Με κίτρινα μπαλόνια κρεμασμένα στις κεραίες τους, κομβόι οχημάτων πέρασε το μεσημέρι της Δευτέρας από τα διόδια της Λεπτοκαρυάς, χωρίς να πληρώσει το «χαράτσι» των 2,30 ευρώ, ως ένδειξη διαμαρτυρίας και αντίδρασης σ’ αυτό το άδικο τέλος, που τείνει να «πνίξει» την Πιερία, ενόψει μάλιστα μιας δύσκολης χρονιάς στον τουρισμό.
Λίγο μετά τις 3:30 το μεσημέρι, περισσότερα από 50 οχήματα, κορνάροντας προσέγγισαν τα διόδια με τη συνοδεία περιπολικού της Τροχαίας. Ο επικεφαλής της Εθελοντικής Ομάδας Πιερίας, κ. Τσολακίδης, ήταν εκείνος που ενημέρωσε τους υπαλλήλους των διοδίων, για την πρόθεσή των διοργανωτών της διαμαρτυρίας να περάσουν από τα διόδια, χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο.
Χωρίς να δημιουργηθεί το παραμικρό πρόβλημα και χωρίς να υπάρξει κάποια αντίδραση, το κομβόι των οχημάτων διέσχισε την περιοχή, υπό τη διακριτική παρουσία Αστυνομικής δύναμης.
«Είμαστε απλοί πολίτες, οι οποίοι έχουμε έναν μόνο κοινό στόχο. Το καλό αυτού του τόπου. Σήμερα ξεκίνησε ένας αγώνας που θα έχει συνέχεια», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Ηλίας Τσολακίδης, καλώντας όλους τους πολίτες που επιθυμούν κάτι καλύτερο για αυτόν τον τόπο να μπουν κάτω από την ομπρέλα των εθελοντών, η οποία, όπως είπε, χωράει πολλούς.
«Έγινε μια πάρα πολύ σημαντική κινητοποίηση, με τη πρωτοβουλία της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης», δήλωσε ο Ηλίας Τσιτλακίδης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα ενάντια στα διόδια. Ο κ. Τσιτλακίδης, έστειλε και ένα μήνυμα σε όλους εκείνους που τείνουν να εγκαταλείψουν τον αγώνα, λέγοντας πως «αυτό που θα πρέπει να πιστέψουν όλοι είναι, πως όταν προσπαθείς, για έναν δίκαιο σκοπό, θα έχεις τελικά αποτέλεσμα. Βασική προϋπόθεση όμως είναι, να πιστέψουν όλοι σ’ αυτόν τον σκοπό και να μην πιστεύουν ότι με διάφορες άλλες ενέργειες και μη προσπαθώντας όσο πρέπει, θα πετύχουν κάτι».
«Τέρμα οι συσκέψεις επί συσκέψεων, ως αποτέλεσμα! Ακούσαμε από τους τοπικούς μας άρχοντες και από τους βουλευτές μας, περί συσκέψεων σε υπουργεία και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε δηλαδή να συνεχίζονται τα διόδια και να αυξάνονται», δήλωσε ο Γιώργος Κυτίδης. Το μέλος της Επιτροπής Αγώνα, κάλεσε την ΑΙΓΑΙΟ και όσους υπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης, να πάρουν θέση, για όσα υπέγραψαν. Ο κ. Κυτίδης, ζήτησε να γίνουν επιτέλους γνωστά τα οικονομικά μεγέθη της σύμβασης, σημειώνοντας πως «είναι σημαντικό να μάθουμε πόσοι περνάνε από τα διόδια, πόσα αυτοκίνητα, τι εισπράξεις γίνονται και μέχρι τα 30 χρόνια που είναι η σύμβαση, πόσα δισεκατομμύρια θα εισπράξει η Αυτοκινητόδρομος ΑΙΓΑΙΟ και αν αυτά που θα επενδύσει, είναι έστω και το 1%, όσων θα εισπράξει».
Δυναμικό παρόν στις κινητοποιήσεις, έδωσαν και οι συνδικαλιστές του κλάδου μεταφορέων. «Δεν ξέρουμε τι θα συμβεί αύριο! Οι πληροφορίες που έχουμε, είναι για ακόμα περισσότερα διόδια!», ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως. Ο κ. Ζερκιτανίδης, μεταφέροντας την αγανάκτηση των μελών του Σωματείου του, προειδοποίησε ότι ο αγώνας δεν θα σταματήσει, μέχρι να υπάρξει δικαίωση. Εμείς ως Σωματείο, με τις Επιτροπές Αγώνων, δεν πρόκειται να σταματήσουμε εδώ. «Εάν δεν ακουστούμε, θα αποκλείσουμε το νομό, θα κόψουμε την Ελλάδα στα δύο», είπε χαρακτηριστικά.
«Το χάλι των αυτοκινητόδρομων που υπάρχει στην Ελλάδα, δεν υπάρχει πουθενά και δυστυχώς το ακριβοπληρώνουμε στα διόδια», επεσήμανε στις σύντομες δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, Βασίλης Τσιμοράγκας, ο οποίος κάλεσε τους συναδέλφους του, αλλά και όλες τις παραγωγικές τάξεις να αντιδράσουν, σ’ αυτό το χαράτσι.
Με τον Γιώργο Σουφλιά και όσους υπουργούς δεν έχουν αντιληφθεί ότι εκπροσωπούν όλη την Ελλάδα και όχι μόνο την περιοχή τους, τα έβαλε ο Ηλίας Χατζηχριστοδούλου. Ο πρόεδρος του ΕΒΕ, στις δηλώσεις του, υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι «ο υπουργός και οι κυβερνήσεις, δεν είναι μόνο για μια συγκεκριμένη περιοχή, όπου εκλέγονται τα συγκεκριμένα πρόσωπα, αλλά οφείλουν να είναι εκπρόσωποι όλων των Ελλήνων και δυστυχώς εδώ γίνονται εξαιρέσεις».
Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο πρόεδρος του ΕΒΕ , υποστήριξε πως δεν μπορεί το υπουργείο ανάπτυξης να ζητάει από τις παραγωγικές τάξεις θυσίες και συγκράτηση των τιμών όταν η ίδια η εταιρία με τις ευλογίες της κυβέρνησης, βάζει αυξήσεις στα διόδια οι οποίες αγγίζουνε το 100% και το 170%».
ΠΟΛΙΤΕΙΑ - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΑΜΑΝΤΖΑΣ