν πρόκειται να γίνουν, οι μισθοδοτούμενοι απ' το Δήμο αιρετοί και οι συνεργάτες τους, πλησιάζουν στο ταμείο για λήψη ...αποζημίωσης.
Πάντως όλα δείχνουν ότι στο Δήμο Μεθώνης είναι όλοι μια χαρούμενη παρέα.
Χωρίς αντιδικίες. Χωρίς προτάσεις. Χωρίς προοπτική. Χωρίς στεναχώριες.
Θυμίζουν σα να βρίσκονται σε παιδική χαρά. Τουλάχιστον είναι αγαπημένοι στον κοινό σκοπό.
- Ο Δήμος Πέτρας βρέθηκε στο επίκεντρο της επικαιρότητας με αφορμή το νερό του Μορνιώτικου ρέματος.
Το νερό, είτε για ύδρευση, είτε για άρδευση, είναι κάτι που οπωσδήποτε πρέπει να απασχολεί τους τοπικούς άρχοντες.
Δεν πρέπει όμως να μονοπωλεί την επικαιρότητα. Διότι όλοι υποψιάζονται ...άλλους σκοπούς.
Όταν την επομένη χρονιά και με ενδεχόμενη υποψηφιότητα του σημερινού Δημάρχου, θα διαβάσουμε τον απολογισμό των έργων, έχουμε την περιέργεια να δούμε τι έγινε για την πρόοδο του τόπου και την προκοπή των κατοίκων του Δήμου Πέτρας.
Δεν γνωρίζω αν γίνονται έργα υποδομής, ικανά ν' αλλάξουν τη φυσιογνωμία του τόπου.
Αυτή τη στιγμή, με λύπη μας θα το πούμε, το μόνο που βλέπουμε είναι να βόσκουν χιλιάδες στρέμματα έκτασης του ΨΝΠΟ τα γίδια των ...Ζκαγαίων.
Οκτώ χρόνια Δήμαρχος ο κ. Θ. Παπαδημητρίου και τέσσερα αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σύνολο δώδεκα.
Δηλαδή όλα τα χρόνια ύπαρξης και λειτουργίας του Δήμου Πέτρας, πέρασαν χωρίς να δούμε κάτι που να προξενεί ενδιαφέρον.
Τουλάχιστον κάποιες εκδηλώσεις τη θερινή περίοδο, όπως σχεδόν όλοι οι Δήμοι του Νομού μας.
Αν και επιχείρημα επικαλεσθούν τις αγροτικές ασχολίες των κατοίκων, τότε θα πούμε ότι δεν πρόσφεραν κάτι στο λαό του Δήμου Πέτρας για να αλλάξει η ζωή των κατοίκων του.
Καιρός είναι να καταλάβουν ΟΛΟΙ και να στραφούν σε νέους, άφθαρτους και με ζήλο για προσφορά συμπατριώτες τους, ώστε να φανεί μια αχτίδα ελπίδας για τον τόσο φίλεργο, έντιμο και ευσυνείδητο λαό του Δήμου Πέτρας.ΠΗΓΗ
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
Γράφει ο Γ.Π. Μασσαβέτας
giorgis@massavetas.gr
ΞεπερΝά πια ακόμη και τα όρια της γελοιότητας ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζονται οι εν Γερμανία δικαστικές διαδικασίες περί την έκδοση του Μιχάλη Χριστοφοράκου. Σε λίγο οι εκατέρωθεν φανατικοί οπαδοί των δυο μεγάλων κομμάτων, «διαφωτιζόμενοι» από στρατευμένες εκατέρωθεν γραφίδες, θα φτάσουν στο σημείο να ...βάφουν «γαλάζιο» ή «πράσινο» κάθε όργανο της γερμανικής δικαιοσύνης ανάλογα με τις αποφάσεις του.
Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί δικαστές έχουν κάνει ό,τι περνά από το χέρι τους για να προστατεύσουν το κύρος της χώρας τους. Πράγμα συνυφασμένο με την εξασφάλιση της περαιτέρω σιωπής του φυγόδικου από την Ελλάδα Χριστοφοράκου. Το έφεραν από δω, το έφεραν από κει, στο τέλος κατάφεραν μια συμφωνία με τον εν Ελλάδι διεκπεραιωτή των λαδωμάτων τους. Τα οποία εκταμιεύονταν μεν από γερμανικά χρηματοκιβώτια, τελικώς όμως καλύπτονταν από τον Έλληνα φορολογούμενο, από τις υπερτιμημένες συμβάσεις, τα τεράστια «καπέλα».
Μια συμφωνία το «ζουμί» της οποίας βρίσκεται στο σκεπτικό της εισαγγελέως που του επέβαλε εξωδίκως, κατά τα εκεί κρατούντα, μια ποινή, προκειμένου να αποφευχθεί μια ακροαματική διαδικασία που υπήρχε κίνδυνος να «ξεστρατίσει». Και το «ζουμί» δεν είναι άλλο παρά η διακήρυξη που περιέχεται σε αυτή την απόφαση ότι, τι να έκανε η καημένη η γερμανική εταιρία, αναγκάσθηκε να καταφύγει σε αυτές τις μεθόδους, επειδή τα ελληνικά κόμματα και οι πολιτικοί αλλά και οι κρατικοί υπάλληλοι είναι κακομαθημένοι να λαδώνονται. Αυτό μας είπαν απλώς με την ιστορική φράση «ήταν σύνηθες στην Ελλάδα να δίνονται για την «καλλιέργεια του πολιτικού τοπίου» χρήματα στα πολιτικά κόμματα».
Αντί λοιπόν τα κόμματα εξουσίας να πανηγυρίζουν πότε επειδή αποφασίσθηκε η έκδοση Χριστοφοράκου το ένα και πότε επειδή διατάχθηκε η αναστολή της το άλλο, καλά θα έκαναν να πουν στον ελληνικό λαό και την διεθνή κοινή γνώμη αν έχει δίκιο η άδικο η Γερμανίδα εισαγγελέας. Και να αναζητήσουν από κοινού τρόπους για την θεραπεία αυτής της ενδημικής νόσου του πολιτικού μας συστήματος. Να εργασθούν όλοι να αποδείξουν ότι θέλουν να διορθώσουν τα αμαρτήματα και να αποκαταστήσουν την αξιοπρέπεια της ελληνικής πολιτείας.
Ψευδαισθήσεις ότι θα μάθουμε την πλήρη αλήθεια από τον Χριστοφοράκο, οι πολίτες δεν έχουν. Από τα κόμματα εξουσίας όμως περιμένουν, αντί του ...ξεμαλλιάσματος στην ποδιά του Χριστοφοράκου, να δουν τι θα κάνουν με το σύστημα χρηματοδότησης τους. Που όσοι δεν αλλάζει, πάντα θα υπάρχουν και δότες και παραλήπτες.ΠΗΓΗ
ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com)
ΤΕΤΑΡΤΗ 19.08.09 | |
Εθνική Οδός δεν σημαίνει μόνο οδόστρωμα, προστατευτικές μπάρες, γέφυρες, WC και διόδια! Διευκρινήσεις ζητά η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. για το περιβαλλοντικό της πρόγραμμα „ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ & ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ“. Την Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008 η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας κατέθεσε στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κατερίνης μηνυτήρια αναφορά σχετικά με τα εκατοντάδες κομμένα δέντρα επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κατερίνης, 1.200 μ. πριν την είσοδο της πόλης. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., αρμόδια για την συντήρηση της εθνικής οδού, αντιμετώπισε το σοβαρό αυτό περιβαλλοντικό πρόβλημα με μια σειρά από ενέργειες, σημαντικότερη των οποίων ήταν η οργάνωση δενδροφύτευσης την 5. Δεκεμβρίου 2008. Περισσότερες πληροφορίες βλέπε 1η Ετήσια Εκθεση Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, Περίοδος Αναφοράς 05.03.2008 έως 31.12.2008, Κεφάλαιο 6, Περιβαλλοντικά Προβλήματα, σελ. 8.
Το πρόβλημα των κομμένων δέντρων αναδείχτηκε από τα μέλη της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας, η οποία άμεσα πρότεινε σειρά μέτρων για την αποκατάσταση της ζημιάς και άσκησε πίεση προς την εταιρεία με αποτέλεσμα η δενδροφύτευση να πραγματοποιηθεί εντός 4 εβδομάδων μετά την μηνυτήρια αναφορά της. Στο κάλεσμα της ομάδας για συμμετοχή στην δενδροφύτευση, ανταποκρίθηκαν 300 μαθήτριες και μαθητές από διάφορα σχολεία της πόλης μας και πολλοί συνδημότες μας, μεταξύ αυτών και ο Νομάρχης Πιερίας κ. Παπαστεργίου.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. στο δελτίο τύπου της 08.12.2009, τρεις μέρες μετά την δενδροφύτευση ανακοίνωσε τα παρακάτω: „Με πολύ κέφι έγινε την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2008 η δενδροφύτευση χώρου παραπλεύρως του Αυτοκινητόδρομου στην Περιοχή Κατερίνης, με την βοήθεια μαθητών σχολείων του Νομού Πιερίας και ενοίκων του ψυχιατρικού νοσοκομείου Κατερίνης, όπου φυτεύτηκαν 170 δέντρα, πεύκα, έλατα και ψευδακακίες καθώς και 400 ρίζες θάμνοι. Η εν λόγω δενδροφύτευση αποτελεί μέρος του Περιβαλλοντικού Προγράμματος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. „ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ & ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ“, Αναβαθμίζουμε τον Χώρο μας – Συνεισφέρουμε στον πλανήτη.“ Σήμερα, η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας καταθέτει στους πολίτες της Πιερίας τις παρακάτω φωτογραφίες και εκφράζει την λύπη της για την αποκαρδιωτική εικόνα του τοπίου. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., μετά την έκδοση του δελτίου τύπου της 08.12.2008 και την πομπώδη ανακοίνωση του Περιβαλλοντικού της Προγράμματος δεν ξαναπέρασε από το σημείο αυτό! Το φωτογραφικό υλικό που καταθέτουμε στα ΜΜΕ το αποδεικνύει περίτρανα! Τα δέντρα έμειναν απεριποίητα, απότιστα και τα περισσότερα έχουν ξεραθεί. Σήμερα τα χόρτα είναι ψηλότερα από τα δενδρύλια και τους θάμνους που φύτεψαν οι μαθητές και ένα τσιγάρο είναι αρκετό για να παραδοθεί η περιοχή στη φωτιά.
Πριν 30 χρόνια το ελληνικό δημόσιο και οι αρμόδιες υπηρεσίες του στο νομό μας, χωρίς τις σημερινές περιβαλλοντικές ευαισθησίες και τα προγράμματα προστασίας του πλανήτη, φρόντισαν τα δενδρύλια που φυτεύτηκαν τότε, να ποτίζονται αυτόματα (βλέπε σύστημα αυτόματης άρδευσης κάτω από τα κομμένα πεύκα, στην παραπάνω φωτογραφία). Ο χώρος παραπλεύρως της εθνικής οδού, αυτή η τεράστια πράσινη λωρίδα των περίπου 500 χιλιομέτρων, τον οποίο παρέλαβε η Αυτοκινητόδρομος Α.Ε. από το Ελληνικό Δημόσιο, αποτελεί έναν σπουδαίο πνεύμονα πρασίνου με εκατοντάδες χιλιάδες δέντρα και φυτά. Οι ανακοινώσεις περιβαλλοντικών Προγραμμάτων, από μόνες τους, δεν αρκούν για την προστασία και την ανάπτυξη του χώρου αυτού, τον οποίο ανέλαβε να συντηρήσει η εταιρεία στα επόμενα 30 χρόνια. Εθνική Οδός δεν σημαίνει μόνο οδόστρωμα, προστατευτικές μπάρες, γέφυρες, WC και διόδια. Σημαίνει φροντίδα και για το πράσινο, το οποίο η εταιρεία μέσα σε ένα χρόνο αποδεικνύει πως δεν έχει θέση σε υψηλή προτεραιότητα, αφού για δεύτερη φορά αποδεικνύεται πως τα μέτρα που λαμβάνει για την προστασία και την αποκατάσταση του περιβάλλοντος είναι ανύπαρκτα. Η ομάδα μας, μετά από συνεννόηση με τις διευθύνσεις των σχολείων, έχει προγραμματίσει να επισκεφθεί τον χώρο, ένα χρόνο μετά, με όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές που συμμετείχαν στην δενδροφύτευση της 05.12.2008, για δουν τα παιδιά την πρόοδο ανάπτυξης των δέντρων που φύτευσαν, αλλά και για να κατανοήσουν καλύτερα, πως οι πολίτες με την ενεργό συμμετοχή τους μπορούν να αναβαθμίσουν τον Χώρο τους και να συνεισφέρουν στον Πλανήτη. Καλούμε Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας καλεί την Αυτοκινητόδρομος Α.Ε και τον εξειδικευμένο επιστήμονα „Υπεύθυνο Περιβάλλοντος„, τον οποίο σύμφωνα με την παράγραφο 17.5 της σύμβασης οφείλει να ορίσει η εταιρεία, να δώσει εξηγήσεις για τις παραπάνω παραλήψεις, να αντικαταστήσει άμεσα τα δέντρα και τους θάμνους που έχουν ξεραθεί και να αποκαταστήσει την αισθητική του τοπίου ως υποχρεούται, σύμφωνα με την ερμηνεία του όρου „Περιβάλλον“, μέρος της σύμβασής της με το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή το σύνολο των φυσικών και ανθρωπογενών παραγόντων και στοιχείων που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση και επηρεάζουν την οικολογική ισορροπία, την ποιότητα ζωής, την υγεία των ανθρώπων, την ιστορική και πολιτιστική παράδοση και τις αισθητικές αξίες. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την έκταση που πρόσφατα καταστράφηκε από πυρκαγιά στο ύψος του Μακρυγιάλου. ΠΗΓΗ ΚΡΑΧΤΗΣ (kraxtis-gr.blogspot.com) |